Gå til innhold

Beholder du barnet eller kjæresten?


Gjest Ut.

Anbefalte innlegg

Du har nettopp oppdaget at du er gravid. Han du er sammen med kan ikke tenke seg å få barn enda og grøsser bare han ser barn. Han sier at det er jo din kropp men at han vil gjerne dere skal ta abort.

Du elsker kjæresten din, men du kan miste han om du beholder barnet. Og barnet er jo foreløbig bare 3-4 uker gammelt.

Du er selv ikke ferdigutdannet og bor bare på en hybel så sånn sett så kom dette ubeleilelig.

Hva gjør du? Noen som har vært i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du skriver jo ingenting om hvorvidt DU ønsker deg barn nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha planlagt noen graviditet der jeg er i livet nå.

Føler at jeg blir kun styrt av følelsesmessige tanker og ikke noen rasjonelle tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde beholdt barnet. I mitt syn ville den fyren ikke vært den rett for meg vist han gikk i fra meg og hans eget barn pga det ikke passet han. Da kunne jeg likegodt finne meg en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ville først gjort det slutt med kjæresten... jeg kunne ikke vært sammen med en mann som reagerte så umident på en situasjon han selv hadde bidratt til!

Så ville jeg funnet ut hva jeg selv hadde ønsket, og handlet ut i fra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen spør jo hva ville Du/Dere gjort i denne situasjonen. Og ikke hva hun selv burde gjøre eller ha gjort.

Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort i denne situasjonen, men jeg summerer litt og tenkte disse 4 alternativene.

1. For min del ville jeg tatt det opp alikevel med kjæresten min jeg hvis min tanke var å beholde barnet. Det er jo enten eller det. Enten vil han ha barn, eller så vil han ikke ha barn.

2. Hvis min tanke var og ta abort ville jeg forklart til kjæresten min jeg er gravid, men har ikke noe ønske om å beholde barnet. Har plan om abort. Ville hørt hva han mente om den sitasjonen. Om han i tilfelle skulle ombestemme seg her og si at, nei jeg vil du skal ha barnet og jeg vil stille opp så skulle jeg tatt det opp til vurdering om å kanskje beholde barnet.

3. Dersom jeg har absolutt bestemt meg for abort har jeg bestemt meg, men tar det likevel opp med kjæresten. Om han er enig i aborten eller ikke er ikke temaet da. For da har jeg allerede bestemt meg.

4. Jeg forteller kjæresten min at jeg er blitt gravid. Jeg er usikker på om han har ment om han ikke vil bli far og spør han en gang til. Hører hans mening. Tar ting opp med meg selv, om jeg eventuelt vilbli mor.

Snakker om det med kjæresten og kommer eventuelt frem til en løsning sammen vi begge er fornøyd med.. (Hvis det går ann å bli fornøyd.)

Endret av Chakoya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Poizki_*

Jeg hadde beholdt barnet,

hadde ikke klart å fortsette å være sammen med en mann som "tvinger" meg til å ta abort, så om jeg hadde tatt abort ville ikke forholdet vært liv laga, om han velger å gå ifra meg fordi jeg beholder er han ikke verdt det..

Tenker jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg ville ikke ha planlagt noen graviditet der jeg er i livet nå.

Føler at jeg blir kun styrt av følelsesmessige tanker og ikke noen rasjonelle tanker.

Rasjonelt sett: Du kan klare deg selv om du ikke er ferdigutdannet. Det finnes støtteordninger som kan hjelpe deg å få et bedre egnet bosted osv. Det vil ikke bli fett, men du kan fikse det. Og du kan fortsette utdanningen når barnet begynner i barnehage.

Følelsesmessig sett: Her må du tenke nøye over hva som er rett for DEG. Dersom du har sterke følelser for å beholde barnet, må du tenke grundig over hva det vil gjøre med deg om du tar abort.

Jeg vil tippe at forholdet til kjæresten din er på vei over kanten uansett, så det å få beholde han synes jeg ikke du skal vektlegge. Jeg ser to mulige scenarioer:

1: Du beholder barnet. Han vil ikke være med på leken, det blir slutt mellom dere.

2: Du tar abort. Han er fornøyd, dere fortsetter sammen. Men hva gjør det med forholdet deres i lengda dersom du føler at du måtte ta abort fordi han ikke ville ha barnet? Vil du kanskje føle bitterhet mot han etter hvert? Jeg tror dere ville fått problemer med å holde sammen veldig lenge.

Jeg understreker at jeg ikke har noe fasitsvar, men dette er mine tanker om hvordan ting kan gå.

2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ville ikke tatt abort om ikke jeg var helt sikker på at det var riktig for meg.

Tror det er lettere å leve med et havarert forhold enn en abort man egentlig ikke ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For han er jo så mooden..... de fleste graviditeter kommer som en følge av sex, og man er som regel to når man har sex.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt abort for noen andres skyld. Men jeg synes også at man skal informere om at man ikke kommer til å ta abort om man blir gravid med en gang man blir sammen med noen, så kan de stikke av med en gang hvis det ikke er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ville tatt abort. Jeg vil ikke sette barn til verden med mindre begge foreldrene ønsker seg barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er nesten urettferdig ovenfor fyren at det er vi damer som sitter med all makta når det gjelder graviditet.

Om jeg velger å beholde barnet fordi jeg overskylles med romantiske forhåpninger til det hele så nærmest ødelegger jeg livet til fyren jeg er sammen med som ikke vil dette. Og livet mitt vil jo ikke bli noe enklere om jeg velger å beholde barnet..

Nei,dette ble bare rot egentlig.

Fyren må jo få lov til å mene at han ikke klar for barn. Han vil jo et barn sitt beste.

Takk for tilbakemelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

uff, dette knne jeg ha skrivd for et år siden :( jeg beholdt barnet, har en nydlig sønn på snart 4 mnd som er vært alt og mere til :) typa fulgt til slutt med da han så at han ike fikk vilja si.. behold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nettopp oppdaget at du er gravid. Han du er sammen med kan ikke tenke seg å få barn enda og grøsser bare han ser barn. Han sier at det er jo din kropp men at han vil gjerne dere skal ta abort.

Du elsker kjæresten din, men du kan miste han om du beholder barnet. Og barnet er jo foreløbig bare 3-4 uker gammelt.

Du er selv ikke ferdigutdannet og bor bare på en hybel så sånn sett så kom dette ubeleilelig.

Hva gjør du? Noen som har vært i denne situasjonen?

Jeg hadde tatt abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestehei

Jeg beholdt barnet, typen stakk.

Jeg var ung, men det gikk helt fint, med god støtte fra familie og alskens offentlige ordninger.

Men finn ut hva DU vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...