Malina Skrevet 3. august 2009 Forfatter #121 Del Skrevet 3. august 2009 I morgen skal vi begge til jordmor, det gleder jeg meg til Det blir første gang mannen er med på kontroll. (foruten ul) Har min tredje ferieuke nå, er ganske lei av å være hjemme. Det ble ikke noe feire på oss i sommer, men det får vi ta igjen til neste sommer Heldigvis var vi heldige med været i sommer, har jo nesten bare vært oppholdsvær. Så er det jo første sommer i eget hus, det er gøy med egen hage å stelle i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 5. august 2009 Forfatter #122 Del Skrevet 5. august 2009 Hurra for meg som er halvveis til 50 i dag I natt drømte jeg om den lille i magen, han var såå søt. Nå begynner jeg å virkelig glede meg til November. Er jo bare tre måneder igjen! I går var vi begge hos jordmor, det var koselig. Vi skreiv under på farskapserklæringen, greit å ha det unnagjort. Vi fikk meldt oss på svangerskapskurs. Så fikk vi kjenne hvordan babyen ligger, og jammen kjente vi ikke en fot når han sparket! Fikk også høre på hjertelyden, som er det beste! Jeg ble også permitert 100% pga konstante kynnere. Det er litt trist at jeg ikke skal jobbe mer før neste høst, men får jo et annet vidunder å passe på Og nå i tiden før han kommer må jeg vel finne på noe. Vurderer å ta meg en bytur i dag, og bruke litt penger.. så venter jeg noen pakker i posten Så er planen å dra ut å spise i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 5. august 2009 #123 Del Skrevet 5. august 2009 Gratulerer så mye med dagen! Høres ut som du har det fint, tross kynnerne. Håper det ikke er for plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 5. august 2009 Forfatter #124 Del Skrevet 5. august 2009 Tusen takk Gåsemor Ja, formen min er kjempebra. Kynnere er jo ikke vondt, bare litt ubehagelig om jeg er aktiv. Har fått bilstol i dag, besafe izi sleep. Men har desverre ikke isofix-fester i bilen, så er uten base. Måtte prøve-montere den i bilen, kjenner jeg gleder meg mer og mer til lillegutt kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 8. august 2009 Forfatter #125 Del Skrevet 8. august 2009 27 allerede! Bare en uke igjen i 2.Trimester. Dette har gådd fort, men fra nå av går vel tiden saktere. Nå blir det jo høst og kaldvær. Vi har nesten ikke hatt nedbør i sommer, så regner med vi får endel til høsten. Når det gjelder jobben, ville de at jeg fortsatt skulle være litt på jobb. På en måte kan det jo være greit å dra innom avåtil, det blir jo ganske lenge å være hjemme. På den andre siden, håper jeg de forstår at jeg ikke kan jobbe så veldig mye, det er jo en grunn til at jeg ble permitert 100 %. Men jeg er jo ikke syk, på ingen måter. Men det er i allefall godt å tenke på at jeg blir fullt erstattet på jobb. I dag er det 30 grader ute, og overskyet! Det er utrolig hvor sliten man blir av varmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 12. august 2009 Forfatter #126 Del Skrevet 12. august 2009 huff, våknet i dag med vondt i halsen. har ikke blitt noe bedre, tvert i mot. er litt redd for å få feber, har hørt det ikke er særlig bra for den lille. men har paracet jeg kan ta om jeg skulle få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 14. august 2009 Forfatter #127 Del Skrevet 14. august 2009 I dag er nurket mitt et halvt år! (det er akkurat et halvt år siden han ble laget ) Jeg er enda forkjølet, men har heldigvis ikke hatt feber. Er kjedelig å være syk, orker jo ingenting om dagen.. Den lille sparker som bare det i magen, og her om dagen kjente jeg akkurat på magen, og da kjentes det ut som jeg fikk en fot/bein i handa mi Merkelige greier dette! Fikk beskjed fra jordmor om at jeg måtte ligge på venstre side, siden det er den veien barnet skal ligge når den skal komme ut. Nå ligger den på høyre side, det har den alltid gjort. Nå skal jeg på kontroll hver 14.dag, så skal vi på svangerskaps-kurs innimellom. Blir å se mye til jordmor i allefall. Møter hos jordmor også de gangene jeg skal til legen, for å veie meg osv. Så ringer legen når han kan ta i mot meg, så får man gå en egen inngang til legen, så man slipper å vente på venterom der de andre "syke" sitter. Det synes jeg er en fin ordning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 15. august 2009 Forfatter #128 Del Skrevet 15. august 2009 3. TRIMESTER :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. august 2009 #129 Del Skrevet 15. august 2009 3. TRIMESTER :hoppe: Håper formen er bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 15. august 2009 Forfatter #130 Del Skrevet 15. august 2009 Jo, takk den er heldigvis bedre Prøvde å legge headsettet på magen og spille musikk for nurket, du kan tro det ble liv der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 17. august 2009 Forfatter #131 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Nå har vi fått invitasjon til svangerskapskurs, første gang er allerede på torsdag Da kommer det noen fra nav, for å snakke om trygde-rettigheter og for å hjelpe til med utfylling av skjemaer. I dag har jeg begynt å se igjennom klær vi får låne av søster. Har kjøpt endel selv, og regner med vi får noe. Har ikke peiling på hvor mye vi trenger av hva! Men det finner vi vel fort ut. Strømpebukser og tynne ullklær trenger vi i allefall. Nå er lillegutt blitt sterk, kjennes veldig godt når han sparker. Noen ganger får jeg faktisk vondt Så buler det veldig ut fra magen, ser helt rart ut! Jeg kommer til å savne denne tida, jeg bare elsker å være gravid Endret 17. august 2009 av Malina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 19. august 2009 Forfatter #132 Del Skrevet 19. august 2009 I dag har jeg vært på shopping Har funnet et favorittmerke, Norlie. Kjempefine klær Så også på en tynn ulldress fra troll, den var utrolig fin. Men den kostet 600 kr.. Tror jeg må se litt mer før jeg bestemmer meg. Har også lagt min elsk på et koseteppe fra Katvig, tror jeg må kjøpe det.. Har også handlet div småting som sengklær, laken, helseteppe og stelleprodukter. Blir dr. greve og babyline i første omgang. Har også handlet plumbo Fikk så lyst å prøve den plumbo-testen.. Leste på permisjonspapirene i sted, og de måtte sendes inn 3 måneder før jeg skulle ut i permisjon.. I morgen er det 2 måneder til... uups! I dag får vi besøk av et vennepar med nyfødt baby! Jeg gleder meg. De bor i en annen by, men er på besøk hos familie. Nei må vel begynne på middagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 29. august 2009 Forfatter #133 Del Skrevet 29. august 2009 Det siste døgnet har jeg kjent veldig lite, og vagt med liv i magen. Har også følt meg uvel, kvalm og svimmel. Ringte føden, som ville ha meg inn for en sjekk og CTG registrering. Den var heldigvis normal Siden det ikke var noen gynekologer der i natt, skal en vurdere meg i morgen. Så skal jeg komme inn for en ultralyd. Jeg måtte også avgi en urinprøve, som påviste proteiner i urinen. Blodtrykket var fint, men litt høyere enn det pleier. Det kan indikere på en svangerskapsforgiftning. Så har fått beskjed om å ta det helt med ro til neste sjekk, som blir i løpet av helga-tirsdag. Bare måtte få dette ut før jeg kryper under dyna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 29. august 2009 #134 Del Skrevet 29. august 2009 Krysser fingrene for at alt er bra på neste sjekk! Ha en god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 31. august 2009 Forfatter #135 Del Skrevet 31. august 2009 Nå har jeg vært på ultralyd, alt sto bra til med lillegutt Gøy å se han en gang til, har veldig lyst på en 3D ul, men er ingen her som utfører det. Når det gjelder kvalmen, merker jeg at den kommer når jeg ligger på rygg. Og har jo lest om Vena-Cava som gravide kan få. I morgen skal jeg til legen, er spent på hvordan det ligger an med høytrykk og urin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 31. august 2009 #136 Del Skrevet 31. august 2009 Så bra at alt står bra til med lillegutt! Håper urin og blodtrykk er fint imorgen også! Det med å ligge på ryggen, ja. Jeg greier nesten ikke å gjøre det lenger, jeg synes det blir tungt og puste og i det hele tatt svært ubehagelig. Savner både å ligge på magen og på ryggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 31. august 2009 Forfatter #137 Del Skrevet 31. august 2009 Gåsemor og Ephemera: Tror dere ikke jeg har klart å få i meg nøtter i kveld også! Er bare en måned siden sist! Hvorfor må jeg ha så totalt dilla på sjokolade Hadde kjøpt smågodt, som jeg skulle kose meg med til Greys i kveld.. Og hadde kjøpt sånn crispybite, siden det er uten nøtter. Men det jeg har tatt må ha vært merket feil, for det var disse peanut-bite, de er helt like utenpå!! Fikk jo spyttet ut alt, og skyllet munnen. Men ble litt kløe og hevelse i munnen. Det gikk relativt fort over. Men får stramninger i halsen enda.. (nesten som regelmessige kynnere i halsen ) Siden alt gikk så bra sist med lillegutt, har jeg ikke kontaktet legevakta i dag. Er verre om man får allergisk sjokk, noe jeg ikke har fått nå. Klarte jo selfølgelig å sovne på sofaen etter middag i dag, jeg som har sovet lenge i dag.. merket at jeg ble kvalm selv om jeg lå på siden, det har vel ikke noe med Vena-Cava og gjøre... Skal opp tidlig i morgen, skal få sjekket blodtrykk og urin. Søstra mi hadde sv.skapsforgiftning, håper jeg slipper unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. september 2009 #138 Del Skrevet 1. september 2009 Å, nøtter!!! Jeg er selv allergisk og ønsker nøtter utryddet fra samfunnet! De lurer det oppi så mye rart og det er et mareritt!!! Krysser fingrene for at alt er bra hos legen idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. september 2009 #139 Del Skrevet 2. september 2009 Venter veldig på oppdatering her... Håper virkelig at alt står bra til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 3. september 2009 Forfatter #140 Del Skrevet 3. september 2009 Ephemera Takk for omtanken Gikk egentlig veldig bra hos jordmor/legen, til tross for at jeg holdt på å svime av der.. Får plutselig sånne "anfall" av svimmelhet og kvalme. Så da var det rett opp på benken til jordmor, som målte blodtrykk. Det var lavt da, men hjertelyden var fin Urinprøven var også fin. En stund etter var blodtrykket mye høyere. Det skal jo stige litt i siste trimester, og det var ikke unormalt høyt. Så det tyder i allefall ikke på svangerskapsforgiftning De hadde ikke noe svar på hvorfor jeg ble så svimmel/kvalm, men regnet med at det var blodtrykket som svingte. Skal tilbake om to uker, men måtte bare ta kontakt om jeg ville komme før. Men nå er det jammen snart bare ni uker til termin, og nurket er blitt ganske stort! Er jo 40 cm, og halvannet kilo! Og tyngre skal det bli fremover.. Så er godt å bare sose hjemme om dagene. I går vasket jeg litt i huset, og begynte jammen å ta frem sykehusbaggen Pakket ned et skift, crocs og ullsokker. Og en liten toalettmappe med nyinkjøpte reiseprodukter fra Dermalogica Har også begynt å vaske litt klær og sengetøy til babyen.. Fikk virkelig ånden over meg! Det er jo faktisk bare en drøy måned til jeg er fødeklar da!! Får mange kommentarer at siden jeg har så mye kynnere får jeg nok før.. meen det tar jeg med en klype salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå