Gå til innhold

Aurelias Drøm


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Guri så mange symptomer jeg begynner å få... Og jeg som trodde at jeg ikke ville "la meg lure" av denne lesinga og begynne å kjenne ting på kroppen

symptomer nå:

Ømme brystvorter

opplåst mage/luft

murringer

irritabel

litt stiv i bekken/korsrygg

hmm tror det er alle.. føler nesten jeg kjenner litt svak metallsmak i munnen også, men det er jeg usikker på. Lurer på om apoteket har åpent i morgen, jeg.... hehe

*testesyk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok, det er offisielt.. jeg har blitt fullstendig baby :eeeh: crazy!!! Jeg tenker på baby hver dag, hvert sekund.. for jeg vil ha en liten en :digge:

Kjenner testsuget.. MÅ teste, bare MÅ teste..hehe :briller:

Bestilte tester fra babyornot.no, og de ble sendt fra danmark i går. Hjelp meg litt her, tror dere jeg mottar dem i morgen lørdag?? Hvis jeg gjør det, venter jeg til da.

Ellers tester jeg idag (hvis jeg finner åpent apokt, men det bør vel gå greit).

Men.. dilemma er jo at jeg ikke finner ut om jeg mottar tester i morgen, før i morgen. og idag er idag.. ehh.. *going crazy* :sjokkert: Kan noen roe meg litt ned??? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh for en herlig søndag... Jeg nyter livet om dagen, er så spennende å være i prøvefasen, det er vår, jeg har mye :sengekos: og føler meg forelsket, fornøyd med kroppen min osv osv.. Jeg har visst hatt masse ekle bieffekter av minipillen som jeg ikke visste om på en måte, føler meg så mye mer harmonisk og fornøyd nå.

Ja, er det ikke fantastisk? Jeg har også en sånn rar lykkefølelse i kroppen, og jeg kan virkelig ikke huske at :humpe: har vært så bra før!!! Kjenner helt nye følelser, alt er mye sterkere på en måte. :) P-piller er noe dritt, i grunn. ;)

Har også laget meg en link til prøvedagboka mi, ser for meg at jeg blir værende her en stund... hvis jeg ikke er gravid da (innbilte symptomer allerede, som ømme brystvorter..dvs det er ikke innbilt.. hehe)

Jeg hadde sinnsykt ømme brystvorter 14-18 dager etter første dag i siste mens, og ble opplyst av en venninne om at det var eggløsningen. Har senere lest en del om det, og funnet ut at dette er et symptom som stort sett kommer etter eggløsning, så du hadde antakelig EL dagen før du merket de ømme brystvortene. Fikk du :humpe: noe den dagen? :ler:

Jeg er også på symptomjakt om dagen. Innbiller meg at jeg klarer å være realistisk i og med at det er mange av symptomene jeg ikke har også, men vi får jo se på det da :sjarmor:

Vi snakkes! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske svak blødning i dag også... dag 3. Trodde dag 1 og 2 var festeblødning, var så lite. Først litt svakt rosa, så brunt, så litt svakt rosa igjen. Idag ligner det mer på :kosteskaft: .. eller så er det bare forstyrrelser og småblødninger frem mot TR, eller forlenget festeblødning. Hvem vet.

Føler ikke lenger desperat behov for å teste, jeg har mistet troen litt på at det faktisk var en festeblødning.. Har murringer også, og er irritert og ganske trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, måtte bare legge igjen en liten hilsen her hos deg. Vi ligger nokså likt i syklusen - i alle fall etter tickeren din. Jeg har også gått på pilla de siste 10 årene - siste 3 årene på minipille.. og jeg er helt enig med deg ang hormonprevansjon - NEVER again! Nå er liksom kroppen på lag med meg igjen, og alt er så mye bedre. Tenkte ikke over det mens jeg gikk på pilla - men du verden så mye bedre alt er nå som den er ute av kroppen. Jeg var en av de heldige som gikk rett inn i en stabil syklus, så det er i alle fall mulig.

Er i første PP nå, men sluttet med pilla til jul.. har bare hatt noen mnd med innkjøring av kroppen og for å bli kjent med syklusen.. men nå er det ingen prevansjonsmidler i bruk.

Skal teste til onsdag tenkte jeg - da er jeg på 9DPO - og kan i teorien få et 80% sikkert svar med CBD. Skal til legen samme dag av andre grunner så kan være greit å vite det da - så kan jeg diskutere det med henne hvis jeg skullle være så heldig å få et positivt svar.

Forventer ikke å være gravid på første forsøk - men kjenner jeg gjør litt det alikevel hehe....

  • har litt metallsmak i munnen (men tror kanskje jeg alltid har det?? usikker)
  • stiv i korsryggen
  • murringer som kommer og går
  • ekstremt trøtt i bølger - veksler mellom høy energi og apatisk koma.
  • mulig mørkere areola.. usikker på hvordan de vanligvis ser ut.. hehe

Men jeg kjenner ikke kroppen min godt enda til å utelukke at dette bare er vanlig opptrapping til TR.. men blir spennende å se!

Jeg temper for å holde styr på syklusen - kanskje en ide for deg som er litt usikker på hvordan du ligger an? Merker jeg må innom her igjen å holde meg oppdatert på hvordan det går videre med deg! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så det er her du er nå altså ;)

Ikke shoppingdagbok , men det er barn som gjelder nå :)

Så koselig da! Håper det blir full klaff snart da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, måtte bare legge igjen en liten hilsen her hos deg. Vi ligger nokså likt i syklusen - i alle fall etter tickeren din. Jeg har også gått på pilla de siste 10 årene - siste 3 årene på minipille.. og jeg er helt enig med deg ang hormonprevansjon - NEVER again! Nå er liksom kroppen på lag med meg igjen, og alt er så mye bedre. Tenkte ikke over det mens jeg gikk på pilla - men du verden så mye bedre alt er nå som den er ute av kroppen. Jeg var en av de heldige som gikk rett inn i en stabil syklus, så det er i alle fall mulig.

Er i første PP nå, men sluttet med pilla til jul.. har bare hatt noen mnd med innkjøring av kroppen og for å bli kjent med syklusen.. men nå er det ingen prevansjonsmidler i bruk.

Skal teste til onsdag tenkte jeg - da er jeg på 9DPO - og kan i teorien få et 80% sikkert svar med CBD. Skal til legen samme dag av andre grunner så kan være greit å vite det da - så kan jeg diskutere det med henne hvis jeg skullle være så heldig å få et positivt svar.

Forventer ikke å være gravid på første forsøk - men kjenner jeg gjør litt det alikevel hehe....

  • har litt metallsmak i munnen (men tror kanskje jeg alltid har det?? usikker)
  • stiv i korsryggen
  • murringer som kommer og går
  • ekstremt trøtt i bølger - veksler mellom høy energi og apatisk koma.
  • mulig mørkere areola.. usikker på hvordan de vanligvis ser ut.. hehe

Men jeg kjenner ikke kroppen min godt enda til å utelukke at dette bare er vanlig opptrapping til TR.. men blir spennende å se!

Jeg temper for å holde styr på syklusen - kanskje en ide for deg som er litt usikker på hvordan du ligger an? Merker jeg må innom her igjen å holde meg oppdatert på hvordan det går videre med deg! Lykke til videre!

heihei, så koselig! Forventer vel ikke akkurat å bli gravid med en gang jeg heller.. faktisk så synes jeg det er ganske gøy å være i prøvefasen enn så lenge. Er jo ikke blitt lei enda, liksom. Har ikke prøvd temping enda, men vurdert det bittelitt bare.. har litt igjen før jeg stoler på måling el.l.. må vel kjøpe termometer med to desimaler da, kanskje..

:hallo:

Så det er her du er nå altså ;)

Ikke shoppingdagbok , men det er barn som gjelder nå :)

Så koselig da! Håper det blir full klaff snart da! :hoppe:

Ja, nå er det baby som er greia ;) når det er sagt har jeg veldig lyst på klær også.... lekre sommerplagg og flotte basisplagg. Kjenner bare at den shoppingdagboka mi gjør meg litt for shoppegal. hehe. Skal heller prøve å besøke deg litt der ;)

hei hei :)

:kose: håper det går greit til tross for mulig :kosteskaft:

Håper du får en fin helg :klem:

Går bra... men er trøtt, har murringer og er skikkelig humørbombe.. tåler ingenting og er i rart humør :sukk: sambo irriterterer vettet av meg.. hehe.. nå har jeg sperret meg inne på kontoret, mens han sitter i stua rett vegg i vegg og hører på en høylytt film... *stress ned nå ja...* *pust dypt*

God kveld til alle godjenter her inne! Takk for at dere deler, og chithatter litt med meg underveis... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natt.. helt kake idag, jeg! (gravidsymptom?)....eller bare PMS...

Skal bli deilig å legge seg under dyna.. :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstestene kom IKKE med posten idag, som forventet... :tunge1:

Så da har jeg ikke testet enda. Siden jeg bestilte hele 5 tester på nett, følte jeg det var litt ufornuftig og kjøpe en stk test til 139 på apoteket liksom, like før de billigere testen kommer i postkassen min.

Formen idag: noe laber og trøtt, rart humør... enda ganske lett irritert og tåler lite :erter: noe vondt i magen, men ikke helt på skikkelig mensstadium. Har noe blødning, men det er IKKE TR liksom.. mer som svakt farget utflod. Vet ikke hva som skjer jeg.. meget godt mulig bare hormonelle handlinger i forbindelse med vanlig syklus.

Ellers er det deilig med helg da.. ikke gjort så mye spennende da...

I går drakk jeg forresten en battery, og på baksida står det "ikke for gravide".. jaja, jeg får heller ikke drikke flere da (tror ikke en skader så mye, pluss jeg er ikke bekrefta gravid enda... langt ifra)..

Er litt sånn, har verken lyst på det ene eller det andre. Ikke mye matlyst på vanlig mat, men litt på snop. Fant ut at jeg måtte ha lakris i butikken, og kjøpte det. Snop smaker ikke så godt heller egentlig... (symptom?)

hvordan har alle dere andre det? *pratesjuk* :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstestene kom IKKE med posten idag, som forventet... :tunge1:

Så da har jeg ikke testet enda. Siden jeg bestilte hele 5 tester på nett, følte jeg det var litt ufornuftig og kjøpe en stk test til 139 på apoteket liksom, like før de billigere testen kommer i postkassen min.

Formen idag: noe laber og trøtt, rart humør... enda ganske lett irritert og tåler lite :erter: noe vondt i magen, men ikke helt på skikkelig mensstadium. Har noe blødning, men det er IKKE TR liksom.. mer som svakt farget utflod. Vet ikke hva som skjer jeg.. meget godt mulig bare hormonelle handlinger i forbindelse med vanlig syklus.

Ellers er det deilig med helg da.. ikke gjort så mye spennende da...

I går drakk jeg forresten en battery, og på baksida står det "ikke for gravide".. jaja, jeg får heller ikke drikke flere da (tror ikke en skader så mye, pluss jeg er ikke bekrefta gravid enda... langt ifra)..

Er litt sånn, har verken lyst på det ene eller det andre. Ikke mye matlyst på vanlig mat, men litt på snop. Fant ut at jeg måtte ha lakris i butikken, og kjøpte det. Snop smaker ikke så godt heller egentlig... (symptom?)

hvordan har alle dere andre det? *pratesjuk* :briller:

Hei hei Aurelia :vinke:

Spennende å følge med på symptomer og hva/hvordan du tenker :)

Når har du tenkt å teste evt??

Jeg har det egentlig veldig bra, deilig med langhelg og fint vær.. Ikke såå fint i dag da, men vi holder på å kjøpe oss ny bil så vi har vært og prøvekjørt en i dag :hoppe: Gleder meg til ny bil, da kan prøvingen starte og bebisen komme for min del :)

Ang prøvingen så tror jeg jeg har EL nå i disse dager.. Kjennes sånn ut, jeg har ikke tenkt å begynne med temping eller noe, men ut i fra EL-symptomer og antall dager så tror jeg jeg kjenner riktig (når jeg kjenner godt etter vel og merke :sjenert: ) Om det er så kan det være 1 syklus til vi må :humpe: for harde livet :danse: Det blir super spennende..

Jeg er ekstremt god til å "kjenne etter" og kjenne at jeg har vondt så jeg gruer meg til evt kvalme (tar ingen sorger på forskudd) men har sett flere venninner som sliter skikkelig med den slags. Er plaget av halsbrann uten at jeg er gravid, så jeg er advart av både lege og mamma om at det kan bli MYYE værre når jeg evt blir gravid :sur: Meeen, jeg skal nok overleve :biggrin:

Nå hadde jeg tenkt til å gå en tur med hundene, men det begynte nettopp å regne.. så da blir jeg vel ratt :popcorn::hallo: resten av kvelden....

Har malt to strøk i taket på soverommet våres i dag da, så har vært litt flink og :sjenert:

Får håpe uken som kommer bringer deg det du venter mest på da :duskedame: Jeg gleder meg til å følge deg!!

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Aurelia :vinke:

Spennende å følge med på symptomer og hva/hvordan du tenker :)

Når har du tenkt å teste evt??

Jeg har det egentlig veldig bra, deilig med langhelg og fint vær.. Ikke såå fint i dag da, men vi holder på å kjøpe oss ny bil så vi har vært og prøvekjørt en i dag :hoppe: Gleder meg til ny bil, da kan prøvingen starte og bebisen komme for min del :)

Ang prøvingen så tror jeg jeg har EL nå i disse dager.. Kjennes sånn ut, jeg har ikke tenkt å begynne med temping eller noe, men ut i fra EL-symptomer og antall dager så tror jeg jeg kjenner riktig (når jeg kjenner godt etter vel og merke :sjenert: ) Om det er så kan det være 1 syklus til vi må :humpe: for harde livet :danse: Det blir super spennende..

Jeg er ekstremt god til å "kjenne etter" og kjenne at jeg har vondt så jeg gruer meg til evt kvalme (tar ingen sorger på forskudd) men har sett flere venninner som sliter skikkelig med den slags. Er plaget av halsbrann uten at jeg er gravid, så jeg er advart av både lege og mamma om at det kan bli MYYE værre når jeg evt blir gravid :sur: Meeen, jeg skal nok overleve :biggrin:

Nå hadde jeg tenkt til å gå en tur med hundene, men det begynte nettopp å regne.. så da blir jeg vel ratt :popcorn::hallo: resten av kvelden....

Har malt to strøk i taket på soverommet våres i dag da, så har vært litt flink og :sjenert:

Får håpe uken som kommer bringer deg det du venter mest på da :duskedame: Jeg gleder meg til å følge deg!!

Stor :klem:

EL er jo bra det også.. særlig på grunn av all :humpe: pusser dere opp soverommet, eller er det vedlikehold? Sambo og jeg har sprayet terrasse og trappeoppgang med soppdrepende middel. Vi skal beise den snart.. ;)

Oppsummering av mine symptomer idag:

  • opplåst! (ser gravid ut)
  • løs mage
  • raper masse
  • hikker (2 runder)
  • svak verk i korsrygg
  • murringer i magen
  • noen stikninger i magen
  • følt "blodpumpa" i underlivet et par ganger.. "leamus"
  • humørsyk og lett irritabel
  • ikke lyst på sex (eller for mye berøring)
  • raper
  • ikke sulten eller mett.. ikke lyst på noe. småspiser hele dagen

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Håper du har hatt en fin helg så langt!

Symptomlisten din er jo lovende.. skal se det blir to blå når testene kommer! Det er en spennende tid - håper tanken modner mer for din kjære også etterhvert så dere kan øke oddsene sammen (med tanke på at det bare er rundt 300 sædceller som kommer seg opp i egglederne ved en vanlig utløsning, så er det jo oddsene ikke så gode i utgangspunktet!) - men etter symptomlisten å dømme, så er det kanskje noen som har sneket seg opp dit likevel?

Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.. føler du er litt som meg her.. at når det først er tatt en mental avgjørelse, så er det det som gjelder og ingenting annet.. har en tendens til å ta litt av og fordype meg fryktelig dypt i prosjekter... er veldig utålmodig..

nå som jeg har overbevist meg selv om at jeg ikke er gravid denne PPen så vil jeg bare at TR skal komme sånn at jeg kan komme i gang med neste forsøk.. problemet med dette her er jo at jeg MÅ vente og la ting gå sin gang.. men det er jammen ikke lett!

Er fortsatt helt skutt jeg.. skikkelig trøtt. Men det kan jo komme av mange grunner... har litt matintoleranser jeg, og reagerer ofte med trøtthet. så jeg kan rett og slett ha spist meg trøtt.. uten at jeg helt kan se hva det er jeg har spist.. men klarer ikke helt å tro at jeg muligens kan være gravid heller- føler meg jo ikke gravid....

Uff, denne uka må bare gå fort avgårde sånn at jeg kan få et svar og komme meg videre i prosessen.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei jenter og takk for koselige hilsninger :)

Her går det bra.. har vært så deilig med 3 fridager nå, kobler skikkelig fra på jobb (sliter med stress på jobb :kjefte: ) Eller går forsåvidt greit omdagen da, men myyye bedre med helg!

Med "magen" går det også bra.. (litt tidlig å kalle den "magen", selv om den jo er det) Har ikke følt jeg har hatt så mange symptomer idag, men noen:

  • svake murringer
  • ingen spotting/blod
  • hikking
  • endel luft (men bedre)
  • større bryster (det ene er mye større særlig.. artig)
  • "klump" i mage/hard mage og ta på.. kjenner det mest litt høyt oppe (oppblåst)
  • ubehagelig å gå med trange bukser
  • kviser på uvanlige steder (bak øret, under armhulen...)

jeg blir litt smågal av dette her... vipper fra å være overbevist gravid til å ikke ha troen i det hele tatt.. liten odds, men føler meg litt gravid lell... skjønner ikke hvorfor jeg styrer sååå mye med dette allerede i første PP..hehe. Relax, take it easy... :digge:

Så koselig å få lov å dele dette med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dilemma:

stor greie på jobb i morgen, med masse god gastronomisk mat og deilig vin rett etter jobb.. da snakker vi topp mat, masse utvalg og gooode viner. Har selvfølgelig mest lyst på litt av denne vinen. Men jeg har jeg ikke fått TR enda, og ikke testet. Og testene er ikke kommet i posten, og stae meg nekter å gå på apoteket og kjøpe inn en test nå.

Så hva med morgendagen?

Jeg tar bilen til jobben.. kanskje kommer TR tydelig, og da er det jo bare og drekke på (og ta bussen hjem)... Hvis ikke TR kommer, tenker jeg egentlig å være helt edru, evnt bare ta en munnfull av hver gode vin for å kjenne smaken. Bør jeg har veldig dårlig samvittighet for det? Jeg ER jo ikke påvist gravid enda..

vet jo at jeg bare kunne holdt meg unna, men det er bare så teit å gjøre det dersom jeg ikke er gravid. Litt unødvendig. Tester jeg nå i kveld får jeg enten negativ (og må leve som gravid likevel) eller positiv (og kommer iallfall ikke til å drikke).

Noen tips?? (igjen stresser jeg litt for mye med disse tema her...) :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! :)

Ikke lett det der, du... Jeg ville ikke drukket noe, men det er bare min mening. I følge diverse legesider og gravidsider så kobler bebissen seg på blodsystemet ditt helt fra egget har festet seg, og det er jo en enorm utvikling på dette stadiet...

Jeg skjønner godt hvordan du tenker likevel da, jeg føler at jeg kommer til å få mensen hvert øyeblikk nå, og tenker tilbake på festlighetene som har vært de siste to ukene, og hvor lyst jeg hadde til å drikke... og at jeg satt der med eplemosten min antakeligvis til ingen nytte...

Men dagen derpå er desto triveligere etter sånne fester da. :ler:

Og for min egen del vil jeg hvertfall benytte meg av fordelen jeg har ved at jeg vet at muligheten for å være gravid hele tiden er der, til å la være å drikke. De fleste som ikke vet at de har vært gravide og har drukket en god del får jo friske barn, men hadde jeg drukket nå når jeg planlegger, og så hadde enten spontanabortert eller det hadde vært noe galt med ungen, så hadde det nok alltid murra en liten tanke om at det kan ha hatt en innvirkning.

Jeg tenker jo til og med sånn fordi jeg tok to-tre røyk forrige gang jeg var gravid, og spontanaborterte. Så jeg er kanskje litt ekstrem... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! :)

Ikke lett det der, du... Jeg ville ikke drukket noe, men det er bare min mening. I følge diverse legesider og gravidsider så kobler bebissen seg på blodsystemet ditt helt fra egget har festet seg, og det er jo en enorm utvikling på dette stadiet...

Jeg skjønner godt hvordan du tenker likevel da, jeg føler at jeg kommer til å få mensen hvert øyeblikk nå, og tenker tilbake på festlighetene som har vært de siste to ukene, og hvor lyst jeg hadde til å drikke... og at jeg satt der med eplemosten min antakeligvis til ingen nytte...

Men dagen derpå er desto triveligere etter sånne fester da. :ler:

Og for min egen del vil jeg hvertfall benytte meg av fordelen jeg har ved at jeg vet at muligheten for å være gravid hele tiden er der, til å la være å drikke. De fleste som ikke vet at de har vært gravide og har drukket en god del får jo friske barn, men hadde jeg drukket nå når jeg planlegger, og så hadde enten spontanabortert eller det hadde vært noe galt med ungen, så hadde det nok alltid murra en liten tanke om at det kan ha hatt en innvirkning.

Jeg tenker jo til og med sånn fordi jeg tok to-tre røyk forrige gang jeg var gravid, og spontanaborterte. Så jeg er kanskje litt ekstrem... :sjarmor:

Er fullstendig enig tankegangen din.. Heller litt for forsiktig enn for uforsiktig (eller det går med på å klandre seg selv dersom noe går galt ja). Jeg får bare følge magefølelsene... noe mye alkohol blir det ikke allikevel, langt ifra. Får nesten håpe jeg får TR så jeg slipper å lure mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som litt lengre tids prøver, så ville jeg sett om :heks: kom imorgen, hvis ikke ville jeg tatt en test, og om den var negativ å ville jeg unnet meg litt vin. Jeg ville da kunne smakt på vinen, sluppet å få spm om hvorfor jeg ikke drikker og hatt god samvittighet. Jeg levde helt asketisk de første mnd vi prøvde, men har funnet ut at det går ikke... Nå rører jeg ikke alkohol mellom EL og IKM, men skal jeg noe hvor jeg vet det blir servert, så tester jeg om det er mulig...også har jeg "trøstet" meg med et par glass, siden jeg har visst at det er trygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...