Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Roxie Hart skrev (På 2.5.2009 den 19.52):

Jeg irriterer meg over at de har nummeret til den de skal ringe i hodet. Til alle. Uansett..

I karate kid 1 får Daniel telefon nummeret og adressen notert ned på en lappe av skolens kuleste jente 😉

Anonymkode: 1cd34...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Kitten skrev (På 2.5.2009 den 19.47):

Jeg irriterer meg over at de sier "jeg ringer deg" til personer de nettopp har møtt, uten å spørre etter telefonnummer eller i det minste et etternavn.

I karate kid 1 får Daniel telefon nummeret og adressen notert ned på en lappe av skolens kuleste jente 😄

Anonymkode: 1cd34...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At menn framstilles som like sterke eller sterkere enn kvinner.

Anonymkode: a7d2f...18f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn er jo fysisk sterkere enn de fleste kvinner. 

Endret av Peonjenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (5 minutter siden):

Menn er jo fysisk sterkere enn de fleste kvinner. 

Synes det er rarere at små damer på maks 50kg sparker en høy, diger muskelbunt tvers over rommet. Man kan godt være liten og sterk, men det der er ikke fysisk mulig.

Anonymkode: f8a5d...057

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes det er rarere at små damer på maks 50kg sparker en høy, diger muskelbunt tvers over rommet. Man kan godt være liten og sterk, men det der er ikke fysisk mulig.

Det er mulig. 

Noen ganger handler det om teknikk og ikke bare muskler. Jeg har selv sett (ikke på TV, men i virkeligheten) en topptrent kampsportkvinne på knappe 55 kg og ca. 1,65 grisebanke en diger mann. Han hadde ikke en sjanse engang. 

Anonymkode: 2e7f1...d9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mulig. 

Noen ganger handler det om teknikk og ikke bare muskler. Jeg har selv sett (ikke på TV, men i virkeligheten) en topptrent kampsportkvinne på knappe 55 kg og ca. 1,65 grisebanke en diger mann. Han hadde ikke en sjanse engang. 

Anonymkode: 2e7f1...d9f

Så han lettet fra bakken og fløy flere meter bakover?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 21.50):

Så han lettet fra bakken og fløy flere meter bakover?

Det der har faktisk hendt mannen min da han trente taekwondo. Det var det øyeblikket hvor han blokket for høyt slik at han egentlig ikke blokket i det hele tatt og hun hadde perfekt teknikk.

Han fløy en meter bakover og dundra rett inn i en murvegg. Fem knekte ribben og hoderystelse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltis når folk får en telefon der de får beskjed om noe alvorlig og det er helt klart at de ikke hadde hatt tid til å si det de skulle før samtalen er over 😛

Anonymkode: 8fb58...a96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som regel er dårlige på kontinuitet når de lager nye sesonger.

Anonymkode: ee698...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Balian d'Ibelin skrev (Akkurat nå):

Når de lager drama bare for dramas skyld. 

er ikke nettopp dette hele "poenget" med TV-serier og filmer da? :hjerter_rundt:

Anonymkode: 5d4ae...4bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er ikke nettopp dette hele "poenget" med TV-serier og filmer da? :hjerter_rundt:

Anonymkode: 5d4ae...4bb

Jo drama er poenget, og ha drama er viktig i tv serier og filmer.

Men noen ganger er det overdrevent og bare tullete

Som f.eks en tv serie jeg tror det var Mrs Marple om jeg husker riktig, men uansett en episode var det mye drama og finne hvem morderen var osv, men så la de til ekstra drama sjalusi drama som var helt unødvendig.  Det var en mann som traff en kvinne, og hans kjæreste ble sjalu fordi han nektet å si hvem han traff, men så fant man ut at kvinnen han traff var hans mor, Det er slik drama for dramas skyld jeg ikke liker. De å lage drama ut av dette var etter min personlige mening bare idiotisk. 

Drama burde være naturlig, når det er ganske opplagt at de lager bare drama for å lage drama så synes jeg personlig at det er idiotisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- De sier aldri "hadet" i telefonsamtaler, de bare legger rett på. Det er så konsekvent at jeg begynner å lure på om USA ikke sier noe for å avslutte telefonsamtaler?

- Noen møtes på kafe/bar, bestiller seg noe å spise eller drikke, har dialogen de skal ha også går de før det de har bestilt har kommet. Eller det blir servert, men de rører det ikke. Da er det altfor tydelig at det bare er props. Hvis scenen inkluderer mat/drikke, så ta det med!

Anonymkode: 23384...3a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tantadi skrev (På 22.1.2021 den 2.04):

Manusforfatterne til sykehusseriene kan umulig ha vært innlagt på sykehus. Leger som følger opp pasienten fra innleggelse til utskrivning. Gjerne den samme legen hele tia. Smellvakre er de og. Tar seg god tid og har lange dype samtaler med pasientene..🤣Og noen ganger bryr de seg så mye om pasienten at de kommer etter arbeidstid og sitter med pasienten. Ha ha..Det skjer ikke i virkelighetens verden. 

Enig i det meste, men da jeg var innlagt opplevde jeg en enorm omsorg og hjelp fra personalet. Og jeg fikk en fast kirurg som var den som snakka mest med meg. Følte sykepleierne alltid hadde god tid til meg.

...

Irriterer meg over folk på krimserier som går inn med vanlige klær og håret løst og leter etter spor på et åsted.

Og småting som er så unødvendig, så på "Julestjerna" i går, og i en scene sitter de ute på en benk og prater. Det kunne vært filma inne uten å miste essensen. Det er helt tydelig høst basert på klærne til de blurra personene i bakgrunnen, og så endrer vinkelen seg til å se de som snakker bakfra - med utsikt fra Aker Brygge, og man ser alle trærne oppe ved Akershus festning i høstfarger. Når hele poenget med serien er at den foregår i desember.

Anonymkode: 6335e...fa6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig i det meste, men da jeg var innlagt opplevde jeg en enorm omsorg og hjelp fra personalet. Og jeg fikk en fast kirurg som var den som snakka mest med meg. Følte sykepleierne alltid hadde god tid til meg.

...

Irriterer meg over folk på krimserier som går inn med vanlige klær og håret løst og leter etter spor på et åsted.

Og småting som er så unødvendig, så på "Julestjerna" i går, og i en scene sitter de ute på en benk og prater. Det kunne vært filma inne uten å miste essensen. Det er helt tydelig høst basert på klærne til de blurra personene i bakgrunnen, og så endrer vinkelen seg til å se de som snakker bakfra - med utsikt fra Aker Brygge, og man ser alle trærne oppe ved Akershus festning i høstfarger. Når hele poenget med serien er at den foregår i desember.

Er du klar over at folk kan ha forskjellige erfaringer. 

Også at de skriver om USA ikke Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er du klar over at folk kan ha forskjellige erfaringer. 

Også at de skriver om USA ikke Norge.

Selvsagt! :) Derfor jeg skrev om min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 16.47):

Den var fin. Du er generelt irriterert hele tiden da? Irriterer deg over det faktum at det er slik på ordentlig... 

Anonymkode: 88fb1...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...