Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hei på deg, min nydelige venn :klemmer: Som jeg savner deg!

Sykdom, sykdom, ikke bare hos meg det hangles forstår jeg. Fatter ikke hvorfor en skal gå sånn hele tiden, vi er nordmenn for svarte, vi skal tåle dårlig vær og lave temperaturer :ler:

Støtter deg 100% på få mer energi-prosjektet. Jeg har dratt fram all supermaten min og har store ambisjoner om grønne smoothies og shaker. Fikk jo megafin blender av mamma og pappa i innflyttingspressang; Kitchen Aid, den er helt rå og i verdens fineste solgule farge :)

Vi (jeg) har også planer om litt modifisert lavkarbo. Blir spennende å følge med på hvordan det fungerer hos dere :)

Håper formen blir bedre og at du straks er tipp-topp igjen :hoppe:

Vi hiver også jula ut i dag, til Ts store fortvilelse (mamma, ikkje slokk'an, sa hun når jeg trakk ut kontakten til juletreet)

Superkule solbriller! Veldig deg :)

Mange :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag står nedpakking av julepynt på programmet. Formen er ok, har nesten ikke stemme, men ellers på bedringens vei! Det blir godt å få kastet ut jula nå, tror jeg. Kjøpte noen primula i går, og er i det hele tatt klar for våååår. Selv om det knapt har vært vinter. :ler:

Er såååå enig! Veldig klar for vår, sol og varme! Og mindre ytterklær og lettere sko! Kanskje jeg skal ta meg en tur innom en blomsterbutikk en dag og gå til innkjøp av litt fargerike blomster :jepp:

Bamixen høres super ut! Men vi fikk akkurat en ny Wilfa et-eller-annet inkl. diverse tilleggsutstyr til jul av farmoren min, så det får bli en fargerik Bamix på ønskelisten om x antall år (sammen med noen fargerike Le Creuset-kjeler) :ler: Uansett så ble jeg ihvertfall inspirert til litt mer variert og spennende kokkelering på nyåret, og det er aldri dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, min nydelige venn :klemmer: Som jeg savner deg!

Sykdom, sykdom, ikke bare hos meg det hangles forstår jeg. Fatter ikke hvorfor en skal gå sånn hele tiden, vi er nordmenn for svarte, vi skal tåle dårlig vær og lave temperaturer :ler:

Støtter deg 100% på få mer energi-prosjektet. Jeg har dratt fram all supermaten min og har store ambisjoner om grønne smoothies og shaker. Fikk jo megafin blender av mamma og pappa i innflyttingspressang; Kitchen Aid, den er helt rå og i verdens fineste solgule farge :)

Vi (jeg) har også planer om litt modifisert lavkarbo. Blir spennende å følge med på hvordan det fungerer hos dere :)

Håper formen blir bedre og at du straks er tipp-topp igjen :hoppe:

Vi hiver også jula ut i dag, til Ts store fortvilelse (mamma, ikkje slokk'an, sa hun når jeg trakk ut kontakten til juletreet)

Superkule solbriller! Veldig deg :)

Mange :klemmer: til deg!

Tuslevennen min! :hoppe: :klemme: Takk i like måte - også er jeg veldig glad for å "se" deg her! :jepp: Du har vært savnet her også!

Du, kan vi ikke backe hverandre litt på supermat og forsøksvis lavkarbo fremover, da? Kjekt å ha noen å starte sammen med. Jeg har kommet i gang med superdrikke på morgenen, før frokost, det har jeg stor effekt av, merker jeg. Har gått over til ferdig pulvermix for at det skal gå fort, denne. Med koffein, huiiii! :ler:

Hehe, Turnerose var heller ikke særlig fornøyd med at juletreet forsvant. "Men kan vi ikke ha det helt til sommeren, da, mamma?" :lol: Mens jeg er lykkelig for at det svære, mørke treet ikke stjeler alt lyset i stua lenger. ;) Kos mens det står på, for all del, men noen dager inn i januar er jeg klar for å få det ut. Hvert år.

:kyss2:

Er såååå enig! Veldig klar for vår, sol og varme! Og mindre ytterklær og lettere sko! Kanskje jeg skal ta meg en tur innom en blomsterbutikk en dag og gå til innkjøp av litt fargerike blomster :jepp:

Bamixen høres super ut! Men vi fikk akkurat en ny Wilfa et-eller-annet inkl. diverse tilleggsutstyr til jul av farmoren min, så det får bli en fargerik Bamix på ønskelisten om x antall år (sammen med noen fargerike Le Creuset-kjeler) :ler: Uansett så ble jeg ihvertfall inspirert til litt mer variert og spennende kokkelering på nyåret, og det er aldri dumt!

Åh ja, sko heller enn tunge støvler/støvletter! *drømme seg bort*

Hehe, greit å ha noe å strekke seg etter på kjøkkenutstyrsfronten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppjepp, Snorkfrøken har en nye søvnrytme - legge seg kl 19, for så å våkne et sted mellom 20 og 21 og holde det gående til vi legger oss. Sukk. Veldig lite begeistret for den greia, merker jeg. Nå sitter hun ved siden av meg i sofaen og pusler på telefonen min... Alt for å få henne til å sitte rolig. :ler:

Jeg er sykemeldt til onsdag, og det var godt, kjenner jeg. Forhåpentligvis kommer jeg meg skikkelig igjen på den tiden. Feber igjen i dag morges, og hodepinen har vært her både i natt og gjennom dagen. Håper den gir seg snart, fikk ikke sove i natt pga den. Blæh. Blir jo ikke bedre når jeg ikke får sove.

Rare unge... Hun skal på død og liv sitte under stuebordet med den telefonen, og dunker hodet gjentatte ganger i "taket". Hver sin lyst! Hehe. Men hun er morsom om dagen, prater som en foss og finner på mye sprell. Favorittordene om dagen er bæbu, brumbrum, ø! (snø - kom en del i dag), apa, sko, ut!, båt, pappa (både pappa'n, søster'n og jeg er pappa for tiden), bebi, amse (bamse), hale (hestehale/grorudpalme), ymse dyrelyder (inkludert brøling), sanger (bæ, bæ, lille barn (hehe) og lille katt, lille katt, la-la-la-la-kaaaattaaa). Hun setter stadig flere ord sammen, og kommer med lengre fortellinger om dette og hint. Tidvis fullstendig uforståelig, tidvis ganske forståelig og sammenhengende ("Pappa botte, pappa brumbrum, pappa bat (mat)" - slik fortalte hun at pappa var og handlet i helgen. :)

Turnerose og jeg hadde en fin prat på morgenen i dag, om hvorfor mannen og jeg trenger at hun legger seg til å sove om kveldene. Hun sliter litt med å tro på at hun fikk samme "service" som Snorkfrøken får nå da hun var liten, og har vært fryktelig misunnelig for at Snorkis har fått være nede etter leggetid og sånt (selv om det har vært i (desperat) forsøk på å få henne til å sovne igjen). Synes det er så vanskelig å være tilstede nok for henne når det går på stumpene for min egen del pga lite søvn og sykdom. :( Snorkis trenger hjelp med det meste, og jeg blir så altfor lett oppgitt og irritert når Turnerose protesterer på sitt fireårige vis i pressede situasjoner når jeg har lite å gå på selv. Føler meg som verdens verste mamma når det blir sånn. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemeldt stakkars! Goood bedring fortsatt! ;)

Snorkfrøken høres skjønn ut... og jeg blir stadig like forundra over disse små som er så flinke til å prate. Vi er ikke helt der enda- mer opptatt av å være superaktiv enn å snakke særlig. Men gjør seg svært godt forstått.

Kanskje du FØLER deg som verdens verste mamma- men det er du jo helt klart ikke. Du er tydelig og konsekvent mot hun største- og det er faktisk å være BRA mamma. Hun trenger å sove, og du legger opp til det. Snille, gode mammaen. Blir vel mer og mer av den holdningen fra de små når de blir større- at når de ikke får viljen sin så er det jo helt klart foreldrene det er noe feil med. hehe...

Du er kjempegod som gjør så godt du kan som mamma- og gir av deg selv fullt og helt! Det har jeg iallfall inntrykk av at du gjør..

Håper Snorkfrøken kommer på bedre tanker om søvn snart... !!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det bare er en følelse! Holder å ta en kikk i avisene for å konstatere at du ikke er verst... Tror i grunn du er ganske langt unna verst :klemmer:

Håper Snorkis kommer på bedre sovetanker snart. Har hun kuttet ut dagsøvnen? Hun virker jo som hun aldri har hatt det helt store sovebehovet på dagtid.

Vi nedjusterer sovetid på dagen nå etter råd fra barnehagevenninne. Nettopp fordi Småen ville våkne noen timer etter leggetid og holde det gående. Prøvde før jul, men var ikke innstilt på at han skulle bli så sliten, så vi ga det opp da. Men prøver på nytt nå (fra halvannen til én time), og gir det litt flere dager enn sist.

Foreløpig er det så som så med lavkarbo. Tung nok start etter juleferien som det er!

God bedring! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemeldt stakkars! Goood bedring fortsatt! ;)

Snorkfrøken høres skjønn ut... og jeg blir stadig like forundra over disse små som er så flinke til å prate. Vi er ikke helt der enda- mer opptatt av å være superaktiv enn å snakke særlig. Men gjør seg svært godt forstått.

Kanskje du FØLER deg som verdens verste mamma- men det er du jo helt klart ikke. Du er tydelig og konsekvent mot hun største- og det er faktisk å være BRA mamma. Hun trenger å sove, og du legger opp til det. Snille, gode mammaen. Blir vel mer og mer av den holdningen fra de små når de blir større- at når de ikke får viljen sin så er det jo helt klart foreldrene det er noe feil med. hehe...

Du er kjempegod som gjør så godt du kan som mamma- og gir av deg selv fullt og helt! Det har jeg iallfall inntrykk av at du gjør..

Håper Snorkfrøken kommer på bedre tanker om søvn snart... !!

Er det ikke ofte sånn da, at språket og aktiviteten kommer litt hver for seg? Begge mine har vært tidlig ute språklig, det har jeg hørt fra flere hold - også mer objektive. ;) Mens særlig Turnerose var litt treigere grovmotorisk. Og de trenger jo ikke allverdens med ord for å formidle en hel masse! Åh, det er en herlig alder, dette her. Før viljen blir altfor sterk. :ler:

Takk for fine ord og oppbacking. :klemmer: Min store skrekk er å bli som mamma, men jeg tror kanskje at det at jeg faktisk er bevisst på nettopp det gjør at det ikke vil skje. Håper ihvertfall at det er sånn... :)

Søvnen kommer seg nok. Vi har vært gjennom dette før... Alt går over! I dag sov hun videre på sofaen i stua, tror det var behovet for å være nær mamma som var rådende. Og egentlig er det jo litt fint, særlig når jeg kan legge henne fra meg og bevege meg rundt, hehe.

Godt det bare er en følelse! Holder å ta en kikk i avisene for å konstatere at du ikke er verst... Tror i grunn du er ganske langt unna verst :klemmer:

Håper Snorkis kommer på bedre sovetanker snart. Har hun kuttet ut dagsøvnen? Hun virker jo som hun aldri har hatt det helt store sovebehovet på dagtid.

Vi nedjusterer sovetid på dagen nå etter råd fra barnehagevenninne. Nettopp fordi Småen ville våkne noen timer etter leggetid og holde det gående. Prøvde før jul, men var ikke innstilt på at han skulle bli så sliten, så vi ga det opp da. Men prøver på nytt nå (fra halvannen til én time), og gir det litt flere dager enn sist.

Foreløpig er det så som så med lavkarbo. Tung nok start etter juleferien som det er!

God bedring! :jepp:

Takk for fine ord fra deg også! :klemmer:

Hun har bortimot kuttet dagsoving i helgene, har nesten ikke sovet på dagen gjennom jula. I bhg sover hun fremdeles, og trenger det nok, også. Det er et ganske annet tempo der. Der har de uansett siesta, så om de ikke sover, så ligger de og hviler i en times tid. Turnerose pleide å få ligge og bla i en bok eller pusle et puslespill for seg selv, hun sluttet jo også tidlig med dagsoving. Men hvilen hadde hun helt til hun byttet over til storebarn, for halvannet år siden. Tror det er en fin mellomting, egentlig.

Maten får komme litt etterhvert, tenker jeg, men jeg har blitt flinkere på å velge en neve pistasjnøtter eller et knekkebrød med cc og litt syltetøy fremfor sjokolade. Så må vi bare bli kvitt kjempelageret av Freia-sjokolade som vi skulle gi til de i bhg før jul, men glemte å ta med... :ler: (Kan jo ta det med nå, egentlig. Men kanskje alle har nyttårsforsetter? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kveldsshopping - først og fremst innmelding på Fresh Fitness. :tommelsmil: De har et senter rett i nærheten her, som åpnet i høst en gang, og nå var det kampanje med gratis innmelding. 200 kr i mnd, ingen bindingstid. I like! Lokalene er freshe og fine, de har stort sett det jeg er ute etter, og stemningen virker litt mindre pretensiøs enn hva den er på Elixia. ;) Jeg har alltid likt SATS bedre enn Elixia, men SATS finnes ikke i umiddelbar nærhet. Så da tester både mannen og jeg Fresh og ser hvordan det funker. Lurer på om jeg skal høre med en venninne om hun også skal melde seg inn, vi har snakket om turgåing før uten at det har blitt noe. Hadde vært koselig å ha noen å trene sammen med!

Ellers ble det et lite bord til å ha ved sofaen, samt en liten krakk/bord til å ha ved Siesta-stolen vi overtok fra mampap i sommer. Har flyttet litt om på møbler i jula som følge av juletreplassering, og ser behovet for noen småbord, pluss at jeg har likt dem lenge og slo til nå som jeg fikk begge for ca 350 kr til sammen. :jepp:

Littegrann hos H&M også: Kule bukser, cardigan, topp, skjørt, topp. Og en pysj og sokker til Turnerose - ungen vokser i rakettfart! Var ikke sånn superbegeistret for vårens kolleksjon, hverken farge- eller stilmessig, men litt fant jeg jo. ;) Jevnt over var det dog litt for mye... 90-tall?

Turnerose venter som en gal på bursdagen sin for tiden (i midten av februar), så i dag har vi printet ut de kuleste månedskalenderne ever for at hun skal kunne telle ned/krysse ut dagene frem mot Dagen - disse her.

Ellers har jeg sovet på dagen i dag, så nå er jeg overhodet ikke trøtt. Glupt... :roll::lol: Men jeg tror allikevel at jeg skal tulle meg i seng nå, jeg trenger søvnen, tror jeg. Får ligge og lese i et blad til jeg sovner. :) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjempesøte månedeskalendere da!

Kjekt med litt shopping-også til mora ;) Håper du blir fornøyd med klærne da..

kjenner jeg ikke gidder å kjøpe særs nå i og med min potensielt voksende kropp..

Ellers har jeg blitt elitemedlem på Yogadownload…

måtte google den matta di.. og så jo bra ut det. Er det det at den er tykk og solid og lang og bred og slikt som gjør at du elsker den? Jeg har en NIKE matte, relativt tynn og lett sak.. mer pilates style eller noe? Ikke at jeg helt vet. Ønsker meg litt noen yogaklær nå (selv om jeg vel ikke trenger det egentlig) og en yogablock. Ellers noen smarte yogatips?

200 var jo billig for trening, så bra at du er igang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jøje meg, nå var det lenge siden jeg hadde vært innom her! Dagene flyr...

Du er en kjempegod mamma!

Skriver på nettbrettet og det er så tungvint, men ville bare si det til deg :)

:hug:

så kjempesøte månedeskalendere da!

Kjekt med litt shopping-også til mora ;) Håper du blir fornøyd med klærne da..

kjenner jeg ikke gidder å kjøpe særs nå i og med min potensielt voksende kropp..

Ellers har jeg blitt elitemedlem på Yogadownload…

måtte google den matta di.. og så jo bra ut det. Er det det at den er tykk og solid og lang og bred og slikt som gjør at du elsker den? Jeg har en NIKE matte, relativt tynn og lett sak.. mer pilates style eller noe? Ikke at jeg helt vet. Ønsker meg litt noen yogaklær nå (selv om jeg vel ikke trenger det egentlig) og en yogablock. Ellers noen smarte yogatips?

200 var jo billig for trening, så bra at du er igang! ;)

Nei, det er ikke sånn voldsomt inspirerende å bruke penger på klær når magen vokser! Desto morsommere etterpå, da. ;)

Hurra for Yogadownload! :) Black mat'en er suveren fordi den er lang, stabil og akkurat passe tykk/myk. Jeg havner ofte utenfor kanten på matter med normal lengde (jeg er jo relativt høy), og tidligere har jeg også ofte "dratt med meg" matta når jeg har beveget meg inn og ut av f.eks. krigerstillingene. Hadde Nike-matte tidligere, jeg også. :) Helt ok, men jeg går nok ikke tilbake etter å ha blitt kjent med Manduka-mattene, hehe. Yogablokk er kjekt å ha, kanskje særlig i graviditeten! Jeg har en i kork som er super. Og yogabolster er også kjekt ifbm graviditet... Og til avspenning ellers også, da. Jeg ønsker meg bambusklær fra Run&Relax, men har ikke tatt meg råd til det enda. Ser veldig deilig ut, bambus er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene unna, jeg synes ikke jeg har tid til stort om dagen i det hele tatt... Eller, jeg prioriterer vel egentlig bort alt jeg ikke føler at jeg . Så jobb, familie og trening er det som dominerer. Prøver å få tid til litt morsomt innimellom, men da blir det hobbygreier. Laget meg noen smykker i går kveld, f.eks. Greit å gjøre litt annet enn bare hverdagsrutiner en gang i blant, men det blir ikke så ofte.

Merker at treningen gjør godt, da, den hjelper på energinivået, som jeg håpet. Føler at jeg er litt mer ovenpå nå enn jeg har vært på lenge, litt lengre lunte med jentene, litt mindre monstermamma, så det er deilig. Har ikke hatt ork til å gjøre noe mer med lavkarbogreiene, da, men har tatt meg sammen ifht godteri, og det hjelper nok i seg selv. I første omgang vil jeg ned igjen de 3-4 kiloene som har sneket seg på igjen i høst. WIP...

Neste helg skal vi i dåp, så jeg har kjøpt meg ny kjole på eBay. Monsoon, såklart, hehe. Den er blågrønn med "ombre"-effekt nederst, svart på kanten av skjørtet. Og satt veldig fint, om jeg så skal si det selv. ;) Gøy med en anledning til å pynte seg!

Men nå har mannen fikset lunch, han skal bort å trene snart. Turnerose er på Disney on Ice med besteforeldrene i dag, så vi er bare tre. Blir koselig med litt alenetid med Snorkfrøken, det har ikke blitt allverdens av det i det siste. Det er litt enklere å finne på ting alene med Turnerose, vi var f.eks. på kino på fredag, etter barnehagen. Kanskje jeg skal male litt med Snorkfrøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, nå var det lenge siden jeg hadde vært innom her! Dagene flyr...

Nei, det er ikke sånn voldsomt inspirerende å bruke penger på klær når magen vokser! Desto morsommere etterpå, da. ;)

Hurra for Yogadownload! :) Black mat'en er suveren fordi den er lang, stabil og akkurat passe tykk/myk. Jeg havner ofte utenfor kanten på matter med normal lengde (jeg er jo relativt høy), og tidligere har jeg også ofte "dratt med meg" matta når jeg har beveget meg inn og ut av f.eks. krigerstillingene. Hadde Nike-matte tidligere, jeg også. :) Helt ok, men jeg går nok ikke tilbake etter å ha blitt kjent med Manduka-mattene, hehe. Yogablokk er kjekt å ha, kanskje særlig i graviditeten! Jeg har en i kork som er super. Og yogabolster er også kjekt ifbm graviditet... Og til avspenning ellers også, da. Jeg ønsker meg bambusklær fra Run&Relax, men har ikke tatt meg råd til det enda. Ser veldig deilig ut, bambus er herlig!

Vet ikke engang hva yogabolster er, men det er vel bare et tastetrykk unna. og får vurdere en blokk etterhvert. Har sett på de yogaklærne og ønsker meg det selv, men føler langtifra noe stort behov. Hjemme på gulvet her så duger mange av de klærne jeg har (og sånn som nå så ville en singlet blitt litt kaldt). Men elsker jo bambus da ;)

..Sååå deilig at du er inne i treningsrytme og kjenner at det hjelper på! Kostholdet får komme litt etterhvert. Man kan jo bli litt stressa av å legge på seg selv for mange endringsregimer på engang.

Hadde Turnerose det kjekt på Disney on ice? ;) høres gøy ut.

Kjolen din høres veldig fin ut… har bestilt 2 kjoler på nett, en som satt som et skudd, og en som var altfor stor.. (den siste bestilte jeg etter at jeg hadde født, og overvurdte hvor stor jeg var.. (var ikke stor)) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Hvordan står det til? Leser ofte hos deg, men ikke flink å skrive (bruker helst mobilen..) Er dere friske for tiden? Det er travel med sykdomsperioder, man rekke aldri å bli skikkelig frisk før det er på`n igjen. Har hatt noen sånne her også.. Går det bra på jobb da? Jentene dine høres herlige ut :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her males de myyye og flere ganger i uken, tegne gjør vi daglig. Lita elsker hobbylering og når vi går inn i tempelet mitt (aka hobbyromet/gjesterommet) merker jeg litt æresfrykt hos henne og hun sitter som et tent lys på fanget mitt og holder på med lim, paljetter, mønstertape og glitterlim. Det er en stund siden vi var der sist, så kanskje vi skal ta oss en tur dit i morgen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke engang hva yogabolster er, men det er vel bare et tastetrykk unna. og får vurdere en blokk etterhvert. Har sett på de yogaklærne og ønsker meg det selv, men føler langtifra noe stort behov. Hjemme på gulvet her så duger mange av de klærne jeg har (og sånn som nå så ville en singlet blitt litt kaldt). Men elsker jo bambus da ;)

..Sååå deilig at du er inne i treningsrytme og kjenner at det hjelper på! Kostholdet får komme litt etterhvert. Man kan jo bli litt stressa av å legge på seg selv for mange endringsregimer på engang.

Hadde Turnerose det kjekt på Disney on ice? ;) høres gøy ut.

Kjolen din høres veldig fin ut… har bestilt 2 kjoler på nett, en som satt som et skudd, og en som var altfor stor.. (den siste bestilte jeg etter at jeg hadde født, og overvurdte hvor stor jeg var.. (var ikke stor)) hehe...

En yogabolster er i grunnen bare en pute. Men nokså fast og i avlang utgave, enten pølseformet eller rektangulær.

Disney on Ice var en skikkelig slager! Besteforeldrene tok det selvsagt helt ut, og hun hadde spist seg så mett på popcorn og sukkerspinn at hun ikke orket middag eller kvelds. :ler:

Jeg liker kjoler fra Monsoon, for der kjenner jeg størrelsene, og jeg har vel ingenting derfra som ikke har passet. Andre ting har jeg hatt litt ymse erfaringer med... Nå er jo Monsoon tilgjengelig her i byen også, men det har de ikke vært sånn altfor lenge. (Og prisen på utgåtte modeller på eBay er noget lavere enn på de som henger i butikken i Bogstadveien, for å si det mildt. ;))

Hei!

Hvordan står det til? Leser ofte hos deg, men ikke flink å skrive (bruker helst mobilen..) Er dere friske for tiden? Det er travel med sykdomsperioder, man rekke aldri å bli skikkelig frisk før det er på`n igjen. Har hatt noen sånne her også.. Går det bra på jobb da? Jentene dine høres herlige ut :hjerte:

Hei du! Jeg merker at jeg ikke får skrevet så mye her om dagen, jeg heller, sånn er det! :jepp:

Hehe, rakk bare såvidt å bli frisk denne gangen også, nå sitter jeg med 39 i feber og rimelig laber form. Og en syk, men likevel aktiv ettåring løpende rundt meg... Hvordan er det mulig å være så lite preget av 39,5 i feber? :klo::ler:

Går bra ellers! Og ja, jentene er ganske herlige. ;)

Her males de myyye og flere ganger i uken, tegne gjør vi daglig. Lita elsker hobbylering og når vi går inn i tempelet mitt (aka hobbyromet/gjesterommet) merker jeg litt æresfrykt hos henne og hun sitter som et tent lys på fanget mitt og holder på med lim, paljetter, mønstertape og glitterlim. Det er en stund siden vi var der sist, så kanskje vi skal ta oss en tur dit i morgen :Nikke:

Åja, hobbystæsj er gøy! Husker det fra jeg var liten også, jeg. Snorkfrøken er nok mer interessert enn hva Turnerose har vært, hun var ganske uinteressert i tegning lenge, f.eks. Men nå har det løsnet der også, og hun tegner stadig nye ting. Litt påvirket av de to eldste guttene på avdelingen, tror jeg, for i det siste har det dukket opp fly, båter og biler i stort monn. Kult!

Håper det blir en bra tur til tempelet i dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goood bedring til deg og veslemor!! Mye sykdom som er innom i løpet av et år ja...

apropos kjoler har jeg lyst å skaffe meg noen tynne og deilige (og store) gravidkjoler til sommeren.. ;) kanskje lurt å kikke litt på ebay. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble hjemmelaget plastelina og ikke tempelet, vi satt i 50 min :daane: Tøtta er ikke mer enn 1,5 år jo :overrasket: Ikke vanskelig å se hun digget å holde på med det, har aldri satt så lenge med den vi kjøpte men det skjønner jeg for den bare faller fra hverandre.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood bedring til deg og veslemor!! Mye sykdom som er innom i løpet av et år ja...

apropos kjoler har jeg lyst å skaffe meg noen tynne og deilige (og store) gravidkjoler til sommeren.. ;) kanskje lurt å kikke litt på ebay. ;)

eBay er slettes ikke dumt! Takk for god bedring-ønsker. :klemmer:

Det ble hjemmelaget plastelina og ikke tempelet, vi satt i 50 min :daane: Tøtta er ikke mer enn 1,5 år jo :overrasket: Ikke vanskelig å se hun digget å holde på med det, har aldri satt så lenge med den vi kjøpte men det skjønner jeg for den bare faller fra hverandre.

God bedring.

Så da fant du oppskrift, så bra! Jeg skulle grave frem den jeg brukte, men har ikke kommet så langt i dag. Den vi har har vart lenge, det er vel snart to år siden jeg lagde, tror jeg. Oppbevarer i plastposer med klemme på, oppi en plastboks.

Takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens det er influensa vi har fått i hus denne gangen. Både mannen (han "kom etter" i dag) og jeg har nærmere 40 i feber, frostrier, verkende muskler, hodepine og svimler når vi reiser oss opp. Blæh. Utrolig upraktisk når begge vi voksne er syke, særlig når Turnerose er frisk igjen og Snorkfrøkens form kommer seg i rekordfart. Nåja.

Fordelen er at jeg har gått ned 3 kg på 2 dager. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...