Gå til innhold

Matelskere: Ting dere ikke liker


Gjest Paraply

Anbefalte innlegg

Bruker du stort sett frossen spinat? For akkurat dét synes jeg også smaker gress og (haha!) henna. For meg er imidlertid frisk spinat (som er det jeg bruker) imidlertid noe helt annet. :)

Jeg har veldig dårlig tilgang på frisk spinat, men synes at det meste som inneholder spinat smaker hennapulver, f.eks pesto med spinat. Kom forresten på at jeg heller ikke liker svinesnitzel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest-jente

Spiser så og si alt, heldigvis!

Men er det en ting jeg virkelig ikke klarer så er det hermetisk boks med sammenpresset skinke! På jobben så putter de til stadighet slik skinke i salaten, fysjom Sammenpresset "kjøtt" på boks, nei takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jeg liker det aller meste, men som veganer har jeg jo også færre valgmuligheter enn altetere (selv om jeg sikkert også spiser en del som altetere flest aldri rører).

Imidlertid liker jeg ikke:

- rosiner

- svisker

- miso (men her er det mulig jeg bare har vært uheldig, så jeg skal prøve det igjen)

- hermetisk mandarin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hermetisk mandarin

Åja, det er fælt det. Emment, vått og ekkelt. Særlig guffent i kombinasjon med sånn kakepyntegele på tube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Syns egentlig at jeg slipper greit unna det meste av ekkel mat siden jeg er vegetarianer, da - før jeg ble veggis var listen over æsj-mat mye, mye lenger :fnise: )

Ganske morsomt - jeg er nemlig ikke-vegetarianer som elsker aubergine i alle former, og du som er veggis (= automatisk aubergineelsker i følge alle restauranter som ikke er vegetariske,) sliter med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Blåmuggost (har prøvd å like det, går fint på pizza og i sauser, men ikke alene)

-Sølvløk

-Crabsticks

-Salater med majones (rekesalat, eggesalat, potetsalat osv)

-Kalvesuss

-Gomme

-Peppermakrell og sardiner på boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååhhhh..

cheese doodles, grøssssss

hermetisk frukt, fysjogføy

kiwi (men tror kanskje at jeg ikke tåler det, det stikker i munnen i timevis etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke:

paprika

poteter (går ann å spise hvis jeg har masse saus eller noe, men aldri poteter alene)

fett på kjøtt

alt "banan-snop", alt smaker ekkelt av falsk banan

listen min er ikke så veldig lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christabelle

Reker (generelt all sjømat bortsett fra fisk), makrell i tomat, sardiner, kokt kjøtt, fersk tomat, muggost, tyttebærsyltetøy, lever (organer generelt), blodpudding, ostesaus, ketchup, pølser, rakfisk, lutfisk, medisterkaker, bøf tartar, svor på ribben, kjøttdeig alene, uten løk/gulrot/bolognese-saus, potetmos, foie gras, sylteagurk, dill (synes det lukter tiss), brød som ikke er helt ferskt, svart pølse, vaktelegg, nøtter, mat med svampkonsistens (type fancy restaurant med ti-retters-meny) ..

Det er lettere å skrive hva jeg liker :fnise:

(Skrev egentlig for å bekrefte for meg selv hvor sær jeg er)

Endret av Christabelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Sånne røde bær oppi ett glass.

"paprika" som har vært fryst i biter så det bare er vasne røde klumper igjen.

Aubergine

Fersk tomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste er som følger: blåskjell, muggost, tyttebær, oliven, blod- og innmat, hvite asparges på glass, og tunge.

Dette er ting jeg virkelig ikke kan fordra. Så er det jo noen ting til, som jeg ikke lager selv om jeg kan velge, men som jeg klarer å spise. Feks sopp og reker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er søppelkvern jeg og. Elsker det meste, har et par ting jeg ikke er SÅ glad i, og vet om kun en ting jeg ikke klarer å spise: tofu. Det vil si, tofu når den er tilberedt på "feil" måte. Jeg har veggisvenner somfor eksempel lager veldig god tofuwok, men den jeg fikk i Kina... Nei pfhøi. Ett tygg, så oppløste den seg i munnen og ble slimete og fæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke lever, liker ikke eggehvitten på stekt egg!

Liker ikke blodpudding og liker ikke raspeball/komle!

Ellers liker jeg alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke noe stor fan av:

kaviar/rogn

sennep

grøt (orker ikke konsistensen, selvom jeg elsker risotto)

hermetisk tunfisk

sånn type krem som er på ostekake/gulrot kake osv.

avokado (med mindre den er i salat eller sammen med noe annet)

ruccola

jeg anser egentlig meg selv som en lite kresen person, men jeg må innrømme at når jeg begynte å skrive denne listen så innser jeg at jeg kanskje er litt kresen likevel :ler:

det er også en del ting jeg ikke er så interssert i å spise pga tanken på det, som f.eks tunge, kjake, lever (like posteier og pateer da) og lungemos, sånne "ekle" ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er søppelkvern jeg og. Elsker det meste, har et par ting jeg ikke er SÅ glad i, og vet om kun en ting jeg ikke klarer å spise: tofu. Det vil si, tofu når den er tilberedt på "feil" måte. Jeg har veggisvenner somfor eksempel lager veldig god tofuwok, men den jeg fikk i Kina... Nei pfhøi. Ett tygg, så oppløste den seg i munnen og ble slimete og fæl.

Hva er tofu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke noe stor fan av:

kaviar/rogn

Liker ikke det jeg heller kom jeg på nå da jeg leste det!!!!!

Liker ikke smørrkrem heller :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på at jeg heller ikke er noe glad i majonesbaserte salater. Kan fint spise det, men er ikke glad i rekesalat og dens like. Ei heller skivet, hermetisk sjampinjong (konsistensen minner meg noe unevnelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Jeg er søppelkvern jeg og. Elsker det meste, har et par ting jeg ikke er SÅ glad i, og vet om kun en ting jeg ikke klarer å spise: tofu. Det vil si, tofu når den er tilberedt på "feil" måte. Jeg har veggisvenner somfor eksempel lager veldig god tofuwok, men den jeg fikk i Kina... Nei pfhøi. Ett tygg, så oppløste den seg i munnen og ble slimete og fæl.

Det var nok pga typen tofu. Du finnes i både fast og løsere form. Den faste er sikkert den vennene dine har brukt.

Og den du fikk i kina var garanter den løsere (såkalt silketofu) -den oppfører seg i munnen akkurat slik du beskriver. Silketofu funker ikke i matlaging overhodet synes jeg. Men den er sikkert fin å kjøre i kjøkkenmaskin og lage krem, sauser, ost ol. av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det meste men takler ikke:

ferske blåskjell - det er krabbemat - ikke menneskemat!

østers

hvite asparges på glass

kaviar

hermetisk champignon

godteri som skal smake appelsin

crabsticks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...