Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

"We were on a brake!!!!"

Jeg liker Friends, men det er veldig typisk amerikansk - ikke alltid så lett å følge med på dobbeltmoralen.

Jeg liker ikke sykehusserier. Alt er på død og liv, ingen normale sykdommer som behandles med medikamenter. Alt er så overdrevet. Også romantikk mellom leger og sykepleiere. Har man sett en så har man sett alle. 

Anonymkode: 47e4e...941

Jeg er så enig. De kan ikke gjennomføre helt vanlige operasjoner uten at pasienten nesten dør, mens kompliserte operasjoner som ingen andre har gjort før ender godt. Måtte le da jeg så reklamen til "Code black", at det skal være så vanskelig å lage en sykehusserie uten at det skal være så inn i hampen overdrevet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert nevnt før. Men største irritasjonsmomentet mitt siden jeg er glad i god mat er at i nesten alle scener hvor Mat er inkludert verken smaker de eller det hele tatt spiser maten. Når dem er ute på restaurant/Cafe og i flere tilfeller kommenterer hvor sultne dem er for så å få maten å ikke spise den. Ender ofte opp med en krangel eller diskusjon så bare går den ene fra bordet. Tror det er mye sløsing av mat på TV.

Anonymkode: 858c0...e91

• Liker 20
Skrevet

Sikkert nevnt før. Men største irritasjonsmomentet mitt siden jeg er glad i god mat er at i nesten alle scener hvor Mat er inkludert verken smaker de eller det hele tatt spiser maten. Når dem er ute på restaurant/Cafe og i flere tilfeller kommenterer hvor sultne dem er for så å få maten å ikke spise den. Ender ofte opp med en krangel eller diskusjon så bare går den ene fra bordet. Tror det er mye sløsing av mat på TV.

Jeg er likedan, elsker å smake på nye retter og å spise ute.   Men jeg har lagt merke til at de ofte har veldig lite mat på tallerkenene, bare noen salatblader og litt kjøtt. Og de er aldri opptatt av maten, de pirker bare såvidt borti den og tar ørsmå biter.  Når kelneren samler også inn tallerkenene er jo maten aldri spist opp.   Jeg har vært i USA og du får svære porsjoner der. dobbelt så store som i Norge. Ikke rart de er overvektige der borte...

Skrevet

Her er grunnen til at skuespillere ikke spiser eller nesten ikke spiser

Imagine a shot in which the actor has to eat 1 burger. What if due to some reasons the shot had to be retaked 5 times? how many burgers did the actor have? Imagine yourself as that actor who had to stuff in all those unwanted calories which could harm your good looks. What if the food in the scene is a non-veg item and you are a vegetarian? What if the food is kept from morning just for shooting purpose and could be stale? several such reasons exist on why some or most actors skip those so called tasty treats.

https://www.quora.com/Why-do-actors-not-eat-their-food-in-TV-shows-movies

Anonymkode: bf5b5...489

Skrevet

At når bilen går tom for bensin stopper den tilfeldigvis en meter unna en bensinstasjon. Bevares, kan sikkert skje, men tror nok man har litt ekstra flaks da. 

• Liker 2
Skrevet

"We were on a brake!!!!"

Anonymkode: 47e4e...941

Vi var på en bremse?

Brake betyr bremse. Break betyr pause. Skal du disse noe, bruk det riktig.

Anonymkode: 17083...b04

• Liker 19
Skrevet

Vi var på en bremse?

Brake betyr bremse. Break betyr pause. Skal du disse noe, bruk det riktig.

Hun bruker det riktig, det var det Ross sa i friends og brake betyr pause. Så det er ingenting galt her. 

• Liker 2
Skrevet

Hun bruker det riktig, det var det Ross sa i friends og brake betyr pause. Så det er ingenting galt her. 

Eh, du er ikke helt stø i engelsk du heller, ser jeg. :fnise: Bruk PC'n til noe fornuftig og søk opp betydningen av ordet "brake".

• Liker 36
Skrevet

At karakterene ALLTID sier navnet til den de snakker med. Gjør folk det til vanlig? 

ja ,haha. nei jeg mener helt og holdent at folk ikke gjør det til vanlig.

" - how are you? where are you now Trude?
michael? is that you?
Listen, Trude... I am here for you... 
Oh, dear Michael."

Anonymkode: 2632f...884

• Liker 3
Skrevet

"The Following" 

Så nylig sesong 1, og det får holde med det. Irritasjonsmoment nr. 1 er at alle i serien er stokk dumme. Dette den type serien hvor den geniale skurken ikke er genial, men alle rundt ham nærmest er lobotomerte. Var flere episoder der jeg bare måtte skru av og ta en pause, fordi jeg ble så forbanna/frustrert over hvor lite usannsynlig det var. (Skurker som alltid glir mellom fingrene, på de mest latterlige måtene).  

Har hørt at det bare ble værre, så gadd ikke gi sesong 2 sjansen. 

• Liker 1
Skrevet

At folk aldri skyller tannbørsten etter bruk. Bare setter den tilbake i skapet...

• Liker 4
Skrevet

Slåss - scener, eller katastrofescener, der helten og hans nærmeste kjemper for livet, alt raser, fienden kommer stormende i hopetall, folk dør, ting går i lufta - men det er aaaaltid tid til en langtrukken dødsscene, et gripende farvel midt oppi alt - eller bare et par sekunder med helten stående midt i kaoset mens han/hun stirrer ut i luften med besluttsomt blikk. Fienden/ jordskjelvet, flodbølgen beveger seg høflig rundt helten så han får være i fred de lange sekundene!

Anonymkode: 28e2d...0bf

• Liker 21
Skrevet

ja ,haha. nei jeg mener helt og holdent at folk ikke gjør det til vanlig.

" - how are you? where are you now Trude?
michael? is that you?
Listen, Trude... I am here for you... 
Oh, dear Michael."

Anonymkode: 2632f...884

NOEN gjør det til vanlig. Jeg har hørt flere si, at hvis du henvender deg til folk ved å bruke navne deres, virker du mer personlig. Og det kan jeg være enig i, spesielt i en større folkemengde.

• Liker 1
Skrevet

Slåss - scener, eller katastrofescener, der helten og hans nærmeste kjemper for livet, alt raser, fienden kommer stormende i hopetall, folk dør, ting går i lufta - men det er aaaaltid tid til en langtrukken dødsscene, et gripende farvel midt oppi alt - eller bare et par sekunder med helten stående midt i kaoset mens han/hun stirrer ut i luften med besluttsomt blikk. Fienden/ jordskjelvet, flodbølgen beveger seg høflig rundt helten så han får være i fred de lange sekundene!

Akkurat dette, eller noe lignende, så jeg i en film som hadde premiere tidligere i dag. Lo litt for meg selv da.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Politiet (kvinner) som jakter på skurken i høye hæler. Altså,  auuuuu! 

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Man har 10 sekunder på og slå av en bombe men scenen var i 10 minutter.  

Helt enig med dette. 

Har du sett Desperado ?: Der har du et ti talls skurker som skyter hundre vis av skudd uten og treffe  El Mariachi ( helten i filmen.  ) mens El Mariachi skyter 10-12 skudd og dreper alle fiendene. 

Skrevet

- Når to stk skal ha en hemmelig samtale, går to meter unna og snakker normalt sånn at egentlig alle kan høre det. 

- Når det står 20 sekunder på bomben, men eeeegentlig tar det mye lengre tid før den eksploderer. 

- At de går med sko inne og tar middagsluren med skoene på!! Sikkert mange amerikanere som bruker sko inne, men hallo... 

- At de våkner opp med sminke og ordnet hår. 

- At de PLUTSELIG har all verdens tid på seg å si hadet, kysse hverandre, klemme, osv. når flodbølgen/tornadoen/haien/morderen nærmer seg.. Neida, DA har de tid. 

• Liker 21
Skrevet

At i en Krimserier når det er en kvinnelig morder så er det så og si alltid en manns feil at hun ble en morder. 

Dette er spesielt tilfelle i Criminal Minds.

Anonymkode: bf5b5...489

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Politiet som sitter åpenlyst på puber, café eller går rundt i store folkemengder der de diskuterer saker med fullt navn på alle involverte. Ehm, taushetsplikt? Eller når det er noe helt annet så sitter de på café og snakker om ting som åpenlyst ingen burde vite, men ingen reagerer. 

Skrevet

Om de ser noe interessant på tv. F.eks at en av hovedrolleinnehaverne uttaler seg om noe eller at det blir sagt noe som angår de som ser på, så skrur de alltid av TVen med en gang det som er aktuelt for plottet er sagt.
I virkeligheten ville jo dette være verdens verste tidspunkt å skru av tven på.
Man hadde man jo ropt "ikke skru av... xxx er jo på TV!!!"

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...