Gå til innhold

TanteBrun med en og annen tanke

TanteBrun

Anbefalte innlegg

Tusen takk, Mocci, Blåmor og Ulva :)

Da er vi klar for avreise - omtrent. Men gjett hvem som er treg som vanlig da.. Nemlig. Meg!! :gjeiper:

Jeg har vært med på noen impulsturer nå, og jeg klarer ikke helt å bli vant til den ”dagen derpå”-avreisen. Men som jeg sa -blir sikkert kjempefin tur.

Har i alle fall pakket altfor(sikkert!!!) mye klær og sko. Men jeg er jente, og man kan aldri vite hva som dukker opp av muligheter og humør/lyst. Gansle sikkert håpløst med tanke på eventuell (...?...) :shoppe:

Jeg gleder meg altså, men det skjer så fort... Tenk spa.... Fotpleie... massasje.... ansikt... :dåne:

Vet ikke hvordan det blir med KG-aktivitet den nærmeste uken, men finner jeg en internetkafe finner jeg ganske sikkert også frem til KG derfra :glis:

Vet dere hva? :lete:

Jeg skal på ferie!!!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze
Hei Purple Haze og :velkommen: til min dagbok :)

Er absolutt helt lov å følge mer her :)

Prøver så godt jeg kan og jobber hele tiden med innstillingen min, det meste sitter jo i hodet, ikke sant? ;)

Så herlig at du har klart å gå ned så mye! Hvor lang tid brukte du?

Skjønner godt at du ikke vil bli så tung igjen :)

Har du dagbok, finner jeg etterhvert frem til den :) Om jeg rekker det nå før ferien, vet jeg ikke :forvirret:

:)

Takk for hyggelig velkomst :)

Du har helt rett i at det meste sitter i hodet. Mye mental jobbing som skal til, før man klarer å legge om livsstilen. Tror det gjelder på de fleste områder man ønsker endring, ikke bare mat og slanking.

Jeg brukte ca 10 måneder på å gå ned de kiloene, og har holdt meg ganske stabil i 3 år nå. Ikke dårlig av en notorisk jojo-slanker.

Har dagbok, så du er velkommen inn dit, hvis du ønsker det :)

God tur og god ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TanteBrun!

Håper du har det herlig i Tallinn og Riga. Det er jo fine byer med spennende og annerledes ting å se enn i vesten, samtidig som de har en arv som nettopp knytter dem til oss i Skandinavia... Blir moro å høre åssen du har hatt det.

Grattis med fem ned på så kort tid!!!! :hoppe: Jeg er så "gammel" at alt går tregere, men jeg har god erfaring med å kutte ut karbohydratene, det virker!! Det er ofte overfølsomhet for karbohydrater som gjør at man har lagt på seg så mye at man føler det er FOR mye.... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på ferie da.

Heldiggrisen!!

:nigo:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:vinke: TanteBrun

Bare innom for å skjekke at alt er i orden hos deg mens du er på ferie. :)

Og jammen ser det sånn ut. Slengte på blomstene litt vann, og så tusler jeg ut igjen.

Håper dere koser dere masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpaa paa hotellet i Tallinn. Nettopp ankommet, men innsjekkingen er ikke för kl 15.......... :sukk:

Ellers har jeg hatt noen fine dager paa vei til Stockholm, i Stockholm og Riga. Riga var egentlig hverken verre eller bedre enn forrige gang, bortsett fra at det var varmere i vaeret.

Saa naa er det Tallinn. Vi skal faa oss en matbit og ellers se oss litt om för innsjekkingen. 0 km til sentrum. Hmmm, det kan bli et dyrt opphold.... :fnise:

Og saa maa jeg tenke meg om naar jeg skriver, for her er det jo ikke norsk tastatur. Haaper dere kan bäre over med det rare spraaket. Har prövd aa logge meg inn paa iphone, men det gikk visst ikke, selv om det gaar aa lese.

Mer faar komme senere. Haaper alt er bra i gamlelandet.

Og saa faar hver gjest kun lov til aa bruke 15 min pr gang paa internett, og med nyhetslesing har jeg ganske sikkert ikke overholdt det.... ;)

:klem:

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :)

Så kjekt å se at du har det fint på tur. Håper du får mange flotte opplevelser og minner å ta med hjem :)

Kos deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så - da var ferien over. Har hatt det helt herlig, kommet meg vekk, sett masse og storkost meg. :):):)

Tusen takk for hilsner fra alle dere som har hilst på mens jeg har vært på ferie, Og tusen takk for at du vannet blomstene Ulva, takket være det lever de anda :lol:

Jeg har opplevd mye, men samtidig er det ikke så mye å fortelle. For når vi er på ferie bare koser vi oss, vandrer rundt og ser det vi gidder å se. Vi er ikke av de som tar for oss brosjyrer og må se ditten og datten av severdigheter.

Vi campet ved vakre og idylliske Väneren i Sverige et par dager, og dro ikke til Stockholm før like før vi skulle ta båten til Riga. Riga var bedre nå på sommeren enn på senhøsten da jeg var der sist. Nå det er sagt så var ikke så mye forandret. Riga er et tungt sted. Det er noe med hele atmosfæren der, menneskene, bygningene.. Det er så tungt og lukket. Men - vi hadde det fint der. Vandret rundt og koste oss, høydepunktet var en tur med kanalbåt i solnedgangen. Utrolig harmonisk og idyllisk.

Å komme til Tallinn var nesten som å komme til en annen verden. Stemningen var lysere og lettere. Etter at vi endelig fikk sjekket inn på hotellet sovnet vi begge to. Litt trett for å si det sånn. Og plutselig banker det på og noen låser seg inn og sier "here is som sparkling water for you". Hæ?? Ok... "sett den på bordet der"... snork...... Vi var helt skutt begge to, så den fikk stå i fred leeeeeeeeeeeenge. Og så var vi usikre på om det var riktig, så vi forventet nesten at de skulle komme å ta den tilbake. Men etterhvert koste vi oss med den før vi fant et sted for å spise middag.

Middagen ble fortært på en middelalderrestaurant i gamlebyen, der de da serverte mat deretter. Moderne ting som brus og lignende hadde de altså ikke. Spiste fantastisk god villsvin. Og da de kom med bestikket sa de "here are your weapons". Øl ble servert i trekagger, og vann i ujevne og resirkulert glass (tror jeg). Stedet gjorde inntrykk. Spiste andre steder også, men ingen gjorde inntrykk på den måten.

Ellers har vi fått med oss litt sightseeing og mere vandring i byen.

Stort mer er det ikke å fortelle om disse byene. Ikke som en trett TanteBrun kommer på i skrivende stund. :Gjesp:

Fikk jo med meg noe spa da, men mindre jeg hadde tenkt, det ble bare aldri gjort.

Heeeeeeeeerlig forpleie i Riga. En times fotpleie kostet ca 250 kroner. Det er greit, det går an.

I Tallinn hadde jeg fantastisk deilig rygg- og nakkemassasje. :dåne: 300 for en time er greit det og. Det dobbelte er ikke uvanlig i traktene her i alle fall.

Det er vel ikke så vanskelig å se hva jeg likte best... ;)

Og faktisk: borte bra, men hjemme best. Samtidig er det kjipt å ikke være på ferie lenger. Håpløs motstridelse egentlig ;)

Opps, en ting til: Jeg har nesten ikke shoppet. :klø: Kjenner nesten ikke igjen meg selv. Men selv om vi var en del innom butikker, fant jeg aldri noe jeg hadde lyst på. Og jeg er ikke verre shopaholic enn at jeg kjøper ikke bare for å kjøpe.

Hmmm.... Når jeg når ser på hva jeg har skrevet og tenker på hva jeg har opplevd, så er det jo nesten ingenting. Men så lenge en slapper av og har det bra, så er vel det det viktigste.

Det får komme mer senere. Nå er det natta for slitne meg. Får ta igjen i morgen, ehhh, senere i dag. Da blir det en også tid for dagbokrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig velkommen hjem Tante Brun :klemmer:

Høres ut som du har hatt en alle tiders ferie :) Jeg har selv ikke vært i verken Riga eller Tallinn, høres ut som de byene er vel verdt et besøk :jepp:

Den middelalder restauranten hørtes utrolig spesiell ut og virkelig gjennomført med tanke på temaet :)

Jeg er sikker på at du sitter igjen med flere inntrykk og gode opplevelser fra ferieturen, ferie er ikke ensbetydende med fullt hurra meg hei opplegg hvor man rusher fra sted til sted....det er ikke ferie for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:velkommen: hjem TanteBrun

Så bra blomstene hadde overlevd :ler: Også høres det ut som dere har hatt en kjempefin ferie. Det er sånn duu beskriver at dere har hatt det, at en ferie skal være synes nå jeg. Avslappet og fin :) Gjøre akkurat det man selv har lyst til, og ikke stresse avgårde for å få med seg mest mulig av det som står i reisebrosjyrene.

Og jeg er så enig i at borte er bra, men hjemme er best :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at det står noen på dørstokken og ønsker meg velkommen hjem. :klem:

Ser at dere er enig med meg hva ferie og feriesysler og -stress angår. Men jeg har vært på ferie med og kjenner mange som føler at det må skje noe hele tiden. Gjør det ikke det så er det visst på en eller annen måte feil eller noe. Kanskje det er om å gjøre å ha opplevd og sett mest...? Da havner i alle fall jeg langt ned på listen. ;) Og så er det vel heller ikke så rart at mange da må ha noen dager hjemme etterpå for å slappe av etter ferien :fnise:

Men hver sin smak, og kanskje jeg faktisk har lyst til det selv en dag også. Det får tiden vise :)

Jeg sa borte bra, men hjemme best - men det blir nå litt antiklimaks også da. Og så føles det som å vi har vært så lenge borte, sikkert fordi vi har vært på flere steder og sovet så mange forskjellige steder. Ikke så rart at vi bare ville slappe av og vandre rundt, vi har jo vært så mye på farten :)

Når det gjelder vektreduksjon; jeg er faktsik litt stolt over ha gått opp kun i underkant av to kilo. Med tanke på at vi har spist og kost oss vanvittig. Litt alkohol har det blitt og... Og hadde vært før, så hadde det nok sett annerledes ut.

Ellers så fikk jeg meg en liten skuffelse i ferien. Jeg hadde noen romantiske planer og drømmer og kos og : :sengekos: som kanskje etterhvert kunne føre til :babysmokk:

Men plutselig kom mensen........ :frustrert:

Jeg trodde det var perfekt timing... Så hva jeg har tenkt på aner jeg ikke. Den kom jo når den skulle..... :(

Ikke bra med impulsferie... :fnise: Det forstyrrer jo hele tankevirksomheten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag, og det er deilig å ikke ha noen planer. Ikke noe konkrete i alle fall. Vel.... blir masse pc-tid da. Kg... Studier... Kg... Litt mer Kg... Jobbsøk... Kg - igjen... Vel, det er vel kanskje konkret nok :fnise:

Nå skal vi straks ha lunsj med salat med masse rødløk og paprika, sammen med reker, hvitløksscampi, tomater, agurk og pesto og hvitløksbrød. Muligens noe eggegreier og litt spekemat. Nam. Skal fortæres på verandaen i noe usikkert, men foreløpig pent vær.

Så får vi se hva resten av dagen bringer.. Ikke så mye annet enn å holde plassen jeg sitter på nå varm, tenker jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For litt siden var det sol, og nå når jeg skal gå tur med bikkja regner det. Typisk. Hvorfor gikk jeg ikke da det var pent... ? :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Så fort tiden går innimellom!! :eeeh:

Et døgn siden sist jeg var her og det føles ikke slik. Fikk i går plutselig besøk av noen venner som ble sittende utover kvelden. Riktig så koselig ble det med prat og nipping til vin. :skravle: Jeg elsker når en slapper av i sosialt samvær på denne måten. Det er den beste formen, synes nå jeg.

I formiddag fikk vi levert fra oss bikkja som vi hadde passet i noen dager. Er greit å ha en hund å passe når en ikke har hund selv, men har lyst på. Er bare jeg som vil her. :hund:

Og hundepassingen har faktisk blitt en fast greie, så nå har vi henne ca en gang i måneden. Herlig!!

Som om ikke det er nok hadde vi lunsjgjester i dag, heller ikke planlagt. Serverte da kyllingsalat. Nam. Nok en gang ble det skikkelig sosialt og vi satt lenge og pratet. Så det har vært en fin helg så langt.

Resten av kvelden skal vi kose oss alene :briller:

Antagelig blir det ikke så mye mer av det sosiale slaget resten av helgen. Morgendagen bør og må brukes til jobbsøking – er fire jobber jeg skal søke på og jeg har noen skoleoppgaver jeg må løse. Så da blir resultatet i morgen kveld at jeg er ganske så rød og firkantet i øyenen... :fnise:

Så da må jeg vise meg fra den effektive siden. :klø: Bør jeg låse siden til KG tro....? :gjeiper:

Ehhh, jo... det blir vel kanskje noe av :humpe: .......:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haloisen :vinke:

Det er virkelig koselig med leiehund en gang i mnd da :) Kanskje du kan få overtalt din bedre halvdel til å revurdere sin mening om hunder :tommelsmil:

Høres ut som du har hatt en fortreffelig helg så langt, artig med venner som stikker innom i døra og blir værende :)

Kan jeg spørre hvilken type jobber du skal søke på? :sjenert:

Ønsker deg en sosial helg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: TanteBrun

Høres ut som du har hatt en kjempefin helg. :) Overraskende besøk og masse :skravle: er kjekt det :jepp:

Her i huset er vi egentllig mer kattemennesker enn hundemennesker begge to. Så vi er vel enig i at om vi skal ha dyr igjen, så blir det en :catmilk:

Har ikke noe i mot hunder da, faktisk er jeg oppvokst med hund. Eller det var ikke vi som hadde, men bestemor og bestefar og de var nesten naboer.

Ha en fin søndag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...