Gå til innhold

Verdens-koseligste-nyhet-dagboka

Fremhevede innlegg

Skrevet
Synes du er veldig flink som har et så avslappet forhold til det :Nikke:

Jeg er kontroll-freak, så må liksom vite om/når jeg har EL, og alt slik. Blir bare rastløs av å ikke vite.

Dessuten synes jeg alt at jeg er "gammel" - vil helst ikke bli særlig mye eldre før spiren sitter - er jo greit å komme i gang når man har passert 3-tallet.

Men all ære til deg som er så avslappet :pls:

:fnise:

Hvor gammel er du da? :klø:

Jeg blir jo 30 selv om en drøy måned ( :sjokk: Oi, det gjør jeg jammen!! Shit!! ) så jeg burde vel begynne å stresse snart.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke stort eldre enn deg da - et år ca. Mulig jeg bare føler meg så gammel at jeg synes jeg burde kjappe meg - skal jo rekke flere enn én unge også, og helst ferdig med alle før fyllte 35 :fnise: Vil ikke bli alt for gammel mamma :riste:

Skrevet

Jeg blir jo 30 selv om en drøy måned ( :sjokk: Oi, det gjør jeg jammen!! Shit!! ) så jeg burde vel begynne å stresse snart.. ;)

Da er jeg rimelig nøyaktig ti år eldre enn deg... :sjenert:

Stresset? Jeg er ikke det, men jeg burde kanskje...

Jeg er ikke stort eldre enn deg da - et år ca. Mulig jeg bare føler meg så gammel at jeg synes jeg burde kjappe meg - skal jo rekke flere enn én unge også, og helst ferdig med alle før fyllte 35 :fnise: Vil ikke bli alt for gammel mamma :riste:

Nei, jeg ville heller ikke bli en gammel mamma, og jeg husker jeg sa at dersom ting ikke var ”ordnet” før jeg fylte 30 skulle jeg dra til Danmark og ordne det.. Gjorde aldri det da. Og forholdene lå ikke til rette - ikke før nå, rett og slett. :)

Men dette med å være for gammel mamma har jeg tenkt mye på..

Det er vel kanskje noe man føler aller mest på selv, er det ikke?

Så da får man bare se hva som skjer... :Nikke:

Skrevet (endret)

Jeg synes det er viktig å poengtere at jeg ikke vil bli "gammel" mamma så lenge jeg har et valg, i form av at jeg bor med en mann jeg har valgt å dele livet mitt med. Ingen grunn til å drøye alt for lenge da synes jeg.

Men om jeg ikke hadde funnet den rette før jeg var 40, så hadde jeg HELT sikkert villet ha barn da også, uten å tenke på at jeg var for gammel. :Nikke:

Endret av Zia
Skrevet

Jeg er 34 og har så smått begynt å kjenne på tidspresset. Men det er først det siste året både jeg og mannen har fått et ønske om å få barn, tidligere var det ikke aktuelt for noen av oss, selv om vi har vært sammen i en årrekke. Da ville det heller ikke vært riktig av oss å få barn, mener nå jeg.

Skrevet
Jeg synes det er viktig å poengtere at jeg ikke vil bli "gammel" mamma så lenge jeg har et valg, i form av at jeg bor med en mann jeg har valgt å dele livet mitt med. Ingen grunn til å drøye alt for lenge da synes jeg.

Men om jeg ikke hadde funnet den rette før jeg var 40, så hadde jeg HELT sikkert villet ha barn da også, uten å tenke på at jeg var for gammel. :Nikke:

Er enig i det med valg. :) Det meste handler vel på om en måte om det.

Og jeg valgte det vel bort for ti år siden, godt hjulpet av en ganske så motvillig daværende samboer.

At jeg valgte det bort da, og at jeg etter en del års samboerskap med nåværende samboer først nå er klar får jeg bare skylde meg selv for.

Nei, ingen grunn til å drøye det når man ikke må og forholdene ligger til rette. :)

Skrevet

Jeg har tidligere nevnt hun venninnen vi har som drikker nå mens hun er gravid. I helgen var mannen på vennemiddag der hun var til stede (jeg var ikke med). Da var det flere som hadde reagert på at hun drakk både 3 og 4 glass vin, og hadde spurt om hvorfor hun ikke sluttet å drikke. Da gikk hun helt på defensiven og sa at hun ikke ville slutte å unne seg slike ting "bare fordi" hun var gravid, og hun syns det var urettferdig om hun måtte avstå fra alkoholen. :hakeslepp: De andre som var der hadde virkelig tatt henne for seg og spurt om hun virkelig mente det der. Jada, det gjorde hun. Det er helt vanvittig!! Hun tar seg gjerne et glass vin en vanlig kveld også hun visstnok, så det er ikke bare i sosiale sammenhenger hun syns det er vanskelig å si nei. Det virker rett og slett som hun har bestemt seg for at det der bryr hun seg ikke noe med!! :klaske: Helt sykt!! Skulle ønske jeg hadde vært der selv, for å høre hvordan hun argumenterte for det der...

Skrevet

:dåne: Er det mulig :hakeslepp:

Må jo være avhengig den dama.. :dåne:

Håper du har hatt en fin helg, Cypress :klemmer:

Skrevet

Oj :hakeslepp: At det går ann!

God helg og jul til deg kjære Cypress! :kose:

Skrevet

Høres vel egentlig ut som en bekymringsmelding bør være aktuelt!! Dama kan jo ikke ha hørt om hvilke skader barnet kan få!!??!!

Skrevet

Ja, vi begynte å lure litt på om hun kanskje har et alkoholproblem. Det er jo ikke normalt å syns at det er SÅ grusomt å la være å drikke de få månedene der!!

Har ikke tenkt på det med bekymringsmelding før, kanskje det rett og slett er en idé?? Det virker litt dramatisk da, men det er kanskje såpass seriøst at det er på sin plass? Vi skal på middag til dem i romjulen, hvis hun drikker da også skal jeg jammen si noe!!

Skrevet

Hva er en bekymringsmelding? :klø:

Nei noe er galt om hun ikke klarer å la alkoholen være! Det finnes utrolig mangen gode viner uten alkohol som hun kunne ha drukket hvis det er for vinen sin del.. :Nikke: Meeen man skulle jo tro at det er alkoholen hun savner her...

Skrevet

Bekymringsmelding til barnevernet...

Det er ikke det at hun ikke vet om farene heller, dette er en (egentlig) smart dame! Men jeg tror hun bare er ekstremt egositisk!!!

Skrevet

Herregud for et kvinnfolk :klø:

Du får prate til henne på middagen i jula, om hun drikker da ;)

Skrevet

Fy faen jeg hadde blitt forbannet hvis noen jeg kjente drakk mens de var gravid !!(eller, egentlig uansett, men er jo litt vanskeligere å si noe til noen man ikke kjenner...)

Kan virke som hun har et problem ja... Greit at man kan slumpe til å drikke før man vet man er gravid, men å gjøre det med viten og vilje er bare helt horribelt... :kjefte: Håper dere får banket litt vett inn i henne til slutt! :nei:

Skrevet

Geeez er det virkelig mulig å være så uansvarlig? :kjefte: Kjenner jeg blir helt varm i toppen her jeg sitter. Jeg har nesten lyst til å si at dama burde ikke få barn når hun ikke engang klarer å kutte ut alkoholen mens hun er gravid.

Skrevet

:sjokk: ho dama der altså.... jeg orker ikke begynne å skylle ut det ondskapsfulle jeg har lyst til å si en gang.... så lar det være. Men dere kan nok tenke dere til hva.

Ønsker i stedet en riktig god jul :tree::hug:

Skrevet

Siste dag på jobb før ferien!! :hoppe: Er max ineffektiv, så det er jo egentlig bare tull å vøre her, men jaja. Masse tid til KG da! :nigo:

I går var vi på pakke-utdelingsrunde hos venner rundt om kring. Det er alltid hyggelig. I kveld håper jeg vi bare kan være hjemme og slappe av, jeg har noen gaver jeg ikke har pakket inn enda og sånn. Og jeg vil lage grøt!! :sikle: Men det er mulig den planen ødelegges av mannens håpløse familie. Foreldrene hans er skilt, og broren er kommet på kant med alle bortsett fra Mannen. Det får det resultat at å være sammen med han familie tar tre ganger så lang tid, fordi det ikke går an å være sammen med noen av dem samtidig. Det syns jeg er ganske slitsomt i grunn!!! (Nok en god grunn til aldri å skilles ;) ) Så det kan hende vi må på middag med faren til Mannen i kveld. Og i morgen tidlig skal vi på frokost til broren hans, og så til moren på julemiddag. Vi skal sove over hos min svigermor til 1. juledag. Kan ikke si jeg gleder meg så mye til det altså!!! Hun skravler litt vel mye etter min smak!! På kvelden 1. dag skal vi på middag til mine foreldre. Jeg syns da vi godt kunne reise hjem og være der noen timer og slappe av før vi skulle dit, men det syns ikke Mannen. Han mente vi var så sjelden hos hans mor at det var bedre om vi var der hele dagen på 1.dag. Jeg prøvde å fortelle han at jeg godt kunne tenkt meg å være hjemme litt også, fordi jeg ikke slapper så godt av hjemme hos hans mor, men det var det liten forståelse for.. :sur: Jaja, det ordner seg sikkert. Jeg skal i hvert fall ta med meg en bok som jeg skal prøve å stikke meg litt unna med!

Er på bok 5 i House of Night serien nå. Har kjøpt siste boken også, så jeg er nok ferdig med dem før julen er over. Noen som har noen forslag til hva jeg kan begynne på da? Det har blitt mye vampyrer i det siste, så kanskje noe annet?? :fnise:

Skrevet

Forresten er det vel eggløsning i sånn ca disse dager. Jeg står over el-tester og sånt denne måneden også, så jeg vet ikke helt når det er. Men vi gjør hva vi kan for at det skal klaffe i hvert fall! :lur:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...