Gå til innhold

Svipas bakeri


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Det høres veldig bekkenløsks ut. I tillegg til sviende smerte i skambeinet fikk jeg og ganske vondt i rompa, men da i musklene, som jobba på høygir med å holde bekkenet stabilt. Det er i grunn bare å løpe til fysioterapaut, for jo fortere du kommer i gang med trening jo bedre er det. Jeg har enda vondt i bekkenet, men musklaturen kjennes bedre ut nå når jeg stabiliserer med de rette musklene.

Har ikke akkurat vondt i rompemusklene, men i halebenet :forvirret:

Kan jeg bare bestille time hos fysioterapaut på egenhånd eller trenger jeg henvisning fra lege? Og er dette dekket under graviditet på linje med lege og jordmor? Hvor i all verden finner jeg en god fysioterapaut da? Ganske grønn på hvordan helsevesenet fungerer, jeg :fnise:

Håper det finnes noen som en kan gå til på kveldstid, for hvis ikke går det fort en hel arbeidsdag hver gang. Ikke så lett å jobbe langt uti periferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til legen og fikk henvisning derifra. Han kunne også anbefale en god fysioterapaut. Noe blir dekt, men du sitter igjen med en egenandel på 100 og noe per gang. Hvis du får det som kalles bekkenløsning med gangvansker får du alt dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen og fikk henvisning derifra. Han kunne også anbefale en god fysioterapaut. Noe blir dekt, men du sitter igjen med en egenandel på 100 og noe per gang. Hvis du får det som kalles bekkenløsning med gangvansker får du alt dekket.

Takk for info! 100 kr pr. gang skal jeg stå i :) Tror jeg ser det litt an før jeg eventuelt bestiller en ekstra time hos legen. Skal egentlig ikke før etter sommeren, tror jeg. Jordmor om en måned tid, jordmor en gang til så lege tror jeg planen var :klø:

Kanskje jeg kan snakke med bedriftshelsetjenesten...? Har aldri kontaktet dem før, men så vidt jeg skjønner så har vi både lege og sykepleier fast på jobb. Kan uansett være greit å høre med dem hvilke arbeidsstillinger de vil anbefale og om de f.eks. har noen stoler som er bedre enn andre.

Men nå skal jeg slutte å kuppe boka di ;)

Natta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! 100 kr pr. gang skal jeg stå i :) Tror jeg ser det litt an før jeg eventuelt bestiller en ekstra time hos legen. Skal egentlig ikke før etter sommeren, tror jeg. Jordmor om en måned tid, jordmor en gang til så lege tror jeg planen var :klø:

Kanskje jeg kan snakke med bedriftshelsetjenesten...? Har aldri kontaktet dem før, men så vidt jeg skjønner så har vi både lege og sykepleier fast på jobb. Kan uansett være greit å høre med dem hvilke arbeidsstillinger de vil anbefale og om de f.eks. har noen stoler som er bedre enn andre.

Men nå skal jeg slutte å kuppe boka di ;)

Natta! :klemmer:

Jeg sprang til legen ved første ynk. Jeg var livredd for at det skulle være BL og hadde lyst til å komme igang med forebyggende trening så kjapt som mulig. Fysioterapauten sa at damer alltid skulle være så flinke og holde ut, så de kom som regel ikke til henne før de omtrent krøp over dørstokken. Hvis det virkelig er BL, syns jeg det er lenge å vente til over sommeren med å begynne treninga.

Men det var dagens pekefinger :gjeiper:

Natta :hug:

:klemmer:

:kose:

Alt vel med den snuppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som alle oppgaver er levert inn og bare eksamenslesning gjenstår, har selvfølgelig tiden til å titte på babysaker kommet :fnise:

Det er jo så mye kjekt, nyttig og rart der ute på verdsveven, og det er nok til at en stakkar kan bli litt overveldet :ler: Og jeg kan jo ikke gi meg med et overfladisk blikk, nei, her skal man sette seg grundig inn i alt. Nå tror jeg at jeg har løst barnevognkoden (samt forklart gemalen hvorfor den vogna er den desidert beste løsninga til vår bruk :gjeiper:), og har straks gjøvet løs på temaet tøybleier.

Er det noen tøybleieentusiaster som har noen meninger om tøybleier, mottas de med takk. En ting jeg ikke helt har forstått enda er hvorvidt man i begynnelsen, hvis man bruker brettebleier, bør bruke både brillebukser og sperrelag i form av PUL eller ull.

Jeg har utarbeidet et relativt edruelig (syns jeg selv iallefall ;)) forslag til budsjett og ser at det ikke skal bli noe problem å bruke 20 blanke i allefall, og det bare på utstyr. Det er i grunn litt greit at det står en haug med søsken og tripper med pent brukt barnetøy i bakgrunnen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprang til legen ved første ynk. Jeg var livredd for at det skulle være BL og hadde lyst til å komme igang med forebyggende trening så kjapt som mulig. Fysioterapauten sa at damer alltid skulle være så flinke og holde ut, så de kom som regel ikke til henne før de omtrent krøp over dørstokken. Hvis det virkelig er BL, syns jeg det er lenge å vente til over sommeren med å begynne treninga.

Men det var dagens pekefinger :gjeiper:

Nå har jeg fått time hos legen om en uke, så får ta det opp da. Egentlig skal jeg fordi den idiotiske sykehuslegen har avvist søknaden om tidlig UL med begrunnelsen om at jeg ikke er gammel nok :sur: Har det noe å si når en søker pga blødninger...? Men fikk time neste uke for å hvertfall prøve å høre hjertelyd, så får vi håpe det går. Samtidig får jeg jo da sjansen til å snakke om BL, så to fluer i en smekk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time hos legen om en uke, så får ta det opp da. Egentlig skal jeg fordi den idiotiske sykehuslegen har avvist søknaden om tidlig UL med begrunnelsen om at jeg ikke er gammel nok :sur: Har det noe å si når en søker pga blødninger...? Men fikk time neste uke for å hvertfall prøve å høre hjertelyd, så får vi håpe det går. Samtidig får jeg jo da sjansen til å snakke om BL, så to fluer i en smekk :jepp:

Ja det hørtes jo bare helt rart ut! Pussig lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også har jeg laga blogg med bilder og sånn. Bare å kikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg rundt i spenning og venter på første klare tegn til liv. Jeg tror nok at jeg har kjent noe, men det er så diffust, og alle sier at man ikke er i tvil, når man først kjenner det. Dessuten sier alle at det skal kjennes ut som det kiler, en sommerfuglvinge o.l. Jeg syns jeg har kjent kiling to ganger, men ellers er det mest trykk, romling og dulting(luft kanskje?). Kan hende jeg bare er vanskelig da, hehe, og forventer tydligere respons fra magen enn jeg kan regne med så tidlig. Dessuten har jeg enn mistanke om at bolla er både sjenert og lat, og foretrekker å ligge heeelt stille tett inntil ryggraden eller noe slikt :gjeiper:

Er det forøvrig noen sammenheng mellom livlighet i magen og aktivitetsnivå når babyen kommer ut?

Jeg har merket meg at livmora blir knallhard innimellom, det skjer omtrent hver dag og noen ganger kan det være litt ømt. Er det kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo omtrent nå du skal begynne å kjenne noe, så det er jo veldig sannsynlig at det er bolla. ;) Spennende tider, gleder meg til jeg også kommer så langt at jeg kan kjenne liv!

Det siste du nevner høres ut som kynnere ja.

God søndag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nesten det må være lillebolla ja, isted kjente jeg forresten noen ganske tydelige dult midt på magen. Men har jo opplevd at luft kan få magen til oppføre seg rart og da ;)

God søndag til deg og Kirin :klemmer:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også har jeg laga blogg med bilder og sånn. Bare å kikke :)

så koselig med bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med bilder :)

Bra at du synes det :)

Dilemma:

Jeg driver nå å fyller ut informasjonsskjema til fødeavdelingen og lurer på hva jeg skal sette i rubrikken "pikenavn". Jeg har nemlig i voksen alder tatt mors etternavn som slektsnavn. Egentlig tenker jeg bare å drite i det, for det har vel egentlig ikke noe å si? Det er vel bare en gjenlevning fra gammelt da man alltid skiftet navn ved giftemål. Forresten, hva skulle vi gjort hvis mannen hadde tatt mitt slektsnavn? Det er nemlig ingen rubrikk for "guttenavn" ;)

Æsj det er i grunn flere ting jeg er usikker på, men jeg kan kanskje spørre når jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro å kjenne liv da! Det er jo ikke sånn at man er helt sikker med en gang man kjenner noe. Jeg var ikke sikker denne gangen en gang, selv om jeg har opplevd det før. Det tok en ukes tid før jeg var sikker på at det var minibebisen jeg kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du liv Svipa? så heldig du er! :) jeg tror jeg kjenner noe, men er så usikker.. kjennes bare ut som luft liksom.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du liv Svipa? så heldig du er! :) jeg tror jeg kjenner noe, men er så usikker.. kjennes bare ut som luft liksom.. :/

Hehe, jeg vet ikke helt hva jeg kjenner jeg :fnise: Noen ganger er det nok liv.. Tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart UL jo! :hoppe:

Så spennende at du kjenner antydninger til liv! Ikke lenge igjen før du blir helt sikker og kjenner det daglig nå. Gleder meg til jeg er der :rødme:

Rart å tenke på at jeg egentlig skulle hatt termin samme dag som deg. Nå føles det som om det hadde vært en måned for tidlig... Da hadde jeg jo ikke fått den 'riktige' ungen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...