Gå til innhold

Med sommerfugl i magen


Malina

Anbefalte innlegg

Hei Redlady, her går alt fint, enn der? :gravid:

Var hos fysioteraput i går, huff det var vondt å ligge på magen.. Har så ømme pupper :ler:

I morgen skal jeg til Trondheim for å besøke noen veninner, gleder meg til å fortelle dem nyheten, er jo tidlig, men det er lenge til neste gang vi møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Er innom og hilser på, spennende med foreløbig så nær termin/svangerskap-utvikling!

Håper at formen er fin, og at helga blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Redlady, her går alt fint, enn der? :gravid:

Var hos fysioteraput i går, huff det var vondt å ligge på magen.. Har så ømme pupper :ler:

I morgen skal jeg til Trondheim for å besøke noen veninner, gleder meg til å fortelle dem nyheten, er jo tidlig, men det er lenge til neste gang vi møtes.

Hei Malina. Helgen har virkelig snudd opp ned på ting her hos oss. Symptomene har satt i gang for fult, med litt kvalme, svimmelhet, trøtthet, vondt i magen. Det er så rart, alt sammen!

Ømme pupper hadde jeg litt i begynnelsen, men nå går det fint. Jeg har faktisk nå begynt å ligge på magen, noe jeg aldri har likt før. Det er jo typisk, nå som jeg kanskje ikke burde gjøre det...

Det er veldig kjekt å dele nyheten med flere, da blir den liksom bare enda bedre, syns jeg. Men fortsatt litt følelsen av at det er litt uvirkelig, likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme igjen!

I dag har jeg fortalt sjefen at jeg er gravid, hun ble kjempeglad på mine vegne :)

I dag er det vogntest på tv2 hjelper deg, håper City crossen kommer godt ut.

Jeg har forelsket meg i den!

Jeg har endelig funnet en omega 3 tabelett uten fiskerap, sånn møllers tyggetabeletter beregnet på barn, de svelges hele.. genialt.

Ellers er formen varierende, er veldig sliten og endel kvalm. Men jeg synes det er helt greit, siden jeg vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var heldig med den testen, da. Flere som fikk stryk og City Crossen kom best ut :)

Jeg tar min flytende tran hver dag, jeg. Men tror kanskje jeg skal innom et apotek og be om en litt gunstigere kombinasjon. Nå går det i litt ymse, og sikkert en del dobbelt på vitaminfronten.

Det er mye som tålereses nå. Bortsett fra når mannebeinet antyder at magen er blitt større allerede... *hurmph* Men det var nok bare en spøk for å teste meg litt, tenker eg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7 uker, tickeren min er feil, men jeg orker ikke rette på den!

Så nå går jeg inn i min 8.svangerskapsuke! Ting går veldig fort, men samtidig sakte.

Jeg leste en plass at det er 3 % sjangse for at det skal gå galt etter den 8. uka.

Så jeg håper virkelig alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg 7 uker, tickeren min er feil, men jeg orker ikke rette på den!

Så nå går jeg inn i min 8.svangerskapsuke! Ting går veldig fort, men samtidig sakte.

Jeg leste en plass at det er 3 % sjangse for at det skal gå galt etter den 8. uka.

Så jeg håper virkelig alt går bra!

Hurra for 7 uker :strix:

Så både uke 8 og uke 12 er milepæler. Så positivt å vite det! :)

Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på min første kontroll, fikk ny termin; 4 November. Er spent på hva ul-termin blir.. Det er ca ti uker til ul, synes det er så lenge til.

Godt med helg nå, jeg er trøtt og sliten om dagen. Har omtrent bare sovet etter jobb de siste ukene.

Men ellers er formen kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med kontroll, ikke sant :jepp:

Termin dagen etter meg...

Jeg har ikke hatt det kjempebehovet for søvn som jeg vet flere jeg kjenner har hatt. I natt var jeg til og med oppe to timer på natten og leste ferdig en bok. Da hadde jeg allerede lagt i sengen en time og stirret i taket.

Men håper du sover godt, når du først sover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett alle episodene av Jordmødrene på nrk nett-tv. Synes det var en veldig fin serie. Gleder meg til å få oppleve en fødsel (om alt går etter planen selvsagt).

Har sovet siden jeg kom hjem fra jobb, så nå skal jeg spise middag og se på tvn.

Må hoppe rett i kosebukser når jeg kommer hjem fra jobb, er så oppblåst for tida. Må vel ut å handle litt mere romslige klær snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått innkalling til UL, er ikke før i Juni, er jo såå lenge til!

Det er lenge til nå, men så plutselig er dagen her. :)

Jeg har ikke fått henvisning enda. Skal til ny kontroll hos fastlegen i uke 12, så da skulle jeg visst få henvisning og ta blodprøver osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Oj, nå er det lenge siden jeg ahr skrevet her. Formen er kjempebra, var veldig god med påskefeire. Fikk henta meg litt inn.

Nå er det bare ti dager til den "magiske grensa" er nådd, og jeg er i 2. Trimester.

Men jeg kommer nok ikke til å slå meg til ro før jeg har sett at alt er ok på ul.

Skal snakke med jordmor, evt bare ringe for å spørre om jeg kan få tidlig ul, koste va det koste vil! Jeg vet ikke helt hvor man skal henvende seg for å få privat ul.

Ellers har jeg hatt en super påske, vært på hytta med sambo og svigers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Malina! 11 uker! :strix:

Jeg synes det er så fint å lese om dere som har kommet litt lenger enn meg, men som hadde de samme tankene når dere var like langt som jeg er nå ;) Skal du på tidlig ultralyd eller?

Så fint å lese at 8 uker også er en milepæl da! Det er jo ikke så langt igjen dit! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er superheldige. Jeg har en fastlege som har UL apparat. Bare håper hun har lært litt mer om innstillingene denne gangen :) Så vi får forhåpentligvis sett noe neste legetime, som er på tirsdag. Det blir nok ikke like bra som en vanlig UL, fordi de som utfører de kan nok mer om de, enn fastlegen. Men et lite bilde av den lille :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk jeg tidlig ultralyd hos en gynekolog. Var helt utrolig å se en liten klump der inne, som hoppet rundt.. Heelt utrolig! Fosteret lå hvor det skulle, og alt så bra ut. Nå som jeg har sett et hjerte banke, skal jeg prøve å slappe av og nyte graviditeten.

Heldigvis er det vår nå, og dagene flyr avgårde :)

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg skikkelig vårstemning!

Har vært i byen å tittet på vogn i dag. Vi må bestille snarest om vi vil ha 2009 mod av city cross. Så nå må vi bestemme oss for farge! Jeg har så lyst på pink check på bagdelen, men sambo mener det ikke blir aktuelt :sur:

Er ingen andre jeg har skikkelig lyst på!

Sportsdelen blir enten svart eller pro java. (ser egentlig ikke forskjell på java og beige)

Ellers har jeg kjøpt meg nye vårsko :)

Og mitt første mamma-klesplagg, en strømpebukse :fnise: Er så oppblåst for tiden..

Og en olje for å forebygge strekkmerker fra Wedela, skader ikke å prøve :fnise:

Nå skal jeg :dusje: så skal vi å grille hos et vennepar.

Jeg elsker helg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk deilig å snart være ferdig med første trimester! :strix: Selv er jeg 7 uker idag! Jeg må innrømme at de 2 ukene har gått raskere enn jeg trodde! Nå bare håper jeg at de neste 5 forsvinner like raskt unna!

Så digg å grille idag, da! Har du fortalt det til alle venner og sånn allerede du kanskje? Jeg er så usikker på når vi skal fortelle noe, jeg. Vil så gjerne se et bankende hjerte på ultralyd først.

Eller venner har vi planer om å fortelle på grillfest hos oss etter at eksamen er ferdig. Da er jeg ca 14 uker på vei, og jeg tviler på at jeg kan skjule det stort lenger enn det egentlig.. Men det gjør ikke noe, for jeg har lyst til å fortelle det til hele verden allerede! :danser:

Ønsker deg en fantastisk kveld, Malina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...