Gå til innhold

Med sommerfugl i magen


Malina

Anbefalte innlegg

32 Uker :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Må vel kansje begynne å gjøre i stand her hjemme! Men det meste er bestilt og kjøpt. Så det gjenstår bare å få alt i hus, montere og vaske.

Det er jo bare en drøy måned til jeg er fødeklar! Men med min flaks blir det vel overtid..

Er veldig lei av å bare gå hjemme nå..

Men koser meg med magen og sparkene :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ja, da har jeg nådd milepælen min, uke 34 :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og i dag er jeg høygravid! Her går det jammen unna.

Nå kjennes det i bekkenet, og kynnerne blir stadig vondere. Og disse stikkene, aaau. Kjennes ut som nurket setter akupunktur! :fnise:

Er også begynt å sove ca 3-4 timer før jeg våkner og er opplagt, det er veldig ulikt meg. Men i natt har jeg tvunget meg selv til å sovne igjen, så har sovet et hel natt, og det var deilig! Blir for ille om jeg allerede nå skal være oppe døgnet rundt.

Ellers er jeg utrulig lei av å bare gå hjemme om dagen! Med en gang jeg gjør husarbeid eller drar ut, begynner bekket og krangle!

Men nå er det bare 6 små uker igjen, mer eller mindre :gravid:

Kommer til å savne den fine magen da! Ikke minst sparkene..

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det bare 14 dager til jeg er innenfor termin!

Så helga har blitt brukt til forberedelser. Vi skulle hente City Crossen, men den var ENDA ikke kommet. Citybaggen var kommet, så den fikk vi med oss. Fikk også kjøpt ny madrass til senga og vugga.

Og lillegull sin første bamse har vi også kjøpt :)

Jeg har begynt å pakke sykehusbaggen, og har bare et par maskiner med klær og utstyr igjen.

Senga må vi skru opp, og vugga må på plass.

Stellekomoden har vi heller ikke fått opp enda.

Så litt gjenstår i allefall.

Så har jeg ryddet i skapene, skal kaste noen klær, mens noe blir sendt til Romania, fretex ol.

Og i morgen skal jeg til frisøren :)

Så nå er det bare å glede/kose seg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg fødeklar :hoppe:

Og om en uke er jeg innenfor termin :omg:

Sykehusbaggen er så og si klar nå, og det meste er handlet inn.

Prøvde voksiposen i citybaggen, og kan ikke si jeg ble imponert!

Den virket alt for stor, tung og klumpete. Heldigvis er den arvet, så vi har ikke kastet bort noe penger på den.

Men letet litt rundt på nettet etter ny pose her om dagen, og da kom jeg over den posen jeg har mest lyst på, til halv pris :biggrin:

Så da ble det en easykid dunpose fra Kids and Care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED DEN LILLE GUTTEN!! :babygutt:

Jeg leste det inne på Babyverden nå :) Dette gikk vel raskere enn du hadde trodd? Gleder meg til å høre hvordan det skjedde, holdt jeg på å si ;) Håper du og sambo koser dere masse, masse og at alt er bra med dere alle tre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsninger :)

Det har gådd i ett med amming, besøk og soving siden vi kom hjem fra sykehuset!

Lillegutt er helt fantastisk, og det er utrolig stort å ha blitt mamma.

Vil også si at fødselen var helt utrolig, den drøyde ut i 11 timer, og hadde ikke sovet på et døgn når det startet, så ble veldig sliten etterhvert.

Hadde hatt modningrier hver time siden mandag, og på onsdag var jeg ute å spiste sammen med en gjeng gravide damer.

Når jeg kom hjem var jeg veldig oppgiret, men tenkte ikke mer på det.

Prøvde å legge meg men fikk ikke sove. Rundt kl tre sto jeg opp for å tisse, og trodde jeg tisset på meg. Men forstod fort at det var vannet.

hadde vært på kontroll dagen før, og da var ikke hodet festet.

Jeg vekket mannen, og la meg ned og ringte sykehuset.

fikk da beskjed at hodet hadde sikkert festet seg nå, og jeg kunne vente til riene var med 5 min mellomrom. Det gikk ganske fort, og vi dro inn for en sjekk. Da var det 2 cm åpning, og vi var i gang.

Det tok lang tid før det ble mer åpning, og riene ble vondere og vondere. Badekar funket en liten stund, og fikk aldri helt dreisen på lystgassen. Etter mange slitsomme timer og mer åpning fikk jeg epidural. Da fikk jeg endelig slappet litt av. Det tok bare en time eller to, så måtte jeg veldig på do :fnise:

Ble frustrert, og spurte etter klyster. De måtte sjekke meg først, og da var vist ungen på tur ut!

Når jeg fikk gutten på brystet var det helt utrolig, virkelig den beste følselsen man kan tenke seg. :rødme: Sambo var også helt utrolig rørt, og vi hadde en fin tid etterpå. Og det har vi fremdeles, er heelt oppslukt i lillegutt om dagen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lykke med gutten Malina! :)

Ser jammen at vi hadde en del likhetstrekk i fødslene, bort sett fra at vi ikke rakk ep, og at det gikk litt saktere. Men ellers gikk vannet 3 om natta her og :fnise:

Regner med dere koser dere maks hjemme, med et av livets virkelige vidundre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...