Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

:Gjesp: <--- sånn ser jeg ut i dag! Ble litt sent i går, vi ble sittende og se på White Collar, også var det så spennende på slutten av den nest siste episoden vi hadde liggende at vi måtte se den siste også... :ler:

Ellers er formen ganske fin, da, har ikke provosert bekkenet de siste dagene, så nå gjør det ikke vondt lenger. :tommelsmil: Tror jeg skal gjøre litt yoga i dag.

Måtte ha et lite jakke-avbrekk på strikkefronten, så nå holder jeg på med et miniprosjekt i form av et par slike, i silkealpakkaen fra Drops. Blir nok matchende lue også, tenker jeg. Superraskt prosjekt, jeg begynte sent i går kveld og var halvveis på den første før vi la oss. Boka oppskriftene kommer fra kan forresten anbefales, den heter Myk start og har mye fint i seg! Turnerose synes den er kjempefin, for det er så mange babyer i den. Så den satt hun og bladde i mens hun spiste frokost i dag. :ler:

Maiblomsten driver og hopper på tarmene mine, virker det som, mindre behagelig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu! Pakke i posten i dag med et Becksøndergaard-skjerf som var sånn abonnementspremie i Stella. Dette! Jeg er ikke egentlig helt på hypen, men ble fristet da jeg så at det var 50/50 ull/silke. Jeg er en sucker for gode materialer. :ler: (Og skylder alt på rhubarb! :lol:) Og det var virkelig herlig, tynt og lett men likevel varmt og godt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjerfet var kjempefint! :) Vet du om det er mulig å få kjøpt det et sted? Hvilket merke?

Det kan lønne seg å la bekkenet hvile! :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjerfet var kjempefint! :) Vet du om det er mulig å få kjøpt det et sted? Hvilket merke?

Det kan lønne seg å la bekkenet hvile! :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Becksøndergaard er merket. De har dem vel litt overalt etterhvert, ihvertfall her i Oslo... Gjerne i sånne enkeltstående butikker.

God helg til deg også! :kose:

Fint skjerf. Tror de har lignende på Shoe Lounge. :Nikke:

Shoe Lounge har sikkert BS, ja!

---

I dag fikk jeg sove leeenge, deilig! Turnerose våknet i 9-tiden, men satt leeenge mellom oss i senga med iPaden mens vi fikk slumre videre. :tommelsmil: Vi spiste frokost i 10.30-tiden... :ler: Men da hadde vi også laget oss god frokost, brødskiver med stekt bacon, avocado og tomat. :sikle: Turnerose er akkurat som faren sin på den fronten, hun har ikke særlig matlyst før nærmere lunchtider, så hun maser aldri etter mat på morgenen. Det er heller sånn at vi må nøde henne til å spise en halv skive eller i det minste ta en drikkeyoghurt eller smoothie på morgenkvisten. Men hun spiser mengder til lunch og kvelds (ikke så ivrig på middag, gitt), så jeg tror nok det går helt fint.

Her har snøen lavet ned hele dagen, det har kommet mye! Måkebilene dukket ikke opp før i 12.30-tiden, men med en gang de hadde vært her tok vi bilen bort til senteret for å handle lørdagsgodt og litt fisk og grønt til middag. Vi var også på biblioteket en tur, til Turneroses store begeistring. Leverte et par bøker vi har hatt i evigheter og lånte noen nye, hilste på Ruffen (tøyvarianten ;)), lekte litt og leste litt. Det er alltid masse barnefamilier der på lørdager! Været har vært litt for surt til å være ute, dessverre, men i morgen skulle det visst ikke snø så mye, så da får vi satse på litt skigåing på plenen utenfor huset. ;)

Bekkenet var ikke så glad for turen ut, men det får rett og slett bare være - en tur eller to ut i løpet av uka MÅ jeg bare ha meg. :eeeh: Og sentertrasking er tross alt snillere på bekkenet enn vandring på snøføre... Skikkelig "ekkel" snø på fortau og sånt nå, sånn grå, glatt snø som man sklir litt bakover for hvert skritt på. :sukk:

Lite nytt ellers, egentlig. Sydde nesten ferdig meitaien til Maiblomsten i går, deilig å få unna. Må bare polstre og sy på midjebeltet, så er den klar. Den blir riktig fin, om jeg så skal si det selv. ;) Ellers går det i strikking, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skive med bacon, avocado og tomat høyrdes kjempegodt ut! Nam! A er heller ikkje særlig sulten til frokost, i alle fall ikkje når frokost er kl 6.30 :sovne: Eg har heller aldri vore sulten om morgonen... Nå et ho liksom ikkje mykje ellers heller, det høyrer til sjeldenhetene om ho et to heile skiver eller meir. I barnehagen, deromot :fnise:

Så flink du er på sy- og strikkeprosjekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den kombinasjonen er knall! Vi lager oss det i helgene noen ganger, med en god kopp :kaffekopp: til. Mannen har gjerne et speilegg eller eggerøre på også - bare sånn for å sørge for å være mett til middag, liksom. :fnise:

Mat i barnehagen, ja! Noen uker etter at Turnerose begynte i den bhg hun går i nå, tok en av de ansatte meg til side og spurte litt forsiktig om hun spiste mye hjemme. Jeg svarte jo som sant var, at hun er nokså småspist her. Så kom det frem at hun gjerne kan spise 5-6 skiver til lunch! :hakeslepp::ler:

:klemmer:

---

Fin kveld, sitter og ser gode, gamle "Four weddings and a funeral" på TV3. Lenge siden jeg har sett den, ja! Den er sånn sjarmerende britisk. :) Har strikket ferdig vottesokkene og litt mer på jakka, og spist altfor mye melkesjokolade med Daim-biter. Kan ikke butikkene snart slutte å ha tilbud på denslags? :kjefte::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og skylder alt på rhubarb! :lol:)

:sjenert::5::kyss2:

5 - 6 skiver til lunch, det får'n si :grinele: Sånn er samboer også. Ingen frokost, stor lunch. Jeg fungerer derimot ikke om jeg ikke får frokost...

Jeg blir så begeistret når barn liker å være på biblioteket! Håper jeg får et biblioteksbarn. Bøker er så fint :Nikke:

God søndag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert::5::kyss2:

5 - 6 skiver til lunch, det får'n si :grinele: Sånn er samboer også. Ingen frokost, stor lunch. Jeg fungerer derimot ikke om jeg ikke får frokost...

Jeg blir så begeistret når barn liker å være på biblioteket! Håper jeg får et biblioteksbarn. Bøker er så fint :Nikke:

God søndag :kose:

:ler: Nei, ikke engang jeg klarer å putte i meg så mange skiver på én gang... Det skal sies at de spiser billigste kneip fra butikken, da, så utpreget fyllende er det vel neppe. Det er ærlig talt ikke så langt unna loff i mine øyne... Godt hun spiser, ihvertfall. ;)

Biblioteket er fint! :tommelsmil: Tenk hvor heldige vi var som barn, da, som hadde filial på skolen? Synd den ble nedlagt! Husker jeg gikk dit alene ganske tidlig. Mampap har jo ryddet og ryddet de siste årene (eller - de har skuffet alt de har samlet på etter meg over til oss :roll:), og i en av eskene derfra fant jeg jamen en liten stabel med lånekort, sirlig bundet sammen med sløyfebånd. Jeg leste mye!

Vil forresten gjern se deg en dag, om du har tid og lyst? Kanskje møtes i sentrum? Jeg trenger desperat en tur ut av huset, men etter gårsdagens strabaser i snøen må jeg nok pent vente en dag eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en dårlig natt... Blæh. Nattamming er jo "a piece of cake" i forhold til dette her, altså. Fryktelig vondt å snu på seg. Turnerose sov heldigvis størsteparten av natta i egen seng, klokka var rundt 4 dag hun kom inn. Men likevel. Sov en times tid etter at hun var levert i barnehagen.

Føler meg fryktelig lat om dagen. Jeg får liksom ikke gjort noe... Eller, jeg gjør jo det, men ikke så mye som jeg synes at jeg burde. Kjenner jeg har et veldig behov for å få "alt" på stell før Maiblomsten kommer. Rydding, maling, kasting, ommøblering/nymøblering er liksom konstant i bakhodet... Men så har jeg ikke ork til å gjennomføre. Planen for i dag var egentlig å male det siste strøket på Turneroses rom etter ovnutskiftingen i høst, men har jeg kommet så langt? Neeei... Det skal dog nevnes at bekkenet er fryktelig vondt i dag, da, selv om det er min egen skyld. ;)

I går var vi ute leeeenge! Jeg tok det så rolig som jeg kunne, men det er mye snø her nå, og tungt å gå! Særlig i barnehagen der vi var og akte og lekte sammen med naboen. Var ute litt "alene" før mannen kom ut, og det var nok ikke så smart... Turnerose insisterte på å bli dratt på akebrettet da vi hentet det i garasjen og sånt. Men det var koselig, og ikke minst gøy å se hvordan Turnerose og nabogutten koste seg i snøen. :) Etterpå var Turnerose og jeg med inn til naboene, og var der i noen timer. Tror de var sammen i 4-5 timer til slutt! Stor stas!

I dag har jeg altså ikke gjort stort, lest litt i W.H. Auden-samlingen som kom i posten i dag og ellers nerdet altfor mye. Lurer på om jeg skal ned i kjelleren og rydde litt nå? Mangler litt system der nede, og vi har ledig plass i hyllene til ting som står på gulvet og sånt. :nei:

Ønsker alle en fin uke! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg jo gjort en hel del i dag allikevel - da jeg først kom i gang nede i kjelleren eskalerte det litt, og jeg har ryddet, støvsuget/vasket, satt ut en del ting som skal på dynga eller til Frelser'n/loppis. Deilig å få unna! Fikk også stablet litt mer rasjonelt i hyllene der nede, så nå er det egentlig greit med plass. Litt mer kan definitivt sees gjennom, men det haster ikke. Vaskerom-delen ble så fin som bare det, mangler bare et par kasser fra Ikea, nå, så er det bænkers. :tommelsmil: (Ja, og en ny vaskemaskin, da, men det tror jeg ikke jeg får med mannen på med det aller først. :fnise: Men det er lov å ønske seg! Kanskje det er det jeg vil ha til bursdagen min i år? :ler:)

Ekstra greit å få støvsuget grundig i bod-delen, for elektrikerne som var der ifbm ovnutskiftingen i høst hadde drysset små biter av isolasjon m.m. over hele gulvet, oppdaget jeg!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på behovet for å få alt i orden jeg også. Og selv om det er noen måneder igjen ennå, så er det i grunn mer stress å ha må-gjøres-listen i hodet enn å faktisk få ting gjort. Et spark i baken til oss begge :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på behovet for å få alt i orden jeg også. Og selv om det er noen måneder igjen ennå, så er det i grunn mer stress å ha må-gjøres-listen i hodet enn å faktisk få ting gjort. Et spark i baken til oss begge :lur:

Jepp, det er noe med det å ha det i hodet... Og mannen blir litt sånn: :sukk: hvis jeg prøver å diskutere det med ham - jeg skjønner det egentlig, han har mye annet å tenke på med jobben om dagen, men jeg har nok et behov for å lufte tankene mine litt. Kanskje jeg skal høre om han har tid i dag. :)

---

Den Turnerose, altså. Leggingen er virkelig ikke lett om dagen. Brått (eller siden et par uker før jul) tar det lang tid igjen, og det har det egentlig ikke gjort på halvannet år eller sånn. Hun har akkurat sovnet nå, klokka er over 9... og vi gikk opp 19.45 omtrent, så hun har sikkert ligget i senga i en time. Ikke noe motstand mot å gå og legge seg, det er helt greit, men sier ofte at hun ikke er trøtt, og hun bruker laaang tid på å sovne. Lurer på om hun er i ferd med å trenge enda litt mindre søvn enn hun har gjort til nå? :klo: Hun har jo sluttet å sove på dagen for over et år siden, så der er det lite å ta inn... Og å vekke henne tidligere om morgenen tror jeg rett og slett ikke er mulig. :ler: Hun er et morgen-murmeldyr! Hun står opp 8-8.30, og det synes jeg er helt greit, ihvertfall så lenge jeg er hjemme uansett og vi ikke trenger stresse på morgenkvisten - stress på morgenen er vel omtrent det verste som finnes. Oppvåkningstiden har ikke endret seg, utenom noen dager i jula.

Jeg tror Pasjonsblomst har helt rett i det hun skrev i terminklubben, at aktivitet avler aktivitet! Jeg har vært ganske så effektiv videre utover ettermiddagen og kvelden, også. Laget proteinbarer (søte og gode, men samtidig relativt sunne, som forhåpentligvis kan stagge søtsuget litt), middag, hengt opp vask og satt på en ny, lekt med Turnerose... Nå skal jeg snart dirigere mannen ned i garasjen med det som skal kastes eller sånt fra opprydningsaksjonen (så slipper jeg å belaste bekkenet med snøgåing), og så må det vel være lov å finne sofaen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg høres litt flåsete ut nå, men jeg blir litt misunnelig når jeg leser om dagene dine... :sjenert: Det høres så deilig ut å gjøre noe! Både for seg selv, i huset, og sammen med barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg høres litt flåsete ut nå, men jeg blir litt misunnelig når jeg leser om dagene dine... :sjenert: Det høres så deilig ut å gjøre noe! Både for seg selv, i huset, og sammen med barna!

Vet du, det skjønner jeg egentlig. Jeg har ikke noe å klage på, for å være ærlig. Men jeg gjør det visst likevel... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det skjønner jeg egentlig. Jeg har ikke noe å klage på, for å være ærlig. Men jeg gjør det visst likevel... :sjenert:

Alle må jo få ta utgangspunkt i seg selv :). Det er alltid noen som har det verre. Jeg har heller ikke noe å klage på, sammenlignet med dem som har det verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat i barnehagen, ja! Noen uker etter at Turnerose begynte i den bhg hun går i nå, tok en av de ansatte meg til side og spurte litt forsiktig om hun spiste mye hjemme. Jeg svarte jo som sant var, at hun er nokså småspist her. Så kom det frem at hun gjerne kan spise 5-6 skiver til lunch! :hakeslepp::ler:

5-6 skiver! :daane::fnise:

Legging ja... A har alltid vore lett å legge, og nermast gått å lagt seg sjølv sidan ho kunne gå :gjeiper: Har gjerne lagt og kosa eller kikka i bøker ei stund, opptil ein time, men lagt seg til slutt. Gjerne oppå boka :fnise: (Har ein del sånne bilder, ja...)

Men brått i oktober, akkurat når N kom, har ho blitt litt vanskeligare. Kom ut frå rommet sitt, og me la henne (song, las, kosa) gang på gang. Eindel frustrasjon her då, ja. Løysinga blei å ligge hos henne til ho sovnar (etter lesing), og då går det seriøst kun 1 minutt før ho er i drømmeland! Så no søv ho ca 1930, men så er me oppe kl 06 alle mann. Då er det obligatorisk familiefrokost!

:natti: <-- meg

Så deilig å få unna ryddeprosjekter! Eg har et ryddeprosjekt i heile 2. etasje... Men har ingenting å rydde inn i! Sikkert halvparten er søppel, men eg ønsker meg skap og hyller før eg kan gå laus på alt som er oppe. (2 stk flyttelass :sukk: )

Men det løsnar litt når loftsstova er ferdig då, og den skal vere ferdig i tid til A sin bursdag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Ikke prat så mye om husarbeid da, jeg føler meg presset av å lese her! :fnise:

Deler du litt av energien fra i går? Jeg skulle gjerne ha vasket hele huset i dag..

Antal timer Turnerose sover på natten er vel ikke så ille? Eller kanskje det er lite når de ikke sover på dagen mer? M sover vel ca 12 timer på natten (19-7), men ho sover somregel litt på dagen også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må jo få ta utgangspunkt i seg selv :). Det er alltid noen som har det verre. Jeg har heller ikke noe å klage på, sammenlignet med dem som har det verre...

Mine problemer ligger jo, og har stort sett alltid ligget, i hodet. Jeg har bare godt av noen sånne påminnelser innimellom, for jeg tror nok ofte at det mørke inni meg ikke helt henger på greip med det ytre. Så jeg er egentlig veldig glad for sånne påminnelser, jeg. :)

5-6 skiver! :daane::fnise:

Legging ja... A har alltid vore lett å legge, og nermast gått å lagt seg sjølv sidan ho kunne gå :gjeiper: Har gjerne lagt og kosa eller kikka i bøker ei stund, opptil ein time, men lagt seg til slutt. Gjerne oppå boka :fnise: (Har ein del sånne bilder, ja...)

Men brått i oktober, akkurat når N kom, har ho blitt litt vanskeligare. Kom ut frå rommet sitt, og me la henne (song, las, kosa) gang på gang. Eindel frustrasjon her då, ja. Løysinga blei å ligge hos henne til ho sovnar (etter lesing), og då går det seriøst kun 1 minutt før ho er i drømmeland! Så no søv ho ca 1930, men så er me oppe kl 06 alle mann. Då er det obligatorisk familiefrokost!

:natti: <-- meg

Så deilig å få unna ryddeprosjekter! Eg har et ryddeprosjekt i heile 2. etasje... Men har ingenting å rydde inn i! Sikkert halvparten er søppel, men eg ønsker meg skap og hyller før eg kan gå laus på alt som er oppe. (2 stk flyttelass :sukk: )

Men det løsnar litt når loftsstova er ferdig då, og den skal vere ferdig i tid til A sin bursdag :danse:

Vi ligger (eller, nå om dagen sitter jeg :lol:) med Turnerose til hun sovner, det har vi gjort hele veien. Både mannen og jeg har vokst opp med å ha det sånn, og husker det som veldig trygt og godt. :) Men nå om dagen duger det altså ikke...

Ah ja, lite poeng i å gå på ryddingen hvis man ikke har noe sted å gjøre av ting! Det er rart, det der - hvor lang tid det tar å "bo seg til". Føler at vi etterhvert begynner å finne brukbare løsninger her vi bor nå, men for tiden har vi ikke penger til å handle inn nye møbler og sånt, så da får det være som det er. ;) Nesten merkelig hvordan enkelte møbler ikke "passer" her, mens de var bortimot perfekte der vi bodde før! Det har med størrelsen på rommene og takhøyde å gjøre, tror jeg.

Hurra for nesten ferdig loftsstue! :danse:

Ikke prat så mye om husarbeid da, jeg føler meg presset av å lese her! :fnise:

Deler du litt av energien fra i går? Jeg skulle gjerne ha vasket hele huset i dag..

Antal timer Turnerose sover på natten er vel ikke så ille? Eller kanskje det er lite når de ikke sover på dagen mer? M sover vel ca 12 timer på natten (19-7), men ho sover somregel litt på dagen også da..

:ler: Jeg tror jeg brukte opp energien selv, gitt... Ikke tilstede i dag. ;) Erstattet av hodepine, og det er i grunnen ikke å anbefale. :tunge1:

Neida, hun sover nok egentlig nok, ihvertfall sett i forhold til mitt søvnbehov som barn (hun er prikk lik meg der), men det er litt frustrerende når det tar så himla lang tid å legge henne. Og det er noe med de timene alene på kvelden... :sjenert:

Synes du har vært flink i dag, jeg, forresten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Hodepine i dag, altså. Uvisst om det kommer av gårsdagens aktiviteter eller ren tilfeldighet. Er nok stivere i nakken enn jeg har vært på en stund, skulderstående/plog (yoga) er ikke det helt store om dagen, og det er to av øvelsene som hjelper best på nakke og rygg for meg. Men sånn er det jo, og vil være i noen måneder til! Kanskje jeg skal våge meg på en paracet så hodepinen forhåpentligvis bedrer seg til Turnerose kommer hjem.

Jeg sitter og syr, da, det er jo rimelig rolig og fint. :) Meitaien til Maiblomsten er straks ferdig, må bare plassere midjebeltet og sy det fast. Har tatt meg et par gode pauser, da, lagt meg nedpå og lest litt. Herlig å sy meitai med fast overtransportør, forresten. Låner mammas Pfaff mens de er bortreist, og kjenner at jeg ikke har så lyst til å levere den tilbake... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...