Gå til innhold

Ny tidsregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søte samboeren din da :rødme: Ikke lett å være mann i denne prøvingen vil jeg tro ;)

Ha en fin 17.mai :klemmer:

Skrevet
det er så deilig når man automatisk ikke tenker på symptomer å slikt, gjorde ikk det denne gang jeg heller før på torsdag da begynte tankene å svirre. Har også Ikm tirsdag men kanskje mandag ikke helt sikkert men har en dårlig følelse i dag... Så blir nok flere pp på oss ja :kjefte: sorry klaginga men :fnise:

:kose:

Det lov til å få ut litt frustrasjon i dagboka mi, netta! :klem: Det er det den er til! :lur:

Det er faktisk litt deilig at jeg greier å slappe av denne PP`en, for det har jeg ikke akkurat gjort de 8 andre... :sjenert: Tenker jo på prøvingen av og til, men det er ikke så altoppslukende som det har vært til tider.

Men, jeg begynte å lure litt i morrest og tenke litt på symptomer! Jeg, klomsete meg, greide å søle ut min store nylagde :kaffekopp: . Det tok jo litt tid å vasket opp sølet, og jeg kjente at jeg var sulten. Før jeg fikk satt tennene i ei skive ble jeg så utrolig kvalm. :spy: Trodde nesten at grillingen i går hadde gått alvorlig feil og sprang på do. Men det ville ikke komme opp/ut noe, og jeg fant ut at jeg bare måtte prøve å få i meg litt mat. Formen kom seg etter en liten stund. Har lest at "morgenkvalme" er værst når en er sulten, og jeg bruker ikke å bli så kvalm når jeg er sulten. Har ikke troen på at vi endelig har lyktes, men leker med tanken, på en måte. Puppene er forresten tunge (bruker å være det før IKM) og brystvortenen såre. Sonm sagt, ingen symptomjakt, jeg bare leker med tanken! :lur:

Søte samboeren din da :rødme: Ikke lett å være mann i denne prøvingen vil jeg tro ;)

Ha en fin 17.mai :klemmer:

Har er søt, ja! :yvonne: Vi er jo to om denne prøvingen, men det blir lett at han bli litt utenfor (untatt det opplagte :humpe::skratte: ). Alt forgår jo i kroppen min, og han er jo forventningsfull og spent, men slipper testing, symptomjakt, syklusstyr, og den fysiske "nedturen" med smerter og gørr når :heks: kommer.

Rolig start på nasjonaldagen. Lang frokost og bare avslapping i morgenkåpa. Har i det minste hengt ut :flagg:, men fram til jeg skal i tog med niesen i ettermiddag anser jeg dette som en helt vanlig søndag. Deilig! :nigo: Kunne egntlig tenkt meg å vaske vinduer, men det passer vel seg ikke... :gjeiper:

Var å grillet til en venninne i går, og det ble jo til at vi snakket litt om prøvingen vår og barn generelt. Jeg fortalte henne om at jeg kanskje har endo, og ble overrasket over at hun visste hva det var. Det viser seg at legen hennes mistenker at hun har det også. Hun har ikke fått diagnosen, men skulle gå på p-piller siden hormonprevansjon kan holde endometriose i sjakk. De har ikke begynt å prøve enda, så enn så lenge går det bra.

Kjæresten min kommer hjem i dag! :bolledeig:

Skrevet

høres ut som en avslappende morgen... *misunnelig* neste år betrakter jeg også denne dagen som en "helt vanlig dag" nesten iallfall..

kos deg med kjæresten din!!!

Gjest Lhinn
Skrevet
Søte samboern :hjerte: ringte i går kveld å lurte på hvordan det sto til "der nede" og om jeg har merket noe enda. Han er skikkelig spent på om spiren sitter denne måneden! :hoppe: Er jo det jeg også, med IKM tre dager unna, men er som sagt mest fokusert MR`en... :sjenert: Tror faktisk at jeg ikke har vært mere avslappet. Tenker ikke engang på symptomer. Faktisk er det ganske befriende! :jepp:

nååå..så gøy det er da sambo er ivrig! merker det varmer ekstra hver gang mannen tar opp prøver-tema og ikke jeg (som det jo veldig ofte blir..). hva skulle vi gjort uten disse mannfolka? bokstavelig talt :fnise:

så bra at du har klart å slappe av slik rett før IKM. DET klarer ikke jeg.. :sukk: blir spennende i morgen, skal du teste eller bare vente og se? tenk om det faktisk klaffer nå, når du kanskje venter det minst? :rødme:

lykke til! :popcorn:

Skrevet
høres ut som en avslappende morgen... *misunnelig* neste år betrakter jeg også denne dagen som en "helt vanlig dag" nesten iallfall..

kos deg med kjæresten din!!!

Var bare kjempedeilig i går! Rolig og uten noe pliktløp, bare kos og god mat.

nååå..så gøy det er da sambo er ivrig! merker det varmer ekstra hver gang mannen tar opp prøver-tema og ikke jeg (som det jo veldig ofte blir..). hva skulle vi gjort uten disse mannfolka? bokstavelig talt :fnise:

så bra at du har klart å slappe av slik rett før IKM. DET klarer ikke jeg.. :sukk: blir spennende i morgen, skal du teste eller bare vente og se? tenk om det faktisk klaffer nå, når du kanskje venter det minst? :rødme:

lykke til! :popcorn:

Ja, jeg synes det er kjekt at han er engasjert! :rødme:

Har slappet bra av til nå og er så lite stresset som jeg noen gang har vært. Tørr ikke legge for mye i tegnene kroppen gir, da PMS og graviditet visstnok er ganske likt... Men, det blir faktisk testing i morgentidlig, hvis ikke :heks: viser sitt stygge tryne før lunchtider. Jeg har jo denne MR undersøkelsen i morgenformiddag og jeg er nødt å ta en "sikkerhetstest" sånn at jeg ikke går å legger meg i den trommelen med en lite spire i magen.

Jeg håper selvfølgelig at jeg er gravid, men da får jeg ikke tatt MR`n i morgen og får mest sannsynlig ikke svar på hva smertene er... Så uansett utfall i morgen, så blir jeg glad! (Trodde aldri at jeg skulle bli glad for en negativ test i disse prøvetider... :tristbla: )

Skrevet

Masse lykke til i morgen, både med testing og MR. Håper du får deg en hyggelig overraskelse når du tester i morgen, og gjør du ikke det, så er det jo en fin trøst at du får tatt MR'en. Men vi går for positiv test :jepp:, det er jo "typisk" at du skal være gravid nå, når du minst venter det. ;) Blir spennende! :hoppe:

Lykke til og ha en fin kveld videre. :klemmer:

Skrevet

masse lykke til med testing i morgen.. blir jo ekstra spennende med en liten "twist", tenker på at du faktisk nesten ønsker negativt nå. hehe.

Skrevet

Masse lykke til med testing i morgen :) Spennende!

Håper du slipper MR'en da ;) Hvis ikke lykke til på MR :) Håper de finner ut hvor smertene kommer fra.

Ha en fin kveld :klemmer:

Skrevet

håper du er gravid jeg ;) Men visst ikke har du jo mr en å trøste deg med ;) Du skal nok se det går så bra...

sjekker inn her i morgen å jeg :popcorn:

:kose:

Skrevet

Tusen takk for lykke ønskninger, jenter! :helen:

Har enda ikke sett noe til :heks:, men det kan virke som om hun er på vei... Hodepine, magevondt (men dèt er jo helt vanlig) grusomt vonde bryst og humøret er vel...., eh, skiftende... :sjenert:

Testet negativt i morgest og fikk tatt MR`en. :sukk: Selvfølgelig kjipt at jeg ikke er gravid denne PP`en heller, men er fokusert på å finne ut om jeg har endo, eller om det er noe annet som forårsaker magevondtet.

MR`en gikk veldig bra! Hadde fått beskjed om at kanskje kom til å bli en del venting, men jeg kom rett inn og lå avkledd inni maskina før det hadde gått 5 min. Måtte fjerne alt av metall; bh, buksa med glidelås, klokke o.l. Glemte selvfølgelig at hårstrikken hadde en liten metalldel, selv om jeg tenkte på det når jeg ordna håret i morrest. :klaske:

Maskina var trang og veldig bråkete. Glad jeg ikke har klaustrofobi! :overrasket: Jeg fikk en sprøyte i armen som skulle roe ned organene mine og hodetelefoner med musikk. Jeg skulle ligge helt stille og det er utrolig hvor vanskelig det er når du får beskjed om å gjøre det. Jeg lå å kjente på pusten min og at "hele" kroppen rørte på seg når jeg pustet inn og ut. Kjente ikke noe til virkningen av sprøyta.

Jeg var ferdig på en liten halvtime. Reslutatet skulle være hos legen min om 3-4 dager. Jeg greier ikke å vente i 3 uker til jeg kommer hjem fra ferie, så jeg skal ringe fastlegen min fra "syden" på mandag, tenkte jeg.

Så nå er det bare å vente på :kosteskaft: , ferien til helga, resultatene over helga og neste runde med el.testing og :humpe:

Skrevet

Fremdeles ingen :heks: ....

Virker som syklusen min skal begynne å tulle med meg! IKM var 3 dager sen forrige PP, og jeg hadde riktignok EL på CD 18, men denne framgangen liker jeg ikke! :kjefte: Når jeg likevell ikke er gravid, så kan mensen gjerne bare skynde seg å komme sånn at vi får satt i gang med en ny PP! :regler: Dessuten passer det så utrolig dårlig om :kosteskaft: kommer i morgen for da har jeg kurs og prøver på jobb og bør være i toppform. Mensensmerter og det som hører med første dag med :heks: kan ødelegge mye! :frustrert:

Skrevet

Så bra MR'en gikk bra da :) Spennende å se hva resultatet av den blir. Dumme tanta som skal begynne å tulla nå da :kjefte: Må jo skjønne det at hun må kjappe seg slik at dere kommer igang med en ny pp :kjefte: Hvis ikke hun har reist på ferie i mange mnd da, bare at det ikke slåt ut på testen ennå...??

:klemmer:

Skrevet (endret)

Fremdeles ingen :kosteskaft: .... En dag på overtid nå...

Tenker ikke å spekulere i noe annet enn at hun er sein. Måtte jo vente i tre dager ekstra forrige måned, dessuten tror jeg de ville ha stoppet MR`en i går hvis de hadde sett at jeg var :gravid:

Så her er det bare å vente.... :popcorn:

Endret av Missiw
Skrevet

:vinke:

Venter sammen med deg :klem:

Skrevet

Venter sammen med deg jeg også :popcorn: Spennende!!

Skrevet

Så godt å høre at MR'en gikk bra. :) Høres ut som du hadde ganske samme greie som meg. Jeg syntes også det var veldig vanskelig å ligge stille, jeg tørte ikke lee en eneste muskel og ble ganske sliten.

Håper TR holder seg lang unna. Har hun ikke kommet til nå, får hun vær så god å ikke dukke opp før maaange måneder.

:klemmer:

Skrevet (endret)

Fremdeles ingen mens! :sukk: To dager over nå. :sur:

Virker ikke som om forrige syklus på 31 dager var et unntak... :kjefte: Har jo vært "ganske" stabil på ca 28 dager, men nå ser det ut til at jeg må begynne å beregne 31 dager i hver syklus.

:heks: skal vel komme dagen vi reiser til "syden" istedet for at jeg kunne ha vært nesten ferdig før ferien.

Har sinnsykt vondt i puppene (litt merkelig vondt) og det kjennes ut som jeg skal få mensen i hvert øyeblikk, men så kommer det ingenting og mensmurringene gir seg. Frem og tilbake dagen lang! :sprettoy:

Endret av Missiw
Skrevet

Har du testet eller?? :popcorn: Tålmodighetsprøve å følge med i denne dagboka altså :fnise:

Skrevet

her var det spennende... :popcorn: Føler med deg i den spennende ventetiden.. hehe :fnise:

Skrevet

Og vi venter og vi venter.... :Gjesp:

Og nå har svigers kommet for å ligge her til vi reiser på ferie i morgen, så det bli ingen testing i kveld heller. :sukk:

Kroppen er som den har vært hele uka; drit vonde pupper og mensmurringer som kommer og går. Flere ganger om dagen kjennes det ut som jeg får :heks: , men ingenting skjer. Jeg er trøtt, fjern og litt grinete. Har en indre kamp om jeg tørr håpe eller om jeg bare skal forberede meg på den store medturen. :scorpis:

Reiser bort i morgen og har pakka toalettmappa er full av el.tester. :lur: Har funnet ut at jeg må bare pakke ned en graviditetstest også.... :sjenert: Har egentlig ikke bruk for el.testene da jeg har hatt eggløsning på dag 17/18 og vi skal være borte i 14 dager, og jeg har ikke starta på dag 1 enda. Håper egentlig at jeg ikke trenger dem mere, og at g.testen er tingen denne gangen! :pls:

:kosteskaft: kommer sikkert i kveld/natt som forrige PP, tenker jeg... Gidder ikke å vente og håpe noe lengre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...