Gå til innhold

Matelskere: Ting dere ikke liker


Gjest Paraply

Anbefalte innlegg

Gjest Paraply

At det er mange matsære nordmenn er det ikke til å legge skjul på, men det er først og fremst trist. Når det gjelder 'altetende' matelskere som har et par vanlige matvarer de ikke takler er det mer morsomt/underlig. Ting man ikke liker bare fordi det er usunt teller ikke.

Noen som vil dele sine quirks?

Jeg har en venn som er kokk som ikke liker pepper (!) og personlig har jeg store problemer med couscous, enda jeg liker alle andre grynsorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er stort sett altetende, og jobber som kokk, men noe jeg ikke klarer å like er sopp og blåmuggost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Jeg takler ikke smaken av egg. Speilegg, eggerøre, omelett eller kokt egg, liker ikke smaken uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takler ikke dill, og kan dermed merke enhver svak antydning til dill i fiskeretter. Fysj!

Også liker jeg ikke majones, remulade, smør som ikke er blandet ut og smeltet og andre sånne myke, fete ting. Er noe med konsistens og munnfølelse som jeg ikke får til. Rømme og kesam derimot går helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg spiser stort sett det aller meste, men det er tre ting jeg virkelig ikke liker:

-Bestemor sine hjemmelagde leverkaker. Vanligvis så blir leverkaker spedd ut med annet kjøtt, men bestemor bruker KUN lever. Huff!

-Sursøte kineske sauser. Jeg spiser f.eks oksebibringe i (hvit) sursøt saus, men takler ikke kinesiske sweet&sour-sauser.

-Aspargesbønner. Klarer hverken smaken eller konsistensen.

Edit: Kom på et par ting till. Den ene er karamell og den andre er kokos! Jeg elsker karamellpudding og karamellsaus, men ikke ting som smørbukk, toffee, drillo's comback is osv. Det smaker direkte jævlig! For ikke å snakke om kokos! Jeg blir kvalm av lukta, og hater smaken.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar