Haley Skrevet 29. juli 2012 #3381 Del Skrevet 29. juli 2012 3 måneder allerede! Når vi gikk gravide og ventet på termin så gikk tiden ganske sakte til tider, men nå flyr den avgårde! Vi har også tenkt til å begynne på babysvømming, men her starter de ikke opp før i midten av oktober! Så jeg vurderer nesten å bare ta med frøkna i svømmehallen selv, sammen med Mannen eller ei venninne med en gutt som er 2,5 måned eldre enn frøkna vår. Selv om jeg nesten ikke hadde trodd det for noen måneder siden, så gleder jeg meg også til hverdagene. Er visst mer av et rutinemenneske enn jeg trodde Håper dere får en fin søndag uten for mye trass og strev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 29. juli 2012 #3382 Del Skrevet 29. juli 2012 Innom og leser. Spent på hvor stor Snorkfrøken er blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. juli 2012 #3383 Del Skrevet 29. juli 2012 Tusen takk for svar, der inne, og kommentar i den andre tråden. Jeg tror eg skal prøve JMO Zinc&Sage på henne. Jeg har kjøpt den til meg selv, men min hodebunn er ok igjen etter nok et stunt med produkter jeg ikke tålte. Selv bruker jeg Giovanni, og har bestilt Bare fra JMO, OG Citrus&Neroli balsam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3384 Del Skrevet 30. juli 2012 Schadenfreude: Ja, digger QI! Men akkurat nå har vi ikke fungerende TV, siden Get har prestert å sende oss en defekt boks. Perm fra helsestasjonen, altså? Vi fikk bare en dårlig kopi som jeg har forlagt for lengst. Honesty: Imponert over at du er så mye alene med begge! Men må man, så må man, I guess. Jeg tror jeg hadde gjort det heller dårlig alene med begge våre, blir mildt sagt cranky og utrivelig mamma etter en stund... Snorkfrøken følger nok i sin søsters fotspor størrelsesmessig, ja. Men de har jo litt å slekte på, høye familier på begge sider, og det gjelder visst helt fra fødselen av. Håper JMO funker! (Hvor kjøper du, forresten? LoveLula?) Haley: Ja, det har gått utrolig fort til 3 mnd! Oi, midten av oktober var lenge til, ja! Har de varmt basseng i svømmehallen? Hverdager er ikke så verst, de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3385 Del Skrevet 30. juli 2012 Snorkfrøken sovnet for 20 minutter siden etter en aldri så liten hylekonsert, brokkoli i woken til middag var nok ikke så lurt... Jaja, da vet jeg at jeg må vente litt lenger. Mannen er på SC/Expert, han fant brått ut at vi MÅTTE ha Apple TV. I dag. Så da tar han ukeshandlingen i samme slengen - har kommet i gang med ukemenyer igjen, deilig! Jeg bare venter på at han skal komme hjem med litt mørk sjokolade til meg... Kort dag i bhg for Turnerose i dag, det hadde gått rimelig bra. Etter barnehagen var vi en tur på senteret etter en kopp til henne (som skal henge i bhg, ergo måtte vi ha noe av plast/melamin med hel hank, noe vi ikke fant i skapet). Det gikk ikke fullt så bra.... Hun ble helt avsindig rasende for at vi foreslo at hun skulle gå på do da hun gjorde "tissedansen". Hun var så rasende som bare en treåring kan bli. Litt ukult når det skjer ute blant folk, merker jeg... Særlig fordi Snorkfrøken også begynner å hyle når storesøster gråter, så det blir rimelig intenst. Men folk får vel tenke hva de vil. Jeg kan ikke akkurat kontrollere de tingene. Turnerose sovnet ihvertfall greit i dag, så det er jo et tegn på at hun får brukt seg litt mer på dagen i barnehagen, det er bra. Kveldene har blitt heller lange i sommerferien... Hun sovner bare ikke når hun ikke har fått løpt skikkelig fra seg på dagtid, og det innebærer gjerne litt mer løping enn hva vi får til her hjemme, særlig når hun ikke har andre barn å bryne seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3386 Del Skrevet 30. juli 2012 Ah, ja, jeg glemte å nevne gårsdagens kveldsprosjekt - merking av 27 par sokker. De vil helst at ALT merkes på den nye avdelingen... Også sokker. Det er nok lurt, altså, men bare så himla kjedelig å skrive på for hånd på 60 sokker. Har bestilt nye merkelapper nå, klistrelapper fra Labeldaddy og lapper til å sy i strikketøy/hjemmesydd fra Minanamnband. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #3387 Del Skrevet 31. juli 2012 Urolig natt for begge jentene, og ergo for meg også. Sen kveld ble det, også, oppdaget brått at disken på laptopen min er ødelagt (men fungerende - enn så lenge), så jeg måtte finne ut av det og bestille ny. Og ingen god morgen, Turnerose var mildt sagt lite innstilt på barnehage og sa nei til ALT. Ikke tisse, ikke spise, ikke kle på seg, ikke børste håret (akkurat det er ikke noe nytt ).... Helt til vi skulle ut døra, that is. DA skulle hun plutselig på do, spise litt osv. Jeg klarte å forholde meg rolig, da, hehe. I dag bærer det ned til Babyshop for å handle litt nye ullsokker til Snorkfrøken. Digger ullfrottésokkene fra MP, de er utrolig deilige! Vil ha sånne selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 31. juli 2012 #3388 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg blir smårar i hodet av å være alene så mye med begge to, men slik er det vel når man har permisjon, og mannen jobber fullt i tillegg til all byggeaktiviteten vi holder på med. Den siste måneden har vi anlagt ny plen (veel, ugressåker), revet den gamle garasjen, planert og gjort klart for den nye, i tillegg til at I har hatt fire uker fri fra barnehagen. Hun skal overflyttes, og begynner i den nye barnehagen om en uke. Vi gleder oss stort, ikke minst fordi det ser ut til å være en super barnehage på alle måter (jeg liker fokuset på sunn mat; hjemmebakt brød, fisk til minst ett varmmåltid pr. uke, frukt til bursdager osv). Jeg kjøper JMO hos Feelunique. Lovelula sender vel ikke JMO til Norge? De gjorde ikke det før, i hvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 31. juli 2012 #3389 Del Skrevet 31. juli 2012 Godt å bli minnet på at det er helt vanlig for treogethalvtåringer å være litt.... ehh.. emosjonelle. Jeg må stadig bite meg i tunga for ikke å omtale A på en særdeles lite flatterende måte . Hun hyler og skriker rett og slett ganske store deler av dagen her hjemme... Hun er til tider en liten energityv! Det går en del i "vil ikke" og "neeiiiiiii!!". Og det er rett og slett ikke alltid jeg har krefter til å mobilisere avledningsmanøvertøysemetodene som bare fungerer sånn fifty-fifty... Her i huset går det en del i den sangen om "ti små apekatter" og den store krokodillen som spiser dem. Den kan brukes til det meste..."Ti små tottelotter danset i en vask. De ertet såpedillen, du kan ikke ta oss her. Så kom såpedillen, skummete og fæl!!" Og jafser i seg fem av tærne og vasker dem. Så er det håndvask: "Ti små fingerlasker danset i en vask". Og tannpuss: "Tyve små tannebisser danset i en munn. De ertet tannbørstedillen, du kan ikke ta oss her. Så kom tannbørstedillen..." etc. etc... Tar gjerne imot andre metoder . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #3390 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg blir smårar i hodet av å være alene så mye med begge to, men slik er det vel når man har permisjon, og mannen jobber fullt i tillegg til all byggeaktiviteten vi holder på med. Den siste måneden har vi anlagt ny plen (veel, ugressåker), revet den gamle garasjen, planert og gjort klart for den nye, i tillegg til at I har hatt fire uker fri fra barnehagen. Hun skal overflyttes, og begynner i den nye barnehagen om en uke. Vi gleder oss stort, ikke minst fordi det ser ut til å være en super barnehage på alle måter (jeg liker fokuset på sunn mat; hjemmebakt brød, fisk til minst ett varmmåltid pr. uke, frukt til bursdager osv). Jeg kjøper JMO hos Feelunique. Lovelula sender vel ikke JMO til Norge? De gjorde ikke det før, i hvertfall. Den nye barnehagen høres jo super ut! Håper hun vil trives der! Jeg har ikke prøvd JMO, jeg, så jeg vet ikke om LL sender det til Norge... Godt å bli minnet på at det er helt vanlig for treogethalvtåringer å være litt.... ehh.. emosjonelle. Jeg må stadig bite meg i tunga for ikke å omtale A på en særdeles lite flatterende måte . Hun hyler og skriker rett og slett ganske store deler av dagen her hjemme... Hun er til tider en liten energityv! Det går en del i "vil ikke" og "neeiiiiiii!!". Og det er rett og slett ikke alltid jeg har krefter til å mobilisere avledningsmanøvertøysemetodene som bare fungerer sånn fifty-fifty... Her i huset går det en del i den sangen om "ti små apekatter" og den store krokodillen som spiser dem. Den kan brukes til det meste..."Ti små tottelotter danset i en vask. De ertet såpedillen, du kan ikke ta oss her. Så kom såpedillen, skummete og fæl!!" Og jafser i seg fem av tærne og vasker dem. Så er det håndvask: "Ti små fingerlasker danset i en vask". Og tannpuss: "Tyve små tannebisser danset i en munn. De ertet tannbørstedillen, du kan ikke ta oss her. Så kom tannbørstedillen..." etc. etc... Tar gjerne imot andre metoder . Jeg synes også det er godt å høre at andres treåringer er mindre medgjørlige. Selv lå jeg visst på badegulvet og hylte uten stans i halvannen time da jeg var tre, så jeg kan vel ane hvor hun har det fra, da. Ti små apekatter-sangen var lur! Den skal jeg ta med meg videre! Her fungerer det relativt ofte å rett og slett avlede oppmerksomheten - få samtalen over på noe hyggelig, og vips, så er hun blid som en sol igjen. Changing like the weather osv... (Ihvertfall dagens vær her i Oslo!) Jeg prøver virkelig å ta det pent, men det er jamen ikke alltid så lett... Særlig ikke på morgenene når jeg er alene med begge, Snorkfrøken krever sitt av pupp og stell etter en lang natt og Turnerose ikke vil samarbeide på noe som helst. Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #3391 Del Skrevet 31. juli 2012 Ups... Jeg handlet meg visst akkurat en ny veske på Etsy! Denne! Tenker å bruke den som stelleveske, tror den vil passe ganske utmerket på vogna. Den jeg sydde selv er jo av bomull (riktignok med fôr av nylon), så den er ikke utpreget vanntett, akkurat, det fikk jeg smertelig erfare i dag. Og jeg har rett og slett ikke kapasitet til å sy en av skinn nå, som jeg egentlig hadde tenkt. Jeg har nada erfaring med å sy i skinn og kjenner at dette ikke er tidspunktet for å finne ut av det. Litt annen shopping i dag også - jeg var jo på Babyshop etter sokker til Snorkfrøken, men kom hjem med litt mer. En vinterdress fra Color Kids til Turnerose (på salg til 250 kr) som vi kan ha som reservedress, samt ullfleecedress og ullfleecelue fra Joha til Snorkfrøken med 50% avslag - så rundt 400 kr til sammen for det. Slettes ikke galt! Ullfleece er favoritten til bæring. Og fem truser til Turnerose på tilbud på Lindex, og en grønn topp til meg. Lik denne, som jeg alt har (i gult). De er faktisk suverene som ammetopper, og ikke minst har de sånne fine rynker over magen som skjuler den heller "flabby" post-gravide magen min. Ellers traff jeg på en familie som vi gikk på svømming med med Turnerose - jenta deres er en måned yngre enn henne. Og nå hadde de jamen fått en gutt en måned etter at Snorkfrøken kom. Så da håper vi å havne på samme svømmeparti igjen! Vi sto og pratet i nesten en time - kjempehyggelig! Og vi (mamma'n og jeg) utvekslet telefonnumre, så da har jeg en til å gå tur med. Hurra! Særlig siden mine mest brukte turkamerater fra tidligere har flyttet. Hmmpf. Savner dem! Nå sitter jeg og skal prøve å se Kevin McCloud på VOX, men det er ikke så lett når Get-boksen har hikke... Vi bestilte ny, den micro-boksen deres, og satte det opp i helgen. Problemet er bare at den restarter seg hvert 20. minutt, og bruker 10 minutter på å komme seg opp igjen. Noget irriterende, kan man si. Så nå har Get sendt oss ny boks, håper den kommer i MORGEN! Men jeg får kanskje opp og vekke mannen nå, han vil også gjerne se den godeste McCloud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 31. juli 2012 #3392 Del