Honesty Skrevet 11. mars 2013 #3901 Skrevet 11. mars 2013 Hvilke ansiktsoljer fra iHerb liker du? Jeg liker arganoljen fra Acure Organics. Den gir masse næring til min tørre, sensitive hud, og lukter veldig lite. Ellers har Oenothera/Kremfresh gode aromaessenser, men de er både dyre i innkjøp og udrøye i bruk.
*Joyce* Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #3902 Skrevet 13. mars 2013 Honesty: Jeg bruker en fra Burt's Bees (natta) og en fra Badger (dag). Jeg synes det går helt greit med lukt; sistnevnte lukter nokså likt som RENs roseserum. Har testet arganolje, men jeg synes ikke jeg finner noe som kan sammenlignes med arganoljen jeg kjøpte i Marokko for noen år siden... Så da blir det andre ting, hehe. --- Pokker ta. Jeg blir jo ikke bedre! Femte dagen med feber av og på, vond hals, snørring, bomull i hodet og verk i kroppen. Men det er vel kanskje sånn influensa arter seg... Det er noen år siden sist jeg prøvde meg på det. Mannen har sluppet lett unna, og er på jobb i dag. Jeg synes fortsatt han kunne tatt ut syk barnepasser-dag, for jeg er ikke egentlig i form til å ta meg skikkelig av Snorkfrøken. Men det går nå på et vis. Heldigvis er hun relativt fornøyd i dag, og godtar å sitte en del på gulvet og leke.
*Joyce* Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #3903 Skrevet 14. mars 2013 Juhu! Ørlite bedre i dag, endelig! På ingen måte frisk, men nå regner jeg med at det går rette veien. Har tilogmed tenkt å våge meg ut en tur etterpå. Tror jeg. Har lyst på en plante eller to til stuevinduet, nå som vi har fått vindusbrett! Kjenner jeg har lyst til å gå og snope på Åhlens, også, men det bør jeg vel strengt tatt droppe. Morgenen i dag var helt krise, stakkars Snorkfrøken våknet av en hostekule og roet seg ikke igjen før etter en god halvtime - eller mer tre kvarter. Da er bæretøy godt å ha, altså! Så fikk jeg hjulpet Turnerose med det hun trenger hjelp med, smurt matpakke og denslags. Kom oss ut døra med god margin, det hadde jeg ikke helt trodd da vi sto opp! Turnerose fikk kort sveis i går, bob til rett over skuldrene, for hun skjønte ikke vitsen med at hun skulle ha langt hår når "alle jentene i barnehagen har kort". Alle er jeg vel kanskje ikke helt enig i, men to av de tre hun leker mest med har faktisk ganske kort sveis, så da ble det klipping! Hun ble fin, synes jeg, hun har jo fall og det krøller seg fint inn nederst. Og ikke minst var det ikke fullt så høysåte i dag morges som hva det har pleid å være i det siste. Fornøyd jente som fikk masse komplimenter da vi kom i bhg! Hun har masse hår, den ungen, tror hun har arvet mitt. Litt greit, for da har jeg en følelse med hva som funker og hva som ikke funker. Nå har vi tilogmed funnet en shampo hun ser ut til å tåle fint, hun har nemlig klødd i hodebunnen etter hårvask av de fleste shampoer, også av en av de som funker bra for meg. Davines-shampoen som er min favoritt vil hun ikke ha, for hun liker ikke lukten. Nå sitter Snorkfrøken på gulvet og prater animert med Pølsedyret. Pølsedyret er et langt, pølseformet kosedyr fra Ikea, og umåtelig populær blant småttiser, svart-hvit-stripete som han er. Han bor i sofaen, for han er så behagelig å ha bak korsryggen. Så han har sin tiltrekningskraft på oldinger også. Speaking of which, jeg har bare snaut 3 mnd igjen av tjueårene! Jeg lurer litt på hvorvidt jeg skal markere bursdagen, eller om jeg skal la den passere i stillhet. Jeg pleier jo stort sett å satse på sistnevnte når det gjelder bursdager, men 30-årsdagen er kanskje litt spesiell?
Honesty Skrevet 14. mars 2013 #3904 Skrevet 14. mars 2013 Du må jo fortelle hva som funker mot kløende hodebunn! Mikro her klør seg til blods om nettene dersom han ikke får allergimedisin. Vi smører hodebunnen hans med fuktighetskrem, men det er ikke særlig lekkert siden han faktisk har ganske tykt hår. Ikke bader han ofte, heller, og vi har vasket håret hans med shampoo kun to ganger, så det er lite å hente der, også. Det blir nok Locoid neste.
*Joyce* Skrevet 14. mars 2013 Forfatter #3905 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Ah, ja, det hadde jeg jo tenkt til, men det går litt fort i svingene noen ganger. Det er den fra Original Sprout som de solgte hos Tre Bjørner tidligere. Har brukt spraybalsamen i et par år, men ikke prøvd shampoen før nå. Leave-in-balsamen bruker vi også. De har begynt å ta den inn i en butikk på senteret her, så jeg får lett tak i den. Uff, eksem i hodebunnen er fælt. Jeg pleide å få et kortisonliniment til å spre ut, finnes det fortsatt? Endret 14. mars 2013 av *Joyce*
Honesty Skrevet 14. mars 2013 #3906 Skrevet 14. mars 2013 Jeg håper det finnes, i hvertfall. Men egentlig er det mer tørr, og litt flassende hodebunn han plages av, ser det ut som. Fuktlotion fungerer faktisk greit til å stille kløen, men er ikke særlig fint for håret. Jeg vurderer å teste ut tynn bodylotion i hodebunnen hans, muligens Helt Krem fra Kremfresh, siden produktene derfra ser ut til å fungere greit. Men billigere hadde selvsagt vært enda bedre... Produkter her i huset bør være rene på ingredienssiden (i hvertfall til barna, selv bruker jeg masse forskjellig), effektive, helst ikke parfymerte, og dersom de i tillegg ikke koster veldig mye, er det en bonus.
*Joyce* Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #3907 Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hmm, det finnes ikke noe tynn lotion med sånn "nozzle", da, som man kan smøre med? Så det ikke kommer så mye i håret? Jeg hadde noe sånt noe fra Kerastase en gang, men den var jo parfymert som bare rakker'n og dermed ikke det helt store. Men det burde jo være mulig å finne noe lignende andre steder... (Jeg bare kaster ut tanker her nå, altså.) --- Ikke stort bedre i dag... Æsj, altså, nå er jeg mildt sagt lei av å være syk. En hel UKE med denne driten kunne jamen meg vært nok! Men det har tydeligvis begynt å løsne litt likevel, for jeg blåser ut og hoster opp vanvittige mengder guffe. Blæh. Typisk, da, at mannen skal jobbe i morgen, så jeg får hele dagen alene med begge. Men vi skal nok klare oss, altså. Sitter her med et lite bøllefrø som for ørtende gang prøver seg på garnkurven min. Hun er ganske så søt når hun går løs på den med skikkelig luring-smil - hun har åpenbart skjønt at jeg ikke er så begeistret for at hun drar ut garnnøster og "unwinds them". Også har det begynt å snø! Hva er det for noe tull, da... Snakket med en mamma fra bhg på tlf i sted, og hun kunne rapportere at det var skitglatt. Det var glatt fra før, liksom, og med et lag snø oppå kan man ikke lenger se klinkisen... Uææh! Glad mannen skal hente i dag. Endret 15. mars 2013 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #3908 Skrevet 18. mars 2013 Endelig litt bedre. Fortsatt ganske forkjøla, men jeg kjenner at det har begynt å gå rett vei. Har en sånn litt dum dag med mye tankesurr. Lite tiltakslyst og mye i hodet. Er ikke noe glad i sånne dager, og jeg synes egentlig ikke jeg har lov til å ha dem, så da får jeg dårlig samvittighet på toppen... Kjempekombo. Men planen er å komme til kvelden i dag, og så er det en ny dag i morgen. Hendige greier!
*Joyce* Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #3910 Skrevet 19. mars 2013 Takk, søte du! --- Bedre i dag. Jeg føler meg til alt overmål som et skikkelig husmoremne, jeg har nemlig kokt svineknoke til lapskaus. Spent på hvordan det blir, jeg har aldri laget lapskaus før. Ikke vokst opp med heeelt typisk norsk tradisjonskost, akkurat. Kjøttet smakte ihvertfall godt. Billig mat, betalte ca 40 kr for svineknoka + 15 eller noe sånt for lapskausblanding. Ikke galt for middag til alle! I dag var det påskefrokost i bhg, koselig! De hadde bakt enorme mengder rundstykker i går, det var så mye der at jeg lurer på hva de skal gjøre med resten. Effektive små bakere! Turnerose fortalte meg at hun hadde bakt fem rundstykker, og vi tre (mannen var ikke med) spiste vel 3,5. Så da sitter de jo igjen med et solid overskuddlager, hvis forholdstallet er det samme for andre. Kaldt her i dag, var -11 da vi sto opp, nå er det vel -7 omtrent. Snorkfrøken sover, og har sovet en stund, det trengte jeg i dag. Deilig. Jeg har renset nevnte svineknoke og har nå landet i sofaen. Har ingen planer om å gjøre noe som helst mer før hun våkner. Men nå bare rabler jeg, skal sitte og nyte stillheten litt i stedet.
*Joyce* Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #3911 Skrevet 22. mars 2013 Nesten frisk igjen! Yay! I går ønsket Turnerose seg veldig en fridag, så det fikk hun. Jeg var vel strengt tatt ikke helt i form til å ha begge hjemme, kjenner jeg i dag, men det gikk jo greit. Vi var borte på senteret en tur, for å kjøpe litt fyll til påskeegg til mannen. Turnerose insisterte på at han måtte få en liten leke i egget sitt, så da blir det Lego. Aner meg at hun så muligheten til å få leke litt med pappas påskeegg-ting. Men han digger Lego, han, så det kan sikkert bli et fint lite samarbeidsprosjekt. Hun endte også opp med nye sko og sandaler, siden det var sånn 2 for 1 på utvalgte sko hos Skoringen. Mor er liiitt skeptisk til at de blinker, mest mtp hva man gjør med blinkesko når de er utslitt og skal kastes (er det el-avfall? ), men ungen var storfornøyd med rosa joggesko og lilla sandaler - og blinkingen var prikken over i'en. Hun bruker nå str 31. Hun er jo stor på alle måter, da, så det er vel ikke så rart. Hun er oppe i 116-122 i klær, og målte 112 cm sist vi sjekket. Ikke rart hun blir tatt for å være 5-6 år... Med Snorkfrøken har maten endelig løsnet! Brått spiser hun godt til alle måltider, godtar Ella's Kitchen uten problemer, og det har rett og slett bare gått seg litt til. D-e-i-l-i-g! Det har tydeligvis påvirket nattesøvnen også, for hun har bare hatt to puppeoppvåkninger ila natta den siste uka. (Pluss en oppvåkning på kvelden, men det er jo greit nok.) Jeg NYTER søvnen, og føler meg så uthvilt som bare det. Men på dagen sover hun fortsatt minimalt, ser ut til å ha stabilisert seg på 40 min igjen nå - og bare én dupp. Jaja. Hun er blid og fornøyd, frisk og fin, så hun er vel bare som Turnerose, og har ikke behov for mer. Jeg er jo sånn selv også. Sola skinner i dag, så jeg venter på at tempereturen skal stige litt, og så får vi se hva vi kan finne på.
Schadenfreude Skrevet 22. mars 2013 #3912 Skrevet 22. mars 2013 Så fint å høre at du føler deg bedre! Jeg er forresten skrekkelig misunnelig på sånne småtasser som kan gå med blinkesko, så du kan jo hilse Turnerose og si det. Hvis de i tillegg har Hello Kitty på seg, tror jeg at jeg ville blitt helt grønn Det er ikke så verst på andre siden av 30-tallet, altså. Her om dagen tok jeg meg til og med et glass vin!
Honesty Skrevet 22. mars 2013 #3913 Skrevet 22. mars 2013 Vi kjøpte også sko på to for 1, men Kamik goretex-sko og råååsa Viking joggesko, som nå er blitt nattfottøy. Men her går det i 98/104 i klær, og 25/26 i sko, så det er litt forskjell. I er ikke spesielt liten, så Turnerose må virkelig være stor for alderen. Så deilig at det har løsnet med maten. Her smaker N villig vekk, men vil ikke mates, og det er egentlig bare brødskiver som spises med særlig entusiasme. Vel, det går seg vel til etterhvert.
pusilus Skrevet 24. mars 2013 #3914 Skrevet 24. mars 2013 Yngste niesa mi brukte 116-122 da hun var 4 og storesøsteren på 8 brukte da 126, det er forskjell på folk ja Det minner meg på om at jeg bør høre hvilke str de bruker nå. Herlig at snorkfrøken sover bedre på natten nå, her håper vi dette med sammenhengende nattesøvn går seg til når vi har kuttet nattpupping
*Joyce* Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #3915 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Schaden: "Den katta"? Blinkesko er kult, altså, jeg skjønner jo det. Oooh, vin! Vi har en prosecco stående i kjelleren, den må vi nesten få drukket opp snart... Kanskje på bursdagen min? Honesty: Nattfottøy, ja. De små søtnosene... Ja, hun er stor, ingen tvil om det. Men det var jeg også, helt til jeg sluttet å vokse i 13-14-årsalderen. Og gutta tok meg ikke igjen før på slutten av ungdomsskolen. Nei, mating, det er en uting her i huset også... Hun kan til nød godta at vi hjelper til med en Ella's. Men det er plutselig litt mer fart i spisingen, hun smaker og spiser litt større mengder. Håper det løsner litt mer hos dere også snart! pusilus: Ja, det er rart hvor stor forskjell det kan være! Jeg blir jo helt paff når jeg hører om skoleunger som er på størrelse med, eller tilogmed mindre enn, Turnerose. Man blir vant med det man har selv... Her nattpuppes det i stor stil fortsatt! Men siden vi samsover merker vi ikke så mye til det, hverken hun eller jeg. Ihvertfall nå som det har vært 1-2 amminger gjennom natta. Jeg har vel i grunnen innfunnet meg med at frem til halvannet år omtrent, så er det så som så med den søvnen for min del. Men jeg merker jo helt klart forskjell på 4-5 oppvåkninger (og dermed maks 2 timers sammenhengende søvn for meg) og 1-2 oppvåkninger. Kjennes som om jeg har sovet maaasse. Lykke til med nattavvenningen! Endret 26. mars 2013 av *Joyce*
*Joyce* Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #3916 Skrevet 26. mars 2013 Nå har Snorkfrøken og jeg kommet inn fra den o'store påskehandelen. Vi tok en del på SC i går (dopapir, egg og økologisk frukt og grønt ), men det sto mye igjen på lista, så vi har vært på både Meny, Kiwi og Rema i dag. Påskeeggmekking står på programmet straks, må bare slappe av littegrann til... Jentene får egg med "tilhenger", dvs en liten Lego-sak til Turnerose og en tilsvarende Duplo-sak til Snorkfrøken. Synes det er greit at det er mer ting enn snop i egget, jeg, for det blir snoping nok som det er. Og det er en del dager der det ikke skjer så mye, så da er det kjekt med noe å leke med heller enn å fylle dem opp med sukker... Litt snop blir det jo på Turnerose, altså, men litt annet også. Snorkfrøken får bokstavkjeks, rosiner og Ella's-smoothie i sitt egg. Vi driver og "lærer" Turnerose at de får omtrent det samme, selv om det er tilpasset alder og behov. Hun er nemlig veldig opptatt av rettferdighet om dagen... Mamma har sagt at de har lyst til å gi meg en "skikkelig" symaskin til 30-årsdagen, så det er mitt lille fritidsprosjekt om dagen - å gjøre research. Må ned til byen en dag og prøve litt. Har egentlig lyst på en ny Bernina, men de er så himla dyre, siden de fortsatt produseres i Sveits. Dog vet jeg at det er gode maskiner. Vi får se, vi får se...
pusilus Skrevet 26. mars 2013 #3917 Skrevet 26. mars 2013 Herlige Turnrose da Bra at de er opptatt av rettferdighet. På et tidspunkt hadde jeg puppen ute 4-5 ganger ila natten + to oppvåkninger til og da fant jeg ut at nok var nok! Lita spiser så godt på dagen at det er unødvendig med mat på natten, og hun er fornøyd uten pupp så langt også Ordentlig symaskin ja Jeg burde tatt frem min, som ikke er helt ordentlig, og eksprimentert litt Har lyst men så langt har jeg litt for mange andre prosjekter som ligger på vent og Lita har funnet ut hvor garnet er nå
rhubarb Skrevet 26. mars 2013 #3918 Skrevet 26. mars 2013 Pfaff! Vidunderlig å sy på selv om de ikke lenger er så fine som de var... Janome har visst kommet seg kvalitetsmessig, og så klart Huskquerna. Bernina er, i følge ryktene, ikke lenger så gode som de var... I farten husker jeg jeg ikke hva det var, men er visst litt gruff både i kvalitet og kundeservice. Du vet vel hvilken kilde jeg siterer Påskeegg er gøy! Er veldig fan av å ikke fullstappe med godis. Tenker det samme som julekalender. Aktiviteter, "gavekort"og små leker framfor masse snop. Det blir det jo, som du sier, nok av Rettferdighet, ja! Oi, ikke bare greit å forstå. Har hatt noen samtaler om forskjell på likhet og rettferdighet. Og tørket noen tårer i den forbindelse. Tror veldig på at det er et tema som er viktig å ta opp og snakke om hjemme
*Joyce* Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #3919 Skrevet 26. mars 2013 Det er jo ingenting som er bedre enn avvenning som funker, pusilus! Babyer og garn, ja... Tell me about it! Snorkfrøken driver og tester meg om dagen, hun har skjønt at hun ikke får gå til angrep på garnkurven min i stua, men prøver seg stadig. Ser på meg med skikkelig rakkersmil og prøver seg. Hun er mye mer interessert i garnnøster enn katten min noensinne var. rhubarb, det blir nok en Pfaff, ja. Jeg har også hørt det om Bernina, riktignok ikke fra den kilden du tenker på, men det sier vel bare noe om at det er en viss sannhet i det. Det er mest sentimentalt, det med Bernina, tror jeg. Gode, gamle Recorden min. Eller mamma sin, da. Men jeg skal visst få beholde den også. Den er en arbeidshest, og svigermor fikk vite fra sin industrimaskinmontør at hun ALDRI måtte kvitte seg med den maskinen (hun har samme, og sydde bunader på den alene i nesten 20 år før hun skaffet seg Jukien). Men Pfaff er jo det jeg har drømt om i årevis, egentlig. Ikke minst pga overtransportøren. Jeg har lyst til å teste denne, tror jeg. Liker at friarmen er lang, den har de funksjonene jeg ønsker meg fra en elektronisk maskin (start/stopp, festing, stoppe med nåla nede, "automatiserte" knappehull etc), alfabetsømmer, osv. Men må prøve litt forskjellig. Blir nok en tur til Sandvika en dag... Det er jo knapt dugelige symaskinforhandlere i Oslo lenger! Rettferdighet og likhet er vanskelig, jeg synes fortsatt det, jeg. Og jeg er jo knapt nok 4 år lenger. Det siste nå var at det er urettferdig at Snorkfrøken snart har bursdag... Så da måtte vi snakke litt om det, da, at alle har bursdag en gang i året, og det faller på forskjellig tid. Så nå prøver jeg å involvere henne litt i bursdagplanleggingen. Og selvsagt er det vanskelig å forstå for Turnerose at Snorkfrøken er for liten til å oppdras i noen særlig grad ennå, det er jo "the daily grind".
Schadenfreude Skrevet 27. mars 2013 #3920 Skrevet 27. mars 2013 Plukket opp en duplo-boks med pingvin og isbjørn til Småen i går (takk for inspirasjonen!), skal gå i påskeegget sammen med en Ellas smoothie og litt minifras. Regner med det blir stor suksess! Så forresten at de har fått noen utrolig søte "starters"-sett med duplo. Veldig fargerike klosser, flere med øyne og slikt. Det må jo være noe for småtassene. Foreløpig begrenser duplolekingen seg til å kaste klosser veggimellom og rive ned det som pappaen og jeg bygger, men det er tydeligvis moro, det også. PS: pm til deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå