Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Til informasjon: Det er k-j-e-d-e-l-i-g å sy med trestingsrettsøm.

B.m. "Syr sikringssømmer"

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine problemer ligger jo, og har stort sett alltid ligget, i hodet. Jeg har bare godt av noen sånne påminnelser innimellom, for jeg tror nok ofte at det mørke inni meg ikke helt henger på greip med det ytre. Så jeg er egentlig veldig glad for sånne påminnelser, jeg. :)

De flestes problemer ligger i hodet ;). :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, en liten kveldsøkt med yoga mens jeg har hørt på Turneroses babling oppe fra senga... No luck med soving ennå. :roll: Men yoga var herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ligger ved siden av frøken rosa og hører "bæ, bæ, lille lam, gikk på restaurant" på repeat. At hun ikke blir lei selv, er utenfor min fatteevne. Men i dag sovnet hun før kl 20, og det er jeg fornøyd med. Som oftest må det mange runder hvor jeg insisterer på at rumpa skal være på madrassen til før hun sovner. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg ligger ved siden av frøken rosa og hører "bæ, bæ, lille lam, gikk på restaurant" på repeat. At hun ikke blir lei selv, er utenfor min fatteevne. Men i dag sovnet hun før kl 20, og det er jeg fornøyd med. Som oftest må det mange runder hvor jeg insisterer på at rumpa skal være på madrassen til før hun sovner. :ler:

Ah, den er en slager her også! Jeg ble i grunnen mest overrasket over at mannen ikke hadde hørt den før!? Er det mulig, liksom? Vi lo oss jo skakke som barn av den...

Før kl 20 høres bra ut. :tommelsmil: Måtte det fortsette!

:klemmer:

Jeg skulle ønske jeg kunne sy :ler:

Kunne du sende de bleiene til meg tror du? Jeg betaler selvfølgelig portoen :)

:hug:

Haha, nå skrev jeg akkurat i boka di at jeg har tenkt på å sende dem. Må bare få mannen til å sjekke størrelse - med de nye idiot-takstene på porto mistenker jeg at det blir like greit å slenge dem i en liten Smart-eske? De bygger nok uansett mer enn 2 cm, liksom. :roll: Hvis ikke vi får tak i en sånn C4-konvolutt som ikke har "høydebegrensning", men som bare selges så langt beholdningen rekker. Posten gjør meg sånn: :murvegg: Skal be mannen sjekke, jeg, hilsen fru Vondt-i-bekkenet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg har kommet skikkelig "inn" i yoga igjen! Det er så deilig, gjør godt for både bekken og nakke/rygg, og ikke minst innsiden av hodet. ;) Særlig enkelte øvelser merker jeg at gjør et hav av forskjell, til tross for at en del av standardrepertoaret mitt utgår om dagen. Men vondtene sitter jo også på andre steder nå - nakken er stiv, men bekkenet er stivere. :ler: Gjør litt hver dag, litt varierende mengde, men et sted mellom en halvtime og en drøy time. Godt! De programmene jeg bruker, fra yogadownload.com, er veldig gode på den mentale delen også, og jeg bruker det som en slags fødselsforberedelse, kjenner jeg. Det har faktisk såpass med effekt at jeg nesten føler meg barsk og lurer på om jeg kan klare en sykehusfødsel likevel... Vi får se. :)

Jeg fikk forøvrig en skikkelig vond vriding i bekkenet i går kveld, da Turnerose skulle hjelpe til med å lage havregrøt til kvelds. Hun var utålmodig, hørte ikke på meg som sa at jeg skulle finne sleiv til henne om to sekunder, strakk seg bort og brått veltet krukka med redskaper, krakken gled bakover, kjelen med melk, vann og havregryn (som takk og pris ikke var satt på varmen!) veltet og Turnerose falt nesten ned - bortsett fra at jeg faktisk klarte å fange henne etter armen. Men da altså på bekostning av bekkenet. Jeg skjønner ikke egentlig hvordan jeg fikk tak i henne, engang, for jeg sto halvveis med ryggen til... En smule kaotisk etterpå, med en fortvilet jente, havregryn og melk mellom glassene på stekeovnen, nedover hele fronten, oppi skuffen under og på halve gulvet, skikkelig vondt i bekken og i det hele tatt... Hvorfor skjer sånt alltid når man er alene? Mannen var i butikken... Men det gikk jo - tross alt - veldig bra. Turnerose slo seg ikke, hun fikk bare litt sjokk. "Mamma, jeg ble redd!"

Ellers sitter jeg inne, da, men har hatt besøk i dag, kjempekoselig! Lunch og skravling og en liten skjønning på snart 4 mnd. :hjerte: Nå skal jeg slenge meg rundt og sy bittelitt før Turnerose kommer hjem. Og samtidig sende mannen på butikken og Posten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fint ut med yoga. Har bare prøvd litt selv på SATS for mange år siden, likte det veldig godt. Men det spørs om det er en del stillinger som utgår på grunn av disse krystallene, da...

Jeg hadde også et sånt herlig søleuhell i går - skulle servere Biola til A, og ristet kraftig på kartongen. Og så datt korken av... Det var Biola OVERALT - over hele gulvet, over hele meg, over hele komfyren, nedover kjøkkenskapene... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallene kan vel bli litt vrange i en del stillinger, ja, lille katt. Ikke så veldig mye info om det, men ser ut som om det er generell enighet om at man ihvertfall bør unngå "inversions" (norsk? Jeg gjør yoga på engelsk. :fnise:), og at man bør vente til de verste symptomene har gitt seg. Men at det generelt sett ikke er så veldig problematisk å kombinere BPPV og yoga, hvis man lytter til kroppen og modifiserer øvelser som kan være problematiske.

Nei, søling over hele kjøkkenet er ikke gøy! :riste:

---

Oooh, jeg falt pladask for denne vognveska - altså modellen, ikke nødvendigvis designet. Og siden produsenten er så elskverdig å ha lagt ut målene på hjemmesidene sine, tenker jeg nok at jeg skal få sydd en. :nigo: Har handlet vanntett nylonstoff beregnet på utendørs bruk på eBay (til den enorme sum av 50 kr) i orange, som jeg håper at matcher fargen på vår sånn nogenlunde. Så tenker jeg å fôre med en rest linstoff eller sånt fra S&S. Tror jeg har litt svart liggende, evt kjøpe litt brunt siden stormtrekket på vogna er brunt... Jeg er egentlig ikke så glad i brunt, da. Vi får se. ;) Syntes ihvertfall veska på Cameleon. Det er jo et rimelig simpelt design som det ikke er vanskelig å sy selv, og så kan jeg legge til noen detaljer som flapp med glidelås i åpningen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vognveske! (Og så fin vogn de har!) Men du; vognveske? Blir det i tillegg til stelleveske? Eg hadde så lyst på ny stelleveske (har den som fulgte med Simo-vogna, ei slapp lefse), men så langt kom eg visst aldri... :gjeiper:

Søleuhell ja... Eg har greidd to ganger i haust, å koke over på ovnstoppen, sånn at det har rent ned i alle skuffene og på golvet under kjøkkenøya. Av med soklar og alt sånt :sukk: Ein gang svinekraft, neste gang lammekraft. Jada, fett og fint!

Ha ein fin dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vognveske! (Og så fin vogn de har!) Men du; vognveske? Blir det i tillegg til stelleveske? Eg hadde så lyst på ny stelleveske (har den som fulgte med Simo-vogna, ei slapp lefse), men så langt kom eg visst aldri... :gjeiper:

Søleuhell ja... Eg har greidd to ganger i haust, å koke over på ovnstoppen, sånn at det har rent ned i alle skuffene og på golvet under kjøkkenøya. Av med soklar og alt sånt :sukk: Ein gang svinekraft, neste gang lammekraft. Jada, fett og fint!

Ha ein fin dag! :jepp:

Jeg ble aldri fortrolig med stelleveskene våre, jeg. :sjenert: Det ble liksom for mange lommer og greier, pluss at det er vanskelig å få ting til å henge godt på Bugabooen (synes jeg). Jeg tror kanskje ikke den gjennomsnittlige stelleveska er laget med tanke på tøybleier? Så jeg brukte stort sett en vanlig, stor veske likevel - som heller ikke hang godt på styret. :ler: Denne gangen blir det en veske som faktisk kan henge der, med det nødvendigste oppi, og så får jeg stappe tyngre ting nedi kurven under vogna. Jeg driver og syr et lite sett med stellesaker som jeg kan ha i veska. :Nikke: *må få ut finger'n og selge stellevesker som ikke brukes*

Usj, kraft nede skuffer høres mindre morsomt ut! Akkurat det har jeg ikke prøvd meg på - selv om jeg faktisk koker kraft innimellom. Håper ikke det var noe som ble ødelagt i skuffene...?

Ha en fin dag du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du meg en PM med kontonummer og summen på porto?

