rhubarb Skrevet 24. april 2013 #3981 Skrevet 24. april 2013 (endret) Så herlig med alenetid kanskje noe å tenke på selv også... du er sikkert kjempesøt med katteplaster det med hår kjenner jeg meg i gjen i. Klippe/ikke klippe, farge mørkt eller lyst? Uh, kommer aldri til enighet med meg selv Ett år allerede! Oi, som tiden fyker! har du noen kakeplaner? Blir alltid så sulten når du forteller om slikt Legge til: Endret 24. april 2013 av rhubarb
rhubarb Skrevet 24. april 2013 #3982 Skrevet 24. april 2013 Tusen takk for i går, ja! Var kjempegodt å se dere! Turnerose var litt fornærmet da jeg sa at dere hadde vært her uten at hun fikk hilse på, hun skjønte tegninga da hun så Antilop-stolen. Han la seg 1730, ja! Besøket virket dessverre ikke søvndyssende på Snorkfrøken... Hun sovna kl 21. Går så raskt på sidene dine, rekker ikke respondere før det skjer noe nytt vil jo gjerne se T også, men er litt vrient med lang reisevei, trøtt Morris og kø fra h****te på vei hjem. Treffes en helg kanskje? Ikke rart S holdt det gående, hun satte sikkert farten ned for at M skulle greie å holde følge. Masse overskudd etter en rolig dag
Schadenfreude Skrevet 24. april 2013 #3983 Skrevet 24. april 2013 Åh! Småen sklir rundt på gulvet nå om dagen og har vokst ut av skinntøflene sine, så nå har jeg lovet ham nye. For noen måneder siden tipset du om noen som var fine, husker du hva de het? Har funnet ei som syr selv på Epla (lille tille) som er kjempefine og ble anbefalt av noen i åpen bhg, men tenkte jeg skulle se på de du nevnte den gangen også. Må i hvert fall få fiksa noe ganske kjapt, før svigermor heller antiskli over hele ungen min
Gjest Unknown Skrevet 25. april 2013 #3984 Skrevet 25. april 2013 Så deilig med alenetid! Er så deilig å kunne dusje uten å tenke på om noen våkner snart, leker med søppelbøtten på badet, kaster ting i do eller spiser på do-kosten Jeg lurer også på hva du har tenkt å servere? Jeg trenger tips! Tenk at vi straks skal til å feire 1-års bursdag, er helt merkelig. Noen uker igjen for meg da
*Joyce* Skrevet 25. april 2013 Forfatter #3985 Skrevet 25. april 2013 Pasjonsblomst: Burde, ja... Men akkurat yoga er faktisk alfa og omega her, ellers blir nakke og skuldre her også særdeles stive og vonde. Særlig skulderstående og plogen har STOR effekt på de områdene. Så det kan anbefales. Yoga er vel egentlig mer MÅ enn BURDE for min del. Lykke til med den aller første feiringen! Det er litt spesielt, det! Artig er det, ja! rhubarb: Hehe, skjønner godt at det må bli sånn, altså, det er bare Turnerose som er litt forelska i deg. En helg snart høres bra ut! Mer om kakeplaner senere - men vi gjør ihvertfall et nytt forsøk på pavlova i år. Schaden: Shoeszoo.com! Veldig fornøyd med Snorkfrøken sine derfra. Og av den siste kommentaren! Unknown: Alenetid er undervurdert! Og ja, kjenner meg godt igjen i den typen dusjing. Mer om servering senere!
*Joyce* Skrevet 25. april 2013 Forfatter #3986 Skrevet 25. april 2013 Puh, endelig sovnet hun. Har prøvd flere ganger tidligere i dag, men ikke snakk om... Hun pleier å være helt kaputt etter åpen bhg, men ikke i dag, av en eller annen grunn. Nåja. Hun beit meg i puppen i går, så til de grader. Blodet bokstavelig talt sprutet (sammen med melken), og hun så ut som en liten vampyr der hun lå med et fornøyd smil og blodrester om munnen. Og jeg hadde glemt hvor avsindig vondt det gjør. Men det heles jo også relativt fort, heldigvis. Bedre i dag, selv om det fortsatt gjør innmari vondt å amme. Bursdagen, ja. Det slo meg plutselig her at det ikke er så veldig mange dager på en uke. Så prøver å få litt orden på huset og legge litt planer for feiringen. Det blir suppe og rundstykker å spise (igjen), men en annen suppe enn sist. Kyllingsuppe av noe slag, tenker jeg. Mamma skulle fikse rundstykker, hurra! Så da slipper jeg å ordne med det. Kaker på programmet er pavlova og en kaninkake i miniatyr (Turneroses bestilling, tilsvarende den vi hadde i hennes ettårsdag). Kaker til vurdering er lemon meringue pie (også en slager fra Turneroses ettårsdag), noe "sjokoladete" (kanskje en god en med bringebær på?) og muligens en suksessterte? Vi får se, blir ikke så voldsomt mange denne gangen (helt greit), og det kan lett bli for mye kaker, også. Kanskje jeg kan bruke nøttebunn til å lage kaninkaken av? Og gul krem med kokos på? Påskehare i forkledning? Hmm... Men nå skal jeg gjøre et forsøk på å strikke litt mer på bursdagskjolen til Snorkfrøken!
Pasjonsblomst Skrevet 25. april 2013 #3987 Skrevet 25. april 2013 (endret) Hva er en kaninkake? sjokoladekake formet som kanin? ehhh 5-6 kaker høres jo litt voldsomt ut, igrunn. Men kommer jo an på antallet folk... vi er 8 voksne, og jeg tenker 2 kaker. Vurderer en egen minikake til fløtepusen, men spørs litt om jeg ikke bare gjør ting bittelitt enklere for meg selv og gir henne et kakestykke i stedet. OJ, får S egen bursdagskjole... kuli Kan du ikke please please gi meg litt tips til yogaoppstart? har pilatespeiling, men ikke så mye yoga. bortsett fra noen timer på Elixia. Kan du ikke fortelle litt om den netttreninga du holder på med? Jeg MÅÅ virkelig gjøre noe, for nakken og skuldrene tar helt knekken på meg.. (type kvalm og svimmel med stikninger utover i armene til tider..) God kveld! Hilsen ei som må ta seg pc.fri... auau i skuldere.. og litt rundtomkring... Edit: har blitt med på Livegym, og kjørt avspenning for nakke og rygg nå, deilig! Og måtte bare browse litt innom noen andre timer, og lekte meg med et par zumbatrinn og masala bangela (eller noe ala det.. hehe). siste timen var sååå gøy, jeg må gjøre den skikkelig snart. Kanskje vente til en dag jeg er mer stabil i nakke og skuldre! Endret 25. april 2013 av Pasjonsblomst
Schadenfreude Skrevet 26. april 2013 #3988 Skrevet 26. april 2013 Kjenner jeg vil i bursdagen til Snorkfrøken.. høres ut som gode kakeplaner :fniser: Håper puppen er tilbake i form igjen! Au au au! Jeg ble klypt noe så til de grader i armflesket i dag... lille djevelungen SKRATTLO da jeg sa AU. Takk for skotips, tøfler med griser og monstre er nå bestilt. Gleder meg!
Gjest Unknown Skrevet 26. april 2013 #3989 Skrevet 26. april 2013 Jeg vil også i bursdag! Pavlova tenker jeg at jeg må prøve å få til, men hittil har det ikke vært noen suksess.
*Joyce* Skrevet 26. april 2013 Forfatter #3990 Skrevet 26. april 2013 Pasjonsblomst: Kaninkake er bare formet som kanin, ja. Har en kakebok fra Australian Women's Weekly som er knallfin, så Turnerose fikk velge seg kake til sin bursdag nå. Hun gikk for løve. Vi blir 11 voksne, og min side av slekta er mildt sagt glad i kaker... Men de siste der er på vurderingslista, altså. Blir nok kanskje 4 kaker, tenker jeg. Så får vi heller ta resteselskap med naboene hvis det blir mye til overs. Bursdagskjolen nærmer seg ferdig! Det er denne (tilfeldig bilde fra Google) i korall. Jeg bruker yogatimer fra Yogadownload. Har maaange klasser derfra, men lunar flow-ene er gode for nakke og skuldre, synes jeg. Livegym har mye gøy! Men jeg må si at jeg synes den nakke-timen deres var litt... døll. Hehe. Jeg hadde ikke så stor effekt av den, heller, men det er kanskje fordi jeg er vant med litt kraftigere lut. MEN, akkurat når det gjelder yoga, vil jeg faktisk anbefale å ta noen timer på yogastudio før du gjør mye hjemme. Få hjelp til å se hvordan stillingene skal gjøres i starten. (Min erfaring tilsier at Elixia-instruktørene ikke har så veldig dyptgående kunnskap om yoga, dessverre.) Schaden: Vi får ta et restetreff på torsdag også, da! Puppen er vond... Har et sånt perfekt lite tannmerke der. Det hadde vært komisk om det var noe annet sted. Det er virkelig et nøyaktig avtrykk (eller grop, more like it) av fortanna hennes nede. Latter ved au, ja, høres kjent ut... Men jeg tror jeg hylte litt høyere enn jeg pleier da hun beit meg, for da begynte hun faktisk å hyle selv. Tror hun skvatt litt. Og hun har jo ikke gjort det igjen, så kanskje hun lærte? Hurra for tøfler på vei! Jeg vil også i bursdag! Pavlova tenker jeg at jeg må prøve å få til, men hittil har det ikke vært noen suksess. Unknown: Jeg skal slenge ut oppskriften jeg bruker til deg! Den er knallgod, altså. Har den fra et annet forum, men har justert den litt. 5 eggehviter piskes i 5-10 min før du har i 250 g sukker og pisker videre i 20 minutter til. Sprøytes eller spres ut på bakepapir (tegn en runding på undersiden av papiret som mal hvis du sprer den ut, så blir det enklere), og stekes ved 150 grader, midt i ovnen, i en time. Sett en sleiv i døra så dampen slipper ut. Da blir den sprø og fin utenpå, og sånn passe seig i midten. Ta eggeplommene i en kjele med 100 g sukker, litt vaniljepulver (eller vaniljesukker om du ikke har ren vanilje) og 1 dl kremfløte. Kok opp på middels varme mens du rører hele tiden (for å unngå veldig søt eggerøre ). Når det koker tar du av varmen og rører inn 100 g smør i biter. Avkjøles og blandes med stivpisket krem før du har det på kaka. Vi er glade i en blanding av ananas, mango, jordbær og blåbær på.
Pasjonsblomst Skrevet 26. april 2013 #3991 Skrevet 26. april 2013 kjempesøt kaninkake! Jeg skipper nok glatt over slike gøyale bursdagsgreier denne gang, jeg innbiller meg at FP min blir suuuuperhappy for kake i det hele tatt, og at den ikke får særlig merverdi om den ser ut som en kanin. Skjønner at det blir litt annerledes for dere også med storesøster i hus osv. (jeg kunne godt tenkt meg å lage en kul kake altså, men jeg har ikke sånn supermasse overskudd og vet av erfaring at det er dumt å gjøre ting vanskeligere for meg selv enn hva jeg behøver). og takk for tips om yogadownload, det må jeg sjekke ut nærmere... Men først prøve livegym litt, tenker jeg. enig at den var litt døll den nakketimen, men det var jo egentlig bare stretching og ingen "time" sånt sett. Kjolen var absolutt nydelig, og korall er også min og FP sin yndlingsfarge. Utmerket valg må jeg si Snorkfrøken blir nok kjempeskjønn. Hvor mye hår har hun fått nå? Håper det går bedre med puppen din! FP har også begynt å bite litt nå, har aldri gjort det før. Har ikke blitt bitt til blods, men nok til at først jeg hyyyler i smerte og såå at hun begynner å grine for hun blir lei seg/skremt whatever. Så all min sympati til den merka puppen din... dakas! Snart helg!
Haley Skrevet 26. april 2013 #3992 Skrevet 26. april 2013 Så fin kjole (ligger den på Ravelry, kanskje?)! Også i korall da! Elsker den fargen Lykke til med bursdagsbarnet og feiringen i helga!
Gjest Unknown Skrevet 26. april 2013 #3993 Skrevet 26. april 2013 Unknown: Jeg skal slenge ut oppskriften jeg bruker til deg! Den er knallgod, altså. Har den fra et annet forum, men har justert den litt. 5 eggehviter piskes i 5-10 min før du har i 250 g sukker og pisker videre i 20 minutter til. Sprøytes eller spres ut på bakepapir (tegn en runding på undersiden av papiret som mal hvis du sprer den ut, så blir det enklere), og stekes ved 150 grader, midt i ovnen, i en time. Sett en sleiv i døra så dampen slipper ut. Da blir den sprø og fin utenpå, og sånn passe seig i midten. Ta eggeplommene i en kjele med 100 g sukker, litt vaniljepulver (eller vaniljesukker om du ikke har ren vanilje) og 1 dl kremfløte. Kok opp på middels varme mens du rører hele tiden (for å unngå veldig søt eggerøre ). Når det koker tar du av varmen og rører inn 100 g smør i biter. Avkjøles og blandes med stivpisket krem før du har det på kaka. Vi er glade i en blanding av ananas, mango, jordbær og blåbær på. Takk! Min marengs har bare blitt rå hittil. Men den oppskriften jeg har inneholdt diverse mer i marengsen og lavere varme på ovnen. Din oppskrift får jeg teste i helgen Og å bruke eggeplommene til å lage krem selv var genialt Da slipper jeg haugevis med eggeplommer som aldri blir brukt i kjøleskapet!
Pasjonsblomst Skrevet 28. april 2013 #3994 Skrevet 28. april 2013 Hei, nyter dere en fin helg? Nå har jeg lastet ned min første time fra Yogadownload, valge en audiovariant med bilder: yoga for vonde nakker og rygger. (beginner). Veldige gode posisjoner for meg. Kan man gjøre yoga hver dag, eller bør man ha hviledager også her? tenkte jo litt alternative øvelser osv. Slet mest med den der beina opp og over hodet posisjonen, jeg må nok øve litt på den hehe. Har testet ut livegym også en gang til, men jeg synes kanskje det mangler bittelitt på kvalitet (både bilde og lyd, pluss intstruktørene), så jeg får se...må testes ut litt mer.
Tusle Skrevet 29. april 2013 #3996 Skrevet 29. april 2013 Innom med en Jeg får av en eller annen grunn ikke laget avsnitt, irriterende!!
*Joyce* Skrevet 30. april 2013 Forfatter #3997 Skrevet 30. april 2013 Jeg skal svare dere alle senere; akkurat nå har jeg bare behov for å skrive litt. Så da gjør jeg det. Helt stille i huset her, hører bare en svak lyd av pust fra babycallen. Mannen og jentene har lagt seg. Det har vært rimelig intenst her siden helgen, og jeg er ganske amper på mannen. Jeg føler ikke at han drar lasset mtp bursdagsfeiring i det hele tatt, og jeg har tatt 90% av forberedelsene. Ganske intenst, særlig fordi Turnerose har vært hjemme i dag og Snorkfrøken har ny tann på vei, ergo er hun ultrasutrete og klengete og har vært våken 1-2 timer hver av de siste tre nettene. Jeg er overhodet ikke komfortabel med å skulle ha gjester her i morgen, det er rotete, burde vært vasket rundt omkring og jeg bare VET at dustekommentarene kommer til å hagle fra bestemor og mamma. Jeg vet også at det er dustekommentarer, men jeg klarer ikke å la være å ta meg litt nær av det likevel. Maten er dog heldigvis nokså i rute, men det hjalp jo ikke på humøret at mamma ringte tidligere i dag og meddelte meg at hun ikke orket å bake sjokoladekaken hun hadde lovet meg. Hun sa også at hun ikke skjønte hvordan jeg orket sånne netter med våken Snorkfrøken, for det hadde ikke hun gjort. :dum: Hun hadde dog ingen gode forslag til hva jeg faktisk burde gjøre med den lysvåkne og skrikende ungen. Hjelpsomt. Men det går jo på et vis i morgen, det gjør vel det. Vi må lage suppe, jeg må slenge sammen lemon meringue pie'en hvis jeg bestemmer meg for at jeg gidder, rydde andreetasjen, vaske badet og helst dusje Turnerose (no easy task, believe me). Håper bare at gubben setter inn et ekstra gir, for han er normalt sett helt uhorvelig treig på husarbeid. Også er det et år siden, da. Et år siden jeg satt her og lurte på om dette faktisk kom til å ende med fødsel. Det er helt vilt at det alt har gått et år! Jeg synes tiden bare har forsvunnet, selv om jeg også føler at jeg har vært mye mer tilstede i dette første året med Snorkfrøken enn hva jeg var med Turnerose. Også kommer de litt vonde tankene med at jeg ikke klarte å gi Turnerose alt jeg burde ha gjort, midt oppi fødselsdepresjon og flytting og whatnot. Jeg føler på sett og vis at jeg forskjellsbehandler jentene, fordi jeg kjenner på kjærligheten til Snorkfrøken så mye tidligere og så mye tydeligere enn jeg gjorde med Turnerose. Det betyr ikke at jeg ikke er like glad i dem nå, men jeg føler på sett og vis at Snorkfrøken fikk en tjuvstart, om det henger på greip. Det er ikke bare lett å være mamma... Æsj, nå blir jeg sippete, ikke så lett å hverken tenke på eller skrive om, det der. Men nå må jeg nesten få unna de siste tingene som skal gjøres før jeg køyer - lime sammen krona til Snorkfrøken (som Turnerose hjalp til med å lage tidligere), samt pakke inn "storesøstergaven". Mannen (og på sett og vis jeg) har vært vant med å få en liten oppmerksomhet ifbm søskenbursdager, så det skal også Turnerose få i morgen. Jeg tror det er lurt for henne nå, hun sa i sted at hun gruer seg til at Snorkfrøken har bursdag, og jeg tror det ligger litt blandede følelser i henne rundt det. Så da gjøres det kanskje litt lettere av å vite at vi ikke har glemt henne, selv om det naturligvis er Snorkfrøken som står i sentrum i morgen. Det er jamen ikke bare-bare å være fire år, det er helt sikkert! Det er mange tanker inni det store, lille hodet til Turnerose om dagen. Jeg skulle ønske jeg hadde litt mer tid og ro til å få være med inn i hennes verden litt oftere...
Pasjonsblomst Skrevet 1. mai 2013 #3998 Skrevet 1. mai 2013 Today is the day!!! Gratulerer så masse til lille Snorkfrøken og til hele familien! Håper det blir en good dag, og at du senker skuldrene nå... bedre med litt rot enn med en sliten og stresset mamma. Idag er det bursdag!! Og hvis Turnerose blir sjalu er det jo litt leit, men du VET jo at hun er glad for søstera si.. smart med den lille turnerosegaven også, det blir nok mye lettere da lykke ti!
Schadenfreude Skrevet 1. mai 2013 #3999 Skrevet 1. mai 2013 (endret) Gratulerer med dagen til lille, store Snorkfrøken Og en kjempestor til deg! Du har stått på som en helt og feiringen blir nok kjempefin. At noen alltid må ha noe å klage på er deres problem. Jeg har litt lyst til å denge dem for deg, men tror ikke det ville hjulpet Jeg syns også det er vanskelig å tenke på at fødselsdepresjonen tok fra meg så mye glede det første halvåret. Men tror du ikke de erfaringene dine har gjort at du har fått en annerledes opplevelse med snorkis? Det er i hvert fall mitt håp dersom vi får flere, at jeg får en ny "sjanse" for å dra en klisjé. Men jeg tror mammagjerningen alltid innebærer en god porsjon dårlig samvittighet. Vi legger lista sabla høyt for oss selv og er våre verste kritikere. Jeg prøver å si til meg selv at jeg gjør så godt jeg kan og mer enn det kan jeg ikke gjøre. Hvis jeg sier det ofte nok, kanskje det går inn? Endret 1. mai 2013 av Schadenfreude
Gjest Unknown Skrevet 1. mai 2013 #4000 Skrevet 1. mai 2013 Gratulere til lille Snorkfrøken! Og kjære, søte, snille du, får håpe dagen blir 100 ganger bedre enn hva du ser for deg Jeg er i alle fall helt sikker på at du har laget en fin bursdag til 1-åringen og at du er en super mamma til begge to!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå