Gå til innhold

Ingen tok Christoffer (8 år) på alvor. En dag ble han funnet død.


Kit

Anbefalte innlegg

Selv om jeg forsøker å holde meg inne med det faktum at tiltalte ikke er dømt så er dette så grusomt! Så enkelt føler jeg det.

Slik guttens oppførsel beskrives på skole og annet så er det jo ikke tvil om at det i alle fall burde vært undersøkt grundigere hva dette skyltes. Mobbing av medelever ved vold er jo også svært alvorlig, dersom det var det dette skyldtes.

En liten gutt som endrer atferd drastisk, kommer med det jeg vil betegne som store, synlige skader, prøver modig, det er det verste, å late som alt er rimelig greit, i den alderen.... Barn har en så fantastisk overlevelsesevne, samtidig som de er de aller svakeste. Bagatelliserer synlige sår og blåmerker. Skal man da bare ta foreldre/de med ansvar for omsorg som det rette ord? Hadde det vært mitt barn hadde jeg da i alle fall reagert på det som sannsynligvis var mobbing eller mishandling av andre, eksterne. Og om foreldrene ikke gjorde dette, før rettssaken, så burde skolen/barnevern reagere, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica
Nå er juryens kjennelse klar: Etter to timer og 25 minutter fant de Christoffers stefar skyldig i legemsgbeskadigelse med døden til følge.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3051421.ece

Nå kjente jeg faktisk at jeg ble litt lettet.

Ellers siterer jeg fra artikkelen:

men det er fullt mulig å dømme noen på indisier, sa Holth.

Dette sier lagretteformannen Holth i sin rettsbelæring før juryen skal svare på tiltalespørsmålet. Det understreker det jeg har skrevet tidligere i denne tråden om forskjell på tekniske bevis og bevis.

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest kolo
A-magasinet skrev en artikkel idag som viser et svært stort problem i Norge.

Dette er så hinsides langt utenfor min rekkevidde av noen som helst form for forståelse at jeg blir helt sjokkert.

Hvordan kan dette skje?

Hvordan kan et lite barn blir sviktet av absolutt alle? Hvordan kan alle som kunne ha gjort en forskjell latt være? Naboer som sier de hørte dunkelyder, lærere som så guttens skader hver dag, vennenes foreldre, sfo-ansatte som fikk se skadene og først og fremst rektoren. Hvordan kan han i dag nekte for å ha hørt noe om gutten når samtlige vitner sier han visste det i høstferien, og i hvertfall i vinterferien. Hvordan kan moren ofre sitt eget barn for en mann?? Hvordan kan man tro at alt er ok hjemme, selv om skadene oppstår der? Hvordan kan gutten først beskrives som en som aldri skader seg og har kroppsbalanse, til en som ”faller hele tiden”. Hvordan kan en VOKSEN mann mishandle et barn?? Hvordan kan samtlige leger, sykepleiere og andre på sykehuset tro at en 8-åring skader seg selv?? Og siden de trodde det, hvorfor sa de ikke ifra?? Da er det hvertfall rom for bekymring!

Hvordan kan en liten gutt bli sviktet av samtlige mennesker rundt seg? Hvordan kan alle la være å gripe inn, enda skadene hans i ettertid blir beskrevet som ekstreme og at man ble uvell av å se på han? Når skadene i ansiktet gjør at vennene hans ikke kjenner han igjen?

Hvordan kan saken bli henlagt når gutten ble kvalt av papir, hadde brudd på hodeskallen og kroppen dekket av sår og blåmerker?

Hvorfor er temaet ”når foreldre mishandler barnet sitt” så vanskelig, at ingen gjør noe? Den gutten kunne levd i dag hvis noen, hvem som helst hadde brydd seg.

Hvordan kan man la være å hjelp et lite barn?

Han har vert mye i mitt hode i det siste. Stakkars lille hjelpeløse gutt.

Hva han har lidd. Ingen av oss kan forestille oss hva et hjelpeløst barn hr igjennomgått.

vi er for redde å bry oss. Vi er redde for å trå feil. Redd for å komme i konflikt.

Hvor mange barn skal lide før vi vokner. Vi som privatpersoner, skole,naboer osv....

Det største sviket var hans mor som sto for. Hva tenkte en liten gutt når selv mor sviktet,hvor skal jeg da få hjelp? Når skal noen se meg?

Uansett hvilke type stefar er, så er det ingen unnskyldning for mor.

Det må være noe feil med en mor som gjør slikt. HUn mangler mye, mangler å se barn, ta vare på barn,se lidelser. Stille seg uforstående til en gutt som er ugjekjennelig pga mishandling. Og det i lang tid før ha ble drept.

Hu har fått et barn til, og unnskyld meg,men er hun istand til å ha barn?

La oss aldri glemme stefar, ser du han med barn,kvinner da han slipper ut,så gjør folk oppmerksom på hvem han er. En farlig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...