Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt Hama-perler og -brett for 250 kr hos Toys'r'us, de har fri frakt, så da slo jeg til. 7000 perler i ymse farger (veldig greit at de kommer ferdig sorterte i hver sin pose - den perleplukkingen er kjeeeedelig, altså!), 9 (!) nye perlebrett (hus, løve, kamel, giraff, elefant, stort hjerte, stor runding, stort heksagon, stor firkant). Også 3 for 60-Playmo til påskeegget. Påsken er jo straks!

Også har vi altså fått dag for vindusskifting, det skjer på onsdag og torsdag, litt etter skjema, de skulle vel etter planen ha vært ferdige med rekka vår på tirsdag. Gruer meg, men gleder meg til å bli ferdig. Litt mer fiksing må det bli i helgen, men det er nokså greit her, og vi må bare rydde unna kvelden i forveien. Og dekke til alt med plast og legge papp på gulvet og... og... Blæh. *det blir fint til slutt, det blir fint til slutt...*

Men nuh - senga. Flink Pike .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært en tur hos legen med Snorkfrøken i dag, valkene på lårene har drevet og flyttet på seg i det siste og er ikke helt symmetriske lenger, og det kan være et tegn på hoftedysplasi. Siden vi har nok av det i familien, vil vi ha en sjekk for sikkerhets skyld. Den "ordentlige" legen min/vår er tilbake igjen etter foreldreperm (hun fødte noen dager etter meg, hehe), og det var så deilig! Er så fornøyd med henne. :jepp: Hun var helt enig i at det burde sjekkes, så henvisning til røntgen går i posten i dag. Håper selvsagt at det ikke er noe, men det er bedre å ta en sjekk for mye enn en for lite...

Spurte henne også om noen svimmelhetsanfall som jeg har hatt en del av i det siste, og fikk beskjed om å sette opp en time for det. Det kan visst være en form for migrene, det, og det har jeg jo også godt med i familien... Greit å få sjekket ut, det også.

Kom oss tidlig i seng i går, og det var utrolig godt med en lang - om enn oppstykket - natt. Snorkfrøken er forkjøla og sover ikke så godt, blir tett til tross for at vi har bygget opp under hodet og sånt. Litt feber av og på har hun også. Ikke så greit å være syk når man er liten...

I dag er barselperm-makkeren min tilbake på jobb, og jeg synes det er skikkelig trist! Vi har vært MYE sammen med dem, gått turer og hengt på senteret og andre barseldameaktiviteter. :ler: Og på mandager er åpen bhg stengt, så da kan vi ikke gjøre det heller, sånn for å lette overgangen. ;) I tillegg er det helt avsindig glatt ute, så det frister ikke noe særlig å gå tur, heller... Snøen har smeltet i helgen, rent ned på fortauene og frosset til igjen i natt. Skøytebane!

Jeg får heller prøve å gjøre litt småplukk før vindusskiftingen - skru ned gardiner, gradestokken på kjøkkenvinduet, osv. De holder på hos en av naboene i dag, så det kommer ymse rare lyder. Gleeeeeder meg til torsdag ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Får håpe det ikke er noe galt med hoftene, bra dere får sjekket det opp :jepp:

Kan man ha migrene uten å ha vondt i hodet? Bare med svimmelhet? Hvordan merker du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ikke er noe galt med hoftene, bra dere får sjekket det opp :jepp:

Kan man ha migrene uten å ha vondt i hodet? Bare med svimmelhet? Hvordan merker du det?

Det er en variant av migrene, ja, men jeg får vondt i hodet også - sånn ensidig, og jeg blir kvalm, men det er svimmelheten som er mest fremtredede. Svimmelheten er vanskelig å gå glipp av - det er skikkelig guffent. Varer i et par-tre timer, så går det over igjen. Står litt om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Vindusskiftedagen er her - og Turnerose er hjemme fra barnehagen, sørpe forkjøla, mens mannen kasta opp på morgenen i dag. Ligger an til å bli en fin dag. :jepp::roll:

Sitter alt og hutrer, det blir kjølig i huset når de tar ut et vindu, gitt. Snorkfrøken er pakket inn i nøstebarnull, mens Turnerose ligger med teppe og dyne på sofaen og ser på Rory Racerbil. Jeg må på jakt etter tøfler og en ullcardie, kjenner jeg.

*stålsetter meg for dagen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi oi! Krysser fingrene for at alt går kjapt og smidig unna i dag. Kan dere ikke barrikadere dere inne på soverommet eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, for en slitsom dag du har! Føler med deg,og håper dagen går fort. Det blir jo digg med nye vinduer da (men prosessen før man kommer dit er jo pyton!) Riktig god bedring til både store og små :hjerte:

Her skulle jeg redigere bilder og lage takkekort, men pc'en oppfører seg midt sagt veldig merkelig, så jeg kommer ikke videre. Utrolig kjipt nå som jeg var både motivert OG Lillesøs sover.

Hvordan går det forresten med prosjekt yummymummy? Trenger desperat noe inspo, jeg står helt fast :(

Håper du kommer deg gjennom dagen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati! :ler: Det har faktisk gått relativt bra, veldig ryddig og flink han som er her. Har byttet på alle soverommene, kjøkkenet og i kjelleren i dag, han var akkurat ferdig nå, og så skal stuevinduet og verandadøra tas i morgen. Imponert over hvor effektiv han er! Og veldig greit at mannen er hjemme, så har vi fått støvsuget og vasket over etterhvert. Litt rydding gjenstår, og stua må stå på hodet til i morgen, men alt i alt har det gått veldig glatt, altså. *puh*

Mistenker at mannens dårlige form i dag morges skyldes en blanding av trøtthet (ble sent før vi var ferdigryddet for vindusskifting i går, siden begge jentene var våkne grunnet hosting) og begynnende forkjølelse, heller enn omgangssyke. Håper det...

Molo, så typisk med PC-trøbbel! Sånt er så utrolig kjedelig... Håper det ordner seg!

Tja, yummy mummy... Jeg har ihvertfall blitt litt flinkere til å ta vare på huden, har funnet en BB cream jeg liker godt (Palmer's fra iherb, har kjøpt begge fargene som jeg blander sammen), og jeg merker at bare det å sminke seg bittelitt hjelper på hvordan jeg føler meg. Så jeg prøver å få til BB, concealer under øynene, litt rouge (har lagt min elsk på denne), mascara og litt farge på brynene før jeg leverer i barnehagen. Klærne er det så som så med, jeg ser jo at pent og praktisk ikke nødvendigvis er sammenfallende. :ler: Hadde på meg en cardigan med paljetter på her om dagen, Snorkfrøken satt og pillet og pillet på dem, hehe. Men det blir vel litt greiere med klærne utover våren også, tenker jeg.

Jeg gjør mye yoga om dagen, da, det gjør godt for både kropp og sinn. :Nikke: Det blir en slags mental pause, selv om jeg ofte blir avbrutt av at Snorkfrøken våkner for pupp. Jobber med å beholde "yogaroen" mens hun dier, "slipper" i kroppen og prøver å ikke ødelegge for meg selv, om du vil. Så kan jeg fortsette når jeg kommer ned igjen. Tenner stearinlys og gjør det litt koselig. :) Og jager mannen opp på kontoret, hater å gjøre yoga med publikum. :ler:

Og jeg prøver å bedrive litt egenpleie i form av fotbad, ansiktsmaske etc. Det er deilig, tar med meg iPaden og leser blader i Zinio eller bok i Kindle. Godt å koble ut med litt lesing. :jepp:

Noen tips, kanskje? Håper det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Prosjekt yummy mummy høres deilig ut! Er så deilig med bare pittelitt tid til egenpleie :) Og kjekkere for mannen også vil jeg tro..Føler meg ikke akkurat sexy de fleste dagene han kommer hjem fra jobb, når jeg tasser rundt i hans joggebukse, ulltrøye, sminkeløs og håper raskt satt opp på hodet :fnise: Jeg vil også bli yummy mummy, ble veldig inspirert nå :jepp:

Deilig med nye vindu, da! Det ønsker jeg meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yummy mummy prøver jeg litt innimellom også :ler: kommer på en måte inn i pre-gravideklær nå, så da øker klesutvalget betraktlig. Må bare ha løse gensere og topper på :gjeipe: kroppen ække helt seg selv igjen :bond:

Så fantastisk at vindusmannen er effektiv!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det har gått såpass smertefritt med vindusskifting! Effektive arbeidsfolk er gull verdt! :tommel:

Yummy mummy, ja.. Skulle ønske jeg var litt mer eksperimentell med sminke og slikt, men jeg er livredd for å se ut som en klovn :ler: Og så får jeg kviser av alt som dekker huden, bortsett fra hudkrem, så det er dårlig med glød her i gården. Kan tro jeg gleder meg til å bli sminket på bryllupsdagen :jepp: Men en tur ut kan jo gi litt røde roser i kinnene, om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert til Yummy mummy prosjekt i januar, kjøpte ny mascara og leppestift. Jeg er av den typen som har på mascara til fin, og det prosjektet der varte i sånn ca tre dager.. Klær har jeg der i mot fornyet meg litt på og det er deilig, men gleder meg veldig til jeg kommer i de buksene jeg kjøpte rett før jeg ble gravid og alle de ammeuvennlige toppene mine :)

Imponert over at du er så flink med yogaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unknown: Egenpleie er skikkelig luksus om dagen! :jepp: Og ja, det er jo noe med å føle seg sånn nogenlunde vel for andres del, også. :ler:

Nye vinduer er flott! :tommelsmil:

rhubarb: Haha, jeg elsker formuleringen "kommer på en måte inn i pre-gravideklær". :lol: Og ja, det har mye å si for utvalget, ingen tvil om det! Men så var det denne evinnelige ammingen, da... Heh.

:kose:

Haley: Effektive arbeidsfolk er fine greier, ja. :)

Uh, så kjedelig med kviser! Du har sikkert prøvd mineralsminke og sånt også? Men jeg er synes det høres litt allright ut å være så komfortabel med å være som man er, jeg. Så det er du heldig med, synes jeg! :jepp:

pusilus: Høres bra ut, synes jeg! Mascara er jo bare et must om man synes man trenger det. :jepp: Jeg har relativt lyse vipper, og synes jeg ser så blass ut uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppjepp, hjemme med to syke små, og syk selv. Hipp hurra... Men sånn er det. Vi hoster, snørrer og har feber, alle tre. Vi har ihvertfall fine, nye vinduer... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hos oss. :ler: Ikke nok med at mannen har fått prolaps i ryggen og er ganske satt ut av spill, men vi har også hatt omgangssyke hele gjengen, og lillebror er temmelig forkjølet, og hadde så høy feber her en natt at jeg lot ham ligge i bare bleien, selv om rommet neppe holdt særlig over 15 grader.

Men for å ikke klikke totalt, har jeg faktisk prioritert både ordentlig hudpleie og sminke, og tenker at det er vel anvendte penger. Når man er godt vant, funker det dårlig å skulle nedgradere, og jeg forsøker å kjøpe ting jeg vet jeg vil være fornøyd med, men bruker billigere iHerb-varer når det gjelder dusjsåper og lotion til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som hos oss. :ler: Ikke nok med at mannen har fått prolaps i ryggen og er ganske satt ut av spill, men vi har også hatt omgangssyke hele gjengen, og lillebror er temmelig forkjølet, og hadde så høy feber her en natt at jeg lot ham ligge i bare bleien, selv om rommet neppe holdt særlig over 15 grader.

Men for å ikke klikke totalt, har jeg faktisk prioritert både ordentlig hudpleie og sminke, og tenker at det er vel anvendte penger. Når man er godt vant, funker det dårlig å skulle nedgradere, og jeg forsøker å kjøpe ting jeg vet jeg vil være fornøyd med, men bruker billigere iHerb-varer når det gjelder dusjsåper og lotion til kroppen.

Uff, stakkars mannen! Prolaps høres helt grusomt ut, en tidligere kollega av meg fikk det, og var slått ut lenge. Også alt mulig annet i tillegg... :troest:

Helt enig i at det er vanskelig å nedgradere når man er godt vant. :Nikke: Men jeg har funnet et par ansiktsoljer på iherb som jeg synes er like gode som de dyre fra REN som jeg brukte før. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst influensa, dette... Jeg ble bare verre utover dagen i går, og natta var kjip. Rimelig medtatt i dag også. Sur for at mannen ikke tok seg syk barnepasser-dag i går, men det må vel være water under the bridge. Nå har han tatt med seg Turnerose ut for å gjøre unna noen ærender, mens jeg har vært her med Snorkfrøken, som heldigvis er bedre og bare snørrer mye.

Fint med det de ordner i dag, da, de har vært på Grønmo med litt avfall, levert Strib-teppet til rens (på HØY tid), handlet og fikset. Det ble litt ommøblering i stua etter vinduskaoset, og det har i grunnen blitt ganske fint, synes jeg. Litt luftigere og større. Og greit nå som jeg ikke ammer SÅ mye lenger. Hadde blitt litt sprø av å ha "ammestolen" i den mørkeste delen av rommet i sommer og høst, men nå går det greit. ;) Så gleder jeg meg bare til å få rent teppe på plass igjen, og til å få opp nye gardiner. Må bare få sydd dem først...

Blir bra med liftgardiner, det har ikke vært mulig med de gamle vinduene, som var sånne som vippet på midten. Men nå har vi fått "luftevipp" oppe OG sideåpning, og står litt friere. :jepp: Jeg skal sy av dette stoffet, og har kjøpt liftsett fra Kirsch, som jeg lagde liftgardiner med til den gamle leiligheten. Liker systemet deres. Det er jo egentlig bare plankekjøring, falde sidene og endene og sy på liftbånd og borrelås, men det må fortsatt gjøres. Og bør gjøres nokså raskt, siden jeg blir litt smågal av å få ettermiddagssola rett i fleisen. :ler:

Men nå kom mannen og Turnerose innom med litt mat før de dro ut igjen, så jeg tror jeg skal prøve meg på en skive. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forresten, det var jo det jeg skulle skrive... Salg på noen varianter av Soft Star Shoes mokkasiner nå, de har vi brukt som barnehagetøfler hele veien til Turnerose, og er superfornøyde. Så det kan anbefales til de med (kommende) barnehagebarn. :jepp: Det er de som heter "Child Roo Moccasin", og tilbudsfargene finnes på side 4 under "Child shoes (ages 1-5). Jeg bestilte str 7 til Snorkfrøken. De minste etter Turnerose var egentlig for store i starten, så da kjøpte jeg et mindre par nå. De er som de fleste andre tøfler av den typen, forsåvidt, men har deilig, fluffy ull i sålen, og det har vært supert i barnehagen "vår", som kan være litt gulvkald. Sitter og lurer på om jeg bør bestille enda et par til Turnerose, også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tredje tekopp er på vei ned... Jeg er ikke nevneverdig bedre, men merker at det går rett vei på mengdene slim som hostes opp. :eeeh: Mannen jobber hjemmefra i dag, han er småsyk (eller Døden Nær, om man spør ham selv) og synes nokså synd på seg selv. Jajamensann. Syke menn er og blir syke menn. Han er ikke på langt nær like sylta som jeg er.

Turnerose er i barnehagen igjen i dag, hun var så godt som frisk i går, litt hosting bare, og kjedet vettet av seg her hjemme med sjukling-foreldrene. Blir kort dag, men jeg tror likevel det er bra for henne. Leke litt, være med på påskeverksted etc.

Ellers har det blitt skikkelig kaldt her igjen! Var -11 i dag morges, brrr. Var ikke helt innstilt på det, må jeg si... Skal visst vare en stund, også. Jeg var klar for vår, jeg. Men sånn er jo mars. Lunefull.

En liftgardin kom på plass i helgen, sying er faktisk en ganske fin sykeaktivitet. Det ble riktig fint, synes jeg! Må få sydd den til vinduet, men jeg må visst bort på Åhlens etter mer av båndene til å føre snorene i. Hadde ikke helt registrert at det bare følger med til 150 cm høye vinduer, så jeg måtte knabbe litt av pakken til den store gardinen til dørgardinen. Jeg får se om jeg orker å trille oss bort der i dag, litt frisk luft hadde sikkert ikke skadet, og det er ikke så veldig langt.

Men nå har jeg tenkt å utnytte at mannen er hjemme og ta meg en lang, varm dusj. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...