Gå til innhold

David Irving i Norge


Monica1968

Anbefalte innlegg

Det er trist å lese at du kaller desse hedersmenneskene som er tidsvitner for løgnere.

Det er veldig trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SV-velger
Leirkommandanten i Auschwitz løy ja, men ikke på den måte eller av den grunn du tror. Han visste at løpet var kjørt og at han skulle henges uansett. Samtlige av de tiltalte i Nürnberg skulle jo henges. Rettssaken var jo bare en formalitet og et show for folket. Man måtte skape "closure" som amerikanerne liker å uttrykke det.

Jeg har også vanskeligheter med å forstå hvorfor slike som leirkommandanten så seg tjent med å "lyve" om gasskammere osv. viss han var overbevist om at rettssaken var bare en formalitet før henging. I så fall ville han ikke ha noe å tape på å si "sannheten" og dermed redde æren og ettermælet.

Dette argumentet ditt henger rett og slett ikke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vanskeligheter med å forstå hvorfor slike som leirkommandanten så seg tjent med å "lyve" om gasskammere osv. viss han var overbevist om at rettssaken var bare en formalitet før henging. I så fall ville han ikke ha noe å tape på å si "sannheten" og dermed redde æren og ettermælet.

Dette argumentet ditt henger rett og slett ikke sammen.

Det er svært vanskelig å forstå. Man må se hva han lyver om og hvordan og de forholdene som rådet for å få et inntrykk av det.

Det samme gjelder Eichmann i rettssaken mot ham i 1961.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velger
Det er svært vanskelig å forstå. Man må se hva han lyver om og hvordan og de forholdene som rådet for å få et inntrykk av det.

Det samme gjelder Eichmann i rettssaken mot ham i 1961.

Dette var et intetsigende svar.

Jeg har ennåm ikke sett noe svar på om du tror den nederlandske damen som gikk i klasse med Anne Frank og havnet i Auschwitz og sønnen som var samfunnsfaglæreren min. Og viss de lyver, hvorfor gjør de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Dette var et intetsigende svar.

Jeg har ennåm ikke sett noe svar på om du tror den nederlandske damen som gikk i klasse med Anne Frank og havnet i Auschwitz og sønnen som var samfunnsfaglæreren min. Og viss de lyver, hvorfor gjør de det?

***

Jeg tror ganske enkelt du må ta deg bryet med å sette deg inn i det materialet som har overbevist Lew Skannon, det er urimelig å kreve at han skal kunne gjøre rede for alle andres motiver. Det finnes helt åpenbare motier for å lyve, det finnes mer obskure og det finnes uforståelige. At mange har fart med løgn rundt holocaust er rent statistisk veldig sannsynlig og i grunn ganske selvsagt. Noen for oppmerksomheten, andre for politisk eller personlig vinning. Det lar seg vanskelig bestride.

Selv er jeg "troende", jeg tror at jødene ble planmessig slaktet, men som i alle spørsmål bør man være åpen for andre tolkninger og meninger, og man bør ALLTID søke så mye informasjon om et emne som mulig før man stivner i formen. Derfor skal jeg også sjekke de kildene som oppgis i denne tråden, samt kilder til den rådende teorien.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Jeg tror ganske enkelt du må ta deg bryet med å sette deg inn i det materialet som har overbevist Lew Skannon, det er urimelig å kreve at han skal kunne gjøre rede for alle andres motiver. Det finnes helt åpenbare motier for å lyve, det finnes mer obskure og det finnes uforståelige. At mange har fart med løgn rundt holocaust er rent statistisk veldig sannsynlig og i grunn ganske selvsagt. Noen for oppmerksomheten, andre for politisk eller personlig vinning. Det lar seg vanskelig bestride.

Selv er jeg "troende", jeg tror at jødene ble planmessig slaktet, men som i alle spørsmål bør man være åpen for andre tolkninger og meninger, og man bør ALLTID søke så mye informasjon om et emne som mulig før man stivner i formen. Derfor skal jeg også sjekke de kildene som oppgis i denne tråden, samt kilder til den rådende teorien.

Det er en god og vitenskapelig tilnærming. I enhver sak der oppsiktsvekkende og radikale påstander blir fremsatt, ikke bare en gang, men av flere over lang tid er verdt å sette seg inn i. Om ikke for annet så for å kunne angripe påstandene på et vitenskapelig grunnlag og derved få lagt dem døde en gang for alle.

Skulle du finne noe som kan rive filmskaperens argumentasjonsrekke i filler som ikke jeg har sett så vil jeg selvsagt sette stor pris på å få det presentert så jeg kan få korrigert min oppfatning av saken.

Jeg takker ellers for en konstruktiv og saklig tilnærming til temaet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jødene vil bli oppfattet som et ærlig og redelig folkeslag som aldri "unnasluntrer" seg, hva kommer det da av jødestaten israel enda ikke forteller at de har atomvåpen?

Når jødene juger idag, hvorfor skulle de ikke ha løyet før da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gestur
Hvis jødene vil bli oppfattet som et ærlig og redelig folkeslag som aldri "unnasluntrer" seg, hva kommer det da av jødestaten israel enda ikke forteller at de har atomvåpen?

Når jødene juger idag, hvorfor skulle de ikke ha løyet før da?

Ja, for politikerne i staten israel lyver selvsagt fordi de er JØDER, det kan jo umulig være andre faktorer, som f. eks. at de er politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ja, jeg tror alle de såkalte tidsvitnene som snakker om gasskamrene og systematisk folkemord lyver.

Hvordan forklarer du Nazi-soldatenes innrømmelser i rettsaker etterpå, der de innrømmer at de har gasset ihjel mennesker i gasskamre? Lyver de, for å få litt ekstra straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jødene vil bli oppfattet som et ærlig og redelig folkeslag som aldri "unnasluntrer" seg, hva kommer det da av jødestaten israel enda ikke forteller at de har atomvåpen?

Når jødene juger idag, hvorfor skulle de ikke ha løyet før da?

Dette var et tendensiøst innlegg. Du går i fella og impliserer at jødene som etnisk gruppe er kollektivt ansvarlige for Israels politikk og ikke skulle være ærlige og redelige. Det er nettopp slik bruk av et evt. paradigmeskifte i forhold til Holocaust som verden, med rette, er redd for.

Den makteliten som står bak opprettelsen av staten srael og som også i stor grad fungerer som maktbase i USA kaller seg sionister. De er jøder, men det er ikke det samme som at de representerer hele den etniske størrelsen vi omtaler som jøder.

På dette nivået startet den såkalte dolkestikkslegenden som omsider førte til Hitlertysklands sterkt antisemittiske politikk. En liten gruppe jødiske sionister i Tyskland handlet under første verdenskrig på en måte som tyske myndigheter oppfattet som forræderi. Denne handlingen vokste i størrelse og endret karakter fra å gå på sionistene spesielt, til å omfatte alle etniske jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forklarer du Nazi-soldatenes innrømmelser i rettsaker etterpå, der de innrømmer at de har gasset ihjel mennesker i gasskamre? Lyver de, for å få litt ekstra straff?

Jeg har svart på dette tidligere. Men det er faktisk ikke så mange slike tilståelser det er snakk om. Det gis et inntrykk av at det finnes en haug av slike tilståelser mens det i virkeligheten kun dreier seg om de tidligere nevnte og et par til.

Men finn et par slike til meg så skal jeg se om jeg kan kommentere det og gi en fornuftig forklaring på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Men finn et par slike til meg så skal jeg se om jeg kan kommentere det og gi en fornuftig forklaring på dem.

Jeg synes dette høres fornuftig ut; at Holocaust var, og at det bare er mottrend at det ikke fantes:

http://en.wikibooks.org/wiki/Transwiki:Exa...olocaust_denial

(Evidence of the Holocaust).

Det hadde uansett vært interessant å høre din formening om hvorfor så mange Nazisoldater, som ble dømt for sine gjerninger, innrømmet at de hadde brent mennesker i gasskamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når et barn blir født i israel så står det ikke på fødselsattesten at det er en israelsk borger, - det står at det er en jøde.

Selvfølgelig har jeg ingenting imot jøder, jeg bare synes det er litt merkelig at ikke den jevne jøde må ta avstand fra staten israel sin politikk, når muslimske organisasjoner må ta avstand fra at iran får atomvåpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette høres fornuftig ut; at Holocaust var, og at det bare er mottrend at det ikke fantes:

http://en.wikibooks.org/wiki/Transwiki:Exa...olocaust_denial

(Evidence of the Holocaust).

Det hadde uansett vært interessant å høre din formening om hvorfor så mange Nazisoldater, som ble dømt for sine gjerninger, innrømmet at de hadde brent mennesker i gasskamre.

Den wiki artikkelen omfatter standardsvaret på alle innsigelser fra revisjonistene. Se filmen jeg la ut tidligere så vil du se de fleste av disse punktene belyst.

Når det gjelder innrømmelser så skal jeg mer enn gjerne kommentere det om du legger ut et konkret eksempel. Jeg har tross alt lagt ut link til den argumentasjon som overbeviste meg om mitt standpunkt slik at du kan bryte hvert enkelt argument i filler.

Ut over det så har jeg mest sannsynlig ikke noen dybdekunnskap om emnet utover din. Jeg har nøyaktig den samme skolelærdommen om emnet som deg og skrev endog i sin tid en særoppgave om grusomhetene og massedrapene i konsentrasjonsleirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når et barn blir født i israel så står det ikke på fødselsattesten at det er en israelsk borger, - det står at det er en jøde.

Selvfølgelig har jeg ingenting imot jøder, jeg bare synes det er litt merkelig at ikke den jevne jøde må ta avstand fra staten israel sin politikk, når muslimske organisasjoner må ta avstand fra at iran får atomvåpen?

Jeg tillegger deg ikke antisemittiske holdninger ut i fra ditt innlegg, men setter det på konto for uheldige formuleringer. Om du leser det en gang til så tror jeg du vil se at endel svake sinn vil kunne legge mer og annen betydning i det enn du kanskje hadde til hensikt.

Jeg er ellers ikke på noen måte tilhenger av det kollektive ansvar, hverken når det gjelder jøder, muslimer eller etniske nordmenn. Det kunne ikke falle meg inn å måtte svare for norsk hvalfangst bare fordi jeg er etnisk nordmann. Jeg er ikke hvalfanger og har aldri vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanskelig å forstå. Man må se hva han lyver om og hvordan og de forholdene som rådet for å få et inntrykk av det.

Det samme gjelder Eichmann i rettssaken mot ham i 1961.

Ja, hva med Eichmann?

Eichmann bestred ikke anklagene som ble ført mot ham, hans eneste forsvar var at han bare hadde fulgt ordre. Og som deltaker på Wannsee-konferansen i 1942(?) skulle han da være innforstått med hva det var han ble satt til å administrere. Han ble anklaget for delaktighet i folkemord, og forsvarte seg med at han bare hadde gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Nei, det tror jeg ikke det er. Du får heller vente noen år til, til det har bygget seg opp med phonye videoer og doktorerte bilder, og konspirasjonsteoriene har modnet litt. Så kan du komme tilbake med bevisene dine for at det

a) ikke skjedde

b) hvis det skjedde likevel, så var det amerikansk etterretning som gjorde det

c) på oppdrag av mossad.

Det var i hvertfall ikke et fantsifoster som al kaida eller andre svartmuskede typer med turban på hue.

Jeg vil tippe b eller c eller mest sannsynlig som et resultat av samarbeid mellom b og c siden de to kan være vanskelig å skille fra hverandre. Denne politisk ukorrekte bloggen skulle gi deg noe å tenke på om akkurat det. http://itpro.no/art/12299.html. Ellers er det selfølgelig koselig å se at det fremdeles er noen få som tror på det George Bush og hans folk forteller dem. Det vitner om god norsk tradisjonell naivitet og bunnløs tro på den uendelig gode uncle sam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i hvertfall ikke et fantsifoster som al kaida eller andre svartmuskede typer med turban på hue.

Jeg vil tippe b eller c eller mest sannsynlig som et resultat av samarbeid mellom b og c siden de to kan være vanskelig å skille fra hverandre. Denne politisk ukorrekte bloggen skulle gi deg noe å tenke på om akkurat det. http://itpro.no/art/12299.html. Ellers er det selfølgelig koselig å se at det fremdeles er noen få som tror på det George Bush og hans folk forteller dem. Det vitner om god norsk tradisjonell naivitet og bunnløs tro på den uendelig gode uncle sam.

En fem kilometer sti med vrakdeler er hva de har funnet av det flyet som så katastrofalt gikk ned med over 200 passasjerer natt til mandag.

I pennsylvania fant de ikke så mye som en koffert eller vingeflaps etter flight 93, bare et digert hull i bakken der flyet hadde krasjet. Kanskje det var varmen som fikk det til å smelte og fordampe? Varme kan jo som kjent gjøre så mangt.

Selv amerikanskbyggede skyskrapere må som kjent gi tapt når varmen blir for høy. Men ikke spanske skyskrapere; de kan brenne i over 24 timer i hvitglødende flammer uten engang å bøyes. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fem kilometer sti med vrakdeler er hva de har funnet av det flyet som så katastrofalt gikk ned med over 200 passasjerer natt til mandag.

I pennsylvania fant de ikke så mye som en koffert eller vingeflaps etter flight 93, bare et digert hull i bakken der flyet hadde krasjet. Kanskje det var varmen som fikk det til å smelte og fordampe? Varme kan jo som kjent gjøre så mangt.

Selv amerikanskbyggede skyskrapere må som kjent gi tapt når varmen blir for høy. Men ikke spanske skyskrapere; de kan brenne i over 24 timer i hvitglødende flammer uten engang å bøyes. :fnise:

Og dette med det ellers tomme hullet i bakken er noe du mener å vite, fordi...? Bor du like i nærheten, eller?

Jeg vil tro at dersom det skulle forholde seg som du mer enn antyder, nemlig at det hele var iscenesatt, så tror jeg nok at dersom man hadde tatt seg bryet med å minere (for det er jo det konspirasjonsteoretikerne gjerne påstår om WTC) tvillingtårnene og felle dem i en kontrollert demolisjon, der flycrashene bare var staffasje, så ville man også kunnet sørge for at et høvelig fly kunn ramle i bakken i Pennsylvania. Det faktum at det finnes bilder av et hull i et jorde, er ikke det samme som at det ikke var noe fly der dagen før.

Det finnes jo også bilder av et hull i veggen på det som angivelig skulle være Pentagon, og der det neppe ville vært mulig å parkere en folkevognbuss. Men det er jo bare bilder.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velger

Det jeg i bunn og grunn vil at Lew Skannon og andre holocaust-benektere skal svare på er dette: hvorfor er vitnebeskrivelsene fra folk som opplevde utryddelsesleirene så like? Her er det jo snakk om mennesker fra en haug med land, jøder, sigøynere, homofile, fangevoktere, leirkommandanter, lokale sivile, motstandsmenn. Har Mossad truet og betalt alle sammen?

Spesielt interessant er det å spørre hvorfor polsk motstandsbevegelse ikke har "avslørt svindelen". Motstandsbevelgelsen var aktive inne i Auschwitz, og polsk motstandsbevegelse er desverre kjent for sin anti-semmitisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...