Gå til innhold

Honning igang med ivf


honning

Anbefalte innlegg

så koselig å lese her inne!!

Kan tenke meg det var deilig å fortelle deres historie til familien nå. Godt å snakke helt åpent med mamman din også kan jeg tenke meg! :)

Tenk at du alt er 11 uker!!!

Skal du lage graviditetsdagbok når du er 12 uker?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravidyogaen som du skal på, er det mange ganger, og varer det lenge hver gang? Jeg sjekka opp her i byen, og jeg fant et kurs som bare går ei helg såg jeg. 2 ganger per dag lørdag og søndag. Jeg skulle heller ønske at det kunne ha vært en gang i uka eller noe sånt, og over lenger tid, men det er kanskje ikke sånn det fungerer rundt omkring?

Masse lykke til på UL i morgen!! Så spennende da!! Da må du oppdatere etterpå ja, både etter UL og kontroll på torsdag, så jeg vet hva jeg går til etter torsdagen ;)

Hei hei! :)

Nå har jeg vært på svangerskapskontroll! :) I dagboka mi ser du nå resultatet av ULn :rødme: Svangerskapskontrollen begynte med en blodprøve og sluttet med en til i den andre armen siden laboratoriet hadde somlet med svarene... :kjefte: Følte meg litt oppstukket etterpå :fnise: Ellers fylte vi ut sånn helsekort..(?) nå glemte jeg i farta hva det kalles. Og så hørte vi på hjertelyden! :hoppe: Mest for gøy siden jeg så fosteret dagen før. Ellers snakket vi bare litt om formen og at jeg skal fortsette meg folat ut 4 mnd. Tok blodtrykk og fikk beskjed om at alt så veldig fint ut! :) Ganske ukomplisert og greit! Og gøy.. :rødme: Bare gled deg!! :)

Yoga ja.. Der gikk jeg jo litt i baret.. Viser seg at jeg er gravid 1 mnd for sent for at jeg fikk vært med på kurset på mitt senter. Det var veldig skuffende.. Nå prøver jeg å finne ut om jeg kan gå på et annet senter fra slutten av mai. Jeg vil helst ha et opplegg som varer over en viss tid jeg og. Sånn er det på senteret mitt. Dvs en time hver uke. Litt redd det ikke blir gjenomført om det bare er et kort kurs og jeg må drive med det på egenhånd! Og jeg VIL trene yoga for det sies at det er så bra i forhold til fødsel og kroppen generellt i svangerskapet og etter. Får jeg ikke til senteryoga tar jeg nok et kurs.. Tror det er lurt å lære seg! Håper du finner ut av det og. :)

Så fint å få snakket med mor! Jeg syntes også det var veldig fint når jeg endelig kunne høre hennes erfaringer og sånt..

Ha en fin kveld med strikking, lesing og sikkert søvn ganske snart ;) Sov godt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få snakket med moren din ja :)

11 uker :hoppe: du var jo nettopp til uttak jo :dåne: Det blir nok et racer-svangerskap dette altså :Nikke:

Snart helg, takk og pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig å lese her inne!!

Kan tenke meg det var deilig å fortelle deres historie til familien nå. Godt å snakke helt åpent med mamman din også kan jeg tenke meg!

Tenk at du alt er 11 uker!!!

Skal du lage graviditetsdagbok når du er 12 uker?

Ja det var godt å fortelle det, og jeg tror at mor også satte stor pris på samtalen vi hadde i går og at jeg delte mye med henne. Hadde jo holdt inne mye lenge nå ;)

Ja, tida går egentlig ganske fort! Når jeg er 12 uker så blir det graviditetsdagbok og ticker :) Venter til UL er overstått neste torsdag, og så gleder jeg meg til å flytte til overetasjen!

:klem:

Hei hei!

Nå har jeg vært på svangerskapskontroll! I dagboka mi ser du nå resultatet av ULn. Svangerskapskontrollen begynte med en blodprøve og sluttet med en til i den andre armen siden laboratoriet hadde somlet med svarene... Følte meg litt oppstukket etterpå :fnise: Ellers fylte vi ut sånn helsekort..(?) nå glemte jeg i farta hva det kalles. Og så hørte vi på hjertelyden! :hoppe: Mest for gøy siden jeg så fosteret dagen før. Ellers snakket vi bare litt om formen og at jeg skal fortsette meg folat ut 4 mnd. Tok blodtrykk og fikk beskjed om at alt så veldig fint ut! Ganske ukomplisert og greit! Og gøy.. Bare gled deg!!

Yoga ja.. Der gikk jeg jo litt i baret.. Viser seg at jeg er gravid 1 mnd for sent for at jeg fikk vært med på kurset på mitt senter. Det var veldig skuffende.. Nå prøver jeg å finne ut om jeg kan gå på et annet senter fra slutten av mai. Jeg vil helst ha et opplegg som varer over en viss tid jeg og. Sånn er det på senteret mitt. Dvs en time hver uke. Litt redd det ikke blir gjenomført om det bare er et kort kurs og jeg må drive med det på egenhånd! Og jeg VIL trene yoga for det sies at det er så bra i forhold til fødsel og kroppen generellt i svangerskapet og etter. Får jeg ikke til senteryoga tar jeg nok et kurs.. Tror det er lurt å lære seg! Håper du finner ut av det og.

Så fint å få snakket med mor! Jeg syntes også det var veldig fint når jeg endelig kunne høre hennes erfaringer og sånt..

Ha en fin kveld med strikking, lesing og sikkert søvn ganske snart. Sov godt!

Hei siebaeo!

Så herlig å lese om ULen din, og ikke minst se bildet også i dagboka di :rødme:

Tror at jeg også må sjekke opp litt mer rundt yogaen. Kanskje søke hva de har av tilbud i nabobyen også om de har et annet tilbud om noe mer enn bare helgekurs der. Tror nok at det hadde vært deilig både for avspenninga sin del, og pusteteknikkene som skal være bra og avslappende for fødselen.

Det ble dårlig både med strikking og lesing i går. Leste litt på senga før jeg heller bare la meg til å sove, så jeg er litt lat for tida. Satse på at jeg får gjort litt i helga i stedet ;)

Hos meg går det mye i tunika og tights selv om jeg ikke er gravid... Går omtrent aldri i olabukse...

Tunika og tights er veldig godt å gå i uansett ja. Mye mer behagelig enn olabukse! :nigo:

Godt å få snakket med moren din ja

11 uker :hoppe: du var jo nettopp til uttak jo :dåne: Det blir nok et racer-svangerskap dette altså

Snart helg, takk og pris

Hihi, racer-svangerskap ja... Tviler på at det kommer til å føles sånn etterhvert, men håper jo på at det går kjapt :fnise:

Håper de neste ukene går veldig fort for deg nå. Kommer til å tenke masse på deg :kose:

Ja da var det helg igjen, og nok ei helg uten noe særs planer. Deilig! Jeg fikk ny jobb-laptop i dag, så jeg har sittet og rydda på den gamle laptopen og lagt over på den nye i kveld. Jeg har ikke tid til å sitte med sånne ting i flere timer på jobb (hadde en del dokumenter å rydde opp i samtidig), men det er ikke den mest slitsomme jobbinga det ;) Og så morro med ny pc som fungerer mye bedre enn den gamle og treige.

Ha ei fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med ny laptop :tommelsmil: Alltid moro med nye tekniske ting :)

Spennende med ul på torsdag da, tenk å få se den lille ligg der å sprell :hjerte:

Ha en super helg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro med ny laptop :tommelsmil: Alltid moro med nye tekniske ting :)

Spennende med ul på torsdag da, tenk å få se den lille ligg der å sprell :hjerte:

Ha en super helg :kose:

Nye tekniske ting er moro ja, og snart skal jeg bestille meg ny mobil også (har holdt ut med min i 5 1/2 år!), så nå trenger jeg virkelig ny. Da har jeg det også å se fram til snart ;)

Ja jeg gleder meg til UL på torsdag, og håper at alt ser bra ut da. Forrige UL var det ikke noen sprelling av den lille reka som lå der, så det blir gøy å forhåpentligvis se bevegelse også :hjerte:

Ha ei flott helg du også!! :klemmer:

For et fantastisk vær i dag! Når det er blå himmel og begynner å bli vår så kan man ikke annet enn å bli glad :nigo:

Jeg har spist meg en yoghurt for å ha litt å gå på til kjære blir vekka om ikke så lenge, og så har jeg bretta sammen litt klær, vaska bher og smårydda litt. Det er litt deilig å våkne tidlig på sånne dager som dette. Planen min for dagen er at vi får kalka plenen, jeg skal få vekk lyngen fra krukker på trappa fra i høst og kjøpe noe annet å sette i, kanskje så litt sommerblomster som får stå inne en del uker til jeg kan sette de ut, og kanskje rydde litt i sko/jakker i gangen. Jeg har en mistanke om at vi (spesielt kjære) har mye jakker og sko som vi bare kan få bort fordi de ikke passer lenger eller er utslitt og gamle, så jeg vurderer å legge mye av det utover gangen på rekke og rad så vi bare kjapt kan gå gjennom de :ler: Mannen tar hvertfall aldri initiativ til å gjøre sånt selv, og det blir ikke gjort uten at jeg finner ting fram :gjeiper:

Nå får jeg fortsette å gjøre litt her før jeg blir sløv og bare sitter med pcen i stedet for alt jeg egentlig skulle gjøre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god søndags :klem:

Takk for det Devilina, og god :klem: tilbake!

I dag har vi vært på harryhandel faktisk. Det har vi ikke dratt på før, men får prøve å bli litt flinkere til det, og hvertfall når det nærmer seg at det kommer en liten en i hus (vogn, bilsete, osv) ;) Jeg tok med strikketøyet og fikk strikka masse på båten, og i tillegg så fikk jeg endelig lest ut boka mi som jeg hadde ganske lite igjen av. Så jeg følte at det ble en effektiv dag igrunn :) Vi fikk ikke kalka plenen da, men det kan vi gjøre en dag til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med effektiv dag på tur :) Kanskje jeg skal ta frem boken min jeg også :klø:

Håper du får en flott kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Devilina, og god :klem: tilbake!

I dag har vi vært på harryhandel faktisk. Det har vi ikke dratt på før, men får prøve å bli litt flinkere til det, og hvertfall når det nærmer seg at det kommer en liten en i hus (vogn, bilsete, osv) ;) Jeg tok med strikketøyet og fikk strikka masse på båten, og i tillegg så fikk jeg endelig lest ut boka mi som jeg hadde ganske lite igjen av. Så jeg følte at det ble en effektiv dag igrunn :) Vi fikk ikke kalka plenen da, men det kan vi gjøre en dag til uka.

Båten... jasså?! Vært i Strømstad? 20 min fra meg det... så er der litt for ofte til at det noe spennende lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er veldig heldige som kan dra på harryhandel jeg. *misunnelig* Det er en 8-10 timers kjøretur for oss det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en liten harryhandeltur da :) Tar bare 30 min for meg å komme meg til harryland, så handler der ofte jeg ;)

Sparer mye på å handle utstyr til babyen der ja, i allefall nå som kursen er så bra :tommelsmil:

Skulle ha kalket plenen vi også :sjenert:

Ha en super mandag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei honning!

Lenge siden jeg har tittet innom her nå, og her var det koselig lesing! Godt å se at alt står bra til med deg. Tenk at du snart er 12 uker! Jeg husker jeg talte dagene fram til den magiske grensen og det var en veldig stor lettelse å komme dit.

Spennende med UL på torsdag! Jeg gleder meg til dere kan slippe jubelen løs og fortelle det til hele verden! Dette her dere ventet lenge på og endelig er dere der! :hoppe:

Ha en fin tirsdag! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pusilus!

Det var herlig med en effektiv dag på tur ja :Nikke:

Hei Devilina

Da var jeg ikke langt unna deg nei! Tok båten til Strømstad ja, og har ikke vært på den båten siden jeg var liten og på ferie med foreldrene mine. Så for vår del var det morro å dra med seg ting fra kjøttdiskene :nigo: Forstår godt at det ikke blir noe spesielt spennende for din del lenger ;)

Hei Belle!

Akkurat det samme tenkte jeg også da jeg bodde hjemme der jeg kommer fra :fnise:

Hei Lucky!

Det må være praktisk å bo så nære harryland som du og Devilina gjør. Dere sparer masse penger på det kan jeg tro :)

Har enda ikke kommet så langt at vi har kalka, selv om jeg skrytte meg opp om det :ler:

Hei Happy Feet!

Ja tenk, dette har vi ventet på lenge, og nå er vi veldig nære! 1 dag igjen til 12 uker, og 2 dager igjen til UL :hoppe: Jeg håper alt ser bra ut inni der, og at jeg kan slappe av etterpå, DA kan jeg fortelle det til verden!! :nigo:

I går etter jobb stakk jeg på babybesøk til ei lita på 4 uker, og hun var så utrolig herlig :rødme: Hun var veldig rolig og snill, og fantastisk søt!

I dag er jeg bare trøtt. Vil egentlig ut i det fine været, men føler for å slappe av i stedet. Tror jeg får legge fra meg pcen litt og legge meg på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har vært innom her å gratulert, jeg!

GRATULERER! :jepp:

Godt å være over 11 uker på vei da.. syns tida går så sakte om dagen att..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke jeg har vært innom her å gratulert, jeg!

GRATULERER! :jepp:

Godt å være over 11 uker på vei da.. syns tida går så sakte om dagen att..

Tusen takk for det, flowergirl :klemmer:

Forstår godt at du syns at tida går sakte om dagen. Man vil jo bare trylle seg fram til 12 uker og vite at alt er bra inni der :Nikke:

Lykke til på ul i morgen :kose:

Tusen takk for det, Lucky :kose:

Lykke til på ul i morgen :klemmer:

Tusen takk, pusilus :klemmer:

Nå er jeg veldig spent på morgendagen, og håper virkelig at alt er bra inni der. Jeg tror egentlig ikke at jeg har noen grunn til å være bekymra siden jeg ikke har sett blod nedi der siden juletider, men ting trenger jo ikke nødvendigvis å være helt som det skal likevel. Nå får vi bare krysse fingrene her ;)

I kveld har jeg vært på strikkekafé, og det var veldig koselig. Jeg gikk hjem etterpå, så da fikk jeg bevega litt på meg også :) I morgen er det UL etter jobb, og så skal vi ut til svigers en tur etterpå (søstera til mannen og barna skal være der, så da skal vi fortelle det til de er planen), og fredag er det rett hjem for å besøke familie og venner. Så det blir lite KG-tid framover, men jeg skal nok få oppdatert her inne etter UL hvertfall :) Har hatt lite tid til å oppdatere meg i andres bøker også i det siste, så jeg skal ta meg en runde igjen så snart som mulig. Håper jeg får litt tid i morgen kveld, hvis ikke så blir det nok ikke før søndag/neste uke.

Gleder meg veldig til å fortelle det til venner og tantebarna i helga da - klarer nesten ikke å vente :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning :):goodbye:

Innom for å ønske deg lykke til på UL i morgen! Jeg tror du bare skal konsentrere deg om å glede deg! Vet at det kan være nervepirrende, jeg er helt håpløst flink til å bekymre meg.. :sjenert: Men som du sier, alt virker bra, og da er det nok det! Så, jeg synes du bare skal glede deg. Masse! Herlighet så vanvittig det er når du ser den lille som vifter med de små armene.. :rødme:

Omtrent 12 uker fullført nå!? :strix: Hurra!!

Gleder meg til å høre hvordan det gikk!! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...