Gå til innhold

Matelskere: Ting dere ikke liker


Gjest Paraply

Anbefalte innlegg

Gjest Faerie

Kaviar. Jeg klarer nesten ikke å få ned mat om noen andre i samme rom har kaviar på brødskiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg brekker meg bare ved tanken på rått kamskjell.

Jeg spiser alt og liker det meste. Og kamskjellmuskelen er noe jeg heller ikke liker, har fått det servert gjennom jobb og det var så fint osv. men fysj for en smak.

Blodpuddin & rakfisk er også ting jeg styrer klar av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt og liker det meste. Og kamskjellmuskelen er noe jeg heller ikke liker, har fått det servert gjennom jobb og det var så fint osv. men fysj for en smak.

Hehe, stekt kamskjell synes jeg er kjempegodt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stekt kamskjell synes jeg er kjempegodt da :)

Jeg spiste vel stekte, de var avkjølte, men brunet på begge sider. Smakte bare jern synes jeg, usj kjenner smaken bare jeg tenker på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ladies fingers" en groennsak fra midtoesten. Man lager en slags suppe av den (molokhia) enten med kylling eller kanin. Og konsistensen er som groent slim....helt sant.

Man spiser retten med skje, og plutselig er det du har paa skjeen svuppet tilbake paa tallerkenen. Forferdelig!

Okra mener du? Nam nam :)

Kom paa at jeg ikke er noe begeistret for tunge heller. Det sitter mest i hodet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levergryte/stekt lever etc er ikke godt, hverken smaken eller konsistensen på kjøttet. Leverpostei og pateer derimot, liker jeg

Så har jeg EN gang fått smake østers som faktisk var gode, så jeg liker de hvis de er sylferske, fra Ston i Kroatia...

Også sliter jeg litt med tunge, mest på grunn av at det ser ut som tunge. Godt på smak forsåvidt.

Mmm, kroatisk østers :spise:

Rakfisk klarer jeg nesten ikke å spise, eller kams, hvis noen har hørt om det..tror det er ganske lokalt her jeg bor..og ikke stekte rosiner heller..altså rosinene som er utenpå bollen, de som er helt dekket av bollestoff liker jeg ;)

Jeg er ikke begeistret for lutefisk heller, men det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Blå)muggoster, får brekninger bare noen nevner det. Usj. Røkt kjøtt, som i sommerkoteletter, er noe av de værste jeg kan få.

Så har vi lutefisk og gravlaks som ikke er noe særlig det heller, men det klarer jeg å spise hvis det blir servert..

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra aubergine! (Forestiller meg at det smaker svett skumgummimadrass... :ler:). Liker heller ikke grønn salat annet enn som garnitiyr. Som hovedingrediens i salater etc. synes jeg det smaker gress! Østers (Hvis det kan kalles en vanlig matvare ;) ) smaker snørr og siden jeg, som de fleste andre, produserer det selv, er ikke det noe jeg gidder å betale for å spise.

Takler også kun svært små mengder dill og koriander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rubens Rikskringkasting

"Vanlige" ting jeg helt ikke spiser fordi det smaker ekkelt er vel smør(i ren form), melk, mais, sorte oliven, en del dressing, fiskeboller og kinakål.

Men det jeg rett og slett ikke takler, og som er i stand til å ruinere et hvert måltid må være sennep, sylteagurk og SELLERI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kommer på nå er lever! (Leverpostei er greit da :P)

Og sukatter, sånne ekle ekle ting folk, spesiel svigerfar putter i bollene.. Snakk om å ødelegge gode boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av vanlig mat som jeg aldri, aldri ville finne på å spise av meg selv, men som jeg kan presse ned om jeg absolutt må, har jeg krem og flytende eggeplomme. Jeg klarer krem hvis jeg kan blande det med syltetøy eller noe annet, sånn at jeg ikke merker den kvalmende smaken. Og jeg må alltid steke begge sider av speilegget, og koke eggene så plommen er ganske fast. Men jeg er generelt mye mer tilhenger av eggeretter hvor plomme og hvite er blandet.

Av mer spesielle ting, syns jeg ikke min bestefars gammelost ser særlig forlokkende ut.

Men jeg syns egentlig ikke at jeg er spesielt kresen på hva jeg ikke liker. Liker å prøve ut nye smaker, og gjør det stadig. Det er så mye godt å velge i, hvis man bare handler på de rette stedene. Hva jeg ikke spiser av ideologiske og helsemessige grunner, er vel en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke svelge risgrøt, klarer bare ikke konsistensen.

Det er litt merkelig for jeg elsker risotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på flere ting til jeg ikke liker, blant annet multer og svisker. :ler:

Altså, jeg får til å presse det ned, men multer får jeg frysninger på ryggen av på tenke på å spise , og svelger dem hele om jeg må spise dem. Svisker er bare ekkelt. På den annen side har jeg ikke spist svisker på år og dag, og jeg har vel sikkert aldri spist skikkelig gode svisker, så kanskje det er verdt ett nytt forsøk.

Dumplings har jeg også ei greie med, men det er sannsynligvis mest fordi jeg ble så dårlig etter å ha spist noen en gang i Kina. Klarer ikke å spise det, uansett utgave. I tillegg er engelsk konfekt noe jeg misliker (spiste meg dårlig på det en gang som barn, aldri mer). Physalis liker jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på flere ting til jeg ikke liker, blant annet multer og svisker. :ler:

Altså, jeg får til å presse det ned, men multer får jeg frysninger på ryggen av på tenke på å spise , og svelger dem hele om jeg må spise dem. Svisker er bare ekkelt. På den annen side har jeg ikke spist svisker på år og dag, og jeg har vel sikkert aldri spist skikkelig gode svisker, så kanskje det er verdt ett nytt forsøk.

Åh så enig!

Vi har multekrem til dessert på julaften, så jeg spiser skjeldent dessert den dagen.. Men verre enn multer er svisker, og da spesielt svigerfars ekle, brune, seige sviskekompott :spy:

(Hvis noen følger med her, er det ikke sånn at jeg generelt sett ikke liker svigerfars mat, han er kjempeflink på kjøkkenet, så lenge han ikke lager boller med sukatter, sviskekompott eller andre sære desserter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske altetende. På påleggsfronten er det vel to ting jeg ikke liker - blåmuggost og leverpostei.

Av middager kommer jeg bare på en ting - lungemos! Det er favorittmaten til mannen min :fnise: Ikke så ofte han får det stakkar.

Kommer ikke på en eneste frukt eller grønnsak jeg ikke spiser, selv om jeg selvfølgelig liker noen bedre enn andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frosk

Åh, rosiner i boller - og enda verre: i sjokolade. Fysj!

Og sukat!

(Syns egentlig at jeg slipper greit unna det meste av ekkel mat siden jeg er vegetarianer, da - før jeg ble veggis var listen over æsj-mat mye, mye lenger :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
(Syns egentlig at jeg slipper greit unna det meste av ekkel mat siden jeg er vegetarianer,

samme her. Jeg er ganske altetende så lenge det jeg får er vegansk - det er noen ting jeg ikke velger meg selv da, men som jeg spiser hvis jeg får det severt.

Men jeg må henge meg på det med sukta. Grusomt. Rosiner derimot er godt til nesten alt søtt.

Og kardemomme... har aldri skjønt hvorfor de må ødelegge bakverk med dette fæle krydderet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke ting av medisterdeig eller spinat. Jeg synes at spinat smaker som hennapulver lukter... Heldigvis er nesler en fin erstatning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Jeg liker ikke ting av medisterdeig eller spinat. Jeg synes at spinat smaker som hennapulver lukter... Heldigvis er nesler en fin erstatning!

Bruker du stort sett frossen spinat? For akkurat dét synes jeg også smaker gress og (haha!) henna. For meg er imidlertid frisk spinat (som er det jeg bruker) imidlertid noe helt annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...