Gå til innhold

Naboens katter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
hehe godt jeg tåler såpass da ;)

er jo bare å plukke opp og ikke gjøre så stor sak utav det...

Hehe, litt fornøyelig å se at dere ikke har noen argumenter som holder. Bare småpike-pjatt. Er det slik at siden 99% av alle katte-eiere er småjenter eller kvinner så kan man forklare denne mangelen på ansvar? Kan det være så enkelt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Naboen
Skrevet

To hus bortenfor oss har det nylig flyttet inn en familie med både hund og katt. Hunden flyr jo ikke løs, og plager for så vidt ingen, men at eierne konsekvent lar være å plukke opp møkka etter den når de går de ti metrene den krever for å få gjort fra seg langs veien her, det er ganske irriterende.

Det som er enda mer irriterende, er at de har en katt som bruker to av oss naboene sine garasjer å sove, drite og pisse i. I tillegg gjør den selvsagt fra seg på trappene og i hagene våre. Vi prøver å være påpasselige med å holde garasjeportene lukket, men det hender selvsagt det glipper. Og det er jaggu ikke rart den katten flyr inn i garasjene våre så fort den ser muligheten: den slipper jo aldri inn til eierne sine!!! Alltid sitter den på terassen, strekker på seg og kikker inn verandadøra, klorer på den - til ingen nytte!

Joda, både vi og den andre naboen har forsøkt å snakke med katteeierne, naboen imellom oss gikk så langt som å si at han kom til å kverke katta neste gang han kom over den i garasjen sin. Hva naboen svart? "Det er bare å kjøre på, ikke tenk på dyrlegeregninga!" :sjokkert:

De driter altså i katta si, i likhet med altfor mange katteeiere. Innmari fristende å overraske ungene med en søøøøt, liten kattunge, men når de blir store og stygge og ikke lenger gjør fra seg i en kattedo, da er det ikke så interessant lenger.

Her vi bort er det store tomter, umulig å bruke katt-deg-vekk, f.eks. Og hvorfor i helvete skal jeg ha ekstra pes med å hele tiden måtte huske på å lukke den jævla garasjeporten??? Skal jeg ut med bilen igjen om ti minutter vil jeg slippe å måtte lukke den. Eller hvis mannen min driver med reparering eller snekring av noe og trenger å gå litt ut og inn av garasjen for å hente verktøy. Vi vil ha tingene våre tilgjengelige, og i fred. Her om dagen skulle jeg hente noe i garasjen. Porten var lukket, hadde vært det i flere timer, og idet jeg romsterte i nærheten av en fillerye vekket jeg antagelig katten, som skvatt til og skremte livskiten ut av meg! Driti på gulvet hadde den og - pluss at teltet som ligger på ei hylle der inne stinker av kattepiss, bare å hive!!

Hva i helvete skal folk med katter på et byggefelt? Katter skal bo på gård, hvor de har gårdens egne uthus å gå inn i hvis de ikke kommer seg i hus for natta. Der skal de holde det rent for mus og rotter, og stort sett plager de ingen.

Skal folk på død og liv ha dyr får de for faen innrette seg sånn at dyreholdet ikke går ut over andre. Jeg hater katter, og jeg er ikke interessert i å ha dem på tomta mi, i utemøblene mine, i barnevogna eller i garasjen.

Gjest Gjest
Skrevet

Så konklusjonen på denne tråden ble altså at dette må naboen selv fikse...

Gjest Bloodless
Skrevet

Synes det er trist å se sånne tråder, for enkeltmennesker ødelegger så mye for oss andre. Jeg har to katter som går ute, men de er ikke ute så lenge om gangen, og får aldri være ute om natten. De har do inne, og de er faktisk så pripne at de kun bruker den. Det virker sånn iallefall. De er ute noen timer, og springer rett på do når de kommer inn. Har en nabo jeg vet ikke er glad i katter, så jeg prøver å gjøre det jeg kan for å unngå at de driter i hagen hans. Det skulle da bare mangle. Men det er jo likevel masse andre katter som flyr rundt. Om en katt driter ned hagen hans, hvordan skal han kunne vite hvem sin katt det er? Skal jeg være nødt til å være redd for kattene mine når de er ute? For jeg er utrolig glad i de, og blir jo redd av å lese om dere som vil fjerne "problemet" permanent.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er flott at det finnes katte-eiere som deg, bare så synd at det er så få av din kaliber.

Skrevet
Så konklusjonen på denne tråden ble altså at dette må naboen selv fikse...

Ja, når du fjerner alle innleggene som sier at han kan ta det opp med katteeier, så er det hva du sitter igjen med.

Skrevet

Du skriver mye at du trakker i kattedrtt. Det er en måte å markere territoriumet sitt på. Pluss skvetting her og der. Men det gjør hanhunder også. De sparker dritten rundt seg for å markere at her har de gått. Du får ha en vannflaske å sprute etter dem. De tar ikke skade av det, men lærer at her skal man ikke vandre. Katter gjør som de vil for de er frie dyr.

Og til dere som skriver at de mener naboen skal kvitte seg kattene. Det er som å høre... "jeg syns at naboens unger er bråkete, griser med søppen rundt i tettbebygde strøket vårt og stadig er innom eiendommen for å hente baller av ulike typer" Tror de må kvitte seg med dem eller flytte" :sarkasme:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, når du fjerner alle innleggene som sier at han kan ta det opp med katteeier, så er det hva du sitter igjen med.

Det er jo nettopp det som er poenget, når du tar det opp med katte-eier så får du bare en masse tåpelige råd om hva du selv skal gjøre...

Skrevet
Det er jo nettopp det som er poenget, når du tar det opp med katte-eier så får du bare en masse tåpelige råd om hva du selv skal gjøre...

Er du TS som har snakket med katteeier? Har du pratet med alle landets katteeier, slik at du vet dette? Eller er du rett og slett bare synsk? Eeeeellller... forutinntatt?

Gjest Gjest
Skrevet
Er du TS som har snakket med katteeier? Har du pratet med alle landets katteeier, slik at du vet dette? Eller er du rett og slett bare synsk? Eeeeellller... forutinntatt?

Nei men jeg har snakket med mine naboer og jeg har lest innleggene her i forumet. Noen saklige og i ditt tilfelle usaklige svar som stort sett går ut på hva jeg selv må gjøre for å hindre deres katter å drite ned hagen min.

Skrevet (endret)
Nei men jeg har snakket med mine naboer og jeg har lest innleggene her i forumet.

Ah, så det er derfor du vet hva alle katteeiere kommer til å svare.

Noen saklige og i ditt tilfelle usaklige svar som stort sett går ut på hva jeg selv må gjøre for å hindre deres katter å drite ned hagen min.

Jepp - om du hopper over den usaklige biten om å ta det opp med katteeier og tips til hva man kan be katteeier om å gjøre.

Endret av Tabris
Gjest Gjest
Skrevet
Ah, så det er derfor du vet hva alle katteeiere kommer til å svare.

Jepp - om du hopper over den usaklige biten om å ta det opp med katteeier og tips til hva man kan be katteeier om å gjøre.

Jeg vet hva mine naboer svarte og jeg vet hva som ble svart her i forumet. Jeg har aldri hevdet at jeg vet hva alle svarer. Du er usaklig når du skriver "Har du pratet med alle landets katteeier, slik at du vet dette? Eller er du rett og slett bare synsk? "

Du er en slik katteeier som ødelegger for dem som er seriøs. Slike som deg som er grunnen til at flere og flere hater katter. Du ønsker bare å kunne fortsette ditt uansvarlige katte-hold som innbærer at naboen tar belastningen.

Skrevet

Nope, man kan ikke skylde på andre for eget hat. Det må man ta ansvar for helt selv. Og jeg ser at du elegant, post etter post, overser at både jeg og andre har sagt at man kan snakke med katteeier, og også hva man spør katteeier om å gjøre selv. Så hvor underholdende denne kveruleringen har vært, så stopper jeg her.

Gjest annen gjest
Skrevet

Så,Tabris, jeg snakker med katteeier.

Spørsmålet til deg blir da, hva bør katteeier gjøre?

Skrevet

Det har vi jo allerede svart på flere ganger i tråden. Katteeier kan ha kasse inne, noe som øker sjansen for at katten går i kassen i stedet for å hos naboen. Katteeier kan også være med og betale for eventuelle remedier naboen må kjøpe for å holde kattene borte (katt-deg-vekk el. lign).

Gjest Gjest
Skrevet
Det har vi jo allerede svart på flere ganger i tråden. Katteeier kan ha kasse inne, noe som øker sjansen for at katten går i kassen i stedet for å hos naboen. Katteeier kan også være med og betale for eventuelle remedier naboen må kjøpe for å holde kattene borte (katt-deg-vekk el. lign).

Alt det der er greit, men om eieren av kattene ikke er interessert i noe av dette da? Det er faktisk det dem fleste opplever om man tar opp dette problemet. Men etter som jeg forstår har du svaret på hva da? Nå er det mange som venter i spenning...

Skrevet

Hvor har jeg sagt at jeg har svaret på det? Du tillegger meg ting jeg aldri har sagt. Og jeg betviler sterkt at mine meninger er så viktige at så mange venter i spenning, men jeg får vel heller velge å være smigret. ;)

Skrevet (endret)

Nå er det vel flere her som sier de har forsøkt å snakke med katteeier uten hell. Vi har også et problem med en nabokatt her vi bor, og å snakke med eieren kunne vi like gjerne spart oss.

Kan du forresten fortelle meg hvorfor jeg skal måtte betale noe som helst for å holde naboens katt unna min garasje, plen, busker osv på min inngjerdede eiendom? :klø:

Katt deg vekk fungerer forresten ikke når det er veldig kaldt.

Endret av Bodillen
Gjest Gjest
Skrevet
Hvor har jeg sagt at jeg har svaret på det? Du tillegger meg ting jeg aldri har sagt. Og jeg betviler sterkt at mine meninger er så viktige at så mange venter i spenning, men jeg får vel heller velge å være smigret. ;)

Så da ble konklusjonen på denne tråden at naboen må fikse dette selv!

Skrevet (endret)

Jeg ser det er om å gjøre for deg å komme frem til den konklusjonen. Vel, slik er det jo alltid hvis man har en nabokonflikt, uansett hva den omhandler - hvis den ene naboen nekter å gjøre noe som helst, så kan man jo om man vil konkludere med at "naboen må fikse dette selv".

Endret av Tabris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...