Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

I Sitcoms skal man alltid gjøre karakterene mer og mer ekstreme utover i sesongene. Noen få karkatertrekk tas til det absurde. Var man litt dum i sesong 1 er man mentalt tilbakestående i sesong 7.  

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I Sitcoms skal man alltid gjøre karakterene mer og mer ekstreme utover i sesongene. Noen få karkatertrekk tas til det absurde. Var man litt dum i sesong 1 er man mentalt tilbakestående i sesong 7.  

Anonymkode: 60c63...fb1

det har jeg ikke fått med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I Sitcoms skal man alltid gjøre karakterene mer og mer ekstreme utover i sesongene. Noen få karkatertrekk tas til det absurde. Var man litt dum i sesong 1 er man mentalt tilbakestående i sesong 7.  

Anonymkode: 60c63...fb1

Det er motsatt av f.eks. Joey i Friends. Han ble bedre og bedre utover i sesongene

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at i politi/sykehusserier/redning så er det alltid ett barn som blir overbeskyttet av foreldrene og ender opp.med å trosse foreldrene, og ende opp syk, skadet, eller kidnappet...  Akkurat det foreldrene var redde for.  

Anonymkode: 9ba9b...d35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2023 at 7:39 PM, AnonymBruker said:

I Sitcoms skal man alltid gjøre karakterene mer og mer ekstreme utover i sesongene. Noen få karkatertrekk tas til det absurde. Var man litt dum i sesong 1 er man mentalt tilbakestående i sesong 7.  

Anonymkode: 60c63...fb1

Som Alan i Two and a Half men. Han var muligens irriterende også i de første sesongene, men han blir jo helt ufordragelig og motbydelig mot slutten. Da tenker jeg på når Charlie Sheen fremdeles var med i serien, jeg har ikke sett sesongene med Ashton Kutcher. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (På 15.5.2023 den 0.05):

Det er motsatt av f.eks. Joey i Friends. Han ble bedre og bedre utover i sesongene

Jeg likte han hele veien 😄 Men jeg ser mange synes at de gjorde Joey dummere og dummere i løpet av serien.

Monica derimot syntes jeg ble litt slitsom utover sesongene. De tok perfeksjonismen og tvangstankene til stadig høyere nivå

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når boken du likte blir filmatisert og filmen blir helt woke. Historiske karakter som var hvite menn blir svarte lesbiske kvinner. Og kritiserer man dette så er man en homofob kvinnehatende rasist. 

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2023 at 12:05 AM, sofie777 said:

Det er motsatt av f.eks. Joey i Friends. Han ble bedre og bedre utover i sesongene

Joey ble jo helt tilbakestående. Dette anerkjente jo også Friends-serien når Joey skulle lære fransk. 

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Når boken du likte blir filmatisert og filmen blir helt woke. Historiske karakter som var hvite menn blir svarte lesbiske kvinner. Og kritiserer man dette så er man en homofob kvinnehatende rasist. 

Anonymkode: 60c63...fb1

Hvilken bok/film?

Anonymkode: a15ba...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At karakterene ikke har sidesyn.

Anonymkode: 7c3ba...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At seriemordere/psykopater som oftest er superintelligente. Noen har nærmest superkrefter.

Anonymkode: 7c3ba...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange år siden jeg opplevde dette. Jeg hadde tidligvakter siste uka før ferie og av alle ting så jeg litt på Glamour eller Beverly Hills 90210. Der var det ett par som snakket sammen veldig intimt og alene i rommet. De nærmet hverandre og de skulle til å kysse. Da hadde jeg sikkert fulgt halvt med i 5 dager.

Vi reiste på ferie i 14 dager og da vi kom hjem så var de nettopp ferdig med å kysse. Jeg fatter ikke at det skal dras ut i langdrag og attpåtil var mange helt avhengig av se den serien 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eva-Lena said:

Mange år siden jeg opplevde dette. Jeg hadde tidligvakter siste uka før ferie og av alle ting så jeg litt på Glamour eller Beverly Hills 90210. Der var det ett par som snakket sammen veldig intimt og alene i rommet. De nærmet hverandre og de skulle til å kysse. Da hadde jeg sikkert fulgt halvt med i 5 dager.

Vi reiste på ferie i 14 dager og da vi kom hjem så var de nettopp ferdig med å kysse. Jeg fatter ikke at det skal dras ut i langdrag og attpåtil var mange helt avhengig av se den serien 😳

Husker jeg så på Days of Our Life som barn. Der var det det samme. Progresjonen fra episode til episode var nærmest null. 

Anonymkode: 60c63...fb1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de går inn døra i USA går de rett inn i stua. Har de ikke gang der? (Entrè)

Anonymkode: d7af2...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker jeg så på Days of Our Life som barn. Der var det det samme. Progresjonen fra episode til episode var nærmest null. 

Anonymkode: 60c63...fb1

Skjønner ikke at folk gidder å følge sånne serier. Ett svangerskap i sånne serier er vel nærmere 7 sesonger før barnet blir født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de går inn døra i USA går de rett inn i stua. Har de ikke gang der? (Entrè)

Anonymkode: d7af2...624

De har stort sett ikke stuebord heller.Hvor setter de kaffekoppen om de har gjester?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eva-Lena skrev (På 22.5.2023 den 0.02):

De har stort sett ikke stuebord heller.Hvor setter de kaffekoppen om de har gjester?

kanskje de tar kaffen på kjøkkenet eller spisestua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

kanskje de tar kaffen på kjøkkenet eller spisestua.

Ja, det kan jo hende. Jeg synes bare det er så rart å ikke ha salongbord. Jeg bruker jo mitt daglig til å ha glasset stående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tv-serien handler om ditt yrke og du ser at ingenting i serien er realistisk selv om serien prøver å fremstilles som realistisk. 

Anonymkode: 2d138...6e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2023 at 12:01 AM, Eva-Lena said:

Skjønner ikke at folk gidder å følge sånne serier. Ett svangerskap i sånne serier er vel nærmere 7 sesonger før barnet blir født.

Jeg heller skjønner ikke hvorfor folk ser på slikt. Men før streaming så hadde mange svært dårlig utvalg av tv-serier på dagtid. Da jeg var barn på 90-tallet og var syk så jeg på tv-shop fordi det var alt som gikk på tv-en.

I dag derimot hvor du kan få uendelig utvalg av tv-serier og filmer så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil se på såpeopera(eller tv-shop). 

Anonymkode: 2d138...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...