*Joyce* Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #4381 Del Skrevet 1. juli 2014 I dag synes jeg at jeg har gjort et (eller fire, egentlig) ordentlig varp! Jeg ramlet over ballerinasko fra Bloch borte på senteret her, satt ned fra 1400 kr til 500. Bloch er jo først og fremst ballettsko, og de KAN føtter, altså. Det er som å ha på seg myke, behagelige sokker. Så to par sånne fikk bli med meg hjem - det må jo ha vært meningen, ettersom det sto igjen to par i 41 - et par semskede i marine og svart, og et par i lakk i muldvarp og svart. I tillegg fant jeg to trøyer fra Saint Tropez i den fantastiske 70% silke og 30% bomull-blandingen deres - har noen fra før, og de er utrolig gode. En bringebærrød og en flaskegrønn. I like! Det eneste som vel kan sies å være litt fordyrende er at jeg nesten må skaffe meg Swims. Skoene har nemlig skinnsåle, og denslags tåler som kjent ikke regn. Jeg kan få lagt gummi på sålen, men er litt usikker på om jeg stoler på at det gjøres pent. Dagestad tar i liten grad imot sånne oppdrag, og mange andre skomakere jeg har vært borti har et heller lemfeldig syn på pent arbeid, synes jeg. Meeeen, så ser det ut som om dame-Swims kanskje ikke er å få lenger? Synd, i tilfelle! Nå har jeg jo store nok føtter til å bruke den minste herrestørrelsen, da. Men likevel. Ellers begynner jeg å bli veldig klar for ferie. Sliten og lei av hverdag, særlig fordi Snorkfrøken sover så urolig om dagen. Det duger ikke med pappa når hun våkner om natta, kan man si. Ikke at han enser det, heller... Dustefjerten. Men nå får jeg henge opp vask og komme meg i seng. Ny dag i morgen også, viser det seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 2. juli 2014 #4382 Del Skrevet 2. juli 2014 ohh, snart ferie! Det blir nok suverent! Har dere masse planer, eller blir det endel rolige dager også? gratla med ny sko, de var superfine begge to! Og for en god pris! Destiny *misunnelig* Er på jakt etter sorte ballerinasko jeg også, har sett noen flotte (og veldig enkle) fra Unisa jeg ønsker meg. Synes 800 er dyrt nok, følger med om det kommer salg. Enn så lenge får jeg gå i stykker mine altfor slitte og supermyke ecco ballerinas.. Jeg har et par ballerina med skinnsåler og masse krystaller på, fra Miu-Miu. De er gjemt bort i et skap, er jo alt for redd å bruke de. (grunnet semskede skinnsåler). Litt dusete, jeg burde jo nyte dem! swims høres jo lurt ut det.. funker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #4383 Del Skrevet 9. juli 2014 Uff, sitter alene i sofaen og stortuter - mannen og jentene har dratt vestover, og jeg skal være igjen alene her. Det blir nok deilig, altså, men så fryktelig rart! Særlig Snorkfrøken er det rart at drar - har ikke vært mye borte fra henne enda (Turnerose har vært litt rundt før, både med mannen og med besteforeldrene), og i tillegg antar jeg at dette er den endelige avslutningen på ammingen. Herlighet, som jeg kommer til å savne flokken min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. juli 2014 #4384 Del Skrevet 9. juli 2014 stor klem til beste Joyce! Hvor lenge blir de borte? Og har du noen koselige MEG-planer nå som de er borte? IKKE rør husarbeidet.. og bestill deg en time til fotpleie eller noe og litt shopping får det vel bli? Håper du kommer over "sjokket" snart, og klarer å kose deg litt alene. Blir nok fryktelig stille i huset da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 10. juli 2014 #4385 Del Skrevet 10. juli 2014 Oj, det er nok rart å vere heilt åleine, dei blir vel vekke i fleire dagar no då? Det blir jo rett lite åleinetid sånn ellers i kvardagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. juli 2014 Forfatter #4386 Del Skrevet 10. juli 2014 De blir borte i en uke! Så skal jeg møte dem hos Tusle. Helt utrolig rart, men jeg roet meg da jeg fikk beskjed om at de var trygt fremme i går. Satt litt på spiker i hele går. Rare mammagreier... Husarbeide blir det - jeg benytter anledningen til en skikkelig storrydding. Veldig greit å få det unna, det trengs. Har ikke blitt gjort skikkelig de siste fem årene, liksom... I dag har jeg vært en tur på Ikea - med buss, har jo ikke bil - og handlet noen ekstra kasser, en hylle (Mulig), og litt annet småplukk. Kjører vask etter vask med ting som har sunket til bunnen av skittentøyskurven (bæretøy som må vaskes før det legges bort, pynteputetrekk og denslags), sorterer meg gjennom mye ræl, kaster, og rydder til nye steder. En Expedit-hylle skal ut (men da må jeg ha hjelp av mannen, får den ikke ned trappa alene, selv om jeg har prøvd!), det ene garderobeskapet fra Turneroses rom skal flyttes til Snorkfrøkens, osv. Bra jeg er sterk! Også skal jeg jo til London, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. juli 2014 #4387 Del Skrevet 10. juli 2014 Når drar du till London? Jeg er såååå sugen på London nå.. egentlig mest på shoppingmulighetene må jeg innrømme. LITT større utvalg der enn her kan man si. (du bor iallfall i Oslo, det er jo også hakket bedre enn her). Men tror jeg hadde blitt RIMELIG sliten av å tråkke rundt i London nå.. Joda.. skjønner godt at du vil få gjort mye i huset! Endelig fred og ro.. og så digg å få ting i orden og slik man vil ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. juli 2014 Forfatter #4388 Del Skrevet 12. juli 2014 Heh... Tiden har gått fort, og jeg har ikke fått gjort så mye som jeg skulle ønske. Mye fordi det har vært så sinnssykt, vanvittig varmt og lummert. I dag er det mye bedre, så jeg føler at jeg faktisk får gjort litt. Deilig! Må fortsatt ha på vifter og ta jevnlige pauser, men jeg koker ihvertfall ikke bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. juli 2014 Forfatter #4389 Del Skrevet 13. juli 2014 I dag er det lummert igjen, men nå har jeg visst fått opp dampen (til slutt!) Hele stueetasjen er ryddet, støvsuget og vasket, putetrekkene til sofaen er vasket og henger ute til tørk, de faste delene av sofaen er vasket med tekstilrens så godt det lar seg gjøre, og jeg har båret ned de gamle kjøkkenstolene som vi ikke skal ha mer, den retro stuestolen som vi aldri får gjort noe med og litt småplukk som også skal ut. Nå er jeg godt i gang i soveromsetasjen, og selv om det gjenstår litt, så tror jeg det skal gå greit. Litt som skal bæres ned i garasjen derfra også, en skittentøyskurv vi ikke bruker mer og litt sånt. Jeg har jo gjort litt de foregående dagene, jeg ser det nå, mye sånt som foregår litt på mikronivå. Finne ut av hvor ulike ting skal være hen og sånt. Jeg er ikke helt i havn med den jobben, men jeg har kommet et stykke, og jeg tror det som gjenstår skal være overkommelig på kvelder utover sensommeren og høsten. Jeg savner jentene og mannen fælt, men samtidig har det vært godt med et avbrekk. Rart og uvant å bare ha meg selv å tenke på, og jeg merker at jeg ikke er helt vant til det lenger - jeg glemmer å spise, får ikke sove om kvelden og sånt. Sånne uvant-greier. Men greit nok, det er varer ikke så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #4390 Del Skrevet 17. juli 2014 Hjemme fra det store utland! Har hatt noen fine dager i London. Sett familie, vandret rundt i kjente og kjære trakter av byen. Tenkt mye på de som ikke er her lenger, og hvordan jentene neppe vil få det samme forholdet til London som jeg har, med jevnlige besøk til et fast holdepunkt i en stor by. Huset "vårt" er der, men det er ikke vårt lenger. Det var så rart å gå til butikken der jeg var med og kjøpte avisen hver morgen (og fikk drops/godteri/tyggis hver morgen), se brannstasjonen i enden av gata, gå langs fortauet og studere mønsteret på stammene på trærne der, som jeg pleide å gjøre som liten... Jeg har ikke vært innom der på flere år, og å gjøre det alene nå ga meg blandede følelser. Godt og vondt på samme tid. En endt era... Og savn. Savn etter bestemoren min og reservebestefedrene jeg hadde i to av brødrene hennes. På sett og vis tror jeg det først er nå jeg har klart å lukke det kapitlet ordentlig for meg selv. Også ble det jo litt shopping! Fikk tak i mesteparten av det jeg skulle ha, og litt annet, også, hehe. Denne kjolen er noe av det mest kledelige jeg noensinne har eid, tror jeg. Så så jeg da også tre andre tilfeldige forbipasserende i den på én dag, så jeg er nok ikke den eneste som har oppdaget det. Klær handlet jeg mest på Monsoon. Plaggene derfra passer meg, enkelt og greit. Snitt og stil er midt i blinken. Men undertøy fra M&S ble det selvsagt også, en BH fra Bravissimo, nytt armbåndsur fra Matthew Williamson, litt sminke, stæsj til jentene... Mannen fikk lommetørkler, nesehårssaks og potetgull med salt and vinegar. Heldiggrisen! Men nå må jeg vekk fra skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. juli 2014 #4391 Del Skrevet 17. juli 2014 han der gamlismannen din altså! Nesehårssaks? Var dette utifra eget ønske? hehehe. lekker kjole, ser ut som en kledelig modell ja. Slimming and elongating! Kan godt skjønne at du får lengsel når du vanker i gamle trakter der borte.. hvor lenge bodde du der? London er jo sånn en herlig by! Ting blir vel aldri som før, men det er jo digg å vite at du kan ta turen når som helst da! Og du kan jo ta med jentene type årlig også- og la de få bli glad i byen. Jeg planlegger hyppige turer dit etterhvert, og masse familieferier også... Gleder meg til å ta med J og nr2 og dele byen med de- de får vel mer og mer glede etterhvert som de vokser opp tenker jeg. 2 åringer trives likegreit i skauen som i London, tenker jeg. Når kommer familien tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #4392 Del Skrevet 29. juli 2014 han der gamlismannen din altså! Nesehårssaks? Var dette utifra eget ønske? hehehe. lekker kjole, ser ut som en kledelig modell ja. Slimming and elongating! Kan godt skjønne at du får lengsel når du vanker i gamle trakter der borte.. hvor lenge bodde du der? London er jo sånn en herlig by! Ting blir vel aldri som før, men det er jo digg å vite at du kan ta turen når som helst da! Og du kan jo ta med jentene type årlig også- og la de få bli glad i byen. Jeg planlegger hyppige turer dit etterhvert, og masse familieferier også... Gleder meg til å ta med J og nr2 og dele byen med de- de får vel mer og mer glede etterhvert som de vokser opp tenker jeg. 2 åringer trives likegreit i skauen som i London, tenker jeg. Når kommer familien tilbake? Haha, ja, han har snakket om at han trengte det, så da jeg så den saksa på Boots, tenkte jeg at DET må jo være drømmegaven. Aldri bodd i London, men vært der en måneds tid stort sett alle barndomssomrene mine. Det er vel først nå at jeg tror Turnerose vil kunne få litt ut av et London-opphold, egentlig. Snorkfrøken er litt i yngste laget enda. Like gjerne i skauen som i London, ja. Nå har vi jo vært hjemme en stund igjen, men vi møttes i Kristiansand og hadde fine dager i dyreparken. Digger den parken, jeg! Fint med en aktivitet som jentene elsker og mannen og jeg synes er fin. Anbefales absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #4393 Del Skrevet 29. juli 2014 Stiiiille, stille, stille på jobb. Få folk på huset, og kun én annen i min seksjon, og siden vi jobber med ulike ting, blir det lite skravling. Men det er også relativt lite å gjøre, så da blir det litt surfing innimellom... Så da kan jeg jo la kreativiteten blomstre litt, eller hva? Jeg har planlagt ny dagseng til stua etter dette prinsippet her, med Expedit/Kallax-hyller. Bakplater må jeg få skåret til av mdf, den skal stå inn mot "sprinklene" på trappa vår, og da må vi ha noe å lene oss på. Men plater kan på senere, i første omgang skal jeg bare få mekket sammen selve møbelet. To Kallaxer (4x1), en ribbebunn, en madrass og grått møbelstoff fra S&S. Vi har lurt på hva vi skal ha der lenge, og dette tror jeg blir en knall løsning. Så kan jeg ligge og se på tv... Dette blir mitt lille kveldsprosjekt mens mannen er i USA neste uke (konferanse), må jo ha noe å holde på med, jeg også! Har også bestilt noen sånne tavle-wall stickers, en til hver av jentene og et ark som jeg skal bruke til litt ymse småplukk. Huskeliste på et av skoskapene i gangen og sånt. Der har jeg forøvrig også ommøblert litt, har satt ned en Malm-kommode og flyttet på skoskapene (Trones, er det det de heter?) sånn at vi har sånn ca 10x mer oppbevaringsplass enn tidligere, og det ser mye, mye, mye ryddigere ut. Hurra! Har fått gjennomført litt mer av ryddeprosjektet mitt etter at vi kom hjem fra ferie, måtte ha litt bærehjelp fra mannen. Endte opp med å fjerne en halvstor Expedit med skuffer og skap i, og selv om jeg faktisk prøvde, så hadde jeg ikke sjans i havet til å få den ned trappa alene. Malm klarte jeg på egenhånd, det har jeg prøvd tidligere også, men den Expediten var bæltung. Den har nå flyttet ned i garasjen, og rommer ymse sykkel- og radiostyrt bil-stæsj. Ikke mitt. Nå skal bare det ene klesskapet fra Turneroses rom flyttes inn på Snorkfrøkens rom, så får Turnerose litt bedre plass, og slipper å ha lillesøsters klær på sitt rom (som hun synes har vært superduperteit!) Håper å få fikset det før mannen stikker til utlandet. Litt skremmende å se hvordan det ble rotete igjen på ca 1 sekund da vi kom hjem fra ferien. Jeg mener, feriestæsj for nesten to uker stappet inn i entré og stue? Uæææh! Har snart fått lagt alt på plass nå. Men jeg har fått unna en del av den mer grundige ryddingen som jeg ikke får tatt ellers i året, og har funnet steder til ting vi skal beholde. Den dagsengsaken jeg skal mekke byr jo også på en del oppbevaring - til sammen åtte kasser rommer ganske mye! Det blir bra. Så gjenstår det bare å gå løs på kjellerboden... Mannen er litt på glid ifht en tredjemann om dagen, og dessuten gjør han fint lite for å unngå å lage en. Hormoner utgår fordi jeg blir fullstendig ødelagt av det, kondom har vi en merkelig tendens til å glemme (det ER bedre uten!), og timing? Det er det så som så med. Han er enig i at dette er et godt tidspunkt hvis vi skal ha flere, ingen av oss har lyst på attpåklatt om fem år. Så nå er vi vel litt så kvasiprøvere, hehe! Eller se hva som skjer-prøvere. Hvis det blir en til, så skal mannen få lov til å sterilisere seg etterpå. Er jeg ikke grei? Jah, det var litt av det som foregår hos meg og oss om dagen. Nyter å være nogenlunde uthvilt etter ferien, og ser at det gir utslag på aktivitetsnivå og hva jeg gjør. Måtte det vare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 29. juli 2014 #4394 Del Skrevet 29. juli 2014 Les hos deg. Moro å lese om husprosjekta dine (og mat, når du skriv om det, knall med litt tips og idear på matfronten!) Lykke til med det som kan skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #4395 Del Skrevet 29. juli 2014 Så koselig å se deg, Frida! Alt bra med store og små? Jeg antar at bryllupet har stått nå, både av tickeren og fra hva jeg husker at du har skrevet om det? Gratulerer masse som fru, i tilfelle! Ble det en bra dag? Så bra at du liker husrapportene! Det går litt opp og ned med denslags, sommeren er ofte høysesongen. Litt enklere å få gjort ting når det er varmt og nogenlunde tørt! Vinteren går jeg ofte litt i dvale på alle områder, hehe. Siste nytt på matfronten her i huset er sous vide, så nå går det i langtidskokt kjøtt og fisk! Herlig er det, i dag hadde vi pulled pork (må jo være moteriktig! ), og det er jamen greit når det mer eller mindre lager seg selv nedi der. Og det blir veldig godt, saftig og mørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 29. juli 2014 #4396 Del Skrevet 29. juli 2014 Deeeet sa du ingenting om Takk for besøket! T savner Turnerose og det var så fint å se deg, selvom jeg var litt redusert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #4397 Del Skrevet 29. juli 2014 Hei, der postet vi samtidig, Tusle! Hehe, nei, vi har vel tatt den praten først etter at vi kom hjem. Og det blir jo ikke allverdens hanky panky på ferie med barn, det må sies. Turnerose snakker masse om T, også, så det der er gjensidig! Fine, søte jenta di, altså, hun er ordentlig sjarmerende. Det var herlig å se deg også! Må treffes igjen så fort det lar seg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. juli 2014 #4398 Del Skrevet 30. juli 2014 Høres ut som du har det riktig så fint om dagen! Det hjelper alltid litt (masse) med sol, sommer og ferie! Og ikke minst at man faktisk får unna sånne ting som går og gnager på samvittigheten i ukes-/månedsvis! Det er så stilig med daybed! Og med IKEA-hyller burde det ikke være så vanskelig heller! Tror jeg må sjekke litt på Pinterest for det fremtidige huset jeg drømmer om. Store planer/ønsker har jeg ihvertfall Og grattis som kvasiprøvere! Kjenner meg veldig ambivalent i forhold til en til. Ser liksom fordeler og ulemper med å ha både to og tre, men heldigvis trenger jeg (vi) ikke bestemme oss for det ennå Men henger med på tanken om at vi ikke ønsker oss en attpåklatt om 5-6 år Hvordan funker sous vide, egentlig? Langtidskokt? Er det noe á la crock pot/slow cooker? Ser liksom ikke hvordan vi kan nytte oss av den i hverdagen, men det er kanskje mest til kose-/ferie-/helgemat? Mange spm der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. august 2014 Forfatter #4399 Del Skrevet 1. august 2014 Haley: Ja, jeg er nok et sommermenneske. Eller... Et passe-varm-sommer-menneske. Jeg bare virket ikke den perioden det var 30+. Men er stort sett mer effektiv, mer opplagt og har jevnere humør i sommerhalvåret. Hehe, mannen var litt sånn - "Ligge og se på tv? Go for it!" Jeg tenker vel at den løsningen der har flere fordeler - ekstra oppbevaring, ekstra sitteplasser når vi har gjester, et fint sted for en liten hvil for jentene etter barnehagen... Vi har brukt veldig lang tid på å bo oss inn der vi bor nå. Lite tid til å planlegge og finne gode løsninger, i motsetning til da vi kjøpte leilighet da vi var unge og barnløse. Men sånn litt etterhvert dukker det opp gode idéer og løsninger. Mener å ha lest at dere er litt på utkikk etter noe større? Er det enebolig som gjelder da? Jeg var veldig klar på at jeg skulle ha en til da Snorkfrøken var bitteliten. Det var nok mye fordi fødselen ble så veldig annerledes (og fin!) med henne ifht Turnerose. Men det er klart, det har sine sider å skulle få en til. Mitt største argument er vel egentlig at jeg tror det ville være veldig fint for familiedynamikken. Jentene er skikkelig Knoll og Tott, og jeg innbiller meg at en tredjemann kan gjøre det litt enklere for dem. Det er ihvertfall noe jeg ser hos andre jeg kjenner som har tre barn. Sous vide koker ikke per se, men holder vannbad på en stabil temperatur over lang tid, tiden avhenger selvsagt av hva som tilberedes. Svinenakke hadde vi liggende i et døgn på ca 60 grader, Salma har vært perfekt for familien (dvs ikke så "gjennomsiktig" i midten at jentene nekter å spise ) etter ca 40 min på 50 grader. Både kjøtt og fisk blir utroooolig mørt og saftig. Nam! Vi bruker den både til hverdags og i helg. På hverdagene er det veldig greit å gjøre klar vakuumpakker med kjøtt/fisk (av typen som ikke trenger et døgn, da) kvelden i forveien, og sette på når vi kommer hjem. Det funker strålende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. august 2014 Forfatter #4400 Del Skrevet 1. august 2014 Stille på jobb fremdeles, men det endrer seg nok til uka, tenker jeg. Jeg er skikkelig trøtt i dag, onsdag kveld fikk vi spørsmål om det passet at svigers tok turen over, så de kom i går kveld. Det innebar litt stress for min del, Snorkfrøkens rom skal jo fungere som gjesterom, men var ikke ryddet heeelt godt nok til å brukes som det før i 20-tiden i går. Ble litt masete ettermiddag, og nokså sen kveld, da de var fremme i 22-tiden og ble sittende oppe en stund. Kan ikke si at jeg er så begeistret for besøk med 24 timers varsel på en hverdag, jeg er jo ikke akkurat hjemme hele dagen. Men det er koselig at de kom en tur, og jentene synes det er stor stas. Ingen store planer for helgen forøvrig, morgendagen blir nok svigerstid, og søndag må mannen pakke seg klar til USA-tur. Gruer meg litt til halvannen uke med alenemortilværelse, selv om det nok går helt fint. Skal lage ukemeny og handleliste i dag, sånn at vi kan handle inn i helgen og jeg slipper å legge handletur med to slitne unger inn i programmet til uka. Mamma skal se om hun kan hente et par dager og ta dem med hjem, det hadde vært veldig godt om hun får til, men jeg tror det ikke helt før jeg får se det. Kommer nok også til å høre om jeg kan ha hjemmekontor en dag, sånn at det ikke forsvinner så mye tid i reising til og fra, og tar muligens ut en feriedag. Vi får se... Kudos til fulltidsaleneforeldre, jeg må si jeg lurer på hvordan de får det til! Nå skal jeg ha meg litt lunch, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå