Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble lille jenta glad for å se deg? :fnise:

Jaaa! :yvonne: Nå ble det riktignok til at hun og mannen møtte meg nede i sentrum, da, men det var SÅ koselig å se henne igjen! Hun prøvde nesten å hoppe ut av Manducaen for å komme bort til meg. :fnise:

Vi fikk ordnet litt av hvert etter at jeg var ferdig, veldig greit! Kjøpt kaffe, snakket med megler som solgte leiligheten vår om noe og så var vi en tur på kafé for at lillejenta skulle få litt pupp. Og der traff vi tilfeldigvis en tidligere "samboer" av mannen fra bokollektiv, som er verdens triveligste fyr. Har ikke sett ham på sikkert tre år. Og makan til barnetekke tror jeg aldri jeg har sett hos en barnløs, singel fyr på noen-og-tredve! Lillejenta elsket ham, kjempeartig! Så der ble vi sittende en stund lenger enn planlagt, men det var jo selvsagt bare hyggelig.

Oooooog jeg kom tilfeldigvis til å ramle innom Grændsen sko på Byporten etter jobb... :sjenert: Kom ut igjen med et par ankelstøvletter i brunt skinn av merke Softwalk. Jeg som hadde sverget at jeg aldri skulle ha ankelstøvletter og ihvertfall aldri har sett noe særlig behov for brune sko, for jeg går jo så lite i brunt. :ler: Men nå har jeg fått meg en brun kjole, og hadde en liten skokrise på morgenen i dag siden jeg ikke hadde noe som passet til. ;) Følte meg en smule malplassert i jobb-gjengen på T-banen med knallgrønne Viking-støvler, som med tanke på det siste årets skobehov var det eneste brukbare jeg fant i gangen. :nigo:

Nå er jeg sliiiiten. Sov halvannen time med lillejenta da hun la seg, men kunne visst like godt sovet rundt, kjennes det ut som. Trøtt som en dupp. Så nå tror jeg jeg skal prøve de nye skoene en liten gang, bare, og så er det tannpuss og legging. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så var visst bikinitoppen jeg har skrevet om tidligere sluppet, og jeg fant den på eBay til £27 (mot £34 i nettbutikkene). Fant foreløpig ikke trusa jeg vil ha til, men jeg drøyer litt og ser om den dukker opp på eBay før jeg evt kjøper den fra en nettbutikk. Bilde av settet jeg vil ha igjen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, er verdt å bruke ebay litt mer skjønner jeg ;)

Absolutt! :jepp:

Nydelig bikini! Ebay er tingen, så lenge man klarer å begrense seg :tongue:

:sjenert: Det er vel ikke meg du snakker om? :ler:

---

Tiden går fort, gitt! Enda en helg er over. Det har vært en produktiv sådan - synes vi har kommet et godt stykke videre her de siste par dagene. Lagt gulvlister på det siste rommet oppe, ryddet (masse!) i kjelleren, ryddet ut av enda noen kasser, hengt opp skjerm på spisebordslampen... Alt som gjør at det sakte, men sikkert blir stadig mer ferdig her. Jeg er mektig lei av å bo i oppussings- og innflyttingskaos nå, og da er det godt å se at det går riktig vei.

På fredag kom pakken min fra H&M, med litt ymse resultat. Den grå kåpen var KJEMPEfin, jeg er så glad jeg bestilte den! Skikkelig feminint og pent snitt, som jeg kanskje føler litt ekstra behov for nå som jeg har kort hår. Silkekjolen fikk meg til å ligne en potetsekk, cardiganen med puffermer var nok ikke helt for meg - den var fin, og jeg elsket fargen, men den gjorde at jeg så veldig bredskuldret ut. Den andre cardiganen hadde nydelig farge IRL, en litt varm blålilla farge, og jeg liker veldig godt snittet. Så den beholdes. Den prikkete silkeblusen så bare rar ut (den var også "bias cut"), mens den store silkeskjorten/-kjortelen var overraskende fin. Veldig god som sånn "se litt pen ut hjemme"-antrekk, kombinert med tights og lange ullsokker. Og selvsagt fantastisk behagelig, den er jo i ren silke. :hjerte:

Fredag var jeg også på julebord, det var veldig koselig! Det var med en gjeng fra et annet forum. Vi var på San Leandro på Majorstua, og jeg drakk mitt første glass vin på nærmere to år. :sjokk: Det gikk rett opp, for å si det sånn. Jeg tror aldri jeg har følt meg så klar for gamlehjemmet i hele mitt liv. :lol: Men selskapet var kjempekoselig, maten var knallgod og det var deilig å være ute en tur alene. :Nikke: Og jeg ble takk og lov ikke bakfull av ett glass vin. :ler:

I går var litt sånn ordne-fikse-dag, leverte retur til H&M, kjøpte strikkepinner i str 10 som jeg skal bruke til å strikke disse tøflene, var innom jernvaren etter noe småplukk til oppussingsting og handlet mat. Kvelden var skikkelig slapp og deilig. :)

I dag har vi vært i familie.... tja, drama? Jeg blir så sliten av sånne ting... Og alle henger på meg som klegger fordi lillejenta stort sett helst vil være hos meg om dagen (skikkelig separasjonsangst for tiden, hun er jo i den alderen) og dikker og prater og... :kjefte: Ikke er det noe særlig for lillejenta heller, hun blir sliten og får ikke roet seg. Og siden det var på ettermiddagen, dvs mot hennes leggetid, ble hun skikkelig grinete etterhvert. De mener det jo bare godt, de er jo helt fullstendig frelst på henne og hun er første barnebarn/oldebarn/grandtante og -onkel-barn, men det kan bli litt mye av det gode. Også bestemor, da. Jeg må jo bare le, egentlig. "Nei, *Joyce*, nå må du stå bak der, for hvis hun ser deg vil hun bare opp til deg." :ler: Hun mente vel egentlig at jeg burde gjemme meg på kjøkkenet hele kvelden, tror jeg. ;) Hun tenker at jeg skal få litt fri, men det funker jo ikke på den måten. Når det er sagt - det er ganske så sprekt av en dame på noen-og-åtti å sette seg ned på gulvet med en baby og leke og synge og krabbe! Jeg har kule besteforeldre, virkelig. :Nikke:

Nå er det vel egentlig leggetid, tror jeg. Også tror jeg snart dette skjer: :kgbaby: Hun ligger og småknirker litt. Skynde meg og pusse tenner før hun våkner ordentlig og skal ha pupp NÅ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser bloggen din men får ikke til å kommentere :vetikke:

Men ja, så flink du er med mat og strikking og oppussing!

Ille at veggfornyer ikke var lett å jobbe med, vi vurderte det sterkt men gikk over til å helsparkle. Vi hadde kjøpt inn rulle og det stod på sparkelen at den skulle være egnet til rullesparkling, men den var fryktelig seig å få dratt ut med rulla? La seg stort sett som bare små kladder og var tung å dra ut..

Hvilken rulle og type sparkel brukte dere?

Jeg og sambo lurer :sjenert:

Sparklet dere utenpå gammel tapet eller hadde dere fjernet denne?

Vi var nede på muren etter å ha brukt tapetfjerner.. kanskje det var problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rullesparkel er bedre, ja... Vi brukte denne rulla og rullesparkel fra Jotun. Vi fjernet tapetlagene som var her, sparklet rett på mur og huntonittplater. Man må jobbe litt med den, forlengerskaft gjør det lettere, og så bruke bredsparkel med metallblad til å jevne. Jo, og legge sånn skjøtetape over evt sprekker mellom plater o.l., ellers sprekker det opp der når det er tørt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det høres jo egentlig ut som samme metode som oss. Hmm.. hadde bare trodd det skulle være litt lettere :gjeiper: Så for meg at sparkelen skulle bli fordelt jevnt utover veggen, men om dere også måtte bruke bredsparkel så er det ikke nødvendigvis oss det er noe feil med :sjenert:

Hvor mange lag måtte til hos dere?

Vi har nå to lag, og har grunnet.. det ser ganske greit ut, men er noen partier som er litt ujevne som vi burde gjort noe med.

Vanskeligere enn jeg hadde trodd :fnise: Også alt støvet :sprettoy: Blir gal av støvet!

Har dere tatt mange rom eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det høres jo egentlig ut som samme metode som oss. Hmm.. hadde bare trodd det skulle være litt lettere :gjeiper: Så for meg at sparkelen skulle bli fordelt jevnt utover veggen, men om dere også måtte bruke bredsparkel så er det ikke nødvendigvis oss det er noe feil med :sjenert:

Hvor mange lag måtte til hos dere?

Vi har nå to lag, og har grunnet.. det ser ganske greit ut, men er noen partier som er litt ujevne som vi burde gjort noe med.

Vanskeligere enn jeg hadde trodd :fnise: Også alt støvet :sprettoy: Blir gal av støvet!

Har dere tatt mange rom eller? :)

Det hadde vært deilig om den bare rullet seg på i et perfekt jevnet lag, ja! :ler:

Vi har to lag på de to rommene oppe som vi har rullesparklet, et lag i stua (her har vi "halvsparklet" sånn at noe av strukturen fra stria synes gjennom), og så har vi igjen et lag på en murvegg i gangen oppe som vi skal tapetsere. Vi kjøpte industristøvsuger som kunne kobles på plansliperen, så her har det faktisk vært minimalt med støv. ;) Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det funke, måtte endre litt i innstillingene. Kun registrerte brukere kan visst skrive kommentarer "out of the box". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte litt Sonia Rykiel for H&M... :sjenert:

- silketruse

- silketopp

- silkenattkjole, bare i pudderrosa (utsolgt nå)

- fløyelsjakke og -bukse (utsolgt nå)

Likte kolleksjonen, synd at BHene bare kom i vanlige H&M-størrelser. Ikke overraskende, men synd. Og dumt at så mye av undertøyet var i syntet. Men klarte allikevel å bestille for mer enn jeg hadde tenkt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg var selvfølgelig i London (oh what a shame :fnise:) da kolleksjonen ble lagt ut, og jeg dro rett på H&M på Westfield.. men selvfølgelig hadde de ikke Sonia Rykiel kolleksjonen der :sur:

Kunne tenkt meg fløyelsjakken og buksen.. Kjøpte noen truser da jeg kom innom en H&M i Kensington, fin kolleksjon :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg var selvfølgelig i London (oh what a shame :fnise:) da kolleksjonen ble lagt ut, og jeg dro rett på H&M på Westfield.. men selvfølgelig hadde de ikke Sonia Rykiel kolleksjonen der :sur:

Kunne tenkt meg fløyelsjakken og buksen.. Kjøpte noen truser da jeg kom innom en H&M i Kensington, fin kolleksjon :Nikke:

:ler: Ja, stakkars deg, altså! ;)

Jeg er fryktelig spent på fløyelssettet, jeg har en sterk mistanke om at buksene blir for korte, selv om de ser litt "slouchy" ut på bildet. Vi får se. :) Jakka ser nydelig ut, håper den er like fin IRL! Kanskje jeg må ut og kikke på H&M for å se om jeg ser den i lunchen på jobb i morgen? Ikke fordet, tingene er allerede til pakking, så jeg får jo ikke gjort allverdens med det om den ikke er fin. :lol:

Jeg elsker jo alt av "skikkelige" materialer, og var ganske begeistret over tingene i silke. Tenke seg til, silkeundertøy! :rødme: Men det blir vel neppe i daglig bruk, hvem går egentlig rundt med en sånn rosett på rumpa? Eller med den BHen med rosett på hver av brystvortene? Mannen så ut som dette - :skratte: - da jeg viste ham bildet. Den er fin, altså, men ikke akkurat praktisk. :fnise:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på jobb. :) Normalt sett en anledning for litt shopping, men ikke i dag, fordi jeg A) er blakk, og B) de har stengt oss inne pga noe ombygging utenfor den inngangen jeg vanligvis bruker. Ikke at man ikke kan gå inn og ut andre steder, men det blir litt mer ork når man må ta den heisen som er felles for hele bygget og gå ut for så å gå inn igjen osv. Det er et hardt liv. :filer:

Men det er faktisk ordentlig godt å være på jobb nå, deilig å gjøre noe annet og bare være meg i noen timer. Også er det så mange som sier at det er koselig at jeg er tilbake, og det er jo alltid godt å høre! Og mannen trives godt med å være hjemme med lillejenta, han jobber på kveldstid i stedet de dagene det er snakk om. Han hadde tatt to lurer sammen med henne på dagtid i dag, og jamen har han ikke sovnet med henne nå også. :lol:

Forrige dagen kom BHen jeg kjøpte på eBay i posten, og jeg tror jeg har truffet nokså bra på størrelsen. Mulig jeg egentlig burde enda en cupstørrelse opp så lenge jeg ammer, men det går helt greit. Det er bare litt SF hvordan puppene mine vokser i løpet av de drøye åtte timene jeg er borte fra lillejenta om dagen. :ler: Også krymper de igjen når jeg kommer hjem, såklart! :nigo:

Ellers er det egentlig lite nytt. Huset ser bomba ut, jeg har ikke tatt frem en eneste julepynt utenom å kjøpe tre svibler og en amaryllis, jeg har usedvanlig få julegaver i boks til å være meg, og jeg skjønner vel i det store og hele ikke helt at det bare er et par uker til jul. Hehe. Hvor har tiden blitt av? Jeg synes ikke det er mange ukene siden jeg var høygravid og gruet meg til jula fordi jeg ikke kunne fatte hvordan jeg skulle få plass til julematen ved siden av lillejenta der inne. Tenk at om drøye to måneder er lillejenta et år alt! :hakeslepp:

:klemmer: til dere som leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...