Gå til innhold

Svipas bakeri


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Alle vet jo at det er crown-rump lengde som teller :fnise:

Hvorfor skal jeg ikke dytte på livmora? Lillebølle kommer jo til tro at mamma ikke bryr seg lenger :fnise:

Poking har vi ikke sett :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer inn og hopper en trall for 14 uker!!!

Tenk det!

:strix: hoppe: 14 uker :hoppe::strix:

Ser du skal til jordmor og UL i morgen. Lykke til, Svipa!

Rapport ønskes :)

:lete:

Hvordan går det?

Back from the big city og klar for jordmor og UL i morgen :nigo:

Har kjøpt litt mammaklær, selv om jeg enda går inni de vanlige. Men føler meg litt mindre potetsekk i allefall. Det virker som alt fett i mageregionen har samlet seg i en sjarmerende bilring i navlehøyde. Nesten synd at jeg ikke kan dra på fettsuging :gjeiper: Det måtte jo bli en enkel jobb nå som alt er fremme og opp i dagen :ler:

Høydepunkter fra "uke for uke":

Lillebølle er ca 10 cm og 60 gram + at kjønnsorganene er nå ferdig dannet. Kanskje det er håp om å se kjønn allerede i morgen? Vi er forøvrig ikke enig om vi vil vite kjønn eller ikke, så sånn sett er det vel best om de ikke ser noe ;)

Sånn ellers venter jeg i spenning på første livstegn, vet jo at det er i tidligste laget, men i løpet av en mnd er jo sjangsene ganske store for at jeg har kjent noe :rødme: Jeg er ikke like trøtt lenger og sjeldent kvalm, men desto mer avhengig av skjønnhetssøvnen min. Alt under 12 timer blir liksom litt lite. Jeg har enda murringer og ulike vondter i magen, men antar at det skal være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke like trøtt lenger og sjeldent kvalm, men desto mer avhengig av skjønnhetssøvnen min. Alt under 12 timer blir liksom litt lite. Jeg har enda murringer og ulike vondter i magen, men antar at det skal være sånn.

12 timer med søvn? Oi!

Jeg tror ikke jeg har sovet en sammenhengende natt siden jeg var kanskje 4-5 uker på vei. Er alltid oppe en til to ganger i løpet av natten. MÅ på do! De siste ukene har eg typisk våknet i 5-6 tiden, legger meg ca 22-23, og får sjelden sove igjen etterpå. I hvertfall ikke om jeg skal på jobb.

Så det var ganske fint i dag, da jeg hadde fri og kunne legge meg i armkroken til min kjære og sove 1,5 time ekstra.

Gleder meg til å høre om UL og jordmor besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer med søvn? Oi!

Jeg tror ikke jeg har sovet en sammenhengende natt siden jeg var kanskje 4-5 uker på vei. Er alltid oppe en til to ganger i løpet av natten. MÅ på do! De siste ukene har eg typisk våknet i 5-6 tiden, legger meg ca 22-23, og får sjelden sove igjen etterpå. I hvertfall ikke om jeg skal på jobb.

Så det var ganske fint i dag, da jeg hadde fri og kunne legge meg i armkroken til min kjære og sove 1,5 time ekstra.

Gleder meg til å høre om UL og jordmor besøk.

Nja, det blir vel ikke 12 timer i strekk nei, da regner jeg med en middagskvile eller to :ler: Våkner jevnt og trutt ca hver andre time natta igjennom, men ikke alle ganger jeg må opp da. Også har jeg helt sluttet med nattspising og det er igrunn ganske deilig. Også bruker jeg ikke ha noe problem med å sovne igjen, så egentlig har jeg ikke noe å klage på ser jeg :sjenert: Men sover helt klart mye lettere, så kanskje derfor jeg liker å sove lengre? :vetikke:

Jordmortreff og UL gikk strålende. Jeg sov så dårlig natta før, så satt bare å gjespa hos jordmoren. Vi var fem damer på treff der, og alle var morsomt nok førstegangs. Jordmora virka grei nok, men kan nok være streng også tenker jeg hvis det trengs, er nok best å være enig med henne tror jeg ;) Heldigvis virka hun ikke som noen ammenazi da. Ikke det at jeg har planlagt å ikke amme, men min store skrekk har alltid vært å ikke få det til også atpå til slite med en skikkelig ammenazistjordmor, som ikke er åpen for andre alternativer.

På UL ble det både innvendig og utvendig, så alt er grundig målt, hehe. Nå var legen litt stressa så det var ikke alt jeg fikk med meg, men syns han sa at hodet hadde en diameter på 2,5-3 cm. Det er en makelig baby vi har og den foretrekker å ligge på rygg med ansiktet vendt mot ultralydapparatet. Selv da legen prøvde å dytte bort i den for å få bevegelse, var det lite respons der inne fra. Men så tok han apparatet bort litt, og når han la det til igjen hadde babyen lagt seg på siden, så vi kunne få bilde av den i profil :fnise: Den var jo veldig makelig sist og, så for å få litt mere action hadde jeg spist en liten sjokolade, men det hjalp visst ikke så veldig tror jeg :ler: Ja også fikk vi se litt i 3d. Dét var kult det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også fikk vi se litt i 3d. Dét var kult det!

Heldige dere! 3D høres ganske tøft ut. Blir liksom litt mer virkelig.

Kjekt å høre at det gikk bra begge steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her morer vi oss over de små ting på morgenkvisten. I den strålende morgensolen syntes det mer enn godt nok at tv'en trengte en omgang med tørkeklut. Så mye støv var det at gemalen straks skrev "vask meg" på den. Hvorpå jeg skrev under "vask den selv". Og det gjorde han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her morer vi oss over de små ting på morgenkvisten. I den strålende morgensolen syntes det mer enn godt nok at tv'en trengte en omgang med tørkeklut. Så mye støv var det at gemalen straks skrev "vask meg" på den. Hvorpå jeg skrev under "vask den selv". Og det gjorde han :fnise:

Utrolig bra! :fnise:

Det er godt de tar litt tak i husarbeidet de også innimellom!

Er det ikke herlig med vår? Fantastisk frik luft ute i dag. Skal snart ut å gå tur med naboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra! :fnise:

Det er godt de tar litt tak i husarbeidet de også innimellom!

Er det ikke herlig med vår? Fantastisk frik luft ute i dag. Skal snart ut å gå tur med naboen :)

Kjempedeilig og mye trivligere å gå på skolen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her morer vi oss over de små ting på morgenkvisten. I den strålende morgensolen syntes det mer enn godt nok at tv'en trengte en omgang med tørkeklut. Så mye støv var det at gemalen straks skrev "vask meg" på den. Hvorpå jeg skrev under "vask den selv". Og det gjorde han :fnise:

:fnise: Good one! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! I natt har jeg vært våken 1000 ganger.

Er pottetett og har til og med prøvd meg på snorking :eeeh: Jeg snorker ikke til vanlig og våknet hver gang i sjokk og gru over den skrekkelige lyden i hodet mitt :fnise: En gang våkna jeg av at jeg dreiv å prata til mannen :ler: Jeg husker ikke helt hva det dreide seg om, hehe. Heldigvis sov han søtt, så han slapp å forholde seg til gal forkjølet dame på siden.

Nå spiser jeg sjokoladeterapikjeks til frokost og nyter livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste snapshot av lillebolla forresten :) Her er hun/han/den 14+1. Riktig søt ja? :nigo:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Svipa' post='6806210' date='18.04.2009 (16:28)

Siste snapshot av lillebolla forresten :) Her er hun/han/den 14+1. Riktig søt ja? :nigo:

Endret av Gossip girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste snapshot av lillebolla forresten :) Her er hun/han/den 14+1. Riktig søt ja? :nigo:

Så nydelig!! Å som jeg gleder meg til jeg har kommet så langt! Liker ikke disse 12 første ukene noe særlig, jeg.. :sukk: Jaja, ikke så altfor lenge igjen nå da! Og på fredag er det legetime! :hoppe:

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip girl og GlaJenta! :goodbye:

Kan dere forresten være så søte å slette siteringa i innleggene deres? Hadde tenkt å slette bilde etterhvert nemlig :sjenert:

Deilig å være over 12 uker ja, og nå flyr tiden så fort at jeg blir helt svett! Plutselig er man halvveis, og før man vet ordet av det ligger man der og svetter og banner og gir pappaen igjen for Jämtland og Härjedalen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig da, det var tydelig bilde syns jeg :)

Takk for det :) Hehe, ja satt her og finmyste og kom fram til at det måtte være nesa til mannen og min hake lillebolla hadde fått :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...