Gå til innhold

Med baby i magen :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Jeg veide meg idag! :sjokk:

Jeg har ikke gjort det siden jeg var hos legen for en måned siden og jeg har vel latt det "stå til"... Og så fant jeg vel ut et sted på veien at jeg ikke skulle være så opptatt av vekten denne gangen, siden jeg i forrige svangerskap kom frem til at kiloene bare kom uansett...

:dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Samba! :klem:

Det var lenge siden.Takk, takk! Jeg er gravid igjen, ja :) Er jo over halvveis nå. Håper alt er bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her! Men livet er travelt synes jeg, og jeg er nesten aldri her inne lenger. Men nå som jeg har ferie har jeg hatt tid til å oppdatere meg litt her inne.

Hvordan går graviditeten, er det veldig likt som sist? Mannen min klarer ikke heeeelt slå seg til ro meg at vi har fått de barna vi skal få. (Jeg har jo nå to, han "bare" en.) I ferien, sånn som nå, så kunne jeg gjerne tenke meg en til, men jeg vet at det føles annerledels når jeg har begynt på jobb igjen.

Uansett så er det uaktuelt det kommende året, og da er jeg plutselig 35 neste sommer! Vi står på flyttefor til ny by, samme by som familien til mannen, og nærmere min familie, så vi gleder oss veldig. Men jeg har kun fått en 70% stilling, og det er uaktuelt å bli gravid nå, for så å få utbetalt 80% av en 70% inntekt.

Vel tankene svirrer, og jeg er så ubestemmelig som det kan få gå ann. Noen dager føler ejg meg ferdig, og det er så deilig å oppleve at minstemann er blitt "så stor". Jeg har tross alt hatt barn i 12 år, så jeg kjenner litt på at det med en til blir "småbarn" i 12 år til...

Vel, vi får se hva som skjer. Jeg har jo også litt trøblete svangerskap, og må gå på medisiner.... Jeg kjenner at jeg ikke er sugen på en ny runde SA'er før spiren endelig sitter.

Hmmmm...mye for og imot, og et sikkert altfor langt innlegg om meg i DIN dagbok.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig med langt innlegg fra deg, Samba! :Nikke:

Jeg kjenner veldig godt igjen alt det du grubler på. Jeg gikk og tenkte på mye av det samme og jeg ventet på at jeg skulle bli 100 % sikker på at jeg ville ha et barn til. Vi hadde jo hele tiden snakket om at vi skulle ha to og omgivelsene forventet visst også det. Og så fikk jeg mer og mer lyst, samtidig som jeg hadde en periode hvor jeg var litt lei av jobben og kjente at jeg drømte om å være hjemme i permisjon igjen. I tillegg har jeg nå fyllt 39 år og jeg tenkte jo endel på at vi ikke hadde all verden med tid. Også hoppet vi i det. Jeg hadde egentlig ikke trodd at det skulle klaffe så fort, så akkurat det var litt sjokk, mens også veldig koselig da ;)

Jeg var som sist kvalm de første månedene - for ikke å snakke om trøtt!! Og jeg har jo merket at det er ganske annerledes å ha en toåring i huset i tillegg. Men nå er hun veldig snill, samtidig som pappan har tatt seg litt ekstra av henne når jeg har behøvd å hvile. Og hun er jo i barnehagen på dagene, så i kvalmeperioden var jeg jo alene hjemme på hverdagene og kunne sove og legge opp dagen som jeg ville. Jeg begynner så smått å merke bekkenløsningen fra sist også, men har i alle fall bestemt meg for å holde ut på jobb ut august, i 80 % stilling sånn som nå. Det er utrolig deilig å ha en "fridag" midt i uka!

Håper du finner ut hva du "vil" etter hvert også da. Du har jo tross alt noen år å bestemme deg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte innom og hilse på her. Morsomt å følge med på noen som har termin omtrent samtidig.

Blir morsomt med en av hver. Kjenner meg litt igjen i tankene dine :fnise: Jeg kan jo gutter, men jenter derimot...

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Jente 79! :vinke: Veldig koselig å følge med andre som skal ha baby omtrent på samme tid, ja :) Også måtte jeg le når du skrev at du føler du "kan" gutter og ikke jenter :ler: Da er det ikke bare meg, da!

Jeg var på svangerskapskontroll på mandag. Alt i skjønnenste orden med både meg og lillegutten. Jeg uttrykte dog bekymring for vekta mi ovenfor legen, men han sa den kunne gå litt i rykk og napp, og kanskje har jeg litt vann i kroppen nå. Jeg synes egentlig at jeg tisser lite..

Tallenes fakta:

Uke 22 + 5

Vekt: + 8,7 kg (:sjokk:)

Blodtrykk: 130/78

Urin: Negativ

Ødem: 0 - 1

Bevegelse: +

Fl./min: 148

Og symfysemålet ligger innenfor den grønne grensen, dog i øverste del.

Jeg synes magen har blitt stor nå og jeg kjenner masse liv hver eneste dag. Deilig å ha bakenforliggende morkake denne gangen. Sist lå den foran og tok av for sparkene, noe som gjorde meg urolig mange ganger.

Det som er verre er at ryggen har streiket! Det skjedde mandag kveld. Har skikkelig vondt i korsryggen og det kjennes ut som det er muskulært. Kan det ha sammenheng med bekkenet? Jeg kjenner smerter i bekkenet også nå, når jeg har gått mye. Nå er det sånn at ryggen er omtrent bra om morgenen også blir den stiv og dårlig utover dagen... Er også max forkjølet for n'te gang. Når jeg var gravid med Ephelille virket det som jeg hadde et fantastisk immunforsvar og ble aldri syk. Sånn er det ikke denne gangen. Siden jeg har ferie, skrev den snille legen min sykemelding for disse dagene, sånn at jeg kan overføre dem til neste år eller få dem utbetalt i januar :) Det er supert da!!

Klær jeg har kjøpt til lillegutten siden sist... Jeg kjøper småtterier rett som det er. Har kjøpt et lyseblått hettehåndkle med ører på H&M og den lyseblå Tigergutt-dressen som jeg kjøpte tidligere i en mindre størrelse. I Sverige kjøpte jeg i forrige uke en veldig søt og posete Snoopy dongeribukse. Den ligger ikke ute på nettet og jeg har ikke sett den på H&M her ennå. Jeg heiv meg over nettsiden til H&M når høstklærne ble lagt ut, men samme dag var vi innom en H&M-butikk og kjøpte følgende der isteden:

Sett, i størrelse 56

Selebukse, str. 62

Strikket hettejakke, str. 62

Også kjøpte vi en brun body og noen søte bamsetøfler. Ser at det er mere jeg må bestille fra hm.com, selv om jeg tenkte å ta en liten pause nå... :ler: Har også sett meg ut en del som jeg har lyst til å bestille til Ephelille.

Til meg selv har jeg også shoppet så mye i det siste, at jeg nå har pålagt meg selv kjøpestopp... ;) Jeg handlet endel klær i ferien og i tillegg har jeg de siste dagene kjøpt meg to lange strikkejakker med korte ermer fra høstkolleksjonen til Cream... og idag kom spesialstrikket kjole fra www.raknerikke.no i posten. Og idag har jeg også bestilt disse to luene fra nelly.com:

Mørk grå lue

Sort lue

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Bustetroll! Håper du også har hatt en fin helg :)

På fredag ble det babyklesshopping igjen. De hadde fått inn nye babyklær på Name It og da kunne jeg selvsagt ikke dy meg. Det ble blå sparkebukse + hvit ditto body med litt mønster på overarmen og likedan blå bukse med jakke til. Skal se om jeg finner bilder på nettet. Og igår kjøpte vi lyseblått helseteppe og bøyle til Quinni-trilla som Ephelille foreløpig bruker. Den var helt genial og var standard på den nye modellen som de har nå. Heldigvis fantes den som ekstrautstyr til de foregående modellene også :) Ellers har vi nok klær i str. 56 nå. Vi har flere nøytrale sett fra før enn jeg husket og vi har masse bodyer i esken på loftet som mannen ikke har hentet ned ennå.

Ellers er jeg sliten og utmattet av forkjølelse og hoste og jeg tror ryggvondtene mine har sammenheng med bekkenet. En venninne som har vært sterkt plaget av bekkenløsning tror det, fordi det er samme type smerte som hun hadde. Nå er jeg jammen usikker på om jeg holder ut å jobbe ut august...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så mange søte kjoler til Ephelille :)

Tror jeg hadde blitt ganske blakk om jeg skulle få en jente..

Jeg hadde også vondt i bekkenet når jeg jobbet fullt, men nå som jeg jobber redusert, samt får fysioterapi er det blitt mye bedre.

Det er verre med kynnerne, de kommer hele tiden. Så det kan nok bli en lang høst med lite jobbing.

Rart at de begynner å bli utsolgt allerede for mammaklær, er jo bare en liten uke siden de ble lagt ut for salg.

Har ikke sett så mye på mammaklærne de andre årene, så har ikke sett de dressene i velour. Håper bare klærne passer :)

Ellers må du ha god bedring for forkjølelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malina: :klem: Takk for god-bedring-ønsker! Jeg er vel ganske bra nå, men jeg hoster fremdeles om natta og det er helt utrolig hvor sliten man blir av det. Man blir liksom helt utmattet i kroppen... Nå har imidlertid Ephelille fått vannkopper!! Det gikk i barnehagen hennes tidligere i sommer og vi var litt redde for at hun skulle få det til vi skulle på ferie. Mandag kveld oppdaget jeg utslett på overkroppen hennes og på morgenen igår hadde hun litt feber og litt flere utslett. Så da ble jeg hjemme fra jobb med henne. Hun jeg snakket med i barnehagen når jeg ringte, sa at hun ikke kunne blitt smittet der, for nå hadde hun jo hatt ferie i 2 uker. Men jeg leste om vannkopper på nettet igår - for å være sikker på at det er det det er - og overalt står det at det tar 10 - 21 dager fra man blir smittet til det bryter ut. Så da har hun jo blitt smittet før ferien. Det ser heldigvis ut som hun ikke blir så hardt angrepet, hun har ikke veldig mange prikker, men de er væskefylte som vannkopper og det er ingen tvil om at det er det. Hun har mest utslett på brystet, på halsen og i nakken, noen i lysken og i underlivet, og noen i hodebunnen. Idag er hun feberfri, men nå har utslettene begynt å klø, så det har vært er par runder med sutring i natt og hun er ikke helt i slag pga det. Jeg er hjemme med henne idag også, siden jeg er sykemeldt på onsdagene. Imorgen og fredag skal mannen være hjemme sammen med henne også er hun nok frisk igjen til mandag. Like greit at hun får dette nå når hun er så liten da, så er vi ferdige med det. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har hatt vannkopper eller ikke. Mamma mener at jeg har hatt det, men at jeg fikk det veldig svakt, så vi får håpe hun husker rett. Mannen er vi helt sikre på at har hatt det.

Nå ville hun legge seg for formiddagsduppen sin og jammen skal ikke mamma ta seg en liten dupp på sofan også :lol:

Ellers går det dårlig med "kjøpeforbudet mitt"... :sjenert:

Igår bestilte jeg denne tunikaen fra Nelly:

Tunika

Og idag har jeg bestilt disse to fra Gina Tricot:

Kjole

Tunika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kjedelig at hun er syk. Men er sikkert like greit å bli ferdig med vannkoppene. Husker min venninne fikk det i voksen alder, det var ikke morsomt.

Så mye fint du har kjøpt til lillegutten din.

Jeg har ikke kjøpt noe enda, synes dette svangerskapet går altfor fort :ler:

Men vil gjerne ha det bekreftet på 3D UL at det er ei jente før jeg kjøper noe typisk jentete... :sjenert: De var jo ikke helt sikre, og det er over 30 år siden siste jenta ble født inn i familien.

Men blir det bekreftet da så blir det nok litt shopping og rydding i klærne etter lillegutt. Han er jo født i mai også, så mye kan jo uansett ikke brukes...

Hvis det er ei jente blir det veldig morsomt å kjøpe en nydelig liten kjole eller to i 56 til å ha i jula da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo! Hvordan går det med den gravide? Her går alt i 120, men vi klarer oss bra med alle ungene våre så langt. Vi har brukt sommeren på en noget hektisk flytting, men er heldivis ferdig med det nå. Deilig å være i et HUS og ikke en leilighet med småbarn. Sønnen min kooooooser seg med stor plass og hage. Artig å se. Tvillingene vokser utrolig fort og jeg gleder meg til de sover litt mer om natta.... Nattamming er peeeees og jeg er så trøtt at jeg bare sovner sittende.... Heldigvis våkner de bare to ganger mellom 22 og 8 om morgenen og er greit samkjørte slik at det går ganske fort før jeg kan kollapse i søvn igjen...

Kos deg masse med svangerskapet og shoppingen:-)

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen! :vinke:

Jeg er så dårlig til å skrive her... Ikke kan jeg skylde på at jeg ikke er på nett heller, for jeg sitter foran PC på jobb og også veldig mye hjemme...

Det går bare bra med oss alle, egentlig, men jeg har fått sinnsyk bekkenløsning :( Sitter på jobb nå og jeg holder nesten på å hyle når jeg reiser meg opp fra kontorstolen! Jeg har kjent det lenge, i alle fall siden ferien, men det blir bare verre. De siste dagene har smerten satt seg på symfysebenet (eller skambenet om dere vil) og jeg kjenner en brennende smerte der og i området omkring, spesielt når jeg har sittet en stund og reiser meg opp :( Jeg kommer meg nesten ikke til bilen etter arbeidsdagens slutt. I tillegg begynner ting å bli tungt og jeg er stort sett trøtt som en dupp. Jeg har vært sykmeldt 20 % lenge, sånn at jeg har hatt fri en dag i uka. På mandag ringte jeg legekontoret og fikk sykemeldingen øket til 40 % sånn at jeg skal jobbe tre dager i uka og ha fri annenhver dag. Jeg tenkte å holde ut det til jeg skal på svangerskapskontroll i slutten av måneden, men nå vet jeg sannelig ikke hvor lenge dette går... Når jeg var gravid med Ephelille ble jeg 100 % sykemeldt flere uke før dette.

Ellers er det masse liv i magen hver dag og Ephelille er frisk av vannkoppene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det er ikke noe særlig å gå rundt slik.

Ble 100 % permitert nå i ferien, så jeg kunne bare komme å gå slik jeg ville på jobb.

Men så har jeg klart å bli syk nå, så ligger bare på sofaen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres utrolig slitsomt ut. Sikkert greit med større sykemelding da.

Kanskje en idè å høre om 50% sykemelding. Så kan du jobbe 3 litt kortere dager i uka. Jeg ble sykemeldt 20% sist, og brukte det til å ha kortere dager. Utrolig deilig husker jeg, og enda viktigere nå som vi har en fra før. Må jo klare å være mamma for den eldste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke godt ut med bekkenløsning og jobb.

Jeg ville absolutt kommet meg til legen og snakket om mulighetene for høyere % på sykemelding, pluss muligens en henvisning til fysioterapaut.

Jeg fikk det da jeg hadde bekkenløsning, og det hjalp ganske mye.

Om ikke annet fikk jeg lære litt om hva jeg kunne gjøre for å unngå det så mye som mulig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til dere som har vært innom! :)

Jeg storkoser meg på "fridagene" mine og er ikke i tvil om at jeg skal få ordnet 100 % sykemelding når jeg skal til legen i neste uke! Det er fantastisk å sove lenge samt å ta seg en dupp utpå dagen - og bekkenet er tilnærmet bra når jeg er hjemme. Det kommer vel av at jeg halvveis ligger i sofan, men det får så være ;)

Imorgen blir det litt maraton, men det kommer til å bli veldig koselig: Først jobb, så litt shopping med en kollega/venninne, og så skal jobben ut og spise :)

Strever litt med å finne ut hva jeg skal ha på meg om dagene nå. En ting er at været og temperaturen skifter, men noe helt annet er at jeg vil vise frem magen når jeg er gravid, noe jeg ikke vil til vanlig :ler: Så mine fire klesskap er fulle av vide tunikaer og vide kjoler (ja, jeg er ikke feit altså, men jeg har litt magekomplekser og elsker vide klær generelt). Jeg har noen tunikaer som fremhever magen og skal også prøve trikset med å knyte et bånd under bysten på kjolene mine fremover :) Også gleder jeg meg til å ta i bruk favorittjeansen min igjen. Jeg blir ikke helt fornøyd med noen av mammajeansene mine... Sånn var det forrige gang også...

Ellers er det da koselig å være gravid :) Det er masse liv i magen! Har begynt å kjenne litt halsbrann også og håper og tror at det ikke er farlig å bruke Gaviscon-tablettene fra forrige svangerskap som har gått litt ut på dato ;) Må huske å kjøpe nye så fort jeg er i nærheten av et apotek :jepp:

Men altså - det skal bli fantastisk å få være hjemme om dagene!! Skal ruge og kose meg, se en haug med DVD'er og lese hauger med blader og bare la verden suse forbi. Da skal jeg være mere opplagt til å ta meg av Ephelille om ettermiddagene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...