Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Når en tragisk, sjokkerende nyhet som påvirker livet deres kommer på TV og alle følger TV-en målløse og suger til seg informasjonen -  og en av de bare skrur av TV-en midt i nyhetssendingen - og ingen protesterer …🤔

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har tid til å gjøre alt mulig innenfor arbeidstid. Spesielt sært i legeserier. Man vet jo hvor travelt det er i helsesektoren, men det er null problem å møte noen til lunsj på cafe, dra på et møte, gå en tur, eller bare ha uendelig lange samtaler ved kaffemaskinen. Det står i sterk kontrast til sykepleiere som ikke engang rekker å gå på do i løpet av vakten...

Anonymkode: 265c9...d41

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er venner/vennegjenger i filmer så totale motsetninger, de har helt ulik personlighet og klesstil. Ofte også veldig ulik økonomi. I virkeligheten er man ofte litt mer like, man kopierer hverandre klesstil osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 16.10):

Alle har tid til å gjøre alt mulig innenfor arbeidstid. Spesielt sært i legeserier. Man vet jo hvor travelt det er i helsesektoren, men det er null problem å møte noen til lunsj på cafe, dra på et møte, gå en tur, eller bare ha uendelig lange samtaler ved kaffemaskinen. Det står i sterk kontrast til sykepleiere som ikke engang rekker å gå på do i løpet av vakten...

Anonymkode: 265c9...d41

En annen rar ting spesielt i amerikanske serier er at de ofte sier:  "can you cover my shift?"   Kan du ta vakta mi?  Som om det er den største selvfølge at noen andre skal gidde å jobbe 8-10 timer for deg sånn helt uten videre.  Gjelder også  i mange andre yrker, ofte i serveringsbransjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 16.10):

Alle har tid til å gjøre alt mulig innenfor arbeidstid. Spesielt sært i legeserier. Man vet jo hvor travelt det er i helsesektoren, men det er null problem å møte noen til lunsj på cafe, dra på et møte, gå en tur, eller bare ha uendelig lange samtaler ved kaffemaskinen. Det står i sterk kontrast til sykepleiere som ikke engang rekker å gå på do i løpet av vakten...

Anonymkode: 265c9...d41

For ikke å si at de har sex på lageret i arbeidstiden..

Anonymkode: ea12a...0a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 0.04):

Topptrente hunder som kan drøssevis av kompliserte kommandoer, men som aldri trenes med. Altså, en hund kan lære seg fryktelig mange triks, men det er ganske ferskvare. Det er en grunn til at tjenestehunder trener nesten hver dag. Det er ikke sånn at du kan lære opp en hund til å for eksempel drepe på kommando, og så fungerer han fint som dorsk familiehund i årevis, før det er bruk for kommandoen og bikkja dreper feilfritt.

Anonymkode: f8a5d...057

Mulig jeg misforstår deg her, men hvis det ikke har direkte med handlingen i filmen å gjøre, har jeg ikke noe behov for å se at hunden blir trent.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det skjer en gigantisk apokalyptisk hendelse over hele verden, zombie / vampyr-utbrudd, eller noe.

Selv om det liksom skal ha gått mange måneder (eller ett par år i historien) så vokser aldri  håret til kvinnene lenger. Men alle menn får automatisk en del skjegg. :nisseblunk: 

Anonymkode: 5d4ae...4bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at kvinner med langt tjukt og gjerne krøllete hårolje absolutt alle settinger. De lager mat med håret løst, har sex med håret løst, trener med håret løst, opererer folk med håret løst… Har langt hår med volum i selv og det er ytterst sjeldent at det er løst :P

Anonymkode: d30bb...09f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg irriterer meg over at kvinner med langt tjukt og gjerne krøllete hårolje absolutt alle settinger. De lager mat med håret løst, har sex med håret løst, trener med håret løst, opererer folk med håret løst… Har langt hår med volum i selv og det er ytterst sjeldent at det er løst :P

Anonymkode: d30bb...09f

Skrivefeil: ikke hårolje,  hår! Skulle stå «og gjerne krøllete hår har det løst i absolutt alle settinger»

Anonymkode: d30bb...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når heltene er med i et slag så er det ofte plutselig et avbrekk midt inn i der de har tid til en rørende samtale eller andre ting som tar litt tid. For to sekunder var det fullt av fiender som kom mot dem fra alle kanter, men de har da tatt pause sånn at helten(e) kan bli ferdig med det de holder på med. To sekund etter at de er ferdig så er det på han igjen. 

Mange eller de fleste filmer og serier rettet mot kvinner er basert på to stykker som er sjelevenner, perfekte for hverandre, "har aldri møtt noen som deg", men de kan ikke få hverandre. Da skal det være masse hindringer, drama, misforståelser, sårede følelser og masse styr før de til slutt får det til. 

"Åh, jeg fikk drømmejobben i en annen by og tok jobben, men i siste sekund så fant jeg ut at det er deg jeg må ha. Så da må jeg rushe gjennom byen før jeg løper inn i armene dine". Da er selvfølgelig begge klare for det og de kan ha gjort de forferdeligste ting, men det er da plutselig glemt. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (23 minutter siden):

"Åh, jeg fikk drømmejobben i en annen by og tok jobben, men i siste sekund så fant jeg ut at det er deg jeg må ha. Så da må jeg rushe gjennom byen før jeg løper inn i armene dine". Da er selvfølgelig begge klare for det og de kan ha gjort de forferdeligste ting, men det er da plutselig glemt. 

Nei, de må rushe til flyplassen. Alle sånne reunions skjer på flyplasser ;) 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (25 minutter siden):

Nei, de må rushe til flyplassen. Alle sånne reunions skjer på flyplasser ;) 😁

Ja, det stemmer det ja og så rekker de det alltid i siste øyeblikk 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine Marley skrev (51 minutter siden):

Når heltene er med i et slag så er det ofte plutselig et avbrekk midt inn i der de har tid til en rørende samtale eller andre ting som tar litt tid. For to sekunder var det fullt av fiender som kom mot dem fra alle kanter, men de har da tatt pause sånn at helten(e) kan bli ferdig med det de holder på med. To sekund etter at de er ferdig så er det på han igjen. 

Mange eller de fleste filmer og serier rettet mot kvinner er basert på to stykker som er sjelevenner, perfekte for hverandre, "har aldri møtt noen som deg", men de kan ikke få hverandre. Da skal det være masse hindringer, drama, misforståelser, sårede følelser og masse styr før de til slutt får det til. 

"Åh, jeg fikk drømmejobben i en annen by og tok jobben, men i siste sekund så fant jeg ut at det er deg jeg må ha. Så da må jeg rushe gjennom byen før jeg løper inn i armene dine". Da er selvfølgelig begge klare for det og de kan ha gjort de forferdeligste ting, men det er da plutselig glemt. 

Dette fyrer skikkelig opp under dårlige forhold 

Anonymkode: 6639c...220

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 18.26):

Ja! Og at de ofte inviterer venner av venner … 🤷🏻‍♀️ 

Og i tvserier er det noen skuespillere som har sluttet,og da kommer plutselig ikke de i bryllupet, selvom det er et familiemedlem som gifter seg...

Anonymkode: dd8e3...0ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at hvis det skjer en ulykke,eller noen føder,så kommer hele slekta og venter i flere timer på sykehuset. Også skal alle 25 stk inn til den fødende straks etter fødsel.. Er det sånn i USA eller er det bare på film? 

Anonymkode: dd8e3...0ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de later som det er vanligst at mannen forlater familien, når statistikk viser at 90% av samlivsbrudd er kvinnen som sparker mannen på dør.
At det fremdeles spres romantiske illusjoner når 50% av ekteskap ender i skilsmisse, og 20% av befolkningen er aleneboende.
At det i krimserier stort sett er kvinner som er drapsofre, når 78% av drapsofre i virkeligheten er menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg syns det er rart at hvis det skjer en ulykke,eller noen føder,så kommer hele slekta og venter i flere timer på sykehuset. Også skal alle 25 stk inn til den fødende straks etter fødsel.. Er det sånn i USA eller er det bare på film? 

Anonymkode: dd8e3...0ab

Er rart at ørten familiemedlemmer kan ta fri fra jobb og alle andre forpliktelser fordi en niese/datter/søster osv. ska få en unge.  I tilleg er det jo ikke plass på sykehus til 10 + familiemedlemmer for alle som ska føde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de alltid tryner når noen jakter på de

At de alltid går ned i mørk skummel kjeller

At de hopper på et fly i fart🤣 (i magi filmer er det greit men hvis ikke nei)

 

 

Anonymkode: 191df...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (8 timer siden):

Er rart at ørten familiemedlemmer kan ta fri fra jobb og alle andre forpliktelser fordi en niese/datter/søster osv. ska få en unge.  I tilleg er det jo ikke plass på sykehus til 10 + familiemedlemmer for alle som ska føde. 

Ikke sant? En fødsel kan jo ta ganske lang tid men i filmer går det jo ofte fort da! 😂

Anonymkode: dd8e3...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen mestertyver skal stjele noe som er godt bevoktet vet de i detalj hvilke koder/fingeravtrykk/osv de må få tak i for å komme inn i hvelvet. Selvom det er mange ulike rom og dører med ulike koder så vet de dette før de har vært der og de har også en romplan over bygget, selvom de aldri har vært der før. 

Anonymkode: 03419...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...