Gå til innhold

Svipas bakeri


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Så fint bilde!

I forholdt til tett nese, bruk nesehorn. Full spyling med saltvann. Det er ekkelt, men det hjelper... God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig ny ticker! Og nå er det jo jammen snart 15 fulle uker! Tida flyr! Når er ordinær UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig ny ticker! Og nå er det jo jammen snart 15 fulle uker! Tida flyr! Når er ordinær UL?

Takk for det :)

Ordinær UL blir 18 mai. (Må vel fikse på første innlegget tenker jeg, jaja, gidder ikke nå ;)) Ja tenk at det allerede er 15 uker oO. Blir helt svett, hehe.

Ellers er alt vel her, bizzi bizzi bizzi på skola, så regner med at de neste ukene går fort ;) Ryggen har begynt å krangle litt og det er jeg ikke så happy for, men krysser fingrene for at det går over igjen. Formen er fin, er enda en del trøtt og slapp, men har nå vendt meg til at det er normalen, så nå går det bra :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. Jammen har 15 uker gått fort! Så koselig UL-bilde! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg. Jammen har 15 uker gått fort! Så koselig UL-bilde! :rødme:

Japps, ikke så lenge før du er der heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen og klagd, og han trodde nok at det var snakk om bekkenløsning. Så jeg har fått henvisning til fysioterapaut, så får vi se om det ikke blir bedre :)

Ellers leser jeg hjemme i dag, det går så treigt at jeg bare tror jeg må stikke opp på skolen :fnise: Æsj, har bare lyst til å sløve i dag, men snart er det eksamen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og klagd, og han trodde nok at det var snakk om bekkenløsning. Så jeg har fått henvisning til fysioterapaut, så får vi se om det ikke blir bedre :)

Ellers leser jeg hjemme i dag, det går så treigt at jeg bare tror jeg må stikke opp på skolen :fnise: Æsj, har bare lyst til å sløve i dag, men snart er det eksamen...

Auch BL hørtes tidlig og skummelt ut, men bra du dro til legen og får henvisning, får håpe fysioterapauten gjør underverker!

Håper skolemotivasjonen kommer! Jeg har vært litt sløv de siste dagene, men nå er det bare å skjerpe seg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker!!! :) :hopper: litt for den jeg altså! :) tiden går så fort! :)

Må nesten :hoppe: litt for 16 uker selv. Kan ikke tro at det har godt så fort :)

Det begynner å synes litt, men foreløpig ser jeg bare kledelig lubben ut :gjeiper: Men jeg har jo gått opp 3 eller 4 kg så det sier jeg ikke noe på ;) Jeg tror at jeg kanskje har kjent liv, men det var så vagt at jeg ikke var helt sikker på at jeg hadde kjent det etterpå. Litt som et sveip av en øyevippe mot innsiden av magen.

I dag har jeg vært hos fysioterapauten, og etter litt klemming og draing sa hun seg enig i diagnosen bekkenløsning, riktignok i sin spede start. Jeg var litt uheldig, fordi jeg har myke ledd fra før, så jeg kom til å få dobbelt opp sa hun. Hun syntes det var veldig bra at jeg kom så tidlig, for da kunne vi lage et opplegg for forebygging. Jeg skulle komme tilbake for opptrening 2 ganger i uka. Blir spennende å se om og hvor mye det hjelper :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbiter fra babyverden:

17 uker

Vekt: 180 g

CRL: 12 cm

Full lengde: 17 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 15 uker gammelt. Den utrolige veksten fortsetter samtidig som stadig mer av brusken i skjelettet omdannes til bein. Nyfødte har 300 bein, men noen av dem smelter sammen, slik at vi som voksne har 206.

Ørene er på riktig plass og vil snart stå ut fra hodet. Om ikke lenge vil det også kunne høre, så prat og syng gjerne for fosteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel syteinnlegg:

Blæ! I dag er jeg litt lei av det hele altså. Jeg går stadig å venter på at det skal bli sånn som på film :roll: Hadde det ikke vært for den fantastiske belønningen i enden hadde jeg aldri giddet det her. Det har liksom vært noe hele tiden. Først var jeg kvalm og slapp, og når det gikk over fikk jeg jammen bekkenløsning (om enn bare "litt", enda), og nå er jeg svimmel og slapp også. Lite jern kanskje? Jeg føler at jeg blir passert av eldre damer med rullator i oppoverbakker, og trapper er et onde jeg prøver å ignorere eksistensen til. Det store spørsmålet er hva jeg skal gjøre for noe lurt i sommer. Skal jeg satse på at formen holder til å jobbe eller krysse fingre for at staten Norge med velvillig hjelp av min mann har lyst til å forsørge meg om jeg blir sykemeldt? Som student antar jeg at det eneste jeg har krav på, om noe, er sosialstønad... Æsj, det er jo ikke som om jeg hadde planlagt å være i så kjip form. Men det er ikke bare sorgen. Som min lege aldri blir lei av å fortelle meg: Å være gravid er ingen sykdom.

Neida, det bare føles sånn :roll:

Sånn akkurat nå hadde det passa bra med litt sommerfugler og overstadig lykke kjenner jeg...

Men ellers alt vel altså. Æresord :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jo bakgrunnen for all klaginga, hehe.

Var nemlig på trening hos fysioterapauten i dag, men ble så slapp og dårlig at jeg måtte avbryte. Og der var det altså damer som hadde termin neste uke, som løftet vekter som om de skulle fått betalt for det, men jeg satt der som en vissen plante og trodde jeg skulle svime av på stedet. DA føler man seg fresh altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis jeg kan klage på en liten ting til, så er jeg ferdig for i dag. Æresord. Jeg kunne gjerne tenkt meg en søt liten gravidkul på magen. Sånn som det er nå ser det bare ut som jeg har vært litt for ivrig på påskelammet :fnise: På forhånd takk :gjeiper:

Se der ja! Det hjalp virkelig med litt syting. Nå føler jeg meg i strålende humør :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer:

Er lov å føle seg pjusk og litt sytete innimellom :jepp:

Er forresten redd bekkenløsningen kommer snikende her også... Hvordan kjennes det egentlig? Jeg har liksom en litt sånn sviende smerte i skambenet + at jeg helt siden jeg ble gravid har hatt vondt i løfte-det-venstre-benet-muskelen. Eller kanskje heller er en sene? Helt oppe i lysken hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest imli

:kose:

Få sjekket om du har jernmangel i alle fall! Ikke bare stikk i fingeren på legekontoret, men skikkelig blodprøve. Da får du sjekket selve jernlageret ditt. Jeg hadde nemlig praktisk talt ikke jern i blodet, ikke rart jeg ikke orka annet enn å ligge på sofaen. Alt ble mye bedre etter at jeg begynte på jerntabletter. Ring legen din i morgen og spør om å få tatt prøve så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer:

Er lov å føle seg pjusk og litt sytete innimellom :jepp:

Er forresten redd bekkenløsningen kommer snikende her også... Hvordan kjennes det egentlig? Jeg har liksom en litt sånn sviende smerte i skambenet + at jeg helt siden jeg ble gravid har hatt vondt i løfte-det-venstre-benet-muskelen. Eller kanskje heller er en sene? Helt oppe i lysken hvertfall...

Det høres veldig bekkenløsks ut. I tillegg til sviende smerte i skambeinet fikk jeg og ganske vondt i rompa, men da i musklene, som jobba på høygir med å holde bekkenet stabilt. Det er i grunn bare å løpe til fysioterapaut, for jo fortere du kommer i gang med trening jo bedre er det. Jeg har enda vondt i bekkenet, men musklaturen kjennes bedre ut nå når jeg stabiliserer med de rette musklene.

:kose:

Få sjekket om du har jernmangel i alle fall! Ikke bare stikk i fingeren på legekontoret, men skikkelig blodprøve. Da får du sjekket selve jernlageret ditt. Jeg hadde nemlig praktisk talt ikke jern i blodet, ikke rart jeg ikke orka annet enn å ligge på sofaen. Alt ble mye bedre etter at jeg begynte på jerntabletter. Ring legen din i morgen og spør om å få tatt prøve så fort som mulig!

Ingen dum idé, jeg lå vel nede på 13 komma noe på første kontrollen, så rimlig å anta at den er noe lavere nå..

Aww! Dere er så søte! Alt føles litt bedre ut nå altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært lurt å sjekke jernlagrene som imli foreslår, og ikke bare Hb.. Hb´en kan være fin samtidig som jernlagrene er nede på et minimum ;)

Håper du snart føler deg bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært lurt å sjekke jernlagrene som imli foreslår, og ikke bare Hb.. Hb´en kan være fin samtidig som jernlagrene er nede på et minimum ;)

Håper du snart føler deg bedre :klemmer:

Takk skal du ha :klemmer: Føler meg allerede litt bedre :)

Hadde tidenes drøm i morges forresten. Drømte at vi skulle vaske rundt i stua, og når vi flyttet bokhyllene oppdaget vi at det var hull helt ned til første etasje (Vi bor i tredje) :fnise: Det var bare et lite hull i vårt gulv, men det i gulvet under var digert. Jeg husker at jeg tenkte på hvor pussig det var at de i etasjene under ikke hadde merket det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...