Gå til innhold

Aurelias Drøm


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er 28 år, og kjenner at NÅ er det på tide og bli gravid.. :)

Har ønsket å bli gravid en god stund nå, iallfall en to års tid. Men har gått på p-piller og mini-piller sammenhengende i sikkert 10 års tid.

Det hele startet egentlig med at jeg gikk til legen for å diskutere prevansjon..minipillene funker ikke, de ødela jo all lyst osv, humør.. blæhh!! Jeg slutta på pillen i mars engang, og fikk min første TR på lenge 4. april. Så høyst sannsynlig har jeg nå akkurat vært gjennom eggløsningsuke, og det er gøy!! Tenk, det kan hende jeg er fruktbar nå. Sannsynligvis kan det jo ta litt tid før syklus osv stabiliserer seg, men jeg har aldri vært nærmere målet enn nå... :)

Er egentlig ikke en prøver, men jeg er fri fra pillen, sambo er informert..og jeg kommer til å telle PP og håpe at jeg blir gravid fort. Blir mer og mer opphengt i syklys og tester osv, men kjenner på meg at jeg ikke gidder å stresse med dette. Har jo venta så lenge allerede, og nå er jeg jo igang;)

Sambo er nesten klar for å få barn, men han synes nok det er skummelt. Har stor tro på at å bare ha sex og være glade i hverandre fremover, og satse på å bli gravid "ved tilfeldigheter".. sambo vet at jeg er av pillen, men vi har oss uten kondom for det (men han hopper av da).. vi får se fremover, er spennende synes jeg. Hvor liten/stor sjangs er det for å bli gravid uten utløsning? Noen som vet?

Er såå deilig å være fri fra piller og styr.. jeg er mye bedre humør og lystmessig er det som himmel og helvete.. himmel nå som jeg har sluttet ;)

Blir kjempeglad for kommentarer osv, savner sånn noen å prate om dette her med.. ;) noen i samme båt ;)

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh for en herlig søndag... Jeg nyter livet om dagen, er så spennende å være i prøvefasen, det er vår, jeg har mye :sengekos: og føler meg forelsket, fornøyd med kroppen min osv osv.. Jeg har visst hatt masse ekle bieffekter av minipillen som jeg ikke visste om på en måte, føler meg så mye mer harmonisk og fornøyd nå.

Aner ikke hvordan min syklus er nå :ball: , så foreløpig går jeg utifra 28 dagers syklus. Hvis det stemmer hadde jeg EL torsdag i denne uka, og IKM er vel om... en 10 dagers tid eller noe. Usj, ikke god på disse utrykkene og regnemetodene osv enda. Men det kommer seg vel. Gidder ikke og teste eller noe sånt, og er vel for tidlig enda.. Men hvis TR er for sen, da skal det testes!! :hoppe:

Siden jeg kun er min første PP og ikke har hatt :humpe: med :regn: enda (altså bare hoppet av i svingen) tenker jeg at jeg IKKE er gravid. Håper jeg beholder det slik, sånn at hvis jeg blir det er det en STOR positiv overraskelse. Man kan jo på en måte ikke forvente å bli gravid når man vil, liksom..

Har forresten kjøpt Folat idag, i tablettform sammen med Omega-3. Skal ta min første i kveld. (De var på salg på apoteket, Vitus tror jeg det var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! :vinke:

Her var det jammen koselig! :) Veldig god stemning og positiv energi, så her kommer jeg til å komme på besøk igjen. :Nikke: Blir moro å følge deg.

Høres ut som du har hatt en fantastisk dag. Håper resten av dagen blir like fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Aurelia! Håper det klaffer for dere raskt! Men du må få han derre samboern din til å slutte å hoppe av i svingen.. blir ikke noe unger av det :) Nei, dere må selvsagt ta ting i deres eget tempo, men jeg vet at jeg ihvertfall hadde blitt frustrert hvis vi prøvde å bli gravide og han hoppet av i svingen..

Lykke til frem mot IKM.. du kommer for inn i ord og uttrykk.. og tro meg, du blir fort hekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Aurelia! Håper det klaffer for dere raskt! Men du må få han derre samboern din til å slutte å hoppe av i svingen.. blir ikke noe unger av det :) Nei, dere må selvsagt ta ting i deres eget tempo, men jeg vet at jeg ihvertfall hadde blitt frustrert hvis vi prøvde å bli gravide og han hoppet av i svingen..

Lykke til frem mot IKM.. du kommer for inn i ord og uttrykk.. og tro meg, du blir fort hekta!

heihei ;) hvordan skal jeg få ham til og ikke hoppe av? stønne ekstra mye og pirre ham opp? :sminkedokke: ikke hjelpe ham etterpå?... ;) Vil ikke lure ham, bare legge til rette og få ham med på leken... hehe. (er egentlig sjeleglad for at han vil ha sex uten kondom, jeg.. fryktet at han kom til å nekte og insistere på kondom). Heldigvis ikke.. da er det litt enklere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jada.. så var vi igang med ny uke.. tida flyr! regn og surt og litt kjip dag på jobb, da er det deilig og komme hjem og slappe av med godmannen min :kline::sjokolade::kaffekopp: og litt og bite i. snart mat da, pita med salat og kyllingkjøtt i.. yums ;)

I og med at jeg er i 1 PP, og akkurat har slutta på pillen, aner jeg ikke hvordan syklus er, eller om den er stabil, Det er litt kjedelig, jeg vil så gjerne følge med og ha kontrollen :blink: Men jeg får vel heller si det er spennende da, hva som helst kan skje!!! jabbadabba dooo... Tenker litt sånn, om en ukes tid får jeg kanskje TR, eller kanskje ikke.. regner absolutt med at sannsynligheten er størst for å få TR.. og det er jo ikke så veldig spennende igrunn :trampe:

på minipillen slapp jeg hele skiten, det var digg. (men mista jo all sexliv osv osv..) savner det ikke! Men uansett.. TR var ganske ubehagelig og vond, hadde glemt hvor ille det var. Stod opp om morningen og bare :sprettoy::spy::forkjola: og supertrøtt og gåen i 3-4 dager. Jaja, thats life!! Heller det enn på pillen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått min første ticker.. men den ble feil da. Når jeg lagde den stod det riktig, og kopierte jeg linken fikk jeg opp dette. Noen som vet hva som er galt? Har også laget meg en link til prøvedagboka mi, ser for meg at jeg blir værende her en stund... hvis jeg ikke er gravid da (innbilte symptomer allerede, som ømme brystvorter..dvs det er ikke innbilt.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg endelig veien inn her også ;)

Gratulerer med ny ticker da :) Skulle fått min opp å gå snart også kanskje :sjenert:

Spennende tider fremover da, ømme brystvorter pleier jeg å få etter el, så kan jo være du har hatt el i det siste :lur:

Ha en super dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og sniker litt, jeg.

Så gøy å være ny prøver og alt er spennende. Og du vet at det er (nesten) like stor sjanse til å bli gravid når han hopper av i svingen? :nigo: Det kommer jo uansett alltid litt svømmere ut gjennom hele runden i høyet, så bare vær positiv, du! Her i gården var det min kjære som måtte overtale meg til å ikke hoppe av i svingen lengre. :sjenert:

Symptomer kommer du nok til å få flere og flere av etterhvert som dere prøver. :fnise: Jeg pleier alltid å bli kvalm dersom jeg drikker alkohol mellom EL og mensen, altså når jeg ikke skal drikke alkohol. :flau: Tror nok bare det er hodet mitt som virkelig ønsker å være gravid... :sjenert:

Ha en kjempefin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Lykke til med prøvingen :) Vil råde deg til ikke å teste for EL.

bare gå ut fra at den er ca på dag 14, og informer mannen om sikre perioder før og etter dette. I sikre perioder trenger man jo ikke hoppe av eller ??? :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :velkommen: Og velkommen som prøver!

Det er utrolig deilig å slippe hormonprevansjon og få tilbake kontrollen over kroppen og livet sitt! :Nikke: Disse pillene er jo prevansjon i dobbel forstand for jeg å mista helt lysten på sex! :tristbla: Min kjære sambo har heldigvis bestemt seg for at hans mål er at jeg skal slippe å ta hormonprevansjon noe mere! :rødme:

Håper du ikke trenger lang tid på å få med samboern på prøve skikkelig! I mellomtiden er det vel bare å håpe på noen uhell! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg endelig veien inn her også ;)

Gratulerer med ny ticker da :) Skulle fått min opp å gå snart også kanskje :sjenert:

Spennende tider fremover da, ømme brystvorter pleier jeg å få etter el, så kan jo være du har hatt el i det siste

Ha en super dag ;)

Takker, den må oppdateres så den blir riktig bare. Kanskjeg prøver etterpå? Dvs jeg aner jo ikke hvordan syklus jeg har, prøver meg bare frem. Synes du skal få deg ticker også!

Jepp, kanskje jeg har hatt EL nå og ikke i slutten av sist uke som jeg kanskje trodde.. Bra jeg har hatt mye :humpe: nå også da. :strix:

:vinke: Innom og sniker litt, jeg.

Så gøy å være ny prøver og alt er spennende. Og du vet at det er (nesten) like stor sjanse til å bli gravid når han hopper av i svingen? :nigo: Det kommer jo uansett alltid litt svømmere ut gjennom hele runden i høyet, så bare vær positiv, du! Her i gården var det min kjære som måtte overtale meg til å ikke hoppe av i svingen lengre. :sjenert:

Symptomer kommer du nok til å få flere og flere av etterhvert som dere prøver. :fnise: Jeg pleier alltid å bli kvalm dersom jeg drikker alkohol mellom EL og mensen, altså når jeg ikke skal drikke alkohol. Tror nok bare det er hodet mitt som virkelig ønsker å være gravid... :

Ha en kjempefin tirsdag! :klem:

Takk så mye Belle! :helen: Sambo har uansett helt glemt ordet kondom nå, men han hopper fremdeles av.. men senere og senere merker jeg. hehe. its all good!!!! :humpe:

Hei hei :vinke:

Lykke til med prøvingen :) Vil råde deg til ikke å teste for EL.

bare gå ut fra at den er ca på dag 14, og informer mannen om sikre perioder før og etter dette. I sikre perioder trenger man jo ikke hoppe av eller ???

:klem:

Tror ikke jeg vil minne mannen på de sikre periodene (som ikke er sikre), for da minner jeg jo på han de usikre også, Vil ikke at han skal få panikk for det. Nå er det bare naturlig og godt :strix: . Jeg venter til han er klar, heller.. eller på et lykkelig lite uhell.

Hei! :velkommen: Og velkommen som prøver!

Det er utrolig deilig å slippe hormonprevansjon og få tilbake kontrollen over kroppen og livet sitt! :Disse pillene er jo prevansjon i dobbel forstand for jeg å mista helt lysten på sex! Min kjære sambo har heldigvis bestemt seg for at hans mål er at jeg skal slippe å ta hormonprevansjon noe mere!

Håper du ikke trenger lang tid på å få med samboern på prøve skikkelig! I mellomtiden er det vel bare å håpe på noen uhell!

hehe.. vi har det knallmoro vi, selv om han hopper av...Er skikkelig våryr :strix: og elsker å være uten pillene. Nei takk til kunstige (og ekle) hormoner... Sambo ønsker visst at jeg skal fortsette med piller senere, men jeg må virkelige vurdere det. Har SÅÅ stor forskjell å si for meg (og han også). Tror nok han har innsett det allerede, han elsker "nye" meg.. og jeg også!! :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt litt tanken på at jeg kan være gravid idag... hehe. Deilig tanke og følelse :rødme: Ikke at jeg tror jeg er det, men innser at muligheten er der.

2 symptomer:

* sinnsykt ømme brystvorter igår /idag

*bitteliten blødning idag (ca 6 dager etter når jeg trodde jeg hadde EL).

but then again.. kan være ustabil syklus, hormonforandring, tom den derre berømte :heks: som nærmer seg.. (aner ikke når eller om hun kommer).

Bekymrer meg litt for å være :gravid: uten å vite det, liksom. Og gidder ikke teste før forventet mens.. dvs kanskje litt før. Har to jobbting neste uke, med alkoholservering. Ikke bare hvem som helst heller, men skikkelig luksus/gastronomisettinger.. kan liksom ikke si nei heller. Men alt kan skje, er jo noen dager til. Kansje jeg tester til uka/kanskje ikke.. (har ikke store troa på å teste såpass tidlig igrunn, men det er jo en liten sjangs for at testingen sier deg noe)

Ellers har jeg det veldig bra, er våryr og forelsket og nyter livet! :hjerter_rundt:

Nå har jeg akkurat bestilt graviditetstester også.. 3 stk stavtester, og 2 stk clearblue.. så nå er jeg testklar om litt! Bestilte fra babyornot.no

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt tanken på at jeg kan være gravid idag... hehe. Deilig tanke og følelse :rødme: Ikke at jeg tror jeg er det, men innser at muligheten er der.

OSV..

åååh, det er akkurat som å lese om meg selv! :sjenert:

Hehe, hei foresten :goodbye:

En liten prøver her og, artig å finne folk som ligger ca likt i løypa som meg og kjære..Her er det kjære som har vært pådriveren, så her lar vi det stå til - ikke noe hoppe av i svingen her i gården!

Virker som om vi kvinnfolk blir litt fokusert på den her prøvinga, ikke sant det er litt skummelt? Syns det er rart å tenke på hva vi er i gang med, tror egentlig ikke jeg kommer til forstå det før det skjer..Og da får jeg vel panikk :sjokkert:

Uansett, nå får jeg deg på mine innlegg, blir artig å følge med her inne videre

Ha en fin onsdagskveld! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Nå har jeg lest meg opp hos deg og :) Nå er vi 3-4 (og sikkert mange flere) som er omtrent akkurat like langt. Artig!! :hoppe:

Jeg har også begynt med folat, i tillegg til at jeg fast tar kalsium-tabl(da jeg ikke er spesielt flink til å innta melkeproduker). Jeg er helt enig mht å slutte på pillene, føler nesten jeg har blitt kjent med kroppen min på nytt :) Jeg og sambo har ikke :sengekos: ubeskyttet enda siden jeg sluttet på pillene. Årsaken er at vi hadde planlagt et par "innkjøringsmnd" mht å få syklusen stabil før vi prøver for fullt. Dersom alt går etter "planen" er første dag i særiøse pp1 ca 24.05.09 Tiden går saaaakte :sjenert:

Kos deg med deilig vårvær da Aurelia, blir spennende å følge deg videre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Aurelia :vinke:

Må jo legge igjen et spor når jeg først er inne og snikleser :fnise:

Jeg og kjære har vært prøvere siden sept 08, så vi er i pp8. Har selv gått på prevansjon like lenge som deg, så den syklusen har vært ute på tur en stund ja...

Lykke til med prøving, også satser vi på at din kjære "glemmer" å hoppe av i svingen snart :lur:

Krysser fingrene for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Nå har jeg lest meg opp hos deg og :) Nå er vi 3-4 (og sikkert mange flere) som er omtrent akkurat like langt. Artig!!

Jeg har også begynt med folat, i tillegg til at jeg fast tar kalsium-tabl(da jeg ikke er spesielt flink til å innta melkeproduker). Jeg er helt enig mht å slutte på pillene, føler nesten jeg har blitt kjent med kroppen min på nytt :) Jeg og sambo har ikke :sengekos: ubeskyttet enda siden jeg sluttet på pillene. Årsaken er at vi hadde planlagt et par "innkjøringsmnd" mht å få syklusen stabil før vi prøver for fullt. Dersom alt går etter "planen" er første dag i særiøse pp1 ca 24.05.09 Tiden går saaaakte

Kos deg med deilig vårvær da Aurelia, blir spennende å følge deg videre.

:klem:

24.05 er jo bare noen korte uker unna, ikke lenge idet hele tatt.. og det går jo an og kose seg litt på veien da :yvonne: Takk i lige måte, blir spennende å følge deg også. Kanskje vi treffer samtidig? :tommel:

Heisann Aurelia

Må jo legge igjen et spor når jeg først er inne og snikleser

Jeg og kjære har vært prøvere siden sept 08, så vi er i pp8. Har selv gått på prevansjon like lenge som deg, så den syklusen har vært ute på tur en stund ja...

Lykke til med prøving, også satser vi på at din kjære "glemmer" å hoppe av i svingen snart :lur:

Krysser fingrene for deg :klem:

Har gått på minipille og ikke p-pille de siste to årene, håper det betyr at det kortere tid før stabilisering. Håper også at han glemmer å hoppe av. I går sa han dessverre at han synes det var litt leit, for han klarte ikke helt slappe av.. (men synes nå det virker som han har kost seg masse, jeg da) :kyss:

Status idag:

Lykkelig for helg :bolledeig:

Mye mindre ømme brystvorter :enig:

minimalt med blødning (ingenting..) :blush:

Hva alt betyr gidder jeg ikke spekulere i engang.. tar tida til hjelp...

Føler meg litt sånn halvveis gravid uansett... hihi

Ja, også har jeg fått meg en ny ticker, som er korrekt! så det så!

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Titter innom og krysser fingrene for at du ikke blir prøver så lenge. :)

Kan jo hende at svømmerne hans er veldig utholdne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...