*Joyce* Skrevet 29. april 2010 Forfatter #601 Del Skrevet 29. april 2010 I dag dro jeg med meg Turnerose ned i sentrum og dro på shopping! Hun var vel ikke akkurat udelt begeistret hele tiden (stakkars unge, jeg husker jo hvor utroooolig kjedelig det var å være med mamma i butikker da jeg var liten selv), men jeg hadde det storveis! Og litt moro for henne er det jo også - vi så gardemusikken, politihester, masse mennesker som smilte og tullet med henne, trikker og busser og sykler og alt hun synes er spennende. Og jeg fant meg fine klær! Først Zara - der ble det en kjole, mørkeblå med blomstermønster i grønt, turkis og lilla, veldig enkel og pen sommerkjole, og en gulgrønn singlet/topp. Fant ingenting på Mango, Hennes eller Warehouse, men på Indiska ble det enda en kjole (eller strengt tatt en tunika, men den er lang nok til å brukes som kjole) og et skjørt, litt sånn gypsy-aktig. Jeg var bevisst på å kjøpe antrekk, ikke enkeltplagg, og prøvde å tenke over hva det kan brukes sammen med. Jeg har nemlig sett mye på Trinny&Susannah og How to look good naked i det siste, og har plukket opp noen tips. Nå gleder jeg meg masse til det blir ordentlig varmt og jeg kan bruke klærne! I tillegg var jeg innom Walkabout og prøvde disse. Jeg skal ha dem, men bestiller på nett siden jeg har et gavekort i nettbutikken. De er kjempefine, og utrolig gode på foten. Til slutt måtte vi innom Rimi på senteret her etter en pakke fra LaRedoute. Sånn passelig suksess, et par sandaler går i retur, men en cardigan og en topp beholdes. Linker senere. Jo, også hadde de Freias påskeegg til 20 kr pakka, det var jo direkte dårlig gjort... Måtte ha tre esker. Men jeg har vært flink og bare spist ett! Nå skal jeg få gjort dagens trim - jeg har gått i gang med "The 30 day shred" for å få kroppen i god stand til sommeren. Tøff dame, det er ganske slitsomt! Men det går rykter om at det funker, så da er det vel verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. april 2010 Forfatter #602 Del Skrevet 29. april 2010 Tusle - jeg tar det her for sikkerhets skyld - men du har begynt å knaske folat? Ellers er det betraktelig billigere å handle tester på billigetester.no enn på apoteket. Folat også, forresten. Jeg bestilte akkurat fem tester og folat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. april 2010 Forfatter #603 Del Skrevet 29. april 2010 Fant hverken kjolen eller toppen på Zaras nettsider. Men her er tunikaen fra Indiska (synes ikke den så noe fin ut på det bildet, men...), skjørtet var det ikke bilde av. Fra LaRedoute: Cardigan - KJEMPEfin! Veldig behagelig materiale, også. Topp -helt allright, usikker på om jeg beholder den. Synes den var en del kortere enn den så ut på bildet, men det kan jo være fordi jeg er høy, også. Og - forsåvidt fine nok, men de satt veldig rart på min fot. Klemte veldig på lilletåa, gnagsårkandidat deluxe. Veldig fornøyd med dagens innkjøp! Jeg har liksom gått og tenkt på det i kveld, på yogaen og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 30. april 2010 #604 Del Skrevet 30. april 2010 Takk, snuppa Jeg har begynt å knaske folat vet du, jeg har aldri følt meg mer voksen enn når jeg kjøpte min første pakke folat Tenker jeg bestiller tester fra billige-tester.no, graviditetstester i første omgang. EL-tester stresser jeg ikke med i begynnelsen, jeg har sånn noenlunde kontroll;) Klaffer det ikke i løpet av 3-4 runder, får jeg heller gå hardere til verks med EL-tester også. Jo mindre stress, jo mer slapper jeg av=kanskje kjappere klaff? Bare vent til du skal ha med to halvstore unger på shopping du, mamma glemmer aldri en episode der lillebror og jeg var fullstendig tulling, velta en utstillingsdukke i en butikk og greier. Mamma tok en unge under hver arm og marsjerte ut Tror jeg skal stikke innom Indiska og snuse litt jeg også, jeg finner faktisk endel fint der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #605 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Takk, snuppa Jeg har begynt å knaske folat vet du, jeg har aldri følt meg mer voksen enn når jeg kjøpte min første pakke folat Tenker jeg bestiller tester fra billige-tester.no, graviditetstester i første omgang. EL-tester stresser jeg ikke med i begynnelsen, jeg har sånn noenlunde kontroll;) Klaffer det ikke i løpet av 3-4 runder, får jeg heller gå hardere til verks med EL-tester også. Jo mindre stress, jo mer slapper jeg av=kanskje kjappere klaff? Bare vent til du skal ha med to halvstore unger på shopping du, mamma glemmer aldri en episode der lillebror og jeg var fullstendig tulling, velta en utstillingsdukke i en butikk og greier. Mamma tok en unge under hver arm og marsjerte ut Tror jeg skal stikke innom Indiska og snuse litt jeg også, jeg finner faktisk endel fint der Jeg tror ikke det er noe å stresse med i starten, nei! Vi forventet jo at det skulle ta litt tid med Turnerose, men dengang ei. EL-tester tror jeg ikke du trenger på en stund enda! Jeg har ihvertfall ganske god kontroll på når det skjer uansett, siden jeg har rimelig stabil syklus... LOL! Ser for meg moren din. Ikke greit, det der... Jeg satte meg i utstillingsvinduet og sang meg gjennom halve Kardemomme by da jeg var med mamma og bestemoren min i klesbutikken som liten... Det tok litt tid før de fant meg, men det gikk greit da de gikk etter lyden. Indiska hadde overraskende mye fint nå! Litt opp og ned med sesongene, men jeg har spesielt funnet mange fine skjørt der oppgjennom. Endret 30. april 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. april 2010 Forfatter #606 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) I dag har vi bokstavelig talt vært på storshopping - vi har kjøpt ny bil! Demomodell av Mazda 6, 2010-modell som har gått 2000. Veldig fin, og et hav av plass i forhold til bilen vi har nå. Litt mørkere gråfarge enn på bildet. Høyeste utstyrsnivå, som hadde Xenon-lys og rygge-/parkeringssensor. Vi har avtalt levering om 2-3 uker, avhengig av hvor fort vi får solgt den gamle. Det er litt sprøtt, da, å gå fra en 5 år gammel BMW til en nesten splitter ny Mazda - det er først med denne modellen at de er på samme utstyrs- og sikkerhetsnivå som BMWen. Ideelt sett skulle vi gjerne hatt BMW igjen, men for å få den plassen og det utstyrsnivået vi har vendt oss til der måtte vi veldig langt opp i pris, og det var ikke aktuelt nå. Men ser vel egentlig for meg at det blir BMW igjen neste gang vi skal ha bil. Da er jeg forhåpentligvis i full jobb og sånt. Men det blir veldig, veldig bra med større plass. Jeg kommer sikkert til å fortsette å sitte i baksetet med lillejenta, men uten å ha knærne oppunder haka, og med mer enn nok plass til at mannen kan sitte der også. Det er god plass til et søsken i baksetet, og ikke minst mye greiere mtp bagasje. I den vi har nå er det bare såvidt vi får plass til to kofferter hvis vi skal ut på tur, og da vi var på hytta i fjor sommer måtte mannen ta en ekstra tur frem og tilbake for at vi skulle få med oss alt vi trengte - reiseseng, bager, mat osv... Og det var uten vogna. Hehe. Mye greiere i år, tipper jeg! Dessuten har Mazdaen takrails og hengerfeste, så det er ikke noe problem med evt takgrind, takboks og henger. Endret 30. april 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temar Skrevet 30. april 2010 #607 Del Skrevet 30. april 2010 Gratulerer med bilkjøp, høres deilig ut med mye plass. Håper dere blir fornøyd. "The 30 day shred" har jeg også. Det er bra trening , syns hun er flink til å motivere. Jeg er dessverre ikke noen god kandidat til å svare på om det funker, for jeg har en tendens til å prioritere andre ting :gjeiper:. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. april 2010 #608 Del Skrevet 30. april 2010 Grattis med ny bil, kjempe flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 1. mai 2010 #609 Del Skrevet 1. mai 2010 Grattis med ny bil! Ser kjempe fin ut. Typisk dame kommentar at en bil ser fin ut, men jeg har virkelig ikke peiling på biler. Ha en fin lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. mai 2010 #610 Del Skrevet 2. mai 2010 Oi, du hadde falt ut av mine innlegg! Har nå oppdatert meg litt . Gratulerer med ny bil. Vi må også ha ny bil snart - vår faller snart fra hverandre, og det er jo ikke plass til noen verdens ting i den. Firedørsbil... og ingen plass til person nr. 5 mellom de to barnesetene i baksetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 3. mai 2010 #611 Del Skrevet 3. mai 2010 Så moro at dere endelig fikk ordna dere bil. Mye måtte dere gi for den? Også så spennende med ny prøving, vi er vel der at vi tar det som det kommet, selv om jeg merker at jeg egentlig er klar for at det skjer noe relativt raskt;) om ett par måneder så det bliren vår-baby hadde vært fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #612 Del Skrevet 3. mai 2010 temar: Ja, hun er motiverende. Litt skremmende de første par gangene, men så kommer det seg. Nå har jeg klart å henge med i 5 dager, litt stolt av det! Milla: Takktakk! Trekkoppfuglen: Det er jo en ærlig sak det, å ikke være så interessert i bil? Jeg er sånn halvveis når det gjelder biler, pappa er veldig bilinteressert og har hatt et par veteranbiler, men moderne biler er litt sånn... Hæ? Så lenge de ser nogenlunde snille ut (ikke har onde "øyne"/lykter). lille katt: Heisann! Koselig å "se" deg igjen! Alt bra med deg og dine? Er det noen action i din dagbok, mon tro? Jeg fant den ikke i farta, men... Nei, den plassen! Jeg kan bare tenke meg hvordan det er med liten bil og to små. Vi driver jo å tenker på nr 2, og tanken på å sitte trangt i baksetet når jeg er kvalm (og ikke minst høygravid ) var ikke heeelt noe jeg var klar for. Nei, stasjonsvogna er kanskje en klisjé, men unektelig praktisk! Tussi: 325k. Ikke så aller verst, og ikke så mye mer enn vi uansett hadde måttet ut med hvis vi hadde kjøpt brukt privat. Slipper jo omreg.avgiften fra forhandler. Hehe, det er rart, det der! Eggstokkene begynner å kile litt tidligere enn man kanskje var forberedt på. Veldig spennende, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #613 Del Skrevet 3. mai 2010 Har vi flaks får vi solgt bilen i morgen. Et par som kommer og ser på den, som virket genuint interessert. Skulle ha den som "konebil". Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 4. mai 2010 #614 Del Skrevet 4. mai 2010 Gratulerer med ny bil Jeg har også '30 days shred', første gangen jeg trente til den så trodde jeg at min siste time var kommet Effektivt Håper det går/gikk i orden med salg av 'gamlebilen' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #615 Del Skrevet 4. mai 2010 Bil solgt! Veldig greit at det gikk såpass raskt. Håper vi kan hente den nye bilen i morgen. Tusle: Effektivt, ja! Jeg har aldri merket endring i formen så raskt før. Ikke på langt nær like sliten etter økten nå som da jeg startet. Regner med at det vil synes litt når det er klart for bikini. Men når det skjer er jo et annet spørsmål - i dag la det seg 10 cm snø her ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. mai 2010 #616 Del Skrevet 5. mai 2010 Så bra at dere fikk solgt så raskt Bikiniform ja, den kommer ikke jeg i, fy flate, tør nesten ikke gå på vekta, hello hippo Satser på at Jillian kan hjelpe meg på rett vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. mai 2010 #617 Del Skrevet 5. mai 2010 Håper dere har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #618 Del Skrevet 6. mai 2010 Så bra at dere fikk solgt så raskt Bikiniform ja, den kommer ikke jeg i, fy flate, tør nesten ikke gå på vekta, hello hippo Satser på at Jillian kan hjelpe meg på rett vei Ja, kjempefornøyd med at det går så fort! Men nå har det blitt forsinkelse på den nye bilen, siden de ikke har fått hengerfestet enda... Så det kan se ut som vi er uten bil i en ukes tid. Jaja... Vet du, jeg tror ikke på deg. Men litt Jillian har nok de fleste godt av, uansett! Håper dere har hatt en fin dag! Takk i like måte! Beklager at jeg ikke har svart på mld, det har gått litt i ett her denne uka pga bilgreiene! --- Gode lillejenta... Jeg er litt frem og tilbake på kjøkkenet mens jeg lager mat, og ga henne en liten skål med rosiner i stua. Da jeg var ute på kjøkkenet og rørte for litt siden kom hun ruslende ut, med skåla i hånda, og satte den på gulvet foran der hun vet rosinene er, før hun så på meg med store valpeøyne. Jeg ga henne noen rosiner i skåla, og hun løftet den opp og bar den med seg tilbake mot stua. Omtrent halvveis mistet hun alle rosinene utover gulvet, men puttet dem ikke i skåla igjen - neida, hun puttet alle i munnen! Hun driver fortsatt og tygger på dem, med sånn skikkelig hamstermunn. Lille go'ingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. mai 2010 #619 Del Skrevet 6. mai 2010 Søte lillejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #620 Del Skrevet 6. mai 2010 Søte lillejenta Fortsettelsen av historien er at hun spyttet ut alle rosinene i hånda mi da hun var lei av å prøve å tygge dem. Ever so charming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå