Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Spirulina maske? Jeg prøvde "Tones maske" som jeg leste om på KK; den var skikkelig god. Akkurat som jeg mistenkte at du har testet den samme. Hehe, så ut som SHREK, så jeg skjønner skrekken hos mannen din. ;)

Gok er toppen, han virker så snill og god og flink med mennesker, og humor og varme. Og flink med klær også ;) LIker han bedre enn trinny and susannah (synes forøvrig deres norgesturne var stor nedtur, det var jo såvidt 15 min med program, og alt for lite i dybden).

BBC Lifestyle og Entertainment er favorittene her også... går mye i mote, design og antikviteter. :) Skjønt det var mest i starten, nå er det mye babygym og turgåing osv som kommer i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid like moro det der, Haley. :fnise:

Hehe, nei, ikke spirulinamaske denne gangen (har prøvd det før), Pasjonsblomst, men en irrgrønn en fra iherb - noe myntegreier... Men Shrek var vel en god sammenligning, ja. :ler:

Jeg liker også Gok bedre enn T&S, han virker så tvers igjennom god, liksom. Omsorgsfull! Og helt enig ang. T&S i Norge, jeg så bare noen få episoder før jeg ikke gadd mer.

:klemmer: til begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuuh! Jeg synes helgene er mildt sagt intense om dagen. Snorkfrøken våkner klokka 8 (det er da vi står opp på hverdagene for å få Turnerose i bhg), og da vil hun ikke sove mer. Så da er det opp... Og så går det rimelig i ett, så selv om vi er to om ting synes jeg ikke vi får gjort stort annet enn å passe barn. Nå er jeg sliten. :Gjesp:

Men egentlig en fin helg, altså. Sykling, skrubbsår på kneet til Turnerose etter en aldri så liten velt, bading i plaskebasseng, snegleredningsaksjon (sånne med hus, som gikk ut på fortauene i hopetall i regnet i går), besteforeldrebesøk, grilling, spionering på potensielle naboer ifbm visning hos naboen... Innholdsrikt. :jepp: Godt med skikkelig sommervær i dag!

Nå skal jeg vel helst ta unna bittelitt husarbeid, men kjenner at det er minst 50 mil ut på kjøkkenet. Kanskje det bare får stå til i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppdatert; hva er Gok??

Og ja, tre mnd babyer er gigantiske i forhold til de på fem-seks uker, da jeg var innom jobb for en drøy uke siden var det ei annen som var der med sine på tre mnd..

Haley, har hatt hylekor her med sjampo i håret og banking på ytterdøren, skjønner ikke hvorfor de stortsett alltid våkner når man skal ta seg en dusj.. Vesla her liker heldigvis godt å ligge på stellematten på badegulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppdatert; hva er Gok??

Og ja, tre mnd babyer er gigantiske i forhold til de på fem-seks uker, da jeg var innom jobb for en drøy uke siden var det ei annen som var der med sine på tre mnd..

Haley, har hatt hylekor her med sjampo i håret og banking på ytterdøren, skjønner ikke hvorfor de stortsett alltid våkner når man skal ta seg en dusj.. Vesla her liker heldigvis godt å ligge på stellematten på badegulvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør det vel at helgene er litt (veldig) travle når de er så fine? Høres ut som masse familiekos dere har hatt.. Hvor gammel er Turnerose igjen? Bra dere nyter siste rester av sommerværet (som de sier), men håper jo uansett at det blir litt sol og varme utover også..

Masse planer for uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring! Håper mammaen holder seg frisk.. Fløtepusen er også forkjølet, har vært det ei uke snart.. men ingen feber og fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! Ble vist vanskelig med besøk før vi reiser. Kanskje du sier ifra om dere er i Trondheim? Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring! Er ikkje heilt i form sjølv (eller i formen, som A seier :D ), men no er begge mine i seng alt, så då blir det te og sikkert litt godter for mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er både mannen og jeg syke også... Trivelig gjeng, ja. :tunge1: Snorkfrøken slipper heldigvis relativt lett unna, sånn alt tatt i betraktning. Sover best i bæretøy der hun har hodet opp. Spiser godt og har godt med våte bleier, og i dag har temperaturen vært lavere - sånn +/-38.

Jaja. Det måtte jo komme, og det er ikke helt overraskende at det kommer ifbm at Turnerose har begynt i bhg igjen. Bare håper at vi ikke får "alt" i vinter. Har veldig lite lyst på RS på baby, f.eks... Forøvrig har det vært mye i det siste, barnehageavdelingsskfite har ikke vært bare-bare (særlig fordi den eneste kjente av de voksne har blitt syk, så det bare er "ferskinger" (ny ped.leder og assistent) som har vært der. Og det skjer tidvis litt for mye, jeg er ikke så flink til å sette begrensninger for meg selv og ta "pausedager" mellom dagene der vi har aktiviteter. :sjenert:

pusilus: Gok Wan. :) Programmet hans "How to look good naked" går på FEM på... torsdager?

iingvild: Gi meg adresse, så kan jeg sende den flaskekorken? Lykke til med flytting! :klemmer:

Nei, nok for i kveld. En stooor kopp te står på programmet. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gråt jeg av Gok.. med småbarnsmamma som fikk makeover. Kjente meg litt igjen, selv om jeg heldigvis ikke har gått opp 35 i graviditeten.. og egentlig føler meg som en hot mama (relativt!!).

Dakas syklingenefamilien... håper det går fort over, da! Og inderlig godt at minstejenta ikke lider for mye.

God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går gråt jeg av Gok.. med småbarnsmamma som fikk makeover. Kjente meg litt igjen, selv om jeg heldigvis ikke har gått opp 35 i graviditeten.. og egentlig føler meg som en hot mama (relativt!!).

Dakas syklingenefamilien... håper det går fort over, da! Og inderlig godt at minstejenta ikke lider for mye.

God bedring!!!

Ja, den episoden gjorde skikkelig inntrykk på meg, også - samt at jeg ble rimelig irritert på svigermor (hun er her i helgen), som satt og humret i sofaen og sa at "ja, sånn er det jo bare, det må hun skjønne!" Jeg tror ikke det alltid er så enkelt, jeg... Svigermor har et veldig avslappet forhold til kropp, tror jeg, pluss at hun ikke har et eneste strekkmerke (det gjorde hun klart i samme slengen :roll:) Fint for henne, men ikke så lett å høre på når man ikke har det sånn selv. Og ikke så lett å si noe om, heller, synes jeg... (Jeg er glad i svigermor, altså, men innimellom tenker vi ganske forskjellig på ting...)

Takk for god bedring-hilsen! :klemmer:

---

Ja, det glemte jeg vel å skrive i går, at svigermor er her. Hun var på vei da vi skjønte at vi voksne ble syke også, pluss at hun skulle på noe jobbrelatert her i Oslo. Normalt sett veldig hyggelig å ha henne her, men ikke det helt store når jeg ikke er i form, kjenner jeg. Blir irritert av ting, mer enn normalt. Også synes jeg nå at hun kanskje legger seg litt for mye opp i hvordan vi er med Turnerose nå, det har kommet etter at Snorkfrøken ble født, litt sånn vel streng formaning som jeg husker jeg virkelig hatet da jeg var barn selv... :( Synes det er vanskelig å si noe på, samtidig som jeg ikke synes det er helt deres oppgave å "oppdra" henne. Mulig de ikke synes vi gjør det rett, men de har ikke sagt noe... De burde heller ta det med oss, synes jeg. Det blir mye pirking på sånt som å spise opp ALL maten sin, å ikke gå litt i pysjen på morgenen osv - sånt som jeg rett og slett ikke synes er så viktig. Jeg lever helt fint med å gi henne litt slækk på de tingene der - og særlig det med maten, der kommenteres det veldig. Jeg er mer opptatt av at hun skal lære seg å kjenne selv når hun er mett, jeg, heller enn å måtte spise opp all den maten andre har forsynt henne med... Og jeg merker at Turnerose reagerer, også, hun blir mer trassig av det og skal tydelig absolutt IKKE gjøre de tingene svigermor kommenterer. Så da ser jeg virkelig ikke poenget...

I tillegg fant mannen ut at han skulle fikse litt på den kjøkkenvasken vår - den som lekker, men som vi har tettet litt frem til nå - noe som selvsagt endte med katastrofe. Så nå er vi uten kjøkkenvask, rørleggeren kommer på mandag og det blir nok en relativt dyr affære. Bah! Jeg prøvde virkelig å si det til mannen, at han ikke skulle prøve seg på det selv, men hører han? Neeeeida. Bare håper vi kan slippe å bytte ut hele benken... :kjempesinna: Blir ekstra sint av sånt når jeg er syk, og i tillegg føler at jeg ikke "kan" bli sint på ham når svigermor er her...

Og sånn for å "top it all off", mannen og svigermor skulle sørge for å få Turnerose i seng mens jeg ordnet med Snorkfrøken i sted, men da jeg kom ned igjen kl 20 var hun fortsatt ikke klar til å gå opp... Altfor sent, med andre ord. Noe som resulterte i overtrøtt unge som sovnet for en halvtime siden.

Ikke helt dagen, med andre ord. :tunge1: Synes sååå synd på meg selv nå, gleder meg til å få huset for oss selv igjen i morgen. Håper jeg er bedre i morgen tidlig... :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger hendene på Joyces skuldre og sier sjyyyyyyyssshhhhjjjjj det ordner seg*

Kjenner du varmen sive inn i kroppen din og at du slapper mer av?

Uff... dagen idag hørtes IKKE kjekt ut! Håper formen kommer seg snart, du får satse alt på en god natt søvn. Når drar svigermor?? ;) Svigermødre kan bare være såå irriterende, og litt vanskelig å være for strenge med de også (og kanskje vanskelig hvis de allikevel vet best og bare herjer på).

heier på deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære du!

Huff, høres ut som noen ugreie dager... h¨per virkelig at formen har kommet seg for store og små! Vi har aldri hatt svigers boende hos oss, men kan tenke meg hvordan det ville gått :bond: Tøff er du som orker det! Og under sykdom i tillegg... Roligere nå?

Lillegutt brygger også på noe. *Sukk* Stakkars liten :cry3: Hva gjør dere ved feber og slikt hos Snorkfrøken?

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger hendene på Joyces skuldre og sier sjyyyyyyyssshhhhjjjjj det ordner seg*

Kjenner du varmen sive inn i kroppen din og at du slapper mer av?

Uff... dagen idag hørtes IKKE kjekt ut! Håper formen kommer seg snart, du får satse alt på en god natt søvn. Når drar svigermor?? ;) Svigermødre kan bare være såå irriterende, og litt vanskelig å være for strenge med de også (og kanskje vanskelig hvis de allikevel vet best og bare herjer på).

heier på deg! ;)

Takk for gode ord! :klemmer: Som jeg skrev, normalt sett er jeg veldig glad i svigermor, men akkurat denne helgen ble det litt mye. Egen form har nok mye å si....

Hei kjære du!

Huff, høres ut som noen ugreie dager... h¨per virkelig at formen har kommet seg for store og små! Vi har aldri hatt svigers boende hos oss, men kan tenke meg hvordan det ville gått :bond: Tøff er du som orker det! Og under sykdom i tillegg... Roligere nå?

Lillegutt brygger også på noe. *Sukk* Stakkars liten :cry3: Hva gjør dere ved feber og slikt hos Snorkfrøken?

:klem: :klem:

Formen er på vei oppover. :) Min litt saktere enn de andres, siden Turnerose hadde feber i går og måtte være hjemme fra bhg, så jeg har virkelig fått prøvd meg som tobarnsmor... :fnise: Men roligere nå, ja. Godt å ha huset for seg selv igjen. ;)

Ånei, stakkars lillegutt! De skal jo ikke ha noe særlig feber når de er så små, jeg var hos legen for å sjekke jern og sånt dagen etter at Snorkfrøken først fikk feber og spurte ang Snorkfrøken, og hun mente hun var helt i grenseland for "akseptabel" feber aldersmessig, men mente det var greit siden Turnerose alt var forkjøla (som sannsynliggjorde at det var en forkjølelse som forårsaket feberen). Skulle ta kontakt med én gang om feberen vedvarte. Så om lillegutt får feber bør dere nok til legen nokså umiddelbart. Håper han holder seg frisk og rask! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...