Gå til innhold

Aurelias Drøm


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Gjest Lhinn

innom med en god :klem: til deg! forstår du er lei deg for at kjæresten ikke er helt klar enda..men du er veldig flink til å se positivt på ting fordi :jepp: er jo også fint at du har slutta på pillen nå, FØR dere begynner seriøs prøving, skulle ønske jeg hadde vært like klok! :sukk: forhåpentligvis er syklusen din stabil og klar til ordentlig babylaging når den tid måtte komme!

ha en god helg, kos deg med vin :vin: hvem vet- kan jo hende det er en liten knøtt der inne som setter en stopper for det..?!

Endret av Lhinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det den PP?

Det er vel denne store tante eller ikke tante dagen i dag? Men har jo skjønt at sjangsen ikke er så stor, meeeen man vet jo aldri..

Hvis man tenker på hvor mange som blir gravide fordi de glemte en ppille eller to, de som har hatt ONS - Så er det faen meg rart at det ikke klaffer for oss som faktisk vil ha!!

Uansett, tante eller ei, håper du har en fin helg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta kom idag.. presis som "vanlig.. Hun er iallfall presis ja, så det er jo en god ting. Har det greit etter forholdene.. litt sliten (men kanskje siden jeg tråkket på byen i 3-4 timer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd da... men er jo ikke så lett når han ikke "holder løpet ut". Får håpe du får han mer på gli etterhvert da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes.. Thumbalina.. nå må han se og gi etter for presset...hehehhe

Hadde noen sabla vonde kramper isted.. endte opp i fosterstilling på sofaen med varmeputa.. blir helt kald i hele kroppen, føler en må kaste opp osv. Tok en tablett, samt at krampene nå har gitt seg virker det som... Fy f.. så vondt det må være å ha rier/føde, når bare menssmerter kan være så grusomme..

ellers så så jeg akkurat nå at min eneste eks (er riktig 7 år siden, men lell.. vi var sammen i 2,5 år) venter sitt første barn. Kjenner jeg blir kraftig provosert!!!!!!!!!! grrrrr... ikke for at jeg savner ham eller noe i den dur, eller har lyst på barn med ham. Men mer at jeg har lyst og hente ei stekepanne og slå sambo i hodet med denne mens jeg skriker: se og gjør meg gravid!!

Skylder på hormonene... stakkars sambo sa forresten idag: du må enten begynne på pilla eller bli gravid, sånn at jeg slapp smertene liksom.. hihi. Jepp. Er ikke vant med denne gedigne tantefesten hver måned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en plan.... :gjeiper:

neste PP: juli og ferietid. starter ferien (mandagen...) med mensen. og så går det kort tid og så kommer jaggu EL... og da skal det :sengekos: som aldri før. Sambo skal ikke få slippe unna, og uhell skal skje! (må bare gjøre det godt nok for ham ja.. uimotståelig... hhihi) og så når jeg venter TR i august så kommer hun aldri... men istedet en baby i mai blir vel det...

Ja, nå har jeg iallfall en plan... hilsen den ensomme prøveren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanker på en sen lørdagskveld.. (er iallfall ganske trøtt)

Merker jeg er skikkelig misunnelig på bekjente og venner som er gift og har barn.. tenker litt i retning av at han gutten i det forholdet må virkelig elske henne... og at min kjære ikke kan elske meg siden han holder sånn tilbake. Ikke så høyt som de andre tilfellene iallfall. At det er "noe galt med meg".. siden jeg må trygle og be. herregud!!!!!!! blir litt småcrazy...

vet jo at det ikke er sånn da.. men merker jeg har litt "lav selvtillit" om dagen. Sikkert fordi jeg føler meg litt patetisk som går og venter og venter på han der idioten min... hvorfor kan han ikke bare ta meg opp på sin hvite hest og ri inn i solnedgangen?

Elller... hvorfor kan jeg ikke bare være fornøyd med livet slik det er nå, og ikke hele veien drømme og strekke meg og se på hvordan andre har det...

:forvirret:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare legge igjen noen ord her, for å lese boka di er akkurat som å lese min for, skal vi se, tre år siden blir det vel. Vennene våre ble gravide over en lav sko rundt oss, men sambo holdt igjen, og holdt igjen. Det føltes skikkelig urettferdig, og kjipt, og jeg var utrolig mye lei meg i den perioden, samtidig prøvde jeg å ikke mase for mye også, for ville jo ikke at han skulle gi etter for mas, ville jo han skulle ville ha barn, med MEG. Veeel, så ble det ferietid :sjarmor: Og plutselig hoppa han ikke av i svingen en kveld, bare sånn helt uten videre.

Så den dagen kommer plutselig, før du aner, det er jeg sikker på. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det var ikke gode tanker å sitte med en lørdagskveld..

Har ikke så mye å si om akkurat den saken, men jeg har jo vært i din kjæres situasjon..Her var det nemlig mannen som maste, og jeg som holdt igjen..

Tilslutt fikk han en dato av meg for start av prøving, hvis han lovte å IKKE mase om det..Det hjalp meg, for når han maste fikk jeg nesten lyst til å utsette det endra lengre bare på trass!

Og når jeg hadde satt en dato fikk jeg tid til å forberede meg litt, mentalt altså - så når prøvinga nå nærma seg var jeg plutselig mer gira enn han..

Hvordan er det, husker ikke om han har gitt no ca for når han tror han er klar?

Ihvertfall, føler med deg Aurelia! Håper du fikk sove, at du drømmer søtt og at verden virker litt lysere i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare legge igjen noen ord her, for å lese boka di er akkurat som å lese min for, skal vi se, tre år siden blir det vel. Vennene våre ble gravide over en lav sko rundt oss, men sambo holdt igjen, og holdt igjen. Det føltes skikkelig urettferdig, og kjipt, og jeg var utrolig mye lei meg i den perioden, samtidig prøvde jeg å ikke mase for mye også, for ville jo ikke at han skulle gi etter for mas, ville jo han skulle ville ha barn, med MEG. Veeel, så ble det ferietid :sjarmor: Og plutselig hoppa han ikke av i svingen en kveld, bare sånn helt uten videre.

Så den dagen kommer plutselig, før du aner, det er jeg sikker på. :klem:

Får håpe det samme skjer med meg også... ellers går jo planen min i vasken.. hehe. Jeg vet at jeg bare må smøre meg med tålmodighet og at han en dag trolig plutselig gir etter..*gleder seg*

Uffda, det var ikke gode tanker å sitte med en lørdagskveld..

Har ikke så mye å si om akkurat den saken, men jeg har jo vært i din kjæres situasjon..Her var det nemlig mannen som maste, og jeg som holdt igjen..

Tilslutt fikk han en dato av meg for start av prøving, hvis han lovte å IKKE mase om det..Det hjalp meg, for når han maste fikk jeg nesten lyst til å utsette det endra lengre bare på trass!

Og når jeg hadde satt en dato fikk jeg tid til å forberede meg litt, mentalt altså - så når prøvinga nå nærma seg var jeg plutselig mer gira enn han..

Hvordan er det, husker ikke om han har gitt no ca for når han tror han er klar?

Ihvertfall, føler med deg Aurelia! Håper du fikk sove, at du drømmer søtt og at verden virker litt lysere i morgen..

Fikk IKKE sove igår, var helt overtrøtt og mørbanka i kroppen og alt var feil.. begynte tom å grine for jeg fikk så mange negative tanker. Fant frem Pondus og lå og leste lenge, og fikk litt kos av sambo.. og så sovna jeg! Uthvilt og i godt humør idag.. om enn litt sliten.

Da sambo snakka om det sist, snakka han om et par år frem i tid.. jaha?? hvor mye er det liksom? Håper ikke det stemmer.. Har egentlig bestemt meg for jeg jeg VIL ha 2010 baby. Får heller formidle det til han, så han er informert.

Vet jo det at jeg ikke skal mase da.. men det er jaggu ikke lett heller... vanskelig vanskelig...

Sitter enda i morgenkåpe med varmepute på magen... de verste "morgenkrampene" har gitt seg og godt er det.. har veldig vondt med engang jeg står opp, som om alt "løsner" der inni og smertene bare pang pang...

Nå er det bare murringer.. Får vel hoppe i dusjen, litt varmt vann hadde ikke vært vondt nå nei..

Ellers har jeg ingen planer for idag.. deilig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uggghhh.... :spy: Noen som har smertestillende tips mot krampene? Får noen bølger innimellom, som gjør meg helt utav meg.. blir helt kvalm. Får bare lyst å legge meg ned på baderomsgulvet liksom.. og kaste opp. Føler kanskje jeg overdriver nå... er jo "bare" mensen da.

Hva jeg gjør for å lette smertene?

varmepute!!!!!!

en dusj.. (er på vei, men orker ikke)

tok en smertestillende tablett

spiser litt frokost

er vel ikke så mye å gjøre enn å vente... og la det stå til.... jooo litt sjokolade kanskje, men det får vente litt...

og så prøve og gå en tur, det hjelper jo litt å være i bevegelse.

Hvor vondt har dere det når dere har mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkats ikke godt ut! jeg har aldri hatt sånne smerter... heldigvis.. men har noen tips til de få gangene jeg har hatt noen vonde dager..

- situps!

- masser på lyskeområdet på begge sider

- nurofen tabletter

evnt ibux tabletter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig med så sterke mens smerter da :( Har dessverre ingen tips å komme med ang smertelindring... pleier ikke ha noe særlige smerter egentlig...

Høres ut som en god plan du har for sommeren da :lur:

Sambo min var heller ikke klar med en gang, men plutselig en dag var han klar ;) Sikkert litt skummel tanke for dem også da, mye tryggere å gå på utsiden liksom :fnise: Men skjønner deg godt!

Håper smertene dine gir seg snart og at du får en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sverger til naproxen, det er skikkelig effektivt! Men aberet er at den kan tulle litt med EL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.. fint at dere "passer på meg"... jeg tok en Ibux, som er den tabletten jeg sverger til. Hørte noe om at den ikke skulle være bra for prøvere, hva er det for noe?

Det hjalp iallfall, og da jeg etter 3 timer i morgenkåpe endelig kom meg i dusjen, kom jeg ut som et nytt menneske. Nå har jeg vaska huset, og føler meg helt fin!! :)

og deeeeilig med rent og fint hus... nå skal jeg lage vafler;) yummy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabletter som inneholder ibuprofen (tror jeg) kan forskyve EL, men i de fleste tilfeller så gjør den sikkert ikke det. Jeg har iallefall aldri hatt noe prolem med det. Også skal man ikke ta det i 1. eller 3. trimester som gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på med ibux (2 stk hver 4de time) de to-tre første dagene av hver mensperiode jeg - og EL var like stabil hver gang den... er nok mest hvis en har langtidsproblemer at det kan være greit å kutte ut bruken av sånne ting, men tror ikke det er noe særlig problem sånn ellers.... er så mye rare ting en skal være så forsiktig med.... soya feks skal liksom sette ned fruktbarheten? jeg drikker flere liter soyamelk i uka og var fruktbar som bare det.... er mye surr ute å går - en kan jo bli tussete av mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...