Gå til innhold

Glabarn?

GlaJenta88

Anbefalte innlegg

:hallo:

Lenge siden jeg har vært innom, vært "busy" med feiring hele helgen!!

Godt å se at det ordnet seg med deg og sambo da... Kjedelig med krangling, men av og til så er det det som skal til for å rense lufta! :enig:

Og det virket da jammen som han likte klærne allikevel du!

Jeg synes det er kos å kjøpe nye klær til mannen, men dessverre ikke så ofte jeg får gjort det i og med at vi har hatt det litt trangt økonomisk sett...

Jeg er muligens litt blond, men jeg ser ikke linken til bloggen din engang jeg... :klø:

:klem:

Helt ok å være opptatt i 17. mai-helgen! Joda, det var vel egentlig ikke noen krangel heller. Det er bare at jeg tar så mye mer på vei for ting nå for tida, og da blusser det litt opp. :ler: Går jo greit bare jeg klarer å prate i litt kontrollerte former. Haha, men nå har jeg veldig lite heftig temperament fra før av, så det er greit å få ut litt damp fra tid til annen.

Det er moro å kjøpe klær til mannen, men ikke så kos når han ikke blir glad for dem. Jeg har ikke noen link oppe, eller i signaturen, men går du inn på profilen min så står det noe på hjemmeside eller blogg elns.

Jeg tror den skal fungere nå!

Der har du bloggen ja!

Jeg tror jeg fikk det til :klø: Du må huke av for private blog, slik at bare du kan se den. I den såkalte private klubben, søker du opp medlemmene du vil skal ha tilgang. Det må ikke være huket av for at gjester skal kunne lese eller kommentere bloggen.

Jeg tror at den fungerer hos meg også nå. Hadde glemt å huke av publisér. :ler:

3 middager :fnise:

Hørtes ut som en bra 17.mai alt i alt da :jepp: Selv uten is!

Haha, ja. Spiste litt middag på jobben, middag hjemme hos foreldrene mine og middag hos svigers. :ler: Ble god og mett, da! Ostekake fikk jeg også i meg, gitt.

Jada, det var en helt ok dag. Selv uten isen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wuhoo! 12 sider :duskedame:

Idag skal jeg på fotballkamp. Det er kanskje helt feil prioritering, men jeg føler at jeg nesten har gitt opp økonomien nå altså. Er så dumt å ikke få med meg de poengene jeg kan få med meg, men har null motivasjon. :sukk:

Skal lese meg opp på alle notater etter kampen, da. :Nikke: Så får det gå som det går. Har begynt å få vondt i halsen nå, da. :( Det er ikke noe kos. Har ikke vært syk på en stund nå, i alle fall ikke forkjølet. Men nå kommer det visst. Jaja, nå er eksamen snart ferdig, og jeg kan pakke vekk alle bøkene. :nigo: Kjære tid så deilig det skal bli! :hoppe:

4 dager til 12 uker, og 9 dager til gynekolog og mulig ultralyd. :strix:

Edit: Og innlegg nr. 222 :ler:

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhoo! 12 sider :duskedame:

Idag skal jeg på fotballkamp. Det er kanskje helt feil prioritering, men jeg føler at jeg nesten har gitt opp økonomien nå altså. Er så dumt å ikke få med meg de poengene jeg kan få med meg, men har null motivasjon. :sukk:

Skal lese meg opp på alle notater etter kampen, da. :Nikke: Så får det gå som det går. Har begynt å få vondt i halsen nå, da. :( Det er ikke noe kos. Har ikke vært syk på en stund nå, i alle fall ikke forkjølet. Men nå kommer det visst. Jaja, nå er eksamen snart ferdig, og jeg kan pakke vekk alle bøkene. :nigo: Kjære tid så deilig det skal bli! :hoppe:

4 dager til 12 uker, og 9 dager til gynekolog og mulig ultralyd. :strix:

Edit: Og innlegg nr. 222 :ler:

:goodbye:

Det er viktig å prioritere bort lesingen også litt, hvis ikke går man sprø, så det er lurt å gjøre noe annet en gang i blant. Dessuten virker det jo som om du har lest en del i det siste?! :)

Så søt kjæresten din er! Jeg lo litt for meg selv når du skrev at han er sikker på at det blir gutt. Vil dere vite kjønn på ultralyd om dere har muligheten?

Håper du får en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 sider, og snart 12 uker også :Nikke:

Ja! Nå nærmer det seg fælt, gitt! Ikke at det er så ille at det gjør noe da. Kan godt få litt fortgang her synes, jeg. :ler: Men kanskje ikke så fort som inne hos deg, da. Du bare raser avsted i dette svangerskapet synes, jeg! :klemmer:

:goodbye:

Det er viktig å prioritere bort lesingen også litt, hvis ikke går man sprø, så det er lurt å gjøre noe annet en gang i blant. Dessuten virker det jo som om du har lest en del i det siste?! :)

Så søt kjæresten din er! Jeg lo litt for meg selv når du skrev at han er sikker på at det blir gutt. Vil dere vite kjønn på ultralyd om dere har muligheten?

Håper du får en fin kveld!

:heiajente: Joda, det er jo greit det. Tidligere har jeg for vane å overlese, og så få totalt hjerneteppe den første halvtimen på eksamen. :ler: Så nå tenkte jeg at jeg skulle lese minst mulig. Litt irriterende at jeg leste på en liten oversikt rett før vi fikk oppgaven, og så var det første spørsmål, men likevel klarte jeg å glemme det. :ler: Det er så typisk. Jeg vet at hvis jeg ikke hadde lest den rett før, så hadde jeg sikkert husket den fra lengre tid tilbake, men nå var den helt blåst vekk. Jaja, jeg svarte på 90%, da. Og så lenge over halvparten er rett, så står jeg i alle fall. Jeg har en god følelse faktisk, men man vet aldri med sånne skrive- og vurderingsfag. Er min tolkning rett? Evt. er den god nok? Har jeg tolket på samme måte som faglærer? Klarer han å se hva jeg har tenkt osv. Jaja, noe av det må være rett i alle fall. Ferdig er jeg uansett. Har neppe forretningsjus på førskolelærerstudiet! Jeg har lest littebittegrann, men langt fra så mye som jeg pleier. Nå viste det seg at det gikk bra, tror jeg, for det da. :Nikke:

Han er en merkelig fyr, det skal han ha. Han har to kamerater han henger mest med på jobb. Han ene er 28/29 og har, hold dere fast, 4 gutter! Haha, eldste er vel 6-7 og den yngste fyller 1 i år tror jeg. Han jobber her i Norge, mens dama og alle guttene bor i Sverige (Hadde jeg ALDRI klart! Ære være den dama der altså!) Men siden han jobber på den måten har han jo månedslønn på 50-60' da. Det hadde jo ikke gjort noe. :ler: Men det er ikke verdt det sånn egentlig da. Ville ikke vært samboeren min foruten så lenge av gangen, selv ikke for 50 tusen i måneden. Han andre kameraten fikk en jente nå i desember 08. Haha, så han svenske har jo sagt at Glagutten kunne bare prøve på å få en jente sånn som han andre kameraten. "Skikkelig pingle, som ikke klarer å lage gutt" elns. :ler: Vet jo at han bare tuller med det, da, men jeg er ganske glad for at han andre faktisk har jente, sånn at hvis det er det som skjuler seg i magen min, så blir det ikke verdens undergang på jobben for det. :ler: Dessuten hadde visst han kameraten som fikk jente nå i desember to av masse utstyr, så det kan hende vi kan få kjøpt noe billig/få det når ting nærmer seg litt mer. :Nikke: Det blir bra!

Ja, vi skal nok vite kjønn, hvis det går. Det kan jo hende at :babysmokk: ikke vil vise hvilket kjønn h*n er for oss på ultralyd, men jeg vil gjerne vite hvis vi kan. Samboer vet det jo allerede, så han synes nok ikke det er så spennende. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :hallo:

Er ikke sikker på om jeg har skrevet her inne, men jeg følger i alle fall med! :)

Så koselig! Jeg vet ikke om du har lagt igjen noe spor her enda, men jeg har sett deg i noen andre dagbøker i alle fall! Koselig at folk følger med! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 dager igjen! :duskedame:

Det er sikkert ikke det sånn egentlig, da. Mtp. at terminen er såpass "usikker" som den er. Men det gidder jeg ikke tenke på! :ler: Nå er det 200 dager igjen, og snart 12 uker. :hoppe: Og enda bedre; Snart ferdig med eksamen og snart ultralyd. :strix: Jeg lurer veldig på hva vi får se altså. Lurer på om jeg må ta med meg et kamera og ta bilde av monitoren, eller om de kan skrive det ut for meg.. :klø: Har sett begge deler på en måte. Også lurer jeg på. Er det vanlig å ta med urinprøve til gynekologen? Jeg vet at jeg skal ha det med til jordmor og på legekontoret, men nå skal jeg jo til gynekologen først. Jeg har levert én når jeg var i uke 8 hos legen, og fikk beskjed av jordmor å ta med når jeg skal til ho den 24. juni. Da er jeg jo i 17ende uke, 16+4 elns. (Blir fint med litt tett oppfølging før ordinær ultralyd, da.)

Vi var på fest hos svigers igår. :tommelsmil: Svigermor hadde bursdag i starten av mai, og da var vi jo der og spiste middag samt overleverte gaver osv, men igår hadde hun "fest". Med svigerfar som kokk. Omtrent det samme opplegget mamma skal ha når hun skal ha bursdag. :ler: Pappa er kokk og nesten bare damer er invitert. Det var veldig koselig, og det er fint at det faktisk er Glagutten som pusher litt på at vi skal være der nede litt. :Nikke: Han har ikke likt noe særlig å være hjemme hos foreldrene sine, mens vi omtrent (og faktisk) bodde hjemme hos mine. Det var jo litt irriterende for min del husker, jeg. Jeg var jo lei av å være hjemme jeg også, men det skjønte han ikke fordi det var så koselig der. :ler: Ja, jeg også trives hjemme hos mamma og pappa og vi er jo der 2-3 dager i uka, men når vi får en invitasjon fra hans foreldre synes jeg det er koselig å være der også. Og nå virker det som om også Glagutten begynner å se det sånn. :nigo: Det er bra!

Uff, har skikkelig vondt i nakken og i ryggen/lårene idag. :sukk: Nakken er helt stiv og støl, og det er nesten det jeg er i ryggen/lårene også. Og jeg har ikke gjort så veldig mye fysisk aktivitet heller. Har ikke vondt i halsen lenger, da! :tommel: Så det flytter seg kanskje litt rundt i kroppen?

Jaja, da skal jeg forsøke å lese litt organisasjonspsykologi, jeg. Eksamen er til mandag! Og så er jeg feeeerdig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 dager igjen ja, går fremover ;)

Blir nok spennende med ultralyd :hoppe: De skriver som regel ut bilder for deg, men de fleste steder må du betale for bildet (ca 20-30 kr som oftest) Du får ta bilde av bildet ( :fnise: ) etterpå da, og dele det med oss! Man skal ta med seg urinprøve på alle kontroller i svangerskapet, men tror ikke det gjelder hvis du bare skal til privat UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med jeg også :hallo:

Syns det er litt spennende, siden vi er like gamle :) Må si jeg begynner å bli litt verpesjuk jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 dager igjen ja, går fremover ;)

Blir nok spennende med ultralyd :hoppe: De skriver som regel ut bilder for deg, men de fleste steder må du betale for bildet (ca 20-30 kr som oftest) Du får ta bilde av bildet ( :fnise: ) etterpå da, og dele det med oss! Man skal ta med seg urinprøve på alle kontroller i svangerskapet, men tror ikke det gjelder hvis du bare skal til privat UL.

Tenkte jeg skulle forsøke meg på å scanne inn bildet :Nikke: Hvis det er det jeg skal da. :ler: Jeg var hos legen i uke 8, og da sa han at han synes det er best om jeg tok alt av kontroller på Thorøya for der har de alt av ekspertisen og ultralydapparater osv. Det så jo jeg ikke noe problemer i, ettersom de sikkert har bedre tid til meg der enn hos legen. Så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal for noe. Jeg har ikke fått helsekortet, blitt veid, tatt blodprøver eller søkt fødeplass (Jeg regner med at det ikke er så viktig her hos meg, siden det kun er Tønsberg og Skien som er alternativene.. Det er nok viktigere i Oslo kan jeg tenke meg, men det må jo søkes plass for det.) Når jeg ringte til jordmor sa hun at jeg mest sannsynlig skulle ha en ultralyd for å fastsette termindato osv, og så bestilte jeg time hos ho da ca 4 uker etter den kontrollen nå til torsdag. Kan jo ta med en urinprøve, og vil han ikke ha den så tar jeg den med meg igjen.. :ler:

Jeg følger med jeg også :hallo:

Syns det er litt spennende, siden vi er like gamle :) Må si jeg begynner å bli litt verpesjuk jeg også :P

Tihi :fnise: Det som er litt rart er jo at jeg har vært litt verpesyk sånn til og fra de siste årene, men "fornuften" har jo seiret på en måte. Planen vår var jo kanskje forlovelse om 1-2 år, bryllup om 2-3 år, og så kutte ut prevensjon. Synes det var en fin plan! :ler: Men sånn skulle det ikke gå, gitt. :babysmokk:

Spennende med UL snart da :hoppe: Gleder meg til rapport :D

Ha en fin kveld! :)

Rapport kommer så klart! Tenker jeg legger ut ultralydbilder i bloggen, jeg. I alle fall sånn på sikt.

Kvelden er litt så som så egentlig, men satser på en god natts søvn og en flott morgendag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi :fnise: Det som er litt rart er jo at jeg har vært litt verpesyk sånn til og fra de siste årene, men "fornuften" har jo seiret på en måte. Planen vår var jo kanskje forlovelse om 1-2 år, bryllup om 2-3 år, og så kutte ut prevensjon. Synes det var en fin plan! :ler: Men sånn skulle det ikke gå, gitt. :babysmokk:

Ja, sånn er det her også - fornuften seirer "desverre" hver gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig sitter jeg og ser på Mord og mysterier, men jeg må bare innom for å gjøre en post med den herlige tickeren med 12 uker på. :rødme:

På søndag går jeg inn i min 13. uke, tenk! :strix: (Posten med oppdatering fra babyverden/barnimagen ang. uke 12 kommer sikkert i løpet av morgendagen, eller senere idag blir det jo. :ler:) Wuhoo! 12 uker! :hoppe:

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 12 uker! Tiden flyr! Jeg har ikke tid til å skrive så mye her inne, men jeg leser i ny og ne og følger med på hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 uker :duskedame:

Gratulerer så mye med 12 uker! Tiden flyr! Jeg har ikke tid til å skrive så mye her inne, men jeg leser i ny og ne og følger med på hvordan det går :)

12 uker! :bolledeig: Magiske grensa jo!

Jå nå går det unna her altså! :bolledeig:

Har en siste eksamen i morgen, og så er det ultralyd og gynekologtime på torsdag. :Nikke: Det blir bra! Det er på torsdag nyheten skal slippes også. :strix: Gleder meg til det altså. Er litt lei av å gå og holde denne hemmeligheten for meg selv nå. Litt redd for å forsnakke meg hver eneste gang vi er hos svigers for tiden. :ler: Det skal bli godt at de også får vite det nå! Bare vi får se en sprellende liten bebis på ultralyd, vi, så er jeg fornøyd! :tommelsmil:

Ser forresten at jeg har glemt å poste den 12-ukersen fra babyverden. Den kommer nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::danser::duskedame: 12 uker :duskedame::danser::strix:

Fra 12 uker og 0 dager til 12 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 10-20 g

CRL: 52 mm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 10 uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de 12 første ukene av svangerskapet, og fra nå av er spontanaborter mindre vanlige. Årsaken er at fosterets organer nå er ferdig dannet, og det er som regel feildannelser som ender i tidlig spontanabort.

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn og nå formes også strupen og stemmebåndene.

Leveren begynner å skille ut galle, som lages i den ferdig formede galleblæren. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mye av bevegelsene til fosteret er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig sensitivt.

TIL MOR: Gratulerer med første etappe!

Alle overganger er vanskelige for de fleste av oss. Til og med de som vi kan ha ønsket oss, planlagt og lengtet etter. Kanskje ble disse første ukene helt annerledes enn det du hadde tenkt deg.

Har du vært gjennom tårer, bekymring og uro kan jeg trøste deg med at dette pleier å slippe taket nå. I alle fall vil du merke at det stadig går lengre og lengre tid mellom hver gang disse vonde følelsene kommer. Selv om de kanskje aldri forsvinner helt.

For de som har tenkt en del på, og vært redd for, at "noe skulle gå galt" er dette tiden da de fleste puster lettet ut. Sjansen for at det lille nye livet du bærer vil se den verden du lever i, er veldig stor.

Er kvalmen til å leve med, trøttheten avtagende, og du og partneren i god dialog, er det deilig. Har dere i tillegg fått høre hjerteslagene til minibabyen, ja da er dere underveis i riktig retning! Hold stø kurs fremover, og dere vil oppleve at den resterende delen av reisen har mye å by på.

TIL FAR: Sex

Både kvinner og menn kan av ulike årsaker oppleve mindre lyst i perioder av svangerskapet. Nyere forskning viser at par som venter barn har mindre sex enn før. Men skrekkhistoriene om mannens sølibat under svangerskapet stemmer ikke. Noen menn opplever at partneren faktisk har økt sexlyst under deler av svangerskapet, mens andre opplever at deres egen lyst avtar. Det som er sikkert er at det ikke er grunn til å være redd for å skade verken mor eller barn. All normal seksuell aktivitet er sunt.

Det kan være andre sider ved svangerskapet som får konsekvenser for sexlivet. Dersom partneren din er fysisk uvel under svangerskapet, er det ikke tanken på sex som opptar henne mest når hun våkner eller legger seg. Mange opplever også andre fysiske reaksjoner i form av smerter, tretthet og uopplagthet, som heller ikke stimulerer til et aktivt sexliv. Og noen gravide kvinner mister også lysten som følge av at de blir mindre fortrolige og komfortable med at kroppen gradvis endrer seg under svangerskapet.

Slik er det bare. Du må ta hensyn til det og respektere at de endringene som eventuelt måtte skje er et resultat av et svangerskap dere er sammen om. Det er mulig å snakke sammen om alt om bare viljen er til stede. Og det er også det eneste som hjelper dersom endringer i sexlivet under svangerskapet oppleves som et problem for en av partene.

Ukens sitat:

"Det viktigste en mann kan gjøre for sine barn,

er å elske deres mor."

Theodore Hesburgh

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ellers så kan det nevnes at jeg har fått på meg den første mammabuksen, og den er himmelsk! Haha, jeg har egentlig ikke noen problemer med de vanlige klærne mine enda uansett, men jeg var litt føre var og kjøpte en haug med mammaklær av en bekjent. (samt noe babytøy :rødme:) Og jeg måtte jo såklart prøve dem. Buksa satt som et skudd egentlig, og det er kanskje litt teit så tidlig. :ler: Men den utvidet seg litt etterhvert da, og var jo såklart altfor stor rundt magen (heldigvis), så jeg tror nok den kommer til å holde i mange måneder til, ja. :Nikke: Samboer ler av meg, og spør om jeg gleder meg til å bruke klær i størrelsen telt etterhvert. Haha, det gjør jeg igrunn ikke, gitt. Gleder meg mer til å kunne bruke figurnære kjoler og gensere uten å tenke på hvordan magen ser ut i dem. :ler: Nå er det jo en grunn til at den er der mener jeg. :fnise:

Jeg har også bestilt meg en Baby Watcher! :sjenert: Det er sikkert en av de tusen tingene som blir "prakket på" gravide, men likevel koselig om jeg får den til å virke da. Har kjøpt den brukt da, og ikke til den prisen de skal ha for den egentlig. Babywatcher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...