Skrevet 31. juli 2012 I know... jeg sliter ofte med å bevare roen. Skulle ønske jeg var en supermamma . Er lenge siden jeg hadde den følelsen... Har gått litt bedre med A i dag. Mannen sa at hun kanskje blir mer "konform" av å komme igang med barnehage igjen. Det har han kanskje rett i. Er nok lettere å få struktur på sitt indre liv også, når den ytre strukturen er mer på plass. Sommerferie er jo deilig, men har merket godt på henne at det blir mange skifter og oppbrudd når man f.eks. er på reise eller utflukt. Hun trenger tid og ro på samme sted. D på 5 1/2 tåler bedre at man plutselig må avbryte en aktivitet og dra videre. Passer jo veldig fint at vi skal til Mallorca om et par uker, da . Drar til samme sted som i fjor, det blir forhåpentligvis veldig bra for A . Men det som jeg egentlig skulle spørre om i forrige innlegg, var om dere fant noen god kopp, og hvor? Vi må nemlig også ha en slik kopp . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #3393 Del Skrevet 31. juli 2012 Ja, vi merker også at barnehagen har en fin effekt - men ikke de første dagene, hun trenger litt tid til å vende seg til barnehagen igjen. Mallorca høres herlig ut! Ååh, heldiggriser! Ekstra bra etter denne sommeren her. Vi endte med en fra Rice, som de melaminkoppene "alle" har, men med hank. Har ikke sett dem før, faktisk... Som denne, men altså som kopp, ikke mugge. Kjøpt på Kitch'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 31. juli 2012 #3394 Del Skrevet 31. juli 2012 Åh, tnxs! Får sende mannen på oppdrag. Nå som jeg har begynt på jobb igjen, blir det lite ork til butikker, gitt... Mallorca, ja - det første jeg gjorde da vi kom hjem fra ferie, var å sette meg ned og bestille sydentur . Jeg trenger å TINE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3395 Del Skrevet 1. august 2012 Litt reaksjon på vaksinene i dag, så nå har Snorkfrøken nylig sovnet etter en nokså intens hylekveld. Virker som hun har litt generelt ubehag og bittelitt feber. Litt varm, bare. Hylingen var omtrent som den perioden med hyling vi hadde før vi var til behandling med henne, ganske slitsomt... Det får meg til å huske veldig godt hvordan det var da broder'n hadde kolikk. Mampap prøvde det meste av det som ble anbefalt å prøve den gangen, inkludert kiropraktor, en rar ristedings til å sette på vogna, m.m., men det hjalp ikke. Tror dog ikke mamma prøvde å kutte melk eller sånne ting, da. De fikk sin dose, både broder'n og jeg var ganske plaget. Glad vi ikke har noe sånt å stri med. I morgen kjenner jeg at det står en rolig hjemmedag på programmet. Jeg er supersliten etter mye gåing både i går og i dag (type 3-4 timer ute med vogn og selvsagt mye av tiden med Snorkfrøken på magen, siden hun stort sett nekter å sove i vogna), og så altså en ganske lang kveld etterpå i dag. Det verker i rygg og nakke etter mye byssing i kveld, jeg er støl etter core yoga på mandag, og føttene er rimelig såre. Hehe. Skulle tro jeg var 79, ikke 29... Trenger nok litt mer av den core yogaen, merker at jeg er rimelig dårlig trent nå, styrkemessig. Men merker at den tar godt, så hvis jeg er litt standhaftig og gjennomfører programmet mitt 2-3 ganger i uka, vil jeg tro det hjelper. Gåturer blir det visst en del av uansett. Veska mi ble sendt i dag, gleeeder meg til den kommer! Og i morgen kommer nok ny Get-boks, så da får vi forhåpentligvis normalt fungerende TV igjen. Jeg er skikkelig matlei om dagen, sånn når det gjelder frokost og lunch. Lei av brødskiver og knekkebrød med kjøttpålegg, avocado eller syltetøy, lei av Lunabars som er "nødmaten" min, lei av å spise jernpiller, lei av supermat. Hehe. Og lei av å ikke kunne spise melketing, det begrenser utvalget en del. Prøvde med søtmelk forrige dagen, det funker fremdeles ganske dårlig. Hadde tenkt å lage meg denne isen i kveld, men så ble det hylekonsert, da, og jeg fikk ikke gjort så mye. Heh. Kanskje i morgen... Æsj, akkurat nå har jeg mest lyst til å sette meg ned å grine. *sliiiten* Ja, forresten - 64,5 cm og 6,3 kg. Snorkfrøken, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 1. august 2012 #3396 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har vært skikkelig brølemamma i dag, men det er kanskje normalt etter at frøkna har vært fire uker hjemme fra barnehagen, og med konstant trass, hyleanfall og plukking på lillebror som får meg til å se rødt til slutt. I et ikke helt stolt øyeblikk sa jeg at hun var en trollunge, men da parerte hun med at det var hun slett ikke, for hun var en løveunge. Der fikk jeg den, i hvertfall. Hva slags yogaprogram følger du? Jeg kjenner at jeg kunne trengt litt mer styrke etter to svangerskap og masse stress de siste årene. Før trente jeg masse styrke på senter, men det kan jeg nok glemme å få tid til, og jeg vil ikke bruke masse tid på å stå i kø, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3397 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har vært skikkelig brølemamma i dag, men det er kanskje normalt etter at frøkna har vært fire uker hjemme fra barnehagen, og med konstant trass, hyleanfall og plukking på lillebror som får meg til å se rødt til slutt. I et ikke helt stolt øyeblikk sa jeg at hun var en trollunge, men da parerte hun med at det var hun slett ikke, for hun var en løveunge. Der fikk jeg den, i hvertfall. Hva slags yogaprogram følger du? Jeg kjenner at jeg kunne trengt litt mer styrke etter to svangerskap og masse stress de siste årene. Før trente jeg masse styrke på senter, men det kan jeg nok glemme å få tid til, og jeg vil ikke bruke masse tid på å stå i kø, heller. Bruker et fra yogadownload.com. Eller, jeg bruker flere derfra. Men det jeg bruker nå er et 45-minutters core yoga-program. Core yoga 2, tror jeg. --- Faen eller... Kveldens oppdagelse: Vårt antikvare røropplegg under kjøkkenvasken (anno 1954) lekker. Det vil si at vi sannsynligvis må bytte det. Noe som igjen nok fort koster en 15-20 000, siden hele rekka med underskap da må skiftes ut... Dimensjonene på rør og kum er endret siden 50-tallet, ifølge min bygningsteknisk kyndige bestefar (dette har han informert oss om tidligere, for røropplegget der er rimelig sketchy), så vi må da bytte kum, noe som igjen betyr at vi må bytte underskap, og siden heller ikke underskapet følger dagens standardmål, så må hele rekka altså byttes for at vi skal få plass til oppvaskmaskinen osv. Hipp hurra for tidligere eiere som ikke gadd å bytte ut hele kjøkkenet, men brukte kjøkkenfornyer eller noe i den duren sånn at det nå er en salig blanding av nye og gamle skapstammer. Så altså, fuck, crap, bollocks. Skal snakke med rørleggernabo i morgen og høre om alt må byttes eller om han kan trylle for oss... (Han bor i tilsvarende hus og kjenner nok til det som har vært her tidligere.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 2. august 2012 #3398 Del Skrevet 2. august 2012 Krysser fingrene for en billig quick fix! Vi slapp unna meed å bytte bare noen rørdeler hos oss, i det gamle 70-tallskjøkkenet vårt. Hvis dere MÅ bytte hele underrekka er Ikea fine saker Spesielt de 80cm brede skuffeseksjonene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. august 2012 #3399 Del Skrevet 2. august 2012 Lekker veske! *sikle* Har du navnet på selgeren? Håper det ikke blir altfor mye styr med kjøkken og rør for dere, men som Schadnfreude sier så er IKEA et godt alternativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. august 2012 #3400 Del Skrevet 2. august 2012 Så stor hun er! Gleder meg til å se henne igjen. Kjedelig med reaksjon på vaksine. Ganske skummelt med feber selv om man vet hva det kommer av. Jeg var kolikkbaby da jeg var liten, og det at kumelk kunne være skyld i kolikk var ny kunnskap på den tiden. Midt oppi den verste skrikeperioden hørte mamma det tilfeldigvis på radio. Det må ha vært ganske sent på året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå