Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

På 27.2.2020 den 23.09, sofie777 skrev:

Nevnte forsidebilde (vet at dette er en slags uniform, men det er det jeg så akkurat nå)

Petrol petrol petrol.png

Samme i a Hand maids tale. Alle fruene har den fargen på klærne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stusser over noe skikkelig dumt, så her må jeg være anonym :Knegg: I tv-serier forsyner de seg med flaskeøl, uten at de trenger å jekkes opp. De bare letter litt på korken.

Altså jeg skjønner at de ikke egentlig drikker øl. Men er det vanlig rundt om i verden, at korkene ikke trenger noe motstand og bare løftes av? (Unnskyld, jeg vet det er et dumt lav-terskel- spørsmål :ler:)

Anonymkode: 9ed9f...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser over noe skikkelig dumt, så her må jeg være anonym  I tv-serier forsyner de seg med flaskeøl, uten at de trenger å jekkes opp. De bare letter litt på korken.:Knegg:

Altså jeg skjønner at de ikke egentlig drikker øl. Men er det vanlig rundt om i verden, at korkene ikke trenger noe motstand og bare løftes av? (Unnskyld, jeg vet det er et dumt lav-terskel- spørsmål ):ler:

Anonymkode: 9ed9f...d45

Har de ikke skrukork i USA, da? Det virker som de har samme "tykkelse" som våre korker, men med gjenger så de kan skrus lett av. (Kun basert på hva jeg har sett på tv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser over noe skikkelig dumt, så her må jeg være anonym :Knegg: I tv-serier forsyner de seg med flaskeøl, uten at de trenger å jekkes opp. De bare letter litt på korken.

Altså jeg skjønner at de ikke egentlig drikker øl. Men er det vanlig rundt om i verden, at korkene ikke trenger noe motstand og bare løftes av? (Unnskyld, jeg vet det er et dumt lav-terskel- spørsmål :ler:)

Anonymkode: 9ed9f...d45

Det finnes mange typer øl hvor det bare er en sånn "drahempe" til kork. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skuespillerne skal gå rundt halv-nakne, bare for å få inn mest mulig nakenhet der. Dette har overhodet ingen annen "begrunnelse" enn at de skal være mest mulig i bar overkropp (eventuelt i bare undertøyet.

Anonymkode: 2cecb...72b

Apropos dette, kroppspresset. Når menn skal ha en toppløs scene så er det for eksempel vanlig praksis at de må dehydrerte i tre dager for å få optimal muskeldefinisjon. Eye-candy kan være fint, men det har fått alt for langt.

Anonymkode: 0d3e4...2a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting som må nevnes når det kommer til folk som klager på at de ikke spiser maten. Ofte er det mat av plastikk som er på bordet og ikke ekte mat.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Drar noen ut på landet (særlig til Irland eller lignende) blir veien alltid sperret av dyr, gjerne sauer. De har også en tendens til å glemme håndbrekket sånn at bilen havner et sted der den ikke kan kjøres. Da må de gå og damen har som regel sko som ikke passer å gå langt i. (Så Laws of Attraction i går og har sett Leap Year og PS I Love You tidligere der lignende ting skjer)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2016 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Også har de aldri en gang/entre i huset, man åpner ytterdøra også er det bare rett inn til stua!

Dette er helt normalt i veldig mange amerikanske hjem 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ariam skrev:

Dette er helt normalt i veldig mange amerikanske hjem 😂

Noe som er diskutert opp og i mente flere ganger de siste 4 årene siden denne kommentaren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2020 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Jeg stusser over noe skikkelig dumt, så her må jeg være anonym :Knegg: I tv-serier forsyner de seg med flaskeøl, uten at de trenger å jekkes opp. De bare letter litt på korken.

Altså jeg skjønner at de ikke egentlig drikker øl. Men er det vanlig rundt om i verden, at korkene ikke trenger noe motstand og bare løftes av? (Unnskyld, jeg vet det er et dumt lav-terskel- spørsmål :ler:)

Anonymkode: 9ed9f...d45

Vanlig lager øl på flaske i USA har som regel kork som det bare er å vri av

Anonymkode: a15ba...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis man binge-watcher litt, så kommer det opp en del ting som til sist irriterer deg langt over fletta.

1. Alle TV-serier har stort sett det samme narrativet/oppbygging fra episode til episode, men i Castle er det spesielt tydelig, spesielt etter at du har sett 4 sesonger på rad. 

2. Black chicks, black dudes, hispanic dudes og hispanic chicks har stort sett en stereotype. Black chicks er som regel rautende, og fremstilles ofte litt mindre intelligende. Black dudes er sånn gansta-opplegg, hispanic chicks er hissige og prater halvengelsk halvspansk. Hispanic dudes er narkolangere. Italienske fyrer er slesk og de elsker mora og bestemora si, som har den egentlige makta i familien. 

3. Det er svært irriterende at de i amerikanske serier tilsynelatende ikke har noe som heter arbeidsmiljølov. Er man ikke leder en plass så må man finnes seg i å bli trakassert, truet og passe barna til sjefen hvis man ikke vil ha sparken - sparken kan man få på sekundet for stort sett hvilken som helst teit grunn. 

4. I legeserier behandles LIS-leger som om de nettopp har begynt på førsteåret på medisin - de har liksom ikke noen grunnleggende kunnskaper og vet knapt hvor lilletåa er, og de blir satt til å ta blodprøver og labs.

5. Snakk om legeserier - de har aldri noe som heter turnus, de er on call hele tiden, og kommer springende fra hvor som helst for en pasient i krise som bare de og de alene kan behandle. 

6. Gud nåde deg om du er en hvit fyr på tur inn i chinatown eller spanish harlem

7. Det er så stort sprang mellom serier, fra kvalmende moralske serier som 7th heaven og Step by step hvor alt utagerende er helt krise og man nesten må ha en intervensjon, til andre serier - f.eks weeds og orange is the new black, hvor linjer ikke eksisterer. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en gruppe mennesker snakker sammen og alle sier like mye. Fullfører hverandres setninger, fyller ut poenget. Det er ikke sånn i virkeligheten !

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulidelig irriterende at hver eneste gang den drit-deilige damen i serien/filmen skal til å ha seg, så kommer det en plante, søyle eller vegg i veien. Når skal kamerafolkene lære seg at vi ikke vil studere grøntplanter og drit inngående når «business» skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Det er ulidelig irriterende at hver eneste gang den drit-deilige damen i serien/filmen skal til å ha seg, så kommer det en plante, søyle eller vegg i veien. Når skal kamerafolkene lære seg at vi ikke vil studere grøntplanter og drit inngående når «business» skjer.

Det er vel av hensyn til skuespilleren som ikke vil vise seg frem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FluffyChix said:


3. Det er svært irriterende at de i amerikanske serier tilsynelatende ikke har noe som heter arbeidsmiljølov. Er man ikke leder en plass så må man finnes seg i å bli trakassert, truet og passe barna til sjefen hvis man ikke vil ha sparken - sparken kan man få på sekundet for stort sett hvilken som helst teit grunn. 

 

Dette er jo faktisk sånn det er i USA...

Anonymkode: a15ba...90a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Grandidosa83 skrev:

Det er ulidelig irriterende at hver eneste gang den drit-deilige damen i serien/filmen skal til å ha seg, så kommer det en plante, søyle eller vegg i veien. Når skal kamerafolkene lære seg at vi ikke vil studere grøntplanter og drit inngående når «business» skjer.

Greit at du synes det er irriterende, og personlig verdsetter jeg «flua-på-veggen»-stil fordi seeren blir dratt mer ut av filmverdenens iscenesatte kvasi-virkelighet. Dette betyr ikke at jeg er spesielt interessert i nakenscener, men en slik tilnærming skaper en mer troverdig illusjon.

Men som @Maleficenta nevner er dette selvsagt av hensyn til skuespillerenes ønsker, og det å vise kropp er ofte definert i kontrakter. Noen har et avslappet forhold til nakenscener, mens andre må overtales til det - trolig mot klekkelig honorar. Andre ganger benyttes såkalte «body doubles». En annen faktor er hvilken aldersgrense produksjonen tar sikte på. Mer «stuerene» serier har potensiale til å nå et større publikum.

Så dette handler jo åpenbart ikke om «kameratabber».

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Lord Friendzone skrev:

Greit at du synes det er irriterende, og personlig verdsetter jeg «flua-på-veggen»-stil fordi seeren blir dratt mer ut av filmverdenens iscenesatte kvasi-virkelighet. Dette betyr ikke at jeg er spesielt interessert i nakenscener, men en slik tilnærming skaper en mer troverdig illusjon.

Men som @Maleficenta nevner er dette selvsagt av hensyn til skuespillerenes ønsker, og det å vise kropp er ofte definert i kontrakter. Noen har et avslappet forhold til nakenscener, mens andre må overtales til det - trolig mot klekkelig honorar. Andre ganger benyttes såkalte «body doubles». En annen faktor er hvilken aldersgrense produksjonen tar sikte på. Mer «stuerene» serier har potensiale til å nå et større publikum.

Så dette handler jo åpenbart ikke om «kameratabber».

Er selvfølgelig klar over dette. :) Det er likevel noe som går igjen og igjen.. Spør du meg kan man like godt kutte scenen før søylen, potteplanten osv er i fokus. 

Sekundært, hadde det vært meg; Månedsvis/årevis med knallhard trening, matregime osv.. hadde nesten krevd å få vise litt side-ass. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette må jeg reagere på med én gang! Ser en episode av nye MacGyver og han og to kolleger går inn i en bygning som har falt delvis sammen. De går inn UTEN hjelm og i sivile klær!! Det går redningsmenn sammen med dem og de er fullt utstyrt. Hvorfor gjør de sånn hele tiden? Jeg skjønner det på en måte i slag der en hjelm hadde skjult hele ansiktet, men her vil selv en komplisert hjelm ikke skjule hvem de er og litt mer beskyttelse enn en t-skjorte og jeans burde ikke være for mye å be om. Skal se ferdig, men spår at minst en av våre folk blir midlertidig blokkert av en eller annen betongblokk. (Og BTW Karlsruhe i serien og på kartet er veldig forskjellig)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en relativt kjent skuespiller spiller en gjesteopptreden i en eller annen TV-serie.   

I for eksempel NCIS eller Criminal Minds oppdager de etterforskerne at noe kriminelt har funnet sted, og de klarer å etterforske seg frem til at den skyldige bare kan være en av for eksempel FEM eller SEKS forskjellige personer. Men en av disse mulige gjerningspersonene spilles av en mer eller mindre kjent skuespillersamtidig som alle de andre mulige gjerningspersonene spilles av noen fullstendig ukjente skuespillere. Da er det nærmest garantert at den skyldige personen spilles av nettopp den mest kjente skuespilleren. 

Det blir som regel temmelig kjedelig å følge med på hele denne episoden da. For man kan allerede veldig tidlig gjette seg frem til hvem som egentlig var den skyldige. Dersom en rolle spilles av en ganske kjent skuespiller, samtidig som en rekke andre roller spilles av noen nesten helt ukjente skuespillere, så er det selvfølgelig rollen til den aller mest kjente skuespilleren som får aller mest oppmerksomhet og TV-tid.                                        

Anonymkode: 2cecb...72b

Hvis ikke den kjente personen er den skyldige, så er det fordi den skal ha en såkalt "recurring" role i fremtiden. Se bare på faren til DeNozzo, han har flere ganger ikke hatt helt rent mel i posen, men han er fremdeles med, selv om DeNozzo jr. ikke er med lenger (han gjør det veldig bra i Bull, forresten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekrus/brett som er tomme. Det er noe med bevegelsen de bruker. Late som om koppen har innhold, når det er helt åpenbart at de er helt tomme.

Skikkelig dust ting å henge seg opp i 😂

Anonymkode: 9ed9f...d45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...