Miss I.W. Skrevet 8. juni 2009 #181 Del Skrevet 8. juni 2009 Kjære, Aurelia! Så kjedelig at du sliter sånn med menssmerter og en mann som ikke kan bestemme seg! Det eneste jeg kan tipse om når det gjelder mensen er smertestillende og fysisk aktivitet! Det er drit vanskelig å komme i gang med f.eks. en tur når en bare vli ligge på sofaen og "dø", men det hjelper! Jeg trodde at hvis jeg skulle ha barn så måtte jeg nok jobbe for det, men nå er vi "gamle" og jeg slapp. Jeg synes at det er veldig synd at du er alene om prøvingen og må "lure" han med på det! Det er vanskelig å bli enig om slikt, og enda vanskeligere å møtes på halvveien (en halv baby?!? ) Mange menn (og kvinner) blir enda vanskeligere å få med på laget når en maser, så kanskje du skal ta en liten pause med masingen og ta en konstruktiv prat med han over sommeren? Sikkert kjempevanskelig, men vi får håpe at han "glipper" i mellomtiden! Og for all del ikke avslør el, sånn at han er forberedt på å hoppe av i tide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 8. juni 2009 #182 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei Aurelia, har ikke så mye konstruktivt å komme med i dag, men har alltids en klem på lur Håper dagen i dag er bedre og at de verste mens smertene er borte, jeg har også sterke smerter de to første dagene og trives best i fosterstilling - og det er et sant helvete når det pågår. Men det er bare sånn det er for noen av oss, desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #183 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Kjære, Aurelia! Så kjedelig at du sliter sånn med menssmerter og en mann som ikke kan bestemme seg! Det eneste jeg kan tipse om når det gjelder mensen er smertestillende og fysisk aktivitet! Det er drit vanskelig å komme i gang med f.eks. en tur når en bare vli ligge på sofaen og "dø", men det hjelper! Jeg trodde at hvis jeg skulle ha barn så måtte jeg nok jobbe for det, men nå er vi "gamle" og jeg slapp. Jeg synes at det er veldig synd at du er alene om prøvingen og må "lure" han med på det! Det er vanskelig å bli enig om slikt, og enda vanskeligere å møtes på halvveien (en halv baby?!? ) Mange menn (og kvinner) blir enda vanskeligere å få med på laget når en maser, så kanskje du skal ta en liten pause med masingen og ta en konstruktiv prat med han over sommeren? Sikkert kjempevanskelig, men vi får håpe at han "glipper" i mellomtiden! Og for all del ikke avslør el, sånn at han er forberedt på å hoppe av i tide! ja, vanskelig å bli "enige".. så blir det til at han bestemmer, noe jeg synes er urettferdig... men respekterer jo han forsåvidt altså, er ikke det... skjønner det må bli sånn. Jeg tror heldigvis han ville blitt glad og forventningsfull dersom jeg skulle bli gravid nå, vi snakker varmt sammen om våre fremtidige barn og familie.. han er bare ikke klar når det kommer til å faktisk prøve nå, idag.. han liker å vente og beholde tryggheten liksom. Skal ikke avsløre EL, men han er veldig smart og følger med. Han vet f.eks at jenter har mest lyst når det er EL.. og at det er størst sannsynlighet for at jeg blir gravid i en liten periode der jeg vil hele veien... hehe. Har langt ifra mistet håpet på at vi sammen blir heldige og ventende..snart Hei Aurelia, har ikke så mye konstruktivt å komme med i dag, men har alltids en klem på lur Håper dagen i dag er bedre og at de verste mens smertene er borte, jeg har også sterke smerter de to første dagene og trives best i fosterstilling - og det er et sant helvete når det pågår. Men det er bare sånn det er for noen av oss, desverre. hadde kun smerter dag 1 og 2, og da kun i ganske korte små intense brekk.. nå er jeg så fin som bare det, og nesten "friskmeldt". Synes tanta behandler meg bra jeg... (klagde bare litt mye sist mens det stod på..) .................. da har jeg faktisk tatt opp med sambo at jeg veldig gjerne VILLE ha en baby i løpet av 2010... hehe.. er litt morsomt da, hans reakskjon... For det første: han sier han ikke kan si hva han mener om det, han må fordøye deg og komme tilbake til det.. og for det andre: ... ser han driver og regner... da kan vi jo vente til februar da.. så rekker vi enda 2010.. (utspekulerte...!).. og litt senere.. hey vent nå litt, det er jo bare 8 måneder til!!! Men han smilte og tok det bra, han synes nok det er ganske stas at jeg vil stifte familie med han. og han trenger ikke spille skuespill... han har jo visst lenge at jeg har lyst på barn. kanskje det var godt av meg å konkretisere det nærmere, sånn at hele greia blir mer reelt for han og at han virkelig kan begynne å innstille seg psykisk på å bli far Endret 9. juni 2009 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 9. juni 2009 #184 Del Skrevet 9. juni 2009 Virker som om sambo begynner å bli klar for prøvingen jo Så bra! Skal nok se at det blir baby på deg om ikke så lenge nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 9. juni 2009 #185 Del Skrevet 9. juni 2009 Innom med en klem Det virker som at samboeren din begynner å bli litt mer på gli nå. Veldig bra! Mannfolk trenger nok ofte en god del tid å tenke på sånt og venne seg til tanken tror jeg. Jeg spurte mannen min på bryllupsreisa når han kunne tenke seg å begynne å prøve, men da snakka han det bare bort. Jeg ble litt skuffa fordi jeg hadde lyst å begynne å prøve med en gang og tenkte at det kunne ta tid, men så gadd jeg ikke å mase på han igjen på ei stund. Ca 8-9 måneder senere begynte vi å prøve... Så du er ikke aleine om å være førstemann som er klar for prøving! Hadde vært så mye enklere om par alltid ble enige om sånt samtidig! Vi jenter er jo fæle til å bruke alt for mye tid på å tenke i tillegg, og det gjør ikke saken så mye bedre God natt, Aurelia!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 9. juni 2009 #186 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er jo egentlig ganske urealistisk at begge er klare samtidig Og jeg var veldig glad for at sambo tenkte seg nøye om og ikke bare startet prøving fordi jeg ville Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*netta* Skrevet 9. juni 2009 #187 Del Skrevet 9. juni 2009 Godt sambo begynner å kjenne seg klar Heier for fullt for dere nå som han er klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #188 Del Skrevet 10. juni 2009 Godt sambo begynner å kjenne seg klar Heier for fullt for dere nå som han er klar Nå som han er klar... var vel en overdrivelse det da! Nå må du ikke la deg rive slikt med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna-jenta Skrevet 10. juni 2009 #189 Del Skrevet 10. juni 2009 Nå som han er klar... var vel en overdrivelse det da! Nå må du ikke la deg rive slikt med! Heier på at samboeren din er "på gli" Aurelia 2010-bebis er drømmen akkurat nå Er nok fornuftig som dere tenker å få baby før evt hunde-valp, krever mye oppmerksomhet og innsats i starten. Vi har to hunder, som er supersnille og passe krevende. 2 og 3 år:) Mine bebiser enn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 10. juni 2009 #190 Del Skrevet 10. juni 2009 Så bra at du har fått snakket med sambo om hvor du står i forhold til baby. Høres jo ut som han så absolutt begynner å komme på gli nå, så er nok ikke lenge til det blir ordentlig prøving på dere. Fram til da heier vi på at han glemmer å hoppe av i tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #191 Del Skrevet 13. juni 2009 håper han er mer på glid, ja.. gleder meg til den dagen han gir etter. hi hi. Idag har jeg da altså syklet 10 mil, 9,1 av dem i ritt. Gosh.. det var utrolig tøft. Motvind store deler... 6,5 timer brukte jeg... Nå er jeg sliiiiiiiten med litt vondt i hodet. Kommet sterkere tilbake i morgen *sitter med medaljen rundt halsen for å hedre egen innsats* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 13. juni 2009 #192 Del Skrevet 13. juni 2009 Wow, så flink du er! Jeg er utrolig imponert, hadde jeg aldri orket... :dåne: Du har all grunn til å være superstolt av deg selv. Nyt resten av kvelden og slapp godt av - det fortjener du nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. juni 2009 #193 Del Skrevet 13. juni 2009 Bøyer meg i støvet for sprekingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #194 Del Skrevet 14. juni 2009 Wow, så flink du er! Jeg er utrolig imponert, hadde jeg aldri orket... :dåne: Du har all grunn til å være superstolt av deg selv. Nyt resten av kvelden og slapp godt av - det fortjener du nå. Bøyer meg i støvet for sprekingen Takk for støtten... så sprek er jeg faktisk ikke, jeg slet veldig i går.. hehe.. Men får tenke at jeg er sinnsykt mye sprekere enn alle de menneskene som satt hjemme i sofaen i går og gumla smågodt.. hehe. Gangsperr av en helt ny dimensjon idag... ild i musklene... Spørs når jeg er fysisk istand til å ha nå.. Ikke vet jeg helt når EL er heller, VIP trial perioden min er gått ut på FertilityFriend. Det var så greit å følge med der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 14. juni 2009 #195 Del Skrevet 14. juni 2009 10 mil ja - det er jo helt fantastisk! litt av en bragd! Jeg hadde aldri kommet meg gjennom! Det koster ikke så mye å betale for medlemskap på FF.. tror det var 150 kroner eller noe sånn for et halvt år eller noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 14. juni 2009 #196 Del Skrevet 14. juni 2009 Takk for støtten... så sprek er jeg faktisk ikke, jeg slet veldig i går.. hehe.. Hvem ville vel ikke slitt med å sykle 10 mil og 6,5 time Skjønner godt at kroppen din er stiv og støl i dag da! Får håpe det gir seg til el da, så du orker Ha en super søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #197 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Nyter en deilig søndag ja.. til tross for gansperr har jeg mye energi idag, vasket og stått i.. gått en liten tur, sittet på terrassen.. og nå kom kjære og jeg akkurat hjem fra Terminator Salvation, en kjempespennende og gøyal film synes jeg. Koselig å gå på kino sammen.. Etter tickersen min venter jeg EL om 7 dager.. til helga med andre ord. Har planer om å dra hjem til mamma og pappa, i nabobyen.. mens sambo blir hjemme. Så da blir det ikke så mye sjangs til å prøve seg. Men det blir jo bare 2 dager da, og det er jo flere enn 2 dager som er mulig (særlig fordi jeg faktisk ikke vet når jeg får EL) Men jeg har fått et ganske avslappa forhold til dette her... er vel egentlig ikke noen prøver... jeg er er mer en "Håper"... velkommen til Aurelias Håpdagbok.. Mirakler kan skje... Endret 14. juni 2009 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #198 Del Skrevet 14. juni 2009 Forresten... litt mer *stolt* idag av gårsdagens innsats.. kroppen føles helt fin men trøtt.. og det meldes om at det var opp i mot stiv kuling i motvinden igår. Fy f... det var tunge tak altså! *stolt som en hane* Tenk at den lille og relativt utrente kroppen min gjennomførte.. Jeg har forresten lyst å komme i god form nå.. ble motivert da jeg så jeg enda har litt å gå på (....) hehe. Og da tenker jeg.. at det ikke passer å bli gravid og så småbarnsmamma.. for da vil jeg bli feit og utav form??? hmmm det stemmer vel ikke alltid, antar jeg. Mange slanke og spreke mammaer der ute. Er vel hva man gjør det til.. har dere noen tanker om dette? Jeg vil ikke forfalle... jeg vil ikke forfalle... *angst* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #199 Del Skrevet 15. juni 2009 Idag er jeg sjalu... og litt sur på grunn av det! Utrolig dårlig å være sjalu, men det føles bare mest irriterende. Kjenner dere dere igjen? Er en kollega på jobb.. miss perfect, så flink og søt og hyggelig og fått den bra jobben osv osv... og nå er hun jaggu gravid også! 3 mnd på vei, og det var visst ikke planlagt... er sååå misunnelig. Det blir sikkert verdens skjønneste unge.. *furter*... Jeg er nå heldig jeg også, har jo den deilige kjæresten min, fine leiligheten, nok penger, en god jobb.. Skjerpe seg Aurelia!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. juni 2009 #200 Del Skrevet 15. juni 2009 Klart det er lov å være sjalu Jeg blir selvfølgelig også det når jeg hører om andre som er gravide. Vil jo også ha baby veldig snart, så ikke rart man blir sjalu Synes det er lov jeg, så lenge det ikke går utover de som er gravide De kan jo ikke noe for at jeg ikke har barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå