Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Når karakterene har dialog som på en skikkelig dum måte skal "fortelle" seeren om hva som skjer. Ting man ALDRI hadde giddet å nevne i samtaler i virkeligheten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis man i tv-serier i møte med andre ikke umiddelbart bryter ut i verdens mest strålende smil er standardreplikken alltid "are you OK?" Jeg får helt gnagsår av det (dette gjelder for så vidt i bøker også).

Anonymkode: ffdfa...0d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lyser med sterk lommelykt rett i kamera. Jeg tåler svært lite skarpt lys rett i øynene. Så jeg blir irritert da jeg ikke får sett bort, men når en scene starter med denne skarpe lommelykten. Klønete eller med vilje. Haff!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mensen aldri er et problem når kvinner blir holdt fanget, eller når de blir voldtatt. Hva er sjansen liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle gjør feil på 80-tallet briller og øyenbryn. Man trenger bare Google litt å se slike ekte bilder, så vet man alle bommer når de skal gjengjeldes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, visp skrev:

At mensen aldri er et problem når kvinner blir holdt fanget, eller når de blir voldtatt. Hva er sjansen liksom?

Det å gå på do er sjelden et problem heller. Personer er like bundet da de ble tatt til fange som de er tre dager senere når de blir funnet av helten/heltinnen 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, visp skrev:

At mensen aldri er et problem når kvinner blir holdt fanget, eller når de blir voldtatt. Hva er sjansen liksom?

Man trenger ikke vise alt i filmer.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

Det å gå på do er sjelden et problem heller. Personer er like bundet da de ble tatt til fange som de er tre dager senere når de blir funnet av helten/heltinnen 

Man kan tenke seg at karakterene går på do off screen.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de kan gå inn gjennom branndører.  Selv om det er smekklås. Dette skal jo være branndører som ikke åpnes fra utsiden. Vel, ser ikke slik ut i filmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan tenke seg at karakterene går på do off screen.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Nei, som jeg skrev er tau og lignende på samme sted tre dager etterpå (liksom), da vet man at befrielsen er filmet samtidig med at man filmet at de ble tatt til fange eller like etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I Supernatrual hvor Sam og Dean har begge død hundrevis av ganger (ok en liten overdrivelse, men de har begge dødd mange ganger) og de kommer alltid tilbake, men vær gang en av dem "dør" så oppfører den andre seg som at de er borte for alltid. 

Eller ta serien Charmed som gikk fra 1998 til 2006 hvor det var etablert at det er et liv etter døden og at man til og med kan kontakte døde slektninger og få dem ned på jorden igjen, men når noen dør da oppfører de seg som at man aldri får sett dem igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

I Supernatrual hvor Sam og Dean har begge død hundrevis av ganger (ok en liten overdrivelse, men de har begge dødd mange ganger) og de kommer alltid tilbake, men vær gang en av dem "dør" så oppfører den andre seg som at de er borte for alltid. 

Eller ta serien Charmed som gikk fra 1998 til 2006 hvor det var etablert at det er et liv etter døden og at man til og med kan kontakte døde slektninger og få dem ned på jorden igjen, men når noen dør da oppfører de seg som at man aldri får sett dem igjen.

Enig, men bortsett fra; 

Spoiler

I Charmed får man jo aldri sett Prue etter hun døde da, ingen bilder eller noe overhodet. 

 

Anonymkode: 85a7d...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 9.04, smalls skrev:

Når de ringer legen, banken osv, så kommer de igjennom på sekundet. Trenger ikke å vente eller noe. Ringer de direkte til legen, så tar han tlf med en gang 

Enda bra. Hadde vært trist å sett en film med realistisk pausemusikk fra banken i en halv time. Vil heller si takk og pris for at i film kan verden gjøres enklere. 

Anonymkode: 99045...820

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men bortsett fra; 

  Vis skjult innhold

I Charmed får man jo aldri sett Prue etter hun døde da, ingen bilder eller noe overhodet. 

 

Anonymkode: 85a7d...3c4

Sant men...Det er fordi skuespilleren (Shannon Doherty) ikke lot dem bruke bilder av henne eller vise clip fra tidligere sesonger av henne og hun ville ikke komme tilbake. Man kan ikke vise bilder eller film av noen i en film eller tv serie uten tillatelse fra personen man vil vise bilde eller film av.

 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle, uten noe problem kan svelge en håndfull av piller uten vann. 

Anonymkode: 98a07...21f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri sier "hadet" når de skal legge på telefonen.

At laboratoriearbeid på film er så utrolig utrolig dårlig og så langt fra virkeligheten du kan få det. 

Anonymkode: b79f8...979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.8.2020 den 17.19, AnonymBruker skrev:

At alle, uten noe problem kan svelge en håndfull av piller uten vann. 

Anonymkode: 98a07...21f

Og hvis det er en beroligende pille, så virker den sekundet etter den er svelget. 

Anonymkode: 7f683...4fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lurer egentlig på om det er mer normalt i USA, men som nordmann er det ganske merkelig at de ved høytider så er de ikke med familien. Noen ganger feirer de ikke engang. Det er jul, men så må de fikse ditt og datt. Om det er tenåringer så er gjerne foreldrene borte osv. Bare synes det er litt rart. Eventuelt så er vi som nordmenn litt sære siden "alle" skal være med familien.

Det irriterer meg litt at de i mange serier ikke kan være ærlig med en kjæreste eller venn om de har gjort noe feil. For eksempel har ei kysset en annen fyr og istedenfor å bare være ærlig så er det masse styr for å skjule det, men så finner de det ut uansett.

Irriterer meg også over den der med at de aldri får forklare seg om de har gjort noe eller en eller annen har misforstått noe. Da må de lage en dramatisk scene og ignorere vedkommende før de plutselig finner ut av det og da er alt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Elaine Marley said:

Lurer egentlig på om det er mer normalt i USA, men som nordmann er det ganske merkelig at de ved høytider så er de ikke med familien. Noen ganger feirer de ikke engang. Det er jul, men så må de fikse ditt og datt. Om det er tenåringer så er gjerne foreldrene borte osv. Bare synes det er litt rart. Eventuelt så er vi som nordmenn litt sære siden "alle" skal være med familien.

Haha... Da jeg var singel feiret jeg ikke jul. Enten jobbet jeg, eller så satt jeg hjemme og gjorde ingenting. Har til og med vært på treningssenteret og på høyskolen på julaften:P. For en gangs skyld god plass på parkeringen.

Jeg irriterer meg over alle de single unge kvinnene på film, som jobber på typ en kafé eller som assistent (før de møter drømmeprinsen, selvsagt) midt i New York City. De strever med å få endene til å møtes stakkar, men å bo i en diger studioleilighet med balkong og badekar, det har de råd til!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...