Gå til innhold

Bortevekkistan

*Joyce*

Anbefalte innlegg

søvnen kommer ikke alltid så lett når det er sånn en spennende verden...

flink du var som prøvde på yoga i det minste, jeg drømmer om å bevege meg (utenom byssing, husarbeid og gåturer), men kommer liksom ikke så langt. Må bare prøve å trene hjemme, enten med henne eller at hun ser på (ligge på magen og ha egentrening). Kom overskudd!

fant ikke linken til bordet ditt, jeg... gleder meg til å se i nye katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den posebuksa fra Lindex har jeg liggende et sted, i den lyse blåfargen. Men jeg er jo ikke så stor, så når den utvider seg i bruk, blir den for vid og slafsete. I stedet har jeg kjøpt denne i barnemodell (min har ton-i-ton knytebånd i livet). I synes det er morsomt at mamma har samme bukse som henne. :ler: Og så liker jeg selvsagt prisen. :)

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med de buksene! :lol: Honesty, jeg blir bare sånn: :hakeslepp: Klær fra barneavdelingen, det er noen år siden for min del... Heldiggris. ;)

Glemte jeg linken til bordet, ja. :ler: Det nattbordet som heter Nordli.

Fin dag i dag, sånn stort sett. Deilig med sommervær! Har båret masse og fått skikkelig nytte av sommerbæreomslaget. :tommelsmil: Grilling av fisk til middag og i det hele tatt godt med litt feriefølelse på en vanlig lørdag. I morgen skal vi i kakeselskap til barna til noen venner av oss, som har bursdag med noen få dagers mellomrom. Var og kjøpte gaver i dag.

Kjøpte også en ullbukse til Snorkfrøken - den var så deilig! Fra NameIt, fant den ikke på nettsidene deres... Ullfrotté, med ribb på beina og i livet. Str 80, riktignok, men faktisk greit brukbar om ikke så lenge, pga nevnte ribb. Tror muligens hun skal få en til, egentlig.

Burde egentlig opp og sy, men nå begynte Spanglish, og den er så trivelig... Så jeg tror jeg blir sittende og strikke i stedet. Skal lage meg sjokoladehavregrøt med bringebær til kvelds. :sikle:

Gah! Jeg er så rotete i hodet for tiden. Noen gode tips for mental egenopprydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sliten! Vi har vært i bursdag i dag til to små, og der var det fire par med to barn hver - dvs 8 små mellom 0 og 4 år. Og noen voksne til. Litt intenst, kan man si. :ler: Men veldig koselig, også. Snorkfrøken ble veldig urolig, og roet seg bare på fanget/magen min. Ikke så rart med det lydnivået det var. ;) Turnerose koste seg veldig, hun elsker å være på besøk hos de som hadde bursdagsbarna, og når det i tillegg var masse-masse kake, så... :lol:

Burde rydde, ordne, sy... Men orker ikke. Så jeg sitter i stolen min og ser på Doc Martin og filosoferer over livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stlisom dag krever stille kveld.... deilig det! Sånn er det her også idag!

hvordan lager du sjokoladehavregrøt?

Mental oppryddning: ta deg en joggetur? Lag deg fast rituale med 5 min for deg selv hver morgen eller noe der du puster og tenker litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental opprydding ja! Føler behov for det jeg også. Ammetåke er ikke bare bare. Jeg skjønte ihvertfall ikke omfanget av den før jeg ble rammet selv. Er litt frustrerende å tenlke de samme tankene "tusen ganger" fordi jeg glemmer å gjøre/si/skrive ned det jeg skal. I morgen er det jo mandag og det er en fin dag for litt opprydding, så jeg tror jeg skal sette av litt tid mens frøkna sover på formiddagen til å skrive lister (ukemeny, handleliste, dåpsplanlegging osv), ligge på sofaen med lukkede øyne, lav puls og musikk på øret, og ikke minst ta en uforstyrret dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har det aller best når jeg har det ryddig rundt meg. Men jeg er ikke flink til å rydde, altså.

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stlisom dag krever stille kveld.... deilig det! Sånn er det her også idag!

hvordan lager du sjokoladehavregrøt?

Mental oppryddning: ta deg en joggetur? Lag deg fast rituale med 5 min for deg selv hver morgen eller noe der du puster og tenker litt..

Sjokoladehavregrøten er vel mer eller mindre havregrøt med kakaopulver i. :ler: Og litt kokosolje. Veeeldig godt! :sikle: Oppskriften ligger i bloggen min, forresten.

Haha, jogging er det verste jeg vet i hele verden, tror jeg. Det er så ufattelig kjedelig! :ler: Men lurt å finne et rituale med tid for meg selv. Morgenen utgår, tror jeg, vanskelig å få til når et barn skal gjøres klart til barnehagen (til voldsomme protester, som regel) og et skal ammes. Men ja. Lurt. Takk!

Mental opprydding ja! Føler behov for det jeg også. Ammetåke er ikke bare bare. Jeg skjønte ihvertfall ikke omfanget av den før jeg ble rammet selv. Er litt frustrerende å tenlke de samme tankene "tusen ganger" fordi jeg glemmer å gjøre/si/skrive ned det jeg skal. I morgen er det jo mandag og det er en fin dag for litt opprydding, så jeg tror jeg skal sette av litt tid mens frøkna sover på formiddagen til å skrive lister (ukemeny, handleliste, dåpsplanlegging osv), ligge på sofaen med lukkede øyne, lav puls og musikk på øret, og ikke minst ta en uforstyrret dusj.

Lister er bra! :tommelsmil:

Jeg har det aller best når jeg har det ryddig rundt meg. Men jeg er ikke flink til å rydde, altså.

Samme her, for begge deler. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens eksperiment - bortimot total tystnad mens Snorkfrøken sover. Ingen TV, ikkeno' husarbeid, ikke gå opp trappa for å gå på do (den knirker) - bare sitte heeelt rolig her og ikke gjøre noe. Så er jeg spent på om hun sover lengre av det. Hun har bikket en halvtime nå, ikke verst bare det! Synd at ikke vasken er ferdig, ellers kunne jeg hengt opp - trappa ned i kjelleren knirker nemlig ikke. :lol: Føler liksom litt at poenget med at hun sover må være at jeg skal få unna litt - men det kan jo virke som om det ikke helt er tilfellet. :rolleyes:

I går fikk jeg ikke sove, da jeg endelig fikk lagt meg. Lang kveld, for Turnerose våknet igjen etter en time, jeg tror hun drømte noe, for hun våknet med et skrik, stakkars. Og så fikk hun ikke sove igjen. Kvelden blir litt amputert av sånt, altså. Da jeg endelig var under dyna, begynte tankene å kverne, og så var det gjort. Tror klokka var nærmere 2 da jeg endelig sovnet. :Gjesp: Misliker sånne kvelder...

Jeg er litt sånn... motløs om dagen. Mangler tiltakslyst, kombinert med dårlig samvittighet overfor venner og sånt fordi jeg har vært så dårlig på å holde kontakten det siste året. Blæh.

Men der var det liv, visst. 45 minutter... Ikke så aller verst. Men ikke akkurat ny rekord, heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så frøkna har begynt å reagere på lyder? Det har mi også forsåvidt, kan bli litt skremt av høye lyder, og gjerne våkne av brå lyder.

Håper du får bedre natt i natt! Sover hun nå?

Kjipt med motløshet, kanskje endel av babyverden? Har du mange venner med små barn? Kanskje du bare må bøte litt på samvittighet og finne på noe med noen venner snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så frøkna har begynt å reagere på lyder? Det har mi også forsåvidt, kan bli litt skremt av høye lyder, og gjerne våkne av brå lyder.

Håper du får bedre natt i natt! Sover hun nå?

Kjipt med motløshet, kanskje endel av babyverden? Har du mange venner med små barn? Kanskje du bare må bøte litt på samvittighet og finne på noe med noen venner snart..

Ja, hun reagerer på lyder, men det er tilsynelatende urelatert til at hun sover korte dupper. ;)

Ja, det er nok en del av babygreia. Jeg kjenner at det skremmer meg, redd for ny fødselsdepresjon. Men jeg tror ikke egentlig at det bærer den veien, altså. Har en del venner med babyer nå, ja, i dag har jeg f.eks. vært hos søte rhubarb og kikket på den skjønne gutten hennes. :rodmer: Bør nok bare bli flinkere til å ta initiativ! :jepp:

Du hadde visst falt ut av lista mi du! Så nå må du inn igjen :)

Håper du får en bedre kveld/natt :klem:

Velkommen tilbake, koselig å "se" deg igjen! :klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppjepp, i dag har Snorkfrøken og jeg vært hos rhubarb og hilst på. Nyyyyydelige lille babyen! :rodmer: Skikkelig rart at det ikke er mer enn 3 mnd siden Snorkfrøken var så liten... Hun var jo gedigen i forhold. :ler: Utrolig koselig var det, og godt å se rhubarb, som så uforskammet godt ut til å være så nybakt mamma. :jepp:

Ellers kom Turneroses sykkel i dag, og jeg må virkelig si jeg er imponert over storejenta mi! :jepp: Hun satte seg på og syklet faktisk! Mannen løp bak og holdt henne i oppstarten og når hun skulle stoppe, men med en gang hun fikk litt fart på sykkelen syklet hun selv. :hakeslepp: Så stødig hadde jeg ikke trodd hun skulle være. Mannen er veldig bestemt på at hun ikke skal ha støttehjul, og det tror jeg han har rett i. Så nå får vi bare skaffe kurv til henne ("for det har prinsessesykler"), så blir hun nok snart en aktiv liten syklist. :tommelsmil:

Sliten i dag, så nå skal jeg spise litt og så komme meg i seng. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Så flink Turnerose :jepp: helt sikkert en stor fordel med balansesykkel først. M arvet en med støttehjul av en venninne i vår, men når støttene er nedi er det jo ingen utfordring, så her blir det ny sykkel snart :)

Jeg lurer litt på hvordan du bærer når du har slyngen? Var så heldig jeg fikk en ringslynge, men jeg fikk den ikke helt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flinke turnerose! Så stolte dere må være av henne...

ny baby, rart hvor fort det høres heeerlig ut.. selv med ei på 3 mnd i hus. Noe eget med en helt nyfødt en, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Turnerose :jepp: helt sikkert en stor fordel med balansesykkel først. M arvet en med støttehjul av en venninne i vår, men når støttene er nedi er det jo ingen utfordring, så her blir det ny sykkel snart :)

Jeg lurer litt på hvordan du bærer når du har slyngen? Var så heldig jeg fikk en ringslynge, men jeg fikk den ikke helt til..

Jepp, jeg er sikker på at balansesykkelen har hatt mye å si. :Nikke:

Jeg bærer på hofta i slynge nå. Bar i frosk i starten, men hun trives best med beina ut nå, og da liker jeg best hofta. Funker veldig bra i bhg og sånt! :tommelsmil:

flinke turnerose! Så stolte dere må være av henne...

ny baby, rart hvor fort det høres heeerlig ut.. selv med ei på 3 mnd i hus. Noe eget med en helt nyfødt en, ja ;)

Jepp, superstolte av jenta vår! :jepp:

Det ER jo ikke lenge siden våre var nyfødte, men det var helt sprøtt hvor liten han var i forhold. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg skremte mannen da han kom ned trappa, her jeg sitter med irrgrønn ansiktsmaske i lyset fra laptopen. :hoho: Litt egenpleie i kveld, med andre ord, veldig godt! En laaang, god dusj, ansiktsmaske, en kjap runde med fotfilen og litt fotkrem.. Det gjør godt, ja. Ellers en bra dag, har fått ryddet en del på kontoret, det trengs. Snorkfrøken får sitte i vippestolen og se på. Hun er overraskende tålmodig! Men sikkert moro å kikke på at mamma klatrer opp og ned på krakken... :fnise:

Sitter egentlig bare og venter på Gok. Må ha det, bare må ha det! ;) Så i seng. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenpleie, ja! Prøvde meg på en dusj mens Mannen var på jobb i dag, men halvveis i dusjingen, når første armhule var barbert, da våknet Frøken Fryd og satte i gang hylekoret :ler:

Gok er herlig! Synes han kan gjøre som Trinny og Susannah og ta seg en Norgesturnè! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...