Gå til innhold

Aurelias Drøm


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra at du er friskmeldt, ser frem til jeg også blir det ;)

Da er det bare å sett i gang å øve seg frem til EL :sengekos:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle.. har satt igang øvinga nå.. det er så kjekt å være prøver altså!!! :kline:

ifølge min fertility chart (som jo er veldig ny og usikker) har jeg forventet EL fredag 22. Iallfall rundt helga, det er bra.. da har jeg mye mer energi til å drive og hoppe i høyet hele, halve dagen.. :)

Ellers kjenner jeg fremdeles på "symptomer".. tror mer det er hormonforandringer og normale greier da, men litt uvant siden jeg har gått på piller lenge.

mine "symptomer": trøtt, litt hjertebank, sliten, småkvalm, særlig om formiddagen, og stikninger i magen. De siste bekymrer meg litt.. TR er jo over nå, og det føles ikke som det i det hele tatt. Mer som litt brennende, svak følelse, litt sånn rett over skambein/litt mot sida.. uff, håper det ikke er betennelse eller noe rart.

Lurte litt på om det kunne være UVI, men jeg vet ikke hvordan det er for har aldri hatt det. Gjør jo ikke vondt når jeg tisser da. Gjør ikke vondt nå da.. :kul: Merker jeg er LITT vel oppmerksom på alt som skjer med kroppen om dagen ja.

og en ting: skremmende hvor lite jeg faktisk kjenner kroppen. Jeg er sur på skolevesen osv osv. som ikke har bedre opplæring. Alle jenter burde jo kjenne egen syklus, lære om ulike tilstander osv osv.. lære seg og kjenne etter osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor lite man kjenner kroppen sin etter mange år på pillene ja. Jeg gikk på pillene i ca 10 år og jeg husker jo ikke hvordan syklusen min var før det... Men utrolig hvor mye stikkinger og ubehag man oppdager i løpet av en syklus. Merker det sikkert ekstra godt nå som vi er prøvere også ;) Ellers tenker man sikkert ikke over det....

Blir en fin helg for din del neste helg da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det du kjnner er eggmodning! Det er litt spennende å kjenne, og jeg kjente også dette før EL i enkelte sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg er også overasket over hvor mye som faktisk skjer i kroppen - når den var pillefri.. veldig mye action hele tida følte jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så var 17.mai over også... var en eneste stor nedtur hele dagen. vært i litt isj humør hele helga, særlig idag. tvang meg til å vaske hus (ventet gjester) og fiksa bunaden i dag morges (mens jeg bakte rundstykker samtidig) og stressa på som verre var. kaldt og kjedelig i byen. fikk ikke besøket.. ble utelåst og frøs veldig (sambo kom heldigvis hjem snarlig da). Jeg er rett og slett ikke god på å feire 17. mai lenge. Gleder meg til jeg får noen små ja, da skal det bli andre boller!! varte opp, leke, farte rundt.. så artig det skal bli!! :rødme:

bedre humør etter en varm dusj, joggedress og kos med sambo...

Føler på en måte at jeg har enda mer hormoner og opp og ned-turer nå som jeg er av pillen. Før var det kanskje mer konstant? (dvs alt er relativt, det har aldri vært konstant med meg... hihi)... Lille hormonbomba...

Har ikke øvd :humpe: en eneste gang i løpet av helga.. hjelp, jeg faller ut av trening. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var 17.mai over også... var en eneste stor nedtur hele dagen. vært i litt isj humør hele helga, særlig idag. tvang meg til å vaske hus (ventet gjester) og fiksa bunaden i dag morges (mens jeg bakte rundstykker samtidig) og stressa på som verre var. kaldt og kjedelig i byen. fikk ikke besøket.. ble utelåst og frøs veldig (sambo kom heldigvis hjem snarlig da). Jeg er rett og slett ikke god på å feire 17. mai lenge. Gleder meg til jeg får noen små ja, da skal det bli andre boller!! varte opp, leke, farte rundt.. så artig det skal bli!! :rødme:

bedre humør etter en varm dusj, joggedress og kos med sambo...

Føler på en måte at jeg har enda mer hormoner og opp og ned-turer nå som jeg er av pillen. Før var det kanskje mer konstant? (dvs alt er relativt, det har aldri vært konstant med meg... hihi)... Lille hormonbomba...

Har ikke øvd :humpe: en eneste gang i løpet av helga.. hjelp, jeg faller ut av trening. hehe.

Hei hei...

Så syns at 17mai ikke falt i smak...Her var det faktisk knallvær for første gang siden krigen (sånn ca.) og vi storkoste oss..Tid tilbragt i bunad var ikke mer enn 3 timer, og det var ganske passelig lenge ;)

Regner med du og bare går å venter nå...?

Kjenner jeg begynner å bli utålmodig - og veksler fra "selvfølgelig går det denne gangen/åååh, jeg blir ALDRI gravid/jeg vil ha barn NÅ/Er jeg nå egentlig sikker på at det er skrikerunge jeg vil ha..."

Så det er litt av en emosjonell karusell vi har slengt oss på altså..

Men som de sier...Veien blir til mens man går!!

Ha en fin dag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser el er rett rundt hjørnet og heier litt for spire denne pp ;):duskedame:

Håper den sitter :) Det er bare å begynne med :sengekos: nå ja :hoppe:

Kos dere med prøvingen ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Poizki og netta! :klem:

Ganske nedtur i går.. sambo og meg la oss ganske tidlig, og lå og prata og koste litt.. kom inn på tema fremtid, forhold, baby (bl.annet).. og sambo sier ganske ordrett

jeg ville ikke hengt meg selv nå dersom du ble gravid (........ :ninja::frown::sjokkert: ) og at han heller ikke ville ha spurt meg om å ta abort (fordi han visste jo hva svar han ville få)..... hvem for en fyr er det jeg har og gjøre med?

Jeg gir uttrykk for min skuffelse over dette.. og han sier noe om at det er ikke det at han ikke vil ha barn. Men.. at han har tenkt litt over det...og at det passer han bedre jobbmessig (...) om noen år og få spart opp litt penger og slikt.

grrrrrrrr :kjempesinna: hvis han driver og planlegger, hvorfor kan han for guds skyld ikke planlegge sammen med sin kjære? og jobb om noen år blir vel ikke annerledes.. han har ingen ambisjoner om nye stillinger el. l, trives godt der han er. om ikke annet, så får han vel bare travlere tider osv.. og spare penger: vi har det kjempegodt økonomisk og han kommer jo fortsatt til å jobbe hvis jeg blir gravid da. skjønner ikke greia, og kjenner skuffelsen...

VI var jo aldri ordentlig prøvere, jeg håpte bare jeg skulle bli gravid snarlig, at han ville digge det, og ja... Men nå ble håpet mitt knust. Han er 33... hva er vitsen med å vente så lenge? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

:murvegg:

og ja.. vi har vært sammen i 7,5 år, bodd sammen i 4. Jeg tror bestemt at han er redd for å binde seg ordentlig (for vi er jo ikke bundet nå, vi lever sammen som gift og er godt etablerte..) tror han er redd for det ukjente, og har en viss forståelse for det... han sa at om et par år ville han nok være helt sikker på at det var meg som vet THE ONE.. ehh.. noe sier meg at det ikke kommer til å skje, han bare innbiller seg det. Jeg tror man aldri blir sånn sikker, men man må bli sikker nok til å si; dette vil jeg, dette føles godt... han er jo superlykkelig med meg (som han sier og oppfører seg altså)... litt masse tanker i hodet mitt nå...

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch... :sjokkert:

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Men stakkars deg!! :klem: Huff... :( Får håpe han ombestemmer seg da! Det er jo best at begge er klare for det, men samtidig så tror jeg kanskje at de fleste menn ikke blir helt klare før dama faktisk er gravid.

Men veldig dårlig gjort av ham hvis han først har gitt deg inntrykk av at han var klar for det, og nå har ombestemt seg... Hadde blitt kjempelei meg hvis min hadde gjort det, så jeg skjønner deg veldig godt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. han ga aldri helt uttrykk for at han var helt klar, men signaler på at han var mye mer klar enn tidligere. godtok pilleslutt (som han før nektet plent hvis jeg nevnte), :humpe: uten beskyttelse (men avhopp), han fortelte meg varmt om andre kompiser som var "gravide" og virket mye mer åpen. Han er som sagt 33, og tror det mer er en greia at han ikke "bryr seg", dvs ikke har noen sterke følelser fra eller til, han sier "vet ikke" osv.. dvs han han sier han vil ha barn, bare ikke NÅ.. vet ikke helt jeg.

men han er altså ikke klar, og jeg er enda ganske overbevist om at han vil bli glad dersom jeg blir det, begynne og glede seg, og dersom vi får et barn og flere sammen ta seg av disse helt utmerket... og være glad.

jeg er fullstendig enig at også mannen skal være med, men jeg føler at jeg må ta litt initiativ fordi det ikke kommer naturlig for ham. jeg ville aldri ha LURT ham, da kunne jeg jo vært gravid for lenge siden ved å bare slutte på pilla.. jeg ville det skulle skje naturlig ved et "uhell", som han ville være delaktig i siden han var fullstendig informert om pilleslutt osv.

fremdeles godt mulig at dette er det riktige for oss, vanskelig å vite.. men når han sier sånn så spretter lykkeprøve bobla mi ganske kjapt. Ikke noe kjekt og gå rundt og håpe da lengre, best å bare beskytte seg til han er 100 % prøver han også. Hvis det noensinne skjer da..

kanskje jeg bare skal begynne på pilla igjen.. det er effektiv prevansjon det!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff...ikke noe hyggelig lesing her :( Håper virkelig sambon din blir klar snart. Så lenge dere er gift og har vært sammen så lenge, skjønner jeg ikke helt hvorfor han vil vente, men noen menn er redd for å binde seg opp med barn. Måtte jobbe litt med å få sambo klar også :)

Ta ting som det kommer og ikke begynn på pillene igjen. Vent å se hvordan ting går å bli kjent med kroppen din :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff...ikke noe hyggelig lesing her :( Håper virkelig sambon din blir klar snart. Så lenge dere er gift og har vært sammen så lenge, skjønner jeg ikke helt hvorfor han vil vente, men noen menn er redd for å binde seg opp med barn. Måtte jobbe litt med å få sambo klar også :)

Ta ting som det kommer og ikke begynn på pillene igjen. Vent å se hvordan ting går å bli kjent med kroppen din :)

:klemmer:

takk for støtten ;) Vi lever sammen som om vi er gift, uten at vi er det.. hehe. dvs vi er som et "gammelt ektepar"... hehe. Beklager misforståelsen, men sånt går det når jeg skriver at vi er som gift..

neida, skal ikke begynne på pillene.. der orker jeg bare ikke..nyter livet uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff da... syns nesten du burde sette deg ned sammen med han å snakke med han ordentlig - fortelle hvordan du føler det.. er det noe sjangs for at han ikke vet helt tydelig hvordan du føler ang dette? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurelia,

Jeg er lei for at det har gått "gal vei" med samboeren din, han skulle jo bli mer inspirert, ikke mindre.. Skjønner godt frustrasjonen din nå. Men jeg tror du gjør lurt i å ta en skikkelig prat med ham. Ikke bare gjøre deg tanker og hva han tenker og tror og hva han tror at du tenker og tror.. men forsøke å snakke skikkelig om ting. Det virker som om dere har et sterkt forhold, og at det vil tåle en skikkelig "luftrens". Fortell ham hvor glad du var for de positive signalene han ga, og hvordan du har følt deg i det siste. Hva det å skulle bli foreldre betyr for deg. Selvsagt kan det hende dere begge kommer til at dere bør vente et år eller to, men det bør vel være i samforståelse og etter at begge har hørt den andres syn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Håper du gjør som Exhale over meg skriver - ta dere en skikkelig prat!

Lykke til med den, også krysser vi fingrene for at han er med på å droppe å hoppe av i svingen i helga ;)

Alt ordner seg for snille jenter vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...