Kjøp ikke Juju Be, vi har den Ju Ju Be All, og den er ikke All i det hele tatt, syns den er liten og rommer utrolig lite, veldig negativt at det kun er lokk og ikke glidelås på den, henger den på vogna i ruskevær blir jo alt vått, ikke tør jeg legge den under heller i tilfellet den tipper og innholdet ramler utav. Den henger heller ikke noe fint på Buggis, særlig ikke når man skal bruke sportsdel og tippe på den, da stanger den i stelleveska og det blir plundrete å tippe på vogna. Har egentlig inntrykk av at det er vanskeligere å finne stellevesker som henger fint på vogner med teleskophåndtak enn på vogner med knee-joint egentlig. Jaja, som jeg babler om stellevesker, engasjerende vet du :ler: Forresten, så har jo du sett steleveska mi når jeg tenker meg om :fnise:

Har du forsøkt det fuktserumet fra REN? Bestilte meg det i går, er litt spent på det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender du meg en PM med kontonummer og summen på porto?

Kjøp ikke Juju Be, vi har den Ju Ju Be All, og den er ikke All i det hele tatt, syns den er liten og rommer utrolig lite, veldig negativt at det kun er lokk og ikke glidelås på den, henger den på vogna i ruskevær blir jo alt vått, ikke tør jeg legge den under heller i tilfellet den tipper og innholdet ramler utav. Den henger heller ikke noe fint på Buggis, særlig ikke når man skal bruke sportsdel og tippe på den, da stanger den i stelleveska og det blir plundrete å tippe på vogna. Har egentlig inntrykk av at det er vanskeligere å finne stellevesker som henger fint på vogner med teleskophåndtak enn på vogner med knee-joint egentlig. Jaja, som jeg babler om stellevesker, engasjerende vet du :ler: Forresten, så har jo du sett steleveska mi når jeg tenker meg om :fnise:

Har du forsøkt det fuktserumet fra REN? Bestilte meg det i går, er litt spent på det :Nikke:

Skal sende infoen, jeg. Men pføy, så dyr portoen har blitt. :roll: Ikke har de oversikt, heller, de fleste kjøper tydeligvis bare Smart-eske og ferdig med det.

Nei, Ju Ju Be blir det ikke, har "hilst på" noen, din inkludert, og jeg liker dem ikke. :riste: Det eneste jeg er fornøyd med (og det eneste jeg har derfra) er denne - men den har Turnerose adoptert. "Veska mi!"

Hmm, fuktserum? Hvilket er det, da?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

:kose:

---

Gjett hvem som fant to begynnende (nye) strekkmerker på magen i dag... :kjefte: Jaja. Den er allerede "a lost cause" i så henseende. :gjeiper:

I dag fikk jeg sove til jeg våknet - utrolig godt! Sto opp kl 10. Mannen fikk med seg at jeg ikke fikk sove i natt, tror jeg, sovnet ikke ordentlig før klokka var 2-3 et sted. Også måtte jeg hente Turnerose inn i senga vår i 4-tiden, jeg våknet av at hun lå og nesten hylte. I søvne. Hun hadde nok mareritt, stakkars. :( Bar henne inn til oss, og der lå hun og småhikstet (fortsatt i søvne) tett inntil ryggen min en godt stund. Glad jeg våknet og fikk "reddet" henne.

I helgen har jeg endelig fått malt det siste på Turneroses rom, hengt opp gardinene hennes igjen og fått ting på plass. Godt! Jeg kan dog ikke fatte hvorfor jeg ikke har gjort det tidligere, hehe. Det gikk jo superraskt... ;) Men deilig å ha det ute av verden, ihvertfall!

Nå sitter jeg og venter på at mannen skal bli ferdig med en videokonferanse sånn at jeg kan overta kontoret og syplassen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah. Da var omgangssyken i hus. Turnerose kastet opp 3 ganger i natt, og er i rimelig laber form i dag, stakkar. Så her blir det rolig hjemmedag idag. Jeg føler meg foreløpig helt fin, mannen sier han er urolig i magen. Vi får se hvordan det utvikler seg.

Enn så lenge er det barne-TV, Ritz- og bokstavkjeks og Cola det går i. :) Velutprøvd oppkast-mat her i huset, men hun spiser ikke akkurat mye... Tre bokstavkjeks, en Ritz og et kvart glass Cola så langt i dag. Men det er greit nok. Farris, eplejuice, Korni og loff står i backup på kjøkkenet i tilfelle hun vil ha noe annet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Riktig god bedring til T, og mannen om det slår ut i full blomst. Håper virkelig du slipper unna! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...