Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Sikkert nevnt før, men når det er dekket på med skikkelig stor, digg frokost og hovedpersonen skal på jobb og bare «gotta run» mens h*n røsker med seg et eple

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.1.2020 den 13.07, parmanoia skrev:

Legene gjør også oppgavene til sykepleiere, radiografer og bioingeniørene. Og så drar de ofte på bar etter jobb. Eller drar hjem med stetoskopet rundt halsen. 😄

De går også alltid til og fra jobb i jobbklær/sykehusuniformer.  Ikke så farlig med hygiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sjåføren må se lenge på passasjeren under samtale når bilen er i fart.....

Anonymkode: 6e2eb...29a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

I tillegg er det av disse karakterene som fremstår super-skyldig, ekstremt nervøs og rastløs + svarer veldig unnvikende på hvert eneste spørsmål som de etterforskerne  kommer med. Alt det tullet der er jo for at TV-seerne skal gå ut fra at denne personen er skyldig som bare pokker, og så drar det alt fokus vekk fra den egentlige gjerningspersonen. Først LAAAANGT ut i episoden, så kommer det frem at denne nervøse karakteren selvfølgelig ikke var "den skyldige" likevel. Kanskje denne personen var utro mot ektemannen sin eller noe sånn, og overhodet ikke ønsket å fortelle noe om hvorfor man befant seg i det aktuelle området. Men det var en av de andre typene som var den egentlige morderen.                         

Anonymkode: 2cecb...72b

 

Minner meg om en episode av Broadchurch hvor det virket som faren heller ville at politiet skulle tro at han hadde drept sønnen enn at han hadde vært utro mot kona.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 18.26, Aragorn ll Elessar skrev:

Er mulig jeg har skrevet dette før.

Men i historiske filmer f.eks om Mary, Queen of Scots som levde et liv med mye drama. Men isteden for å bruke ting fra det virkelige livet til Mary,Queen of Scots, så dikter de opp ting som aldri skjedde. Det er det samme med nesten alle historiske karakterer man lager film om.

Jeg er så enig, det er så frustrerende - jeg orker ikke se på historiske filmer og serier lenger... Jeg forstår at de går langt for å skape underholdning, men må de virkelig gjøre det for enhver pris...? Hvis ikke virkeligheten var spennende nok, kanskje de heller kunne finne en annen historie å lage film om? Men i tilfellet om Mary Queen of Scots så burde absolutt virkeligheten være spennende nok! 

Og jeg forstår også at de selger veldig mye mer ved at skuespillerne snakker engelsk. Men - arrgh - det var ingen i Romerriket eller antikkens Hellas som snakka engelsk! 😄 Ikke engang i England snakka de engelsk som vi kjenner det nå hvis vi går en del hundreår tilbake i historien! 

Jeg synes også det er ille når de lager filmer basert på bøker der boka ikke er til å kjenne igjen... Av brukernavnet ditt regner jeg med at du (som meg - se mitt brukernavn ;) ) er fan av Ringenes Herre og Tolkien? Jeg kunne sagt mye om de filmene også her, men da blir jeg bare så revet med, at jeg skal ikke begynne... Kan bare nevne at det filmskaperne gjorde mot Faramir har vært vanskelig for meg å tilgi...  

Endret av princeofithilien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, princeofithilien skrev:

 

Og jeg forstår også at de selger veldig mye mer ved at skuespillerne snakker engelsk. Men - arrgh - det var ingen i Romerriket eller antikkens Hellas som snakka engelsk! 

 

Kan ikke akkurat forvente at man skal snakke språk som ikke eksisterer lenger.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke akkurat forvente at man skal snakke språk som ikke eksisterer lenger.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Nei, jeg forventer det heller ikke. Jeg bare velger å ikke se på de filmene, fordi det blir så lite troverdig for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.1.2020 den 22.04, SupaWoman skrev:

De går også alltid til og fra jobb i jobbklær/sykehusuniformer.  Ikke så farlig med hygiene.

Det gjør de i noen land

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner med langt hår er usannsynlig flinke til å sette håret i en strikk og få til en fin frisyre på første forsøk. Jeg må alltid prøve mange ganger før alt håret er med og det ser noenlunde ut. Må alltid børste det først også, men det behøver de aldri!

Anonymkode: 10494...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner med langt hår er usannsynlig flinke til å sette håret i en strikk og få til en fin frisyre på første forsøk. Jeg må alltid prøve mange ganger før alt håret er med og det ser noenlunde ut. Må alltid børste det først også, men det behøver de aldri!

Anonymkode: 10494...302

Ja for det er jo noe folk vil sitte og se på når de ser på film/tv serie. 

Forresten så er det blitt brukt timevis på frisyren av stylister som gjør det før de begynner å spille inn scenen.

Og denne klagen virker mer som at du ikke liker at noen får ting til bedre en deg.

Anonymkode: 8b64b...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det er jo noe folk vil sitte og se på når de ser på film/tv serie. 

Forresten så er det blitt brukt timevis på frisyren av stylister som gjør det før de begynner å spille inn scenen.

Og denne klagen virker mer som at du ikke liker at noen får ting til bedre en deg.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Åååååh, hold kjeft!!!!

Anonymkode: c4308...f25

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det er jo noe folk vil sitte og se på når de ser på film/tv serie. 

Forresten så er det blitt brukt timevis på frisyren av stylister som gjør det før de begynner å spille inn scenen.

Og denne klagen virker mer som at du ikke liker at noen får ting til bedre en deg.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Haha, du har ikke lagt merke til trådens tittel?

Selvfølgelig skjønner alle at det er stylisten som fikser frisyren! Himmel og hav...og land og fjord i samme slengen 🤣

Anonymkode: 10494...302

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det er jo noe folk vil sitte og se på når de ser på film/tv serie. 

Forresten så er det blitt brukt timevis på frisyren av stylister som gjør det før de begynner å spille inn scenen.

Og denne klagen virker mer som at du ikke liker at noen får ting til bedre en deg.

Anonymkode: 8b64b...5ba

Hva er egentlig motivasjonen din for å poste i denne tråden 5ba?

Anonymkode: 1fc2e...c86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Når sjåføren må se lenge på passasjeren under samtale når bilen er i fart.....

Anonymkode: 6e2eb...29a

Det irriterer meg også ofte. Vi så forresten en serie for ikke så lenge siden hvor sjåføren krasjet med en annen bil fordi han så for lenge på elskerinnen sin. 

Anonymkode: 10494...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har blitt skrevet før, men jeg velger å skrive det uansett.

Når menneskene i filme skal snakke om noe hemmelig, kan de godt gjøre det rett ved siden av mange andre, da med vanlig stemme, uten at noen får det med seg. Er det derimot med i handlingen at noen andre skal høre hva som blir sagt, ja så kan de plutselig stå et godt stykke fra den som lytter uten at personen går glipp av et ord. 

Anonymkode: d41a8...04f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg at de ikke skrur på lyset i skrekkfilmer!!  Om jeg hadde hørt en skummel lyd på kjøkkenet hadde jeg skrudd på alle lys på vei dit

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To personer er midt i en kamp som regel en mann og dame så skal den ene plutselig begynne å snakke om det er noe mer mellom dem en bare vennskap.

De er i en kamp om liv og død ikke akkurat riktig tidspunkt til slike samtaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de forteller noe superhemmelig med åpen dør, og bestandig står noen og lytter. Hender ofte jeg brøler: "Lukk døren for svarte" 😄 

Anonymkode: 10494...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...