*Joyce* Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #3361 Del Skrevet 17. juli 2012 Ja, vi koser oss i regnet, vi... Sånn er det jo på Vestlandet. Men vi har det fint. I går var vi og besøkte en skolekamerat av mannen med familie som har en jente som straks fyller 3, ergo ganske nær Turnerose i alder. Det var stor suksess! De fant tonen umiddelbart, og lekte som bare det. Tror det var godt for begge parter, de hadde også vært på ferie og vært uten jevnaldrende lekekamerater en stund. Og trivelig for oss voksne også, såklart. Snorkfrøken var riktig så veloppdragen, og lå under babygymmen (som vi hadde med oss) og gurglet leeenge. Turnerose har nesten gjort vestlending av seg, hun har virkelig plukket opp dialekten. Altså, hun hører den jo hver dag fra mannen, men her er den på alle kanter, og brått har vi en dialektsnakkende unge, gitt! Eksempelvis: "Eg vil styra vatnet sjøl!" Morsomt. Men det slites vel raskt av igjen hjemme, tenker jeg. Nei, nå er det leggetid snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. juli 2012 #3362 Del Skrevet 18. juli 2012 Yeah, go Turnerose! Vestlandet rocks Morsomt.. hvor fort de lærer. De er noen små apekatter og hermetuter virkelig (setter jammen høye krav til foreldrenes oppførsel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #3363 Del Skrevet 18. juli 2012 Yeah, go Turnerose! Vestlandet rocks Morsomt.. hvor fort de lærer. De er noen små apekatter og hermetuter virkelig (setter jammen høye krav til foreldrenes oppførsel). Hehe, ja, har fått høre fra sikre kilder at man må passe på hva man sier så barna hører det - for alt gjenfortelles i barnehagen. I dag har hun forøvrig prøvd seg på skarring, også. Og etter en lengre diskusjon med hennes nye venninne her har hun konkludert med at å huske heter å "reile" - ikke "disse" og ikke "huske". --- Ønsker meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 19. juli 2012 #3364 Del Skrevet 19. juli 2012 Det heter forøvrig å "føysa" hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. juli 2012 #3365 Del Skrevet 20. juli 2012 Å dissa . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 20. juli 2012 #3366 Del Skrevet 20. juli 2012 Reila! Me er for øvrig ganske uenige om det her i huset :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #3367 Del Skrevet 21. juli 2012 Delte meninger her også, ser jeg! Hjemme igjen! I dag rullet jamen Snorkfrøken fra rygg til mage igjen, men jeg tror nok ikke det var helt bevisst denne gangen, heller. Dog virker det som om hun er på sporet av noe. Blid og fornøyd jente om dagen, som kan sitte/ligge lenge og bare betrakte oss store. Det morsomste hun vet er å bli løftet opp over hodet ("fly") mens vi ser på henne, da smiler hun stort og ler litt innimellom. Banan-leken er også pop, og i dag lekte jeg "borte-borte-tittei" med den - dro "skallet" foran ansiktet til bananen og tok det vekk igjen. Suksess! Har funnet frem alle babylekene etter Turnerose, en del Lamaze-ting og litt annet småtteri. Snorkfrøken har fått sin egen lekekasse i stua, og jeg har husket hvor lett det var å rydde den gangen vi bare hadde noen babyleker å holde styr på. I går ommøblerte jeg litt oppe, byttet om på en Expedit-hylle og en Billy-hylle. Expedit fra barnerommet til kontoret, Billy motsatt vei. Det ble bra, og ga litt mer gulvplass på barnerommet. Det gjenstår en del rydding på kontoret, men jeg tror det skal hjelpe på med den Expediten - plass til mye småtteri/hobbystæsj i den. Turnerose har ytret ønske om prinsesserom og vil helst male veggene rosa - det skjer nok ikke med det første, men vi skal endre litt der inne, kjøpe sengehimmel og bytte gardiner, henge opp en leselampe over senga og litt sånt. Blir nok Ikea-tur på mandag, tenker jeg. Gøy at hun viser litt interesse for rommet sitt selv, jeg håper at hun kanskje vil være der litt mer om hun får mene litt mer om hvordan det skal se ut. I dag har det vært masse lek med nabogutten, tur til idrettsplassen og det kule klatrestativet, og til slutt dro mannen og Turnerose på McD mens Snorkfrøken og jeg var her hjemme. De to så også på sykler, for hun har blitt en racer på løpesykkelen nå og begynner å bli klar for vanlig tohjuling, tror jeg. Hun ønsker seg selvsagt prinsessesykkel... What did I expect? Nå ser vi på Taggart! Begge jentene sover, og det er deilig med litt rolig voksentid. Kjøreturen østover ble litt intens, hehe. Glad den er over, og at vi har en uke ferie fremdeles! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 22. juli 2012 #3368 Del Skrevet 22. juli 2012 "Bananleken" Må være godt med litt ryddings Sykkel er kult! Overraskende at hun ønsker seg prinsesse-sykkel Ses kanskje en tur i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. juli 2012 #3369 Del Skrevet 24. juli 2012 Tror jeg også må få en lekekasse i stua, det hoper seg jo opp av ting allerede. Hun har bare en 4-5 leker, men de tar jo litt plass. Og flere blir det vel Gøy med innredning av rom og Ikea, håper dere finner noe fint! Rommet til vesla er ganske nakent enda, men hun har jo ikke flytta inn enda (og som baby bryr hun seg vel ikke mest om det heller) har du hatt en fin dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #3370 Del Skrevet 24. juli 2012 "Bananleken" Må være godt med litt ryddings Sykkel er kult! Overraskende at hun ønsker seg prinsesse-sykkel Ses kanskje en tur i morgen? Takk for i dag! Jeg tror nok ikke at hun får prinsessesykkel, altså. Med mannens sykkelnerding blir det nok helst en CNOC 16 fra Islabikes, tenker jeg... (Men vi prøver å få fatt på en brukt via (surprise, surprise) sykkelforumet mannen henger på.) Tror jeg også må få en lekekasse i stua, det hoper seg jo opp av ting allerede. Hun har bare en 4-5 leker, men de tar jo litt plass. Og flere blir det vel Gøy med innredning av rom og Ikea, håper dere finner noe fint! Rommet til vesla er ganske nakent enda, men hun har jo ikke flytta inn enda (og som baby bryr hun seg vel ikke mest om det heller) har du hatt en fin dag? Jeg kan ikke annet enn å le, 4-5 leker høres ut som en drøm. Legg til to Lekman-kasser med Duplo, en med BRIO-tog, en med diverse leker, samt tre hyller med bøker, to med puslespill, lekematte og leketeppe på gulvet (til Snorkfrøken), dukkevogn, veggoppbevaring til tegnesaker, Hama-perler, stempler, plastelina osv, så har du oss... Men så har vi da også valgt å la henne ha mye tilgjengelig i stua, da, synes det er trivelig å ha henne her nede sammen med oss. Barnerommet sto lenge nakent her også, ja. Men nå legger jo Turnerose seg for det aller meste på eget rom, og hun tilbringer faktisk stadig mer tid der på dagen også, så da er det fint at det er litt mer etter hennes ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #3371 Del Skrevet 24. juli 2012 I dag har vi vært hos søte rhubarb, hele gjengen! Forhåpentligvis slet vi henne ikke helt ut. Utrolig koselig, da, og Turnerose sa det så fint før vi dro: "Skal vi til min *rhubarb*, mamma?" I går ble det Ikea - gud bedre, så mange turister det var der. Vi brukte evigheter på å få unna det vi skulle - spiste der også, noe som tok mye tid i seg selv. Det merkes at det er mange der som ikke kjenner varehuset, køer og folk i veien overalt. Men vi fikk nå ihvertfall fatt i det meste av det vi skulle ha, da. Det ble sengehimmel/insektsnett til senga, rosa blomsterlamper til veggen, noen kule runde bokser med uglemotiv til småtteri, nye skittentøyskurver som får plass i kroken bak kommoden (en til ull og en til bomull). Og senere var Turnerose og jeg bortom Åhlens etter Stampe-sengetøy i voksenstørrelse, som jeg skal sy om til gardiner. Jenta er fornøyd! Ellers går dagene! Været er jo fremdeles ikke det helt store, men sånn er det. Vi tenker oss en tur til Sverige før ferien er over hvis det passer sånn, ellers tar vi dagene litt som de kommer. Deilig å ikke ha så mange planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 25. juli 2012 #3372 Del Skrevet 25. juli 2012 I dag har vi vært hos søte rhubarb, hele gjengen! Forhåpentligvis slet vi henne ikke helt ut. Utrolig koselig, da, og Turnerose sa det så fint før vi dro: "Skal vi til min *rhubarb*, mamma?" Å, hun er jo bare verdens søteste skapning Kjempehyggelig, var det Sliten er jeg alltid, skyldes ikke dere I går ble det Ikea - gud bedre, Ser det for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3373 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Å, hun er jo bare verdens søteste skapning Kjempehyggelig, var det Sliten er jeg alltid, skyldes ikke dere Ser det for meg. Hun syntes vi burde dra på besøk til dere i dag også. Hehehe, så en heller høygravid dame på Ikea og tenkte på deg. --- I dag har det vært shopping, gitt. SmartStore-kasser på SmartClub, regntøy til Turnerose på XXL, ulltøy til Snorkfrøken og ikke minst har Turnerose kjøpt sin første leke for egne penger. Også middag på "restauranten", aka McDondald's. Fant ut i går at vi ikke har noe særlig ull mellom str 60 og 80, siden sommeren kom da Turnerose var på den størrelsen, og det faktisk var sommer det året. Og på Barnas Hus hang det litt Joha sommerull til halv pris, så da ble det to bodyer og en bukse i str 70. Turnerose har jo fått litt penger hist og pist, en hel hundrelapp fikk hun for en stund siden, og litt småpenger her og der, og her om dagen introduserte vi henne for idéen at hun kan kjøpe seg noe for pengene sine. Playmo er det nye store her i huset, så i dag var vi på Toys'r'us og hun valgte seg noe hun hadde nok penger til (140 kr), sto pent i kø og la pengen på disken selv. Hun var sååå stolt over å ha handlet selv, la esken møysommelig i posen og passet på at kvitteringen var med. Og hva valgte hun? Jo, en prinsessesak, såklart. Forøvrig sover hun veldig fint på rommet sitt nå, altså, har ikke kommet inn til oss før på morgenkvisten de siste dagene! Hun er så stolt av prinsessehimmelen sin, og veldig fornøyd med å kunne lukke den sånn at fluer ikke kommer inn. Det regntøyet vi kjøpte i dag var ikke planlagt, men fant et sett fra Didriksons på salg som så så greit ut! Fleecefôret, og med en slags "overall" på buksa, det så utrolig deilig ut. Veldig hendig på sånne sure, våte høstdager, tror jeg. Og ellers har altså SmartClub veldig bra pris på de SmartStore-kassene, om jeg ikke har nevnt det tidligere. 3-pk for 219 kr, mot 129 kr (?) per kasse på CO. De er helt supre, lette å stable, lukkes skikkelig med de "klemmene" på endene osv. Snorkfrøken sovnet for en halvtimes tid siden, så jeg er nokså sliten, kjenner jeg. Nå er det jordbær, Farris og TV som gjelder. Endret 25. juli 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. juli 2012 #3374 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg tenkte kanskje at du var den riktige å spørre. Frøken Rosa klør i hodebunnen. Hun har atopisk eksem, men på kroppen går det greit å smøre, men i hodebunnen er det verre. Vi bruker bare milde shampooer fra før, men har ikke funnet det ultimate. Har du noen forslag? Vi har prøvd de vanlige fra Neutral/Änglamark/Korres/Estelle&Thild/Body Shop baby (funket en lang stund)/Wella fra frisør. Jeg vil helst ha noe mildt og uten parabener og de sterkeste sulfatene, og gjerne fra iHerb dersom det er mulig. Jeg ble anbefalt Hulderhår shampoo på det andre stedet, men