Gå til innhold

Riktig at pene jenter får være mest i fred?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer nok. Dette er nok også grunnen til at man som regel ender opp med venner og en partner som er ganske lik deg selv. Like barn leker visstnok best.

Mm, kult hver gang en finner det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet vi ingenting om. Vi er jo bare pene. Og selvfølgelig usexy som bare det. He he.

Dette innlegget alene bekrefter alles mistanker om at du er en veldig lite likandes person. Jeg skjønner godt at ingen vil ha deg.

Det er visst en liten misforståelse ute og går. Når jeg skrev at vi hadde skikkelige verdier, mente jeg bare det, og ikke som en kritikk av andre. Vi er for eksempel engasjert i en veldedighetsorganisasjon. Da vi fortalte at vi drev med det, opplevde vi for eksempel at noen gutter vi snakkes med syntes det var rart.

Det er jo ikke særlig interessant akkurat. Jeg syns det er frastøtende med folk som skryter av at de gir til veldedighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget alene bekrefter alles mistanker om at du er en veldig lite likandes person. Jeg skjønner godt at ingen vil ha deg.

Det er jo ikke særlig interessant akkurat. Jeg syns det er frastøtende med folk som skryter av at de gir til veldedighet.

Du også høres veldig hyggelig ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alle innleggene, og sitter selv med en kommentar etter å ha sett alle de individuelle meningene.

Jeg er en gutt i begynnelsen av 20 årene, med et utseende som har vokst seg enormt maskulint de siste årene. Min personlighet er i utgangspunktet den samme som få år siden, mens ansiktet har formet seg til noe jeg ser andre jenter i alle alder finner svært attraktivt ettersom jeg får ufattelig med blikk når jeg først tar turen ut på byen. Men jeg ønsker ikke noen jantelov bemerkninger, ettersom jeg kun sier det for å få fram poenget mitt.

Øyekontakt med fremmed jenter er aldri noe vanskelig, men jeg har nesten aldri blitt "skjekket" opp av en jente - i så fall er hun ubehagelig full, og det er ikke noe jeg finner tiltrekkende eller ønsker å utnytte. Får jeg øyekontakt med jenter, så plutselig later mange som de ikke er interesserte. Går jeg bort til en jente på et vorsspeil/byen, så viser de aldri meg den interessen i løpet av de første minuttene om jeg ikke prater med de over lengre stund. Noen jenter blir fomlete, noen jenter aviser meg ved å prate med venninen sin, noen kutter ut samtalen før jeg en gang har satt i gang.

Jeg blir ofte trodd å være en player av fremmede jenter (om ikke homo, men det tar jeg i min mer moden alder som et kompliment) og jeg får ikke kontakt med fremmed jenter med mindre jeg selv tar initiativ.

Så ja, jeg har også troen på at super pene jenter får massevis av øyekontakt, men at menn ikke tar kontakt med de så enkelt som gjennomsnitts attraktive jenter ettersom guttene har gjort seg opp en del "stereotypiske" tanker som hindrer de før de går bort.

I bunn og grunn handler det om å intimidere. Heldigvis så har jeg en varm personlighet, så utseende mitt er bare en bonus og aldri noe jeg "bruker" som en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du er sikkert en kjempevakker og grei person. Men slik du fremstiller deg selv her, så får jeg inntrykk av at du er innbilsk, overlegen og arrogant (du rakker ned på andre, og ser på dem som stygge og vulgære). Hvis du utstråler dette på byn også, så skjønner jeg godt at ingen prøver å sjekke deg opp. Hvordan skal noen tørre å gå bort til deg, hvis de er redd for å få en ekkel kommentar til avslag? Og hvorfor skulle de overhodet ha lyst?

Når det er sagt, så tror jeg det er noe i at folk gjerne prøver seg på folk i noenlunde samme "league". Man regner gjerne med avslag om man prøver seg på noen som er myyyyyye penere enn man selv.

Uansett, så tror jeg at flere prøver seg på deg, om du ser hyggelig og imøtekommende ut. Er avslappende og utadvent.

Vulgær fungerer sikkert også, hvis man vil ha en type som bare skal ha seg noe for kvelden.

Hva er galt med å ha et godt syn på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske interessant, det der med hvem som får sjans på byen og ikke. Jeg studerte selv fenomenet da jeg begynte å gå på byen som 17-åring. Jeg lurte på: Hva gjør at enkelte i venninnegjengen får masse oppmerksomhet, mens andre får veldig lite oppmerksomhet? Det var ikke alltid de jeg selv så på som penest som fikk mest oppmerksomhet, det var heller ikke sånn at det var de samme som fikk mest oppmerksomhet hver gang. Det jeg fant ut var: Det hjelper å smile! Smil, ha det gøy, kos deg. Drikk, dans, snakk med vennene dine. Ikke stå og se deg rundt og speid etter gutter som kan være interessante. La dem se deg først... Etter at jeg begynte med dette har jeg fått MASSE oppmerksomhet på byen. Flere gutter har kommet bort og sagt: Du ser ut som du har det så utrolig gøy når du danser! I Norge er ikke guttene så interesserte i pene jenter med skikkelige verdier på byen, dere ville nok fått mer oppmerksomhet i utlandet... Særlig hvis dere er lyse, høye og slanke. Det er også noe som overses her i landet, mens i mange andre land blir man da automatisk sett på som vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS. Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente. Blir litt overrasket av sånt, vi. :) Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier? Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen? Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Jeg har bare en ting å spørre deg om:

Hvem i huleste er det som prøver å finne en kjæreste med gode verdier på byn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Til TS: - Prøv å stå på et sted man lettere bli sett. Ikke i et mørkt hjørne.

- Ha et åpen kroppspråk. Ikke krysse armene, drink foran bryst o.s.v.

- Smil, le og vis at du har det gøy

- Mange gutter tørr ikke å gå bort til en jentegjeng (veldig ofte heller ikke når man er 2 stykker). Så ta intiavitv selv eller splitt dere litt. Da kommer noen garantert!

- Når jenter står og snakker: Ikke ha en lukket sirkel. Ha en mer åpen sirkel og andre virker med velkomne.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest einherje
Vi er to pene jenter på rundt 30 som går av og til på byen sammen. Vi går på steder med mennesker på rundt vår egen alder. Vi opplever at det er veldig få gutter/menn som tar kontakt med oss. Jeg vet ikke om det er det at de ikke tør? Noen ganger tar vi selv initiativ til å snakke. Vi er hyggelige jenter som liker å flørte, men ikke er ute etter ONS. Nå sist opplevde vi at en mann venninnen min snakket med senere foretrakk en mindre attraktiv, småvulgært kledd jente. Blir litt overrasket av sånt, vi. :) Vil ikke menn snakke med pene damer med skikkelige verdier? Dreier det seg bare om å få det letteste ligget på byen? Etter våre erfaringer tror jeg kanskje vi må prøve helt andre markeder enn byen hvis vi skal finne kjærester med kvalitet...

Jeg er en singel mann i 40-årene og går sjelden "på byen" fordi det er et kjøttmarked. Der blir jeg konsekvent misforstått. Jeg vil gjerne snakke med pene damer med skikkelige verdier, men det er det ingen som vet. Dessuten skal man ha stor selvtillit for å nærme seg TO pene damer. Jeg frykter brutal avvisning og mine sårede følelser. Det gjør kanskje andre menn også? Og så får dere stå der? Mitt råd: kast et vennlig blikk og kanskje antydning til smil til den mannen dere vil snakke med, så kommer han garantert! Det gjør i hvert fall jeg. Og jeg er takknemlig for at dere viser det på en taktfull måte når dere ikke er interessert i noe bekjentskap. En ting til: jeg har sikkert aldri truffet dere på byen, men jeg traff dere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en singel mann i 40-årene og går sjelden "på byen" fordi det er et kjøttmarked. Der blir jeg konsekvent misforstått. Jeg vil gjerne snakke med pene damer med skikkelige verdier, men det er det ingen som vet. Dessuten skal man ha stor selvtillit for å nærme seg TO pene damer. Jeg frykter brutal avvisning og mine sårede følelser. Det gjør kanskje andre menn også? Og så får dere stå der? Mitt råd: kast et vennlig blikk og kanskje antydning til smil til den mannen dere vil snakke med, så kommer han garantert! Det gjør i hvert fall jeg. Og jeg er takknemlig for at dere viser det på en taktfull måte når dere ikke er interessert i noe bekjentskap. En ting til: jeg har sikkert aldri truffet dere på byen, men jeg traff dere her.

Hm... hvor går single menn i førti-årene da? :sjenert:

Men altså, jeg opplever ofte at dersom jeg smiler, eller viser interesse overfor en mann, så tar han det automatisk som en invitasjon til sex. Selv om jeg ønsker å prate.... Det er vanskelig syns jeg, hele bli kjent sang og dansen... (på byen, vel og merke)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest einherje
Jeg er ganske pen. Jeg syns det selv, og jeg ser det i speilet og på bilder.

Men om menn kommer bort til meg eller ikke, avhenger av dagsformen min. Hvis jeg ikke føler meg særlig pen (har tykk-dag, dårlig hår-dag, dårlig humør-dag etc.) da kommer ingen bort til meg. Venninner som er både tykkere og mindre pene enn meg får mye mer oppmerksomhet fordi de utstråler noe annet enn meg som står i en krok og føler meg ukomfortabel selv om jeg ser akkurat lik ut som forrige helg!

Forrige helg følte jeg meg kjempefin, jeg var i fantastisk godt humør og jeg utstrålte dette. Jeg lo og smilte, og flere kom bort til meg og påpekte hvor flott jeg så ut! Ingen av disse la merke til meg sist helg :)

Så jeg mener bestemt at alt har med utstråling å gjøre. Har også en venninne, som er utrolig vakker, men ganske overvektig. Hun er den største av oss alle, men hun har en enorm tiltrekningskraft på menn! Hun utstråler selvtillit og varme, og får alltid masse oppmerksomhet.

Håper ikke du ser ut som din avatar, altså oversminket med farvet hår (?) og vampstil (Madonna?). Så er det det rare med jenter at de tror vi gutter føler oss frastøtt av fyldige, frodige kvinner. :) Hold opp å slanke deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest einherje
Hm... hvor går single menn i førti-årene da? :sjenert:

Hmm. Hvordan skal jeg tolke dette? Vil du treffe meg eller mener du å si at menn i min alder kan gi opp dette spillet?

Men altså, jeg opplever ofte at dersom jeg smiler, eller viser interesse overfor en mann, så tar han det automatisk som en invitasjon til sex. Selv om jeg ønsker å prate.... Det er vanskelig syns jeg, hele bli kjent sang og dansen... (på byen, vel og merke)

Det er vel nå en gang slik at det er en kraftig overvekt av dem "på byen", av begge kjønn, som er ute etter sex for natten. Vi kunne oppfinne utesteder for mennesker som ikke er til engangsbruk. Jeg har alltid inntrykk av at jeg er i dårlig selskap der ute i storbynatten blant ranglere og rundbrennere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hvordan skal jeg tolke dette? Vil du treffe meg eller mener du å si at menn i min alder kan gi opp dette spillet?

He he, hvis du kommer i forsvarsposisjon, føler behov for å tolke og tenker det verste på bakgrunn av et slikt spørsmål, så burde du kanskje gi opp først som sist. :fnise:

Jeg mente bare at jeg ikke treffer hyggelige menn i førti-årene som virker å være ute etter hyggelig samvær på byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i slutten av tyve-årene og har ofte også lurt på dette fenomenet.Etter mange byturer har jeg insett at når jeg er på byen er jeg utelukkende interessert i de jeg er ute med, sender ingen signaler om at jeg er keen på å møte menn.

Selvom jeg er både pen og har en fin kropp er det ikke rart at folk ikke tar initiativ eller sjekker meg opp. Hvem er interessert i å sjekke opp en som ikke er interessert i å bli sjekket opp?

Å bli sjekket opp har utelukkende med signaler man sender ut. En veldig veldig sjelden gang har menn forstyrret meg for å kjøpe drink eller prate. Det har vært ekstremt selvsikre menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest einherje
He he, hvis du kommer i forsvarsposisjon, føler behov for å tolke og tenker det verste på bakgrunn av et slikt spørsmål, så burde du kanskje gi opp først som sist. :fnise:

Jeg mente bare at jeg ikke treffer hyggelige menn i førti-årene som virker å være ute etter hyggelig samvær på byen...

Nei, jeg er også sjelden der. Egentlig bare når jeg er desperat og ikke treffer noen på annet hold. Man kan selvfølgelig gå ut SAMMEN med noen, det er alltid hyggelig. Men når jeg går ut for å søke er det mer jakt enn fornøyelse - hardt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på byen for å treffe jenter som jeg kan kysse på. Jeg blir alltid like overrasket hver gan jeg er på et utested, flørter med en jente og viser interesse for meg, for deretter å forklare at hun ikke er her for å bli sjekket opp, "hun liker bare å dra ut". Det skal være sagt at jeg ikke er i 40-årene og ikke er opptatt av verdiene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...