Gå til innhold

Honning igang med ivf


honning

Anbefalte innlegg

Så herlig med velfortjent ferietur etter måneder med hektisk jobbing. :strix:

Jeg følte også at buksene ble ubehagelig tidlig. Tights og jeans med strikk i bukseknappen (fordi jeg ikke orket å lukke buksa ordentlig igjen utover dagen) ble redningen for meg. ;)

God tur og god påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for påskeferie (når du endelig klarar å ta deg heilt fri :tunge1:)! :hoppe:

God påske, og god tur til sørligare breddegrader! :sol:

Tusen takk for det, dreia!

Jeg har visst egentlig ikke gjort all jobbinga jeg hadde tenkt å gjøre, men det var bare småtteri som mangla, og ingen som kommer til å reagere på det håper jeg ;) Så nå har jeg tatt meg helt fri, og tenk det er ferie!! :nigo:

God påske til deg også!!

Innom for å ønske deg en super påske og goood tur :kose:

Ta gjerne med litt :sol: hjem igjen til oss ;)

Tusen takk for det, og ha en flott påske du også!! Skal prøve å få dratt med meg litt sol hjem igjen ;)

God påske og god tur :kaklehone:

Tusen takk, og ha en god påske du også :klemmer:

Så herlig med velfortjent ferietur etter måneder med hektisk jobbing. :strix:

Jeg følte også at buksene ble ubehagelig tidlig. Tights og jeans med strikk i bukseknappen (fordi jeg ikke orket å lukke buksa ordentlig igjen utover dagen) ble redningen for meg. ;)

God tur og god påske! :klem:

Rart med de klærne som ikke passer lenger selv om man ikke har lagt på seg enda ja. Jeg hadde ikke kommet på at det skulle stramme så kjapt :ler:

Ha en flott påske du også, Happy Feet :klem:

Nå er jeg igang med pakkinga, men det er vanskelig syns jeg. Får hive oppi litt ting til i kofferten før jeg tar kvelden. Har egentlig lyst å legge meg med en gang ;)

Det siste døgnet så har jeg vært uvel i magen. I natt så våkna jeg av at jeg hadde veldig vondt i magen, og da måtte jeg opp og gå på do. Jeg bytta mellom å stå og brekke meg, og å sitte på do mange ganger i løpet av en halvtimes tid. Resten av dagen i dag har jeg vært litt uvel, men fullt oppegående til å gjøre ting, så det har blitt lite sløving på sofaen. Men jeg ble bekymra av den magevondten. Sannsynligvis hadde jeg bare så vondt fordi at magen var så uvel, men jeg begynner jo å tenke i verre baner likevel...

Håper uansett at jeg er bedre i morgen, for å sitte på fly i noen timer med dårlig mage kan ikke være bra :sjenert:

Nå får jeg pakke resten så jeg kan komme meg i seng, og så er det ut på tur i morgen :hoppe:

Ha en flott påske alle sammen!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske og god ferie Honning :ler:

Selv må jeg jobbe litt i morgen og tirsdag, men så er det ferietur :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det Invicta, LineGourmet, Belle og Sunny :klem:

Jeg har hatt en veldig fin påske, med mye sol og varme. Det var deilig å komme seg bort litt og slappe av, og koste oss. Vi slapp også nyheten første kvelden, og da var det noen glade kommende besteforeldre og tanter. De ble litt paffe over at det ble prøverør på oss tror jeg, men veldig glade for å høre at dette var første forsøket som gikk så bra (hvertfall så langt). De begynte å spørre om vi kom til å ville finne ut om det blir jente eller gutt, hvor ofte jeg skal på kontroll og sånne ting som jeg ikke tenker så mye på enda. Jeg vil bare få overstått de første 12 ukene og har ikke tenkt på om jeg vil vite kjønn enda. Og jeg har heller ikke vært på kontroll enda, så jeg vet ikke hvor ofte det kommer til å være.

Uansett, vi fikk gått litt turer der nede, bada og sola oss, ut og spiste på kveldene og fikk oss en liten runde med golf også.

Siden jeg fikk kommet meg mye ut og gått en del turer på ferie, så klarte jeg faktisk å komme meg på trening i dag for første gang siden før uttak. Jeg tok det ganske rolig, og vet ikke om det er noen styrkeøvelser e.l. som jeg bør holde meg unna eller ikke, men jeg regner med at så lenge det ikke er ubehagelig eller vondt, så må det gå greit. Tror jeg skal sjekke opp gravidyoga også snart, for det kan jeg vel begynne med etter 12 uker? :)

Nå er det bare halvannen uke til 1.svangerskapskontroll :hoppe: For dere som har vært til det, har dere hatt med mannen? Har det noe å si om jeg tar med morgenurin eller senere på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. svangerskapskontroll. Jeg var alene, mannen var på jobb og jeg syntes det var like greit å dra dit alene :)

Det er morgen urin man skal bruke... midtstrålen... for best prøve, vask deg først nedentil... tiss litt og så fyller du opp litt i glasset/koppen/begeret :)

Man blir faktisk ikke mere fulgt opp enn andre selv om man har prøverør, jeg trodde dette, men har ikke blitt det... hadde det vært noen komplikasjoner eller noe hadde det vart en annen sak :)

Eneste oppfølgingen vi hadde var tidlig UL for å se om det var liv der eller ikke :) Så følges alt som andre svangerskap :)

Hørtes ut som om dere har hatt en herlig påske!! :sol:

ER det ikke deilig å ha få sluppet bomben om graviditeten? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :)

Høres ut som om du har hatt en deilig ferie med masse sol og bading :hjerte:

Koselig at dere har sluppet den fantastiske nyheten til kommende besteforeldre og tanter, kan tenke meg de gleder seg ja :)

Flink du var som dro å trente i går også! Ville nok holdt meg unna styrkeøvelsene jeg også, vet ikke om det er farlig :vetikke:

Ha en super tirsdag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig med glade besteforeldre og tanter og onkler. :hjerte: Det høres nå ut som om du har hatt en herlig påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning og velkommen hjem fra ferie! :)

Hørtes utrolig deilig ut med sol på kroppen! :jepp: Jeg jobber med en lyseblå farge som jeg begynner å bli ganske fornøyd med.. Og legg til lett bulende mage, slappe muskler og sprengte bryst!! :ler:

Deilig å få katta ut av sekken tipper jeg! Jeg gjorde det samme i påsken og det var veldig fint.. Kunne spørre om råd og få pleie og alt som hører til. Veldig koselig :)

Ang trening, jeg har fått fortalt (av en fysioterapeut + lege) at man kan trene normalt, men kanskje unngå de høye pulstoppene. Det vil si, er du vant til å trene kan du gjøre som før men litt moderasjoner. De kommer nok av seg selv tenker jeg.. Hos meg har de gjort det siden jeg blir fortere sliten og svimmel. På spinning har jeg fulgt med på de første intervallene med litt moderasjon, og så droppet de siste og heller kjørt litt rolig styrketråkk i stede. Det er fin styrketrening for beina. Hopping og spretting, som step og aerobik, er helt ok (i alle fall så lenge du har et normalt svangerskap). Ang styrketrening kan man gjøre det aller meste, men kan kanskje unngå markløft og lignende (de skaper høyere trykk nedover i magen når du tar i). Jeg ble anbefalt å trene stabiliseringsmusklatur og rygg, det er viktig for å kunne bære magen riktig når den blir tung utover svangerskapet :)

En øvelse for magen er å tregge navelen innover og holde litt. Og ikke glem knipeøvelser! (sa jeg med overbevisning og skjemtes over at jeg har glemt det selv..) Jeg har også tenkt meg på gravidyoga etter uke 12. Som faktisk starter neste uke (uke 12 altså)!! :)

Jeg skal forresten på UL i morra tilig, hjelp.. litt nervøs.. :rødme: og veldig spent. Og skal på 1 vanlige kontroll på torsdag. Kan komme med en oppdatering da. Takk for at du minnet med på urinprøve! :jepp:

Ha en fin dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fungerer visst Multisvaret likt som Svaret... Og Fet skrift fungerer ikke.. Mye rot her for tida.. Jaja

Hei Devilina!

Takk for svar om urinprøve. Legekontora burde egentlig ha opplyst om sånt syns jeg, for hadde jeg ikke vært her inne så hadde jeg ikke visst at jeg skulle ta med urinprøve engang.

Jeg har fått time til kontroll kl 17, så da er vi ferdige på jobb begge to, så jeg tror at mannen blir med meg. Han tar det som en selvfølge at han skal være med også nå etter alt han har vært med på tidligere :fnise: Han trodde også at UL der var obligatorisk, så jeg måtte forklare han hvordan det var :)

Det var deilig å slippe nyheten ja, selv om det var veldig rart. Alle var mye gladere enn vi har vært på en måte, for vi har ikke turt å sluppet gleden skikkelig enda, mens det kom jo litt bråere på de andre, og i tillegg så tar de det som en selvfølge at det kommer til å gå bra tydeligvis.

Hei Lucky!

Ja, jeg syns det var greit å trene rolig nå før jeg har snakket med noen om det. Gjorde noen få styrkeøvelser bare, 2 for beina og en for armene, så jeg er støl på innsida av låra i dag :ler: Jeg har trena litt før jeg ble gravid, men føler at jeg ikke har vært så flink i det siste, så det er uansett greit å begynne rolig tror jeg :Nikke:

Det var godt og rart å fortelle nyheten ja. Jeg føler fremdeles at det er så uvirkelig, at det føles helt merkelig å snakke høyt om det :fnise:

Hei Belle!

Det var en herlig påske ja, og nå er du også igang igjen har jeg sett :hoppe: Har fått sniklest i noen dagbøker, men har ikke fått skrevet så mange steder etter ferien enda, men jeg kommer ;)

Hei siebaeo!

Hehe, den lyseblå fargen hadde jeg også ja, og nå er den litt mer normal. Ble ikke så veldig brun igrunn, og turte ikke å ligge for lenge i sola om gangen, for magen måtte ikke bli overoppheta hadde jeg lest, så da tok jeg det heller litt mer forsiktig enn å risikere noe.

Takk for tips om trening! Det var nyttig info her :nigo:

Gravidyogaen som du skal på, er det mange ganger, og varer det lenge hver gang? Jeg sjekka opp her i byen, og jeg fant et kurs som bare går ei helg såg jeg. 2 ganger per dag lørdag og søndag. Jeg skulle heller ønske at det kunne ha vært en gang i uka eller noe sånt, og over lenger tid, men det er kanskje ikke sånn det fungerer rundt omkring?

Masse lykke til på UL i morgen!! Så spennende da!! Da må du oppdatere etterpå ja, både etter UL og kontroll på torsdag, så jeg vet hva jeg går til etter torsdagen ;)

Det var hardt å begynne på jobb igjen i dag syns jeg. Låg våken et par timer i natt, så jeg er trøtt i dag. Og så irriterer jeg meg litt over at jeg faktisk må opp for å gå på do en god del netter for å klare å sove videre. Jeg er absolutt ikke en person som pleier å stå opp for å tisse, og har alltid hatt ei veldig bra "partyblære". Hehe. Det er igrunn ikke noe å klage over da, og så leste jeg i går at livmora snart trekker seg oppover, så da blir det ikke så ille med tissing lenger på ei stund?

Tror jeg skal prøve å strikke ferdig en arm til jakka jeg har holdt på med ei stund nå. Må snart begynne å strikke babytøy som jeg skal gi bort i gave, og samtidig øve meg litt til å strikke til vår lille?! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med kortere uke og bare 2 dager igjen til helg :hoppe:

I går kveld begynte jeg så smått med en dagbokrunde, men så ble jeg kvalm og dårlig som varte resten av kvelden, så da orka jeg ikke mer. I går var første dag som jeg følte meg litt mer våken enn på lenge etter jobb, men kvalmen gjorde meg redusert. I dag er jeg nesten ikke kvalm, og nokså opplagt, og det er herlig!

Jeg har til og med tatt meg en tur ut og shoppa litt i kveld. Så nå har jeg kjøpt garn til å strikke babykjole til ungen til ei venninne + en body til å ha inni :hjerte: I tillegg så har jeg kjøpt mine første mammatights og en tunika, så nå har jeg littegrann mer utvalg i klær å ha på :nigo: Og så spanderte jeg på meg ei shillingsbolle på bakeriet som ligger rett ved utgangen på vei ut... ;)

God kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at formen er fin i dag da :) Kjedelig med kvalme dager :( Men kvalmen er jo et godt tegn på at den lille har det bra ;)

Moro å endelig kunne strikke noe til sin egne lille baby da :hjerte:

Deilig med litt mer utvalg i klærne om dagen tenker jeg :) Heldig med moten sånn sett da, at tights og tunika kan vokses i :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at formen er fin i dag da :) Kjedelig med kvalme dager :( Men kvalmen er jo et godt tegn på at den lille har det bra ;)

Moro å endelig kunne strikke noe til sin egne lille baby da :hjerte:

Deilig med litt mer utvalg i klærne om dagen tenker jeg :) Heldig med moten sånn sett da, at tights og tunika kan vokses i :)

:kose:

Hei Lucky!

Jeg har vært veldig heldig med kvalme generelt, for jeg tror nesten aldri at det har vart en hel kveld sånn som i går før. Og det er som du sier et godt tegn på at den lille har det bra :)

Ja det er godt at tights og tunika kan vokses i. Må nok handle en del av det framover :Nikke:

I dag er jeg forresten 11 uker på vei :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 uker. :rødme: Tenk, neste uke kan du rope ut til hele verden at du er gravid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thigts og tunika... hva skulle man gjort uten :hjerte:

11 UKER!!!! :bolledeig:

:hug:

Ja jeg føler at jeg kommer til å leve i tights og tunika ei stund ;)

11 uker. :rødme: Tenk, neste uke kan du rope ut til hele verden at du er gravid. :fnise:

Ja, neste uke så kommer jeg til å ha lyst til å rope det ut til hele verden hvertfall :fnise:

Jeg ringte til legekontoret i dag for å høre om det var mulig å få UL på timen neste torsdag, og fikk svaret om at "det er jo det du er satt opp på". Følte meg litt dum og svarte "åja" :ler: Og etterpå så spurte jeg om jeg skulle ha med urinprøve, men det fikk jeg beskjed om å ikke ta med, men at jeg skulle ta med det på kontroll til fastlegen heller. Jeg trodde at jeg skulle på vanlig svangerskapskontroll bare hos gynekologen, men da er det kanskje bare UL da? :klø:

Uansett så er jeg mer fornøyd med at det blir UL, og får heller høre med gyn om hvordan vi skal gjøre det videre. Håper at alt ser bra ut neste uke uansett, for da skal vi fortelle det til venner og kjente etterpå!! :nigo:

Ble i godt humør jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg føler at jeg kommer til å leve i tights og tunika ei stund ;)

Ja, neste uke så kommer jeg til å ha lyst til å rope det ut til hele verden hvertfall :fnise:

da skal vi fortelle det til venner og kjente etterpå!! :nigo:

Ble i godt humør jeg :hoppe:

Flott å høre at alt er strålende her! :ler: Har hele tiden følt at ting er i tipp topp orden her ;)

Jeg er glad på dine vegne :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at alt er strålende her! :ler: Har hele tiden følt at ting er i tipp topp orden her ;)

Jeg er glad på dine vegne :)

Takk for det Line :klemmer:

Håper jeg får en betryggende nyhet igjen neste uke også :)

Nå har jeg nettopp hatt en lang og god telefonsamtale med mor, og snakka litt om ultralyd og prøverør og sånn. Fikk oppdatert henne på litt ting som vi har vært gjennom og sånn, og hun var egentlig glad at hun ikke visste om lap'en på forhånd sa hun, for da hadde hun vært veldig bekymra. Og det visste jeg egentlig også. Men jeg forstår jo også veldig godt de som vil dele det med familien, for det er ikke alltid så lett å gå og holde ting hemmelig i månedsvis og ikke ha noen å prate med om det. For oss så har det gått bra hvertfall, og så har jeg jo dere KG-jenter, og det syns jeg er genialt! :nigo:

Skulle egentlig legge meg veldig tidlig i kveld jeg, og lese og strikke litt før jeg la meg, og nå er klokka snart halv 10 og jeg har ikke kommet igang med verken strikking eller lesing. Tror jeg får lese litt på senga, for jeg er snart ferdig med boka jeg holder på med. Så får heller strikket vente til helga. Snart helg nå!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...