tipper den er for tung for fint barnehår, og jeg er dessuten skeptisk til om den dufter veldig sterkt av eteriske oljer. O store orakel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. juli 2012 #3375 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg gliste bredt av Turneroses handletur! playmo var en storfavoritt i oppveksten her også . dessverre har et overivrig opphav ryddet den gamle playmoen min i søpla.. men legoen har jeg ennå. husker dere fabuland-legoen? masse forskjellige dyr og hus som besto av større elementer. Håper småen kommer til å digge det like mye som jeg gjorde. egentlig trenger vi ikke kjøpe noen leker til småen i det hele tatt, så mye har vi fra egen barndom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. juli 2012 #3376 Del Skrevet 27. juli 2012 Turnerose høres så søøøt og herlig ut! Og så har du fått lille snorkfrøken også! Dere høres ut som en herlig familie.. Og du virker som et så fint og godt menneske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #3377 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jeg tenkte kanskje at du var den riktige å spørre. Frøken Rosa klør i hodebunnen. Hun har atopisk eksem, men på kroppen går det greit å smøre, men i hodebunnen er det verre. Vi bruker bare milde shampooer fra før, men har ikke funnet det ultimate. Har du noen forslag? Vi har prøvd de vanlige fra Neutral/Änglamark/Korres/Estelle&Thild/Body Shop baby (funket en lang stund)/Wella fra frisør. Jeg vil helst ha noe mildt og uten parabener og de sterkeste sulfatene, og gjerne fra iHerb dersom det er mulig. Jeg ble anbefalt Hulderhår shampoo på det andre stedet, men tipper den er for tung for fint barnehår, og jeg er dessuten skeptisk til om den dufter veldig sterkt av eteriske oljer. O store orakel. Jeg svarte deg på det andre stedet omtrent samtidig som du skrev her, tror jeg. Håper dere finner noe som funker! Jeg gliste bredt av Turneroses handletur! playmo var en storfavoritt i oppveksten her også . dessverre har et overivrig opphav ryddet den gamle playmoen min i søpla.. men legoen har jeg ennå. husker dere fabuland-legoen? masse forskjellige dyr og hus som besto av større elementer. Håper småen kommer til å digge det like mye som jeg gjorde. egentlig trenger vi ikke kjøpe noen leker til småen i det hele tatt, så mye har vi fra egen barndom.. Jaaa! Fabuland var superkult! Men en jentegreie, tror jeg - mannen ante ikke hva jeg snakket om da jeg nevnte det for ham for et par år siden. Jeg hadde et tivoli og noe greier. Og en bok! Hehe. Mitt opphav er særs lite ivrige på ryddingen - så lite ivrige at mesteparten av lekene etter meg og broder'n ligger fullstendig utilgjengelig på loftet, faktisk... Både Playmo, Lego, Barbie, kosedyr og dukkestæsj i store mengder. Jaja. Kanskje de finner det når jentene er 15 og 18 år. *optimist* Men sånne leker holder seg jo evig! Kjempekult! Husker jeg hadde noen legoklosser etter pappa, faktisk. Turnerose høres så søøøt og herlig ut! Og så har du fått lille snorkfrøken også! Dere høres ut som en herlig familie.. Og du virker som et så fint og godt menneske Jeg har to herlige jenter, ja! Takk for fine ord! Og takk i like måte! (Selv om det ikke føles helt sånn akkurat nå - Turnerose er mildt sagt klar for barnehagen igjen, har gått litt på veggene de siste dagene... Og jeg har litt kort lunte for tiden, kan man si. Dårlig kombo...) Endret 28. juli 2012 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #3378 Del Skrevet 28. juli 2012 Blir ikke allverdens tid til skriving om dagen, merker jeg! Prøver å holde meg oppdatert, men det er veldig vilkårlig om jeg får skrevet noe eller ei. Eller koser jeg meg med to TV-kanaler vi ikke visste at vi hadde om dagen - BBC Entertainment og BBC Lifestyle. Sistnevnte sender Gok-programmer, hurra! Og ellers morsomme ting som Graham Norton Show, QI, Cash in the Attic (don't ask!), Rev., Hairy Bikers m.m. I like! Bra amme-TV. Gleder meg ærlig talt litt til mandag - ro og fred her hjemme med Snorkfrøken igjen. Merker det på dagsoving og generell grad av fornøydhet at det er litt masete for henne med Turnerose hjemme - og Turnerose er riiimelig lei av å være hjemme nå, virker det som. Ikke akkurat supertrivelig hjemme i dag, særlig fordi det virkelig har styrtregnet store deler av dagen, så inneaktiviteter var tingen... *sliiiten* Var en tur på Plantasjen i dag, da, av alle ting... For å kjøpe sånn "stor" gassbeholder til grillen - vi har en Q100 fra Weber (bord-gassgrill), og har gått litt lei av at den biiittebittelille gassbeholderen som hører til går tom midt i grillingen. Så da ble det 5kg-tank + overgangsslange. Men ikke noe sjakktrekk å dra til en butikk der det regner gjennom taket akkurat i dag, da. Det ble med hjem noen blomster også, som akkurat nå står ute og drukner, vil jeg tro. En putekasse ble det også, som vi skal ha foran huset til uteleker. Sånn som man kan sitte på, praktisk. Ellers røyter jeg som en gærning om dagen, noe som i utgangspunktet er helt ok siden jeg ser ut som en mopp med alt håret mitt om dagen, men er en smule lei av små hår som kiiiler overalt hele tiden. (Jeg har jo kort hår.) Har strammet litt inn på kostholdet - de siste 5 gravidkiloene er noget gjenstridige, og jeg vil ha dem av før babysvømmingen starter om en måneds tid. Ideelt sett, ihvertfall. Og gjerne 10 kg til etterpå det også... Vi får se. Ikke aktiv slanking, altså, men mer et litt mer bevisst blikk på hva og hvor mye jeg putter i meg. Skal ikke så mye til, egentlig. Når hverdagen kommer blir det vel litt flere gåturer og sånt, også, det blir bra. 3-mndkontroll på onsdag, spent på hvor stor Snorkfrøken har blitt! Jeg tror hun er ca 65 cm, utfra lengden på stellematta. Meget vitenskapelig anslag, med andre ord... Jeg vil tippe hun har passert 6 kg og vel så det. Er det vaksine på 3-mnd? I forget... Jaja, det går nok bra, det også. Frøkna sikler som en gærning og har begynt å gnage på alt, så det klør nok litt i gommene - Turnerose var omtrent på denne alderen da hun begynte med det, hun også. Men tenna kom ikke før hun var 8-9 mnd. Jaja. Passer godt til mitt livsmotto - ting tar tid. Litt kveldsmat, se ferdig Rev. og så kaaanskje et fotbad før leggetid, det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 29. juli 2012 #3379 Del Skrevet 29. juli 2012 Antiques Roadshow er min guilty pleasure.. går mye i Bbc lifestyle og knowledge her og. QI er jo dritvittig! Ellers har du jo snufsetv nr 1, extreme makeover.. er vel to stikk på tremånederskontrollen. satt med permen fra helsestasjonen i går for å sjekke det der, faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 29. juli 2012 #3380 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg har vært hjemme med to barn i over tre uker nå, og det er fortsatt nesten to uker til Frøken Rosa starter i den nye barnehagen, så her blir det lite TV. I går hadde jeg kun lillebror å ta meg av i noen timer, og da var det utrolig tomt i huset, og jeg fikk gjort unna mye, for han sover i vogn på verandaen, og da blir han ikke forstyrret av ting som skjer i huset. Han er dessverre mindre bærebaby enn det søsteren var, og det er mange, mange uker siden han sist satt i sjalet. Han er veldig varm av seg, varmen trigger kløe (han er nok også atopiker). Det høres ut som om frøkna er stor for alderen; N var 5,7 kg og 60 cm på tremånederskontrollen, og han er på langt nær blitt noen bolle til tross for at han spiser, og spiser, og spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå