Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 18.59):

Damer som hyler sånn når de ser noe skummelt eller sjokkerende. Gjør folk det i virkeligheten? Menn hyler ikke på den måten på film.

Anonymkode: cdf99...93c

uff ja. dette er en barneskuespiller da, men i narnia filmen så hyler hun jenta HVER gang det skjer noe, klarer ikke se på den mer. Sånn high-pitch hyling som skjærer i ørene, sikkert 20 ganger 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 18.20):

Lille havfrue

Cleopatra

Wheel of time

Nyere Star Trek

Avatar 2

Lightyear

Cowboy bebop

No time to die

Wonder Woman

Thor love and Thunder 

Star Wars episode 7-9

Ghostbusters 2016

She-Hulk atterney at law

Batgirl

Superwoman

Mulan

Willow tv serie

The Witcher blood origin

Ms Marvel

Velma

Plus ca alt som blir produsert for tiden

Anonymkode: 65dbf...ee6

«Historisk hvite menn»

*lager en liste med 90% fantasifilmer som ikke har mye rot i historie i det hele tatt*
 

For all del, enig i at mye som blir laget for tiden er for woke, men omtrent ingenting på denne listen ligger under den kategorien. Du kan bare si at du er rasist/homofob. For oss som ikke er det er det fint med representasjon i filmer hvor det er naturlig. Og det er det i de fleste av disse filmene/seriene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 18.35):

Det som irriterer meg er hvordan alle våkner om morgenen og har så "daisy fresh" ånde og ligger helt opp i ansiktet på hverandre og puster med noe som burde vært stålånde, og så kysser de og greier. Ingen tannpuss på noen.

Snakker om tannpuss... de fleste gangene jeg ser folk pusse tenner på tv, er det ingen tannkrem involvert. Ingen skumming av tannkrem rundt munn eller munnviker, tannbørsten ser ut til å kun være våt av vann/spytt. Ikke noe tannkrem. Det er kun i noen få unntak at man ser de faktisk bruker tannkrem når de pusser tenner på film/tv, Irriterende!

Anonymkode: 8c90a...470

Åå, det med tannpuss har irritert meg også. Men her om dagen så jeg en episode av den australske serien Offspring og da pusset hovedkarakteren tennene med masse tannpasta smurt rundt munnen. Det var så forfriskende å se noen pusse tennene ordentlig! 

Anonymkode: f7d7f...d9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2023 at 12:35 AM, AnonymBruker said:

https://www.todayifoundout.com/index.php/2022/06/can-you-really-knock-someone-out-harmlessly-like-in-the-movies/

Ett slag for slå noen bevisstløs er ikke mulig. Enten skjer ingenting eller personen omkommer. 

Anonymkode: 65dbf...ee6

Nei dette er virkelig ikke rett. Har opplevd mange som har blitt knocket bevisstløse på 1 slag/spark (driver med kampsport)

Anonymkode: a15ba...90a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

De løper kjempefort. Alle kjeltringer og politifolk er supertrente idrettsfolk, de klatrer over høye gjerder og hopper over alle hindringer.  Gøy å se når de jager hverandre gjennom restaurantkjøkken og fortausboder så grønnsakene flyr veggimellom 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe som irriterte meg igår. Det står iallefall fem stk inne i en heis og de to hovedpersonene i serien har en fortrolig samtale som ingen må få høre, men hallo. Det står tre andre inni heisen og. De har ører

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.6.2018 den 9.53):

Du er klar over at man ikke bruker ekte alkohol i filmer\tv serier ikke sant ?

Anonymkode: 8b64b...5ba

Bare i Olsenbanden 😄

Anonymkode: fdd09...18c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har svart i denne tråden før, men tror ikke jeg skrev dette da (gidder ikke bla bakover):

I noen filmer - hvor narkotika bare spiller en birolle - så går gjerne tenåringsjenta, som har kjærlighetssorg og tenker fuck my life, til han på festen som hun vet driver og dealer og sier bare noe sånt som "I need something to take the pain away", og så får hun bare en pose med piller og gir fyren noen dollars. 

Det er aldri noe spørsmål om hva hun vil ha, hvor mye, eller hva det koster. 

Så svimer hun av på badet og må på pumping og holdt på å dø av overdose.

Det går jo an å gjøre litt research, men skjønner at litt av poenget bare er "drugs are bad". Men det ser jo veldig dumt og urealistisk ut for de som kan litt om det.

Anonymkode: 6b6c6...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 18.59):

Damer som hyler sånn når de ser noe skummelt eller sjokkerende. Gjør folk det i virkeligheten? Menn hyler ikke på den måten på film.

Anonymkode: cdf99...93c

Og ikke bare en gang, men gjerne igjen og igjen, ofte i sammenhenger de helst burde holde kjeft for å ikke bli oppdaget eller hvor de burde bruke kreftene på å for eksempel løpe fra noe i stedet 😅 Tror ikke det er naturlig å skrike i slike tilfeller. 

Anonymkode: 27611...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg st narkotika er blitt normalisert. På 90 tallet ble det moralisert over narkotika i tv serier, nå er det noe de bare gjør ute på byen og så ler de liksom av det dagen derpå akkurat som det var no big deal. Akkurat som om de bare hadde fått i seg for mye å drikke. Og dette er gjerne serier myntet på ungdom. Liker det ikke

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Maleficenta said:

Irriterer meg st narkotika er blitt normalisert. På 90 tallet ble det moralisert over narkotika i tv serier, nå er det noe de bare gjør ute på byen og så ler de liksom av det dagen derpå akkurat som det var no big deal. Akkurat som om de bare hadde fått i seg for mye å drikke. Og dette er gjerne serier myntet på ungdom. Liker det ikke

Narkotika er (dessverre) veldig normalisert  i samfunnet i dag

Anonymkode: a15ba...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/8/2023 at 10:20 PM, Djungelvrål said:

Og når de flytter har de gjerne bare et par kofferter, en lampe og noen få pappesker stuet bak i bilen.  Ingen har så få ting!!

Og når de går på skolen i USA går de stadig med bøker under armen, istedenfor noe å bære dem i. De har jo skap på skolen der borte, men dog. Virker som amerikanere heller vil dø enn å bli sett bærende på en pose, eller enda verre, med ransel.

10 hours ago, Maleficenta said:

Så noe som irriterte meg igår. Det står iallefall fem stk inne i en heis og de to hovedpersonene i serien har en fortrolig samtale som ingen må få høre, men hallo. Det står tre andre inni heisen og. De har ører

Grey's anatomy? 😅

5 hours ago, Maleficenta said:

Irriterer meg st narkotika er blitt normalisert. På 90 tallet ble det moralisert over narkotika i tv serier, nå er det noe de bare gjør ute på byen og så ler de liksom av det dagen derpå akkurat som det var no big deal. Akkurat som om de bare hadde fått i seg for mye å drikke. Og dette er gjerne serier myntet på ungdom. Liker det ikke

Dessverre har det blitt sånn, I New York feks oser det av narkotika over alt man går. Trist utvikling. Jeg har lest litt om saken, og lurt på om ikke de fastboende også synes det er ille. De har jo hatt det strengt med vanlig røyking der borte før. Men nå virker det som full frislipp av marihuana over alt. Og det virker som de fleste synes det er helt greit plutselig. 

Anonymkode: d11bd...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og når de går på skolen i USA går de stadig med bøker under armen, istedenfor noe å bære dem i. De har jo skap på skolen der borte, men dog. Virker som amerikanere heller vil dø enn å bli sett bærende på en pose, eller enda verre, med ransel.

Grey's anatomy? 😅

Dessverre har det blitt sånn, I New York feks oser det av narkotika over alt man går. Trist utvikling. Jeg har lest litt om saken, og lurt på om ikke de fastboende også synes det er ille. De har jo hatt det strengt med vanlig røyking der borte før. Men nå virker det som full frislipp av marihuana over alt. Og det virker som de fleste synes det er helt greit plutselig. 

Anonymkode: d11bd...071

tragisk. De som lager tv burde være mer bevisst på slikt. Og begge eksemplene mine var fra serien glamorous, men kunne lett vært greys anatomy og altså 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Narkotika er (dessverre) veldig normalisert  i samfunnet i dag

Anonymkode: a15ba...90a

ja og de som lager tv for ungdom bør ikke bidra ytterligere til dette. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke om det er nevnt her før men hvorfor bruker INGEN sykkel i post-apokalypsen?? I The Last of Us hadde de til og med en dialog om hvordan bensin går ut på dato og blir mindre og mindre effektiv. En sykkel er jo mye enklere og rimeligere å ha med seg og håndtere enn en hest også?

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser aldri opp maten sin, men flytter den rundt på tallerkenen med gaffelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 3.8.2023 den 23.21):

Vet ikke om det er nevnt her før men hvorfor bruker INGEN sykkel i post-apokalypsen?? I The Last of Us hadde de til og med en dialog om hvordan bensin går ut på dato og blir mindre og mindre effektiv. En sykkel er jo mye enklere og rimeligere å ha med seg og håndtere enn en hest også?

Ville heller hatt hesten. Man kan ri i ganske full gallopp gjennom dårlig terreng og rømme fra uhyrene, jeg hadde ikke klart å sykle opp en bratt bakke om det så stod om å bli spist sakte

Anonymkode: 6639c...220

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei av dette hendelsesforløpet;

Mann og kvinne som ikke liker hverandre må jobbe sammen, med noe som akkurat de to er gode i. Typisk etterforskning, eller redde verden på en eller annen måte. De får et skikkelig dårlig førsteinntrykk av hverandre, og dialogen går trått i starten. Mannen forsøker å fikse relasjonen, men sier noe klønete, kvinnen bare himler med øynene over denne klovnen hun må jobbe med. Ofte går en av de bak kulissene og ber om å få jobbe med noen andre, men nei. Så skjer det et eller annet, så de plutselig har en fortrolig samtale. Gradvis lærer de å like hverandre likevel, og plutselig er de et radarpar. Før eller senere kysser de. 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg bare hater når hovedpersonene ender opp med å kysse, med mindre jeg faktisk setter meg ned med en romantisk komedie. Kan ikke menn og kvinner bare gå overens sammen av og til?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...