Gå til innhold

Riktig at pene jenter får være mest i fred?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det kan ha med det å gjøre. Synes det er lov å sette forstørrelsesglasset på folk som er frekk mot andre. Man kan godt gjette litt, selv om man selvfølgelig vet at det ikke trenger å være slik. Ikke nødvendig å være så forferdelig korrekt på et forum. ;)

Jeg synes bare det er et billig triks a la "Hvis han dumper deg så er du for god for ham". Det er aldri tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS. Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente. Blir litt overrasket av sånt, vi. :) Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier? Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen? Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Problemet deres er at dere bare sitter på ræva og venter på at mennene skal ta initiativ. Ridderen på den hvite hesten er en illusjon, og dere kan ikke bare stå der og forvente at drømmemannen plutselig bare skal dumpe ned i fanget deres. Hvis dere virkelig er interessert i å få dere en skikkelig type, så bør dere ta initiativ, i steden for å bare stå der og tro dere ser deilige ut.

"Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente."

Ja, kanskje hun var litt mer aktiv og faktisk hadde guts til å gå bort og prate med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme. Er selv svært pen, velkledd, intelligent og har en flott jobb. Selv om jeg åpenbart signaliserer at jeg er interessert i menn, så er det sjeldent at de våger å nærme seg/ta kontakt.

Det er nok fordi du har et skyhøyt ego, og fordi du er så innbilsk at de sannsynligvis får avsmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har vakre mennesker også en vakker personlighet .

Finnes stygge folk ofte som også er temmelig smålige ,. sjalu , jævlige og har en mildt sagt særdeles stygg personlighet også .

Dette er pisspreik. Ikke rart du er singel, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vi jo alle at pent utseende kan jo variere fra person til person, men jeg regner med at damene i denne tråden er MYE over gjennomsnittet pen.

Det virker mer som om damene i denne tråden er mye over gjennomsnittlig innbilske. Mange av dem står bare og venter på at guttene skal sjekke dem opp, slik at de får noe å flire av og preike piss med venninnene sine om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man er pen, så vil jo ikke det si at man automatisk står og ser sur ut i en krok? Pene folk kan da også ha det gøy :)

Og dessuten, det må da være lov å si at man syns man er pen på et nettforum uten at man trenger å være ekkel og blærete av den grunn. De fleste har da en viss idé om hvordan en selv ser ut.

Pen eller ikke pen, vær hyggelig og smil! Da virker man så mye mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WB, dessverre er det slik her på KG at dersom man sier at man har et ok utseende, er pen nok, vet hvordan man ser ut eller lignende, så er man skrekkelig innbilsk, hoven, hoverende, slem, sur og ikke minst, da er det ikke rart man er singel...

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som syter over at de er for pene, mangler indre egenskaper som matcher deres ytre. De har ikke tilstrekkelige mentale evner til å nytte seg av den fordelen naturen har gitt dem.

Gud ga dem utseende som perler, men puttet svin på innsiden. Hvilket sløseri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som syter over at de er for pene, mangler indre egenskaper som matcher deres ytre. De har ikke tilstrekkelige mentale evner til å nytte seg av den fordelen naturen har gitt dem.

Gud ga dem utseende som perler, men puttet svin på innsiden. Hvilket sløseri!

Kjenner du mange slike kvinner? Og hvis ja, hvordan syter man over at man er FOR pen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du mange slike kvinner?

Jeg tenker først og fremst på dere som syter her inne.

Og hvis ja, hvordan syter man over at man er FOR pen?

Da starter man en tråd på et forum. I virkeligheten er det ingen som gidder å ha med dere å gjøre (utenom et knull, selvfølgelig), så det er eneste muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi du har et skyhøyt ego, og fordi du er så innbilsk at de sannsynligvis får avsmak.

Merkelig.

Hvis du er pen og vet det, er du bare forferdelig utiltalende og arrogant.

Er du stygg, og prøver å være pen, så er det fint at du prøver osv.

Kvinner er kvinner verst! Du skal synes du er stygg og ikke verdt noe UANSETT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Merkelig.

Hvis du er pen og vet det, er du bare forferdelig utiltalende og arrogant.

Er du stygg, og prøver å være pen, så er det fint at du prøver osv.

Kvinner er kvinner verst! Du skal synes du er stygg og ikke verdt noe UANSETT.

Det er ikke noe galt i å vite at man er pen (hvordan kan man unngå det egentlig?), det folk reagerer på er vel heller det at folk lager tråder om hvor vanskelig det er å være pen og samt hevde at de som blir sjekket opp på byen er mindre pene og ikke har like gode verdier. Er det rart man blir provosert egentlig?

Det er alltid masse folk på byen til en hver tid som ikke blir sjekket opp. Disse menneskene kommer i utgaver med alle typer utseender og den generelle holdningen til TS viser jo at hun ser på jenter som blir sjekket opp som noen som er "mindre pene, billige og dårlige verdier"???

Dette ble rotete og rart skrevet, men poenget kom kanskje frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Smaken er som baken da, folkens...!

Personlig liker jeg ikke utseende til folk som "vet" de er pene. Det har noe med signalene som de sender ut å gjøre, så da vil jeg ikke nærme meg dem. Så synes jeg mennesker som andre vil se på som mindre pene er veldig vakre og pene å se på fordi de utstråler noe annet, mer ekte.. på sett og vis. (hvis noen skjønner hva jeg mener.)

Blandingen av personlighet og vite at man ser pen ut kan medføre at man har en elendig holdning og utstråling til menneskene rundt. Dessuten som andre sier her inne, kan ikke sitte å vente på at noen kommer bort til deg - fordi signalene dine peker på at du er uoppnålig eller noe sånt.

Husk at folk er redde for avvisning. Større fallgruve med mennesker som oppfører seg som "out-of league."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken da, folkens...!

Personlig liker jeg ikke utseende til folk som "vet" de er pene. Det har noe med signalene som de sender ut å gjøre, så da vil jeg ikke nærme meg dem. Så synes jeg mennesker som andre vil se på som mindre pene er veldig vakre og pene å se på fordi de utstråler noe annet, mer ekte.. på sett og vis. (hvis noen skjønner hva jeg mener.)

Blandingen av personlighet og vite at man ser pen ut kan medføre at man har en elendig holdning og utstråling til menneskene rundt. Dessuten som andre sier her inne, kan ikke sitte å vente på at noen kommer bort til deg - fordi signalene dine peker på at du er uoppnålig eller noe sånt.

Husk at folk er redde for avvisning. Større fallgruve med mennesker som oppfører seg som "out-of league."

Så du foretrekker folk som er pene, men ikke har selvinnsikt nok til å vite det? Eller som ikke har selvtillit og tror at de ikke er pene? Jeg forstår absolutt ikke hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som forundrer meg er følgende....: Smaken er jo så forskjellig, jeg jobber i et mannsdominert yrke og hører det meste som menn kan lire av seg.

Har ved flere tilfeller vært på byen med disse kollegaene, og en ting har jeg skjønt ihvertfall. Menn faller ikke bestandig for estetisk pene jenter, og jenter som diller for mye før de går ut.

Noen ganger har jeg faktisk blitt paff over hvor feil jeg har tatt av menn.

Jenter som jeg selv har trodd har vært "manne maneter", er som regel ikke intresant i det hele tatt.

Menn er ikke så "shallow" som vi jenter skal ha det til...

Var på fridays forrige helg, og da var det flere "panel høner" der..som en av guttene elsker å kalle jenter som står rett opp og ned med drinken i hånda og med granskende blikk på hva og hvem som kommer inn døra,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Jeg er en singel mann i 40-årene og går sjelden "på byen" fordi det er et kjøttmarked. Der blir jeg konsekvent misforstått. Jeg vil gjerne snakke med pene damer med skikkelige verdier, men det er det ingen som vet. Dessuten skal man ha stor selvtillit for å nærme seg TO pene damer. Jeg frykter brutal avvisning og mine sårede følelser. Det gjør kanskje andre menn også? Og så får dere stå der? Mitt råd: kast et vennlig blikk og kanskje antydning til smil til den mannen dere vil snakke med, så kommer han garantert! Det gjør i hvert fall jeg. Og jeg er takknemlig for at dere viser det på en taktfull måte når dere ikke er interessert i noe bekjentskap. En ting til: jeg har sikkert aldri truffet dere på byen, men jeg traff dere her.

Å herregud, denne tråden kunne ikke truffet meg bedre. Jeg er en jente som ser meget bra ut, noe jeg får høre konstant fra begge skjønn. Men læx, jeg er ikke høy på pære selv om jeg har selvtillit. Nå vel, det jeg vil fram til er at jeg sjeldent blir sjekket opp på byen, bare tafset på enten på dansegulvet eller jeg går forbi menn. Noe jeg syns er ufyselig ekkelt... Uansett, det har ikke hjulpet for meg å smile mer eller what so ever. Et eks: På byen her om dagen danset jeg med en venninne på dansegulvet, vi hadde det døds fett og KOSTE oss! Så ser jeg at han derre ene fyren fra Paradise Hotel glor på meg, jeg ser på han litt flere ganger og han glor fortsatt, til slutt bare smiler jeg, men da smiler han ikke tilbake. Han ser nemlig bare bort og leker deilig! Jeg har merket flere ganger at gutter legger merke til meg og "nærmer" seg meg på en tilfeldig måte. Men tør aldri å komme dirrekte bort til meg. Veldig sjeldent i hvert fall. Og jeg ser definitivt ikke sur og sjenert ut når jeg er på byen!!:P Hehe.. Men dersom noen skulle "prøve" seg på meg, prøver de seg først på en jeg er med for å komme nærmere. Det er så harry. Eller selvfølgelig, og dette er flest ganger jeg har blitt "sjekket" opp; sørpe drita menn kommer bort og sier til meg at de tidligere ikke turte å komme bort og slik fortsetter det i en evighet. Så, for all del jeg er ikke en overfladisk person, oppfattes ulikt, men det at menn ikke tør å sjekke opp de flotteste jentene er ikke en myte, gitt. Det har de sagt selv, bare med andre ord;) Så ta det som et kompliment dersom du sjeldent blir sjekket opp dersom du er ufattelig vakker. Hjelper ikke alltid å smile bredt så leppene omtrent sprekker eller å se vennlig ut, ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette er pisspreik. Ikke rart du er singel, for å si det sånn.

Det der er ikke pisspreik. Hvordan kan det være det når det finnes rundt 5 milliarder mennesker på denne jord? Selvfølgelig fins det sånne mennesker. Mange "mindre pene" mennesker har en fæl personlighet - og omvendt. Ikke til å legge skjul på.

Det har jeg forresten også erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
WB, dessverre er det slik her på KG at dersom man sier at man har et ok utseende, er pen nok, vet hvordan man ser ut eller lignende, så er man skrekkelig innbilsk, hoven, hoverende, slem, sur og ikke minst, da er det ikke rart man er singel...

:fnise:

WORD. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...