Gå til innhold

Riktig at pene jenter får være mest i fred?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss

Pene barn blir jo dikka og dulla med i større grad en mindre pene barn fra de er små. Mange lærer rett og slett ikke å jobbe for å få oppmerksomhet. Forventer dere virkelig at gutter skal komme bort når dere sitter to venninner og snakker sammen? Hvorfor ikke bare ta initiativ selv? Virker nesten som det går sport i å klage på hvor vanskelig det er å være pen på KG :ler: Det er veldig få ting her i livet som er gratis og (dessverre) gjelder dette også for pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er pen forventer man jo at alt bare skal komme automatisk. Man forventer å bli litt servert. Det er det vi er vant til. Men det fungerer jo tydeligvis ikke: menn er like tafatte og passive uansett hvor pen man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat hva en mannlig åtter gjør, når han ser to-tre kvinnelige sjuere sittende med hoverende mine, som om de er diamantbeslåtte tiere: Brøyte vei gjennom feststemte og lekelystne femmere, seksere og resten av lottorekka, for å lokke fram kjølige kommentarer om at "Nei, ellers takk; vi venter på at niere og tiere skal komme å redde oss fra slike som deg!"

Vi andre vet jo at nierne er opptatte med å dulle i fjerde eller femte sett heim, med matchende sett kone og barn. Og at tierne kun er teoretiske størrelser, til rusen eller klærne daler...

Ennå liker jeg å tro at de fleste av oss går på by'n for å more oss. Å se kvinnekropp, forsøkt stappet ned i to nummer for lita kledning, som fremhever enhver valke og undertøystropp, får IKKE alene fart på hydrolikken. - Blikket må også fanges, i to lekne livsbejaende øyne, omkranset av flørtende smil.

Det gir ikke helt den samme schwung å stirre inn i to nesebor, foran en kneisende nakke...

:danse:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske pen. Jeg syns det selv, og jeg ser det i speilet og på bilder.

Men om menn kommer bort til meg eller ikke, avhenger av dagsformen min. Hvis jeg ikke føler meg særlig pen (har tykk-dag, dårlig hår-dag, dårlig humør-dag etc.) da kommer ingen bort til meg. Venninner som er både tykkere og mindre pene enn meg får mye mer oppmerksomhet fordi de utstråler noe annet enn meg som står i en krok og føler meg ukomfortabel selv om jeg ser akkurat lik ut som forrige helg!

Forrige helg følte jeg meg kjempefin, jeg var i fantastisk godt humør og jeg utstrålte dette. Jeg lo og smilte, og flere kom bort til meg og påpekte hvor flott jeg så ut! Ingen av disse la merke til meg sist helg :)

Så jeg mener bestemt at alt har med utstråling å gjøre. Har også en venninne, som er utrolig vakker, men ganske overvektig. Hun er den største av oss alle, men hun har en enorm tiltrekningskraft på menn! Hun utstråler selvtillit og varme, og får alltid masse oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring, som sinnsykt pen om jeg må få si det selv (haha, bare tuller, tror jeg ) :

Jeg går ut med tanke på å ha det morsomt sammen med vennene mine, og er egentlig sjeldent jeg får så mye "action" (som jeg legger merke til). Nå har jeg mange guttevenner, så sannsynligvis kan dette være en hindring fra å få andre til å komme til meg. Vil jeg sjekke, gjør jeg det selv, og får som regel den jeg vil ha på null komma niks om jeg viser intiativ(og nå snakker jeg ikke om å hore meg til for å få en ONS, haha). Hvordan oppfører jeg meg på byen? Står ikke der som en stivpynta heks som ser dritforbanna og uoppnåelig ut, jeg ler og har det gøy hele tiden og er komfortabel med meg selv. Jeg har kanskje blitt "dikka og dulla" med som liten, men betyr ikke at jeg forventer at alt skal bli lagt i fanget på meg. Jeg vil allikevel våge å hevde at superpene jenter er ikke de som får mest oppmerksomhet, dette er noe jeg har "forsket" på (helt sant). Og da tenker jeg stort sett på de som defineres som "klassiske skjønnheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Jeg har kanskje blitt "dikka og dulla" med som liten, men betyr ikke at jeg forventer at alt skal bli lagt i fanget på meg. Jeg vil allikevel våge å hevde at superpene jenter er ikke de som får mest oppmerksomhet, dette er noe jeg har "forsket" på (helt sant). Og da tenker jeg stort sett på de som defineres som "klassiske skjønnheter".

Tenkte vel mest på sånne som TS jeg da som tror det er utseendet og ikke personligheten som gjør at de får mindre oppmerksomhet.

Tror det har mye å si hvordan man ser ut også jeg, ikke bare hvor pen man er. Dersom man ser veldig uskyldig og uskummel ut får man nok mere oppmerksomhet enn dersom man ser mer alvorlig og kanskje litt overlegen ut. Jeg tror jeg er av den typen som ser veldig uskummel ut så veldig mange tar kontakt med meg, stort sett tenker jeg ikke så mye over det fordi de fleste ikke er så interessante uansett, og sånn kan det nok være med mange andre også at man tror man aldri blir sjekka opp fordi man avviser guttene så fort at man glemmer at de i det hele tatt har prøvd å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS. Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente. Blir litt overrasket av sånt, vi. :) Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier? Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen? Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Den var litt morsom. Trenger faktisk ikke mer info enn det du skriver her for å si at jeg hadde garantert valgt den andre dama jeg også. Du forteller jo alt om dine verdier i måten du beskriver deg selv iforhold til andre mennesker på. Og de verdiene anser ikke jeg som gode. Og et lite tips; ingen kvinner er mindre attraktive enn dem som går rundt og tror det selv. Og ingen kvinner er mer attraktive enn de som ser forbi sitt eget "heldige" utseende og er ekte, likefrem og naturlige i sin omgang med andre mennesker. Et siste poeng kan kanskje være at din vurdering av andre kvinner ikke er plausibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Hm... Jeg forstår hva du mener Don, men det stemmer ikke alltid.

Jeg får tilbakemeldinger på at jeg er attraktiv (som jeg nevnte tidligere i tråden), selv om selvtilliten min på det området ikke er spesielt god, ergo er jeg ikke ovenpå eller innbilsk, jeg ser ut som jeg gjør, har godtatt det, og prøver å gjøre det beste ut av det jeg har fått.

Samtidig er jeg også en slik kvinne som aldri får oppmerksomhet på byen. Iallefall ikke som jeg legger merke til.

Så det kan være at jenter som regnes som tiltrekkende oppfattes som skumle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hm... Jeg forstår hva du mener Don, men det stemmer ikke alltid.

Jeg får tilbakemeldinger på at jeg er attraktiv (som jeg nevnte tidligere i tråden), selv om selvtilliten min på det området ikke er spesielt god, ergo er jeg ikke ovenpå eller innbilsk, jeg ser ut som jeg gjør, har godtatt det, og prøver å gjøre det beste ut av det jeg har fått.

Samtidig er jeg også en slik kvinne som aldri får oppmerksomhet på byen. Iallefall ikke som jeg legger merke til.

Så det kan være at jenter som regnes som tiltrekkende oppfattes som skumle?

Eller kanskje du rett og slett får lite oppmerksomhet fordi selvtilliten ikke er spesiellt god som du sier. Husk at selvtillit er noe av det mest tiltrekkende som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

He he... Når en kvinne sier at hun er attraktiv så er hun innbilsk, det var det jeg prøvde å lage et skille mellom.

Jeg har god selvtillit, er trygg og glad i meg selv, men jeg går ikke rundt og tror at jeg er Guds gave til alle menn på denne jord-

Altså selvtilliten er ikke spesielt god, som i at jeg er innbilsk eller urealistisk. Vanskelig å uttrykke det der.

Jeg har altså ikke dårlig selvtillitt, men jeg er ikke innbilsk.

For jeg er helt enig med deg siste gjest, å gå rundt å være puslete på egen verdi, det er enormt lite tiltrekkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate, jeg tror det dreier seg utelukkende om utstråling, om man har utadvendt eller innadvendt kroppsspråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var litt morsom. Trenger faktisk ikke mer info enn det du skriver her for å si at jeg hadde garantert valgt den andre dama jeg også. Du forteller jo alt om dine verdier i måten du beskriver deg selv iforhold til andre mennesker på. Og de verdiene anser ikke jeg som gode. Og et lite tips; ingen kvinner er mindre attraktive enn dem som går rundt og tror det selv. Og ingen kvinner er mer attraktive enn de som ser forbi sitt eget "heldige" utseende og er ekte, likefrem og naturlige i sin omgang med andre mennesker. Et siste poeng kan kanskje være at din vurdering av andre kvinner ikke er plausibelt.

Det er visst en liten misforståelse ute og går. Når jeg skrev at vi hadde skikkelige verdier, mente jeg bare det, og ikke som en kritikk av andre. Vi er for eksempel engasjert i en veldedighetsorganisasjon. Da vi fortalte at vi drev med det, opplevde vi for eksempel at noen gutter vi snakkes med syntes det var rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er visst en liten misforståelse ute og går. Når jeg skrev at vi hadde skikkelige verdier, mente jeg bare det, og ikke som en kritikk av andre. Vi er for eksempel engasjert i en veldedighetsorganisasjon. Da vi fortalte at vi drev med det, opplevde vi for eksempel at noen gutter vi snakkes med syntes det var rart.

Dette handler nok om interesser og kjemi. Noen er interessert i veldedighet, og andre i andre ting. Blir litt rart å skikke mellom gode og dårlige verdier, det er forskjellige verdier det handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler nok om interesser og kjemi. Noen er interessert i veldedighet, og andre i andre ting. Blir litt rart å skikke mellom gode og dårlige verdier, det er forskjellige verdier det handler om.

Well said :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW
Kate, jeg tror det dreier seg utelukkende om utstråling, om man har utadvendt eller innadvendt kroppsspråk.

Og der er jeg utadvendt, skal ikke være lett å forstå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der er jeg utadvendt, skal ikke være lett å forstå :sjenert:

Men det er jo ikke sikkert at den andre parten har lik oppfatning som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Neida, selvsagt ikke! Jeg hører generelt med i den kategorien som har lett for å komme i kontakt med folk, begge kjønn og alle aldre. Men altså ikke så mye på byen.

Uansett, ikke så viktig i denne sammenheng, for da blir det fort sånn at nå skal Katern skryte på seg utseende og utstråling. :fnise:

Poenget er for meg at i en på byen setting, så ser man nok etter andre ting, og kanskje også en annen utadvendthet enn det man ser etter i en mer avslappet bli-kjent-setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Neida, selvsagt ikke! Jeg hører generelt med i den kategorien som har lett for å komme i kontakt med folk, begge kjønn og alle aldre. Men altså ikke så mye på byen.

Uansett, ikke så viktig i denne sammenheng, for da blir det fort sånn at nå skal Katern skryte på seg utseende og utstråling. :fnise:

Poenget er for meg at i en på byen setting, så ser man nok etter andre ting, og kanskje også en annen utadvendthet enn det man ser etter i en mer avslappet bli-kjent-setting.

Mange av de guttene som kommer bort til meg sitter og kikker en del i forveien. Dersom jeg kikker tilbake og smiler kommer de som regel bort. Tror dette handler mye om hvilke signaler man sender ut. Jeg har også venninner av den typen alle gutter blir tiltrukket av pga utseendet og alltid er omringet av gutter uansett hvor de er. Det må jo egentlig være bevis for at det finnes masse gutter som ikke lar seg skremme av pene jenter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nadia_*
Og ingen kvinner er mer attraktive enn de som ser forbi sitt eget "heldige" utseende og er ekte, likefrem og naturlige i sin omgang med andre mennesker. Et siste poeng kan kanskje være at din vurdering av andre kvinner ikke er plausibelt.

Det høres bra ut det der.

Eneste er...når jeg er ute på byen, ser jeg altfor mange menn vie oppmerksomheten til de som nettopp er mer falske og som ikke ser forbi egen nesetipp. Hadde vært kjekt om det var slik du sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...