Gå til innhold

Med sommerfugl i magen

Malina

Anbefalte innlegg

http://www.kvinneguiden.no/magasin/klaer_o...oo-_sant-/70367

Er det ikke typisk, akkurat rundt termin!! Må finne noen til å shoppe for meg, om det skulle kræsje med fødsel :fnise:

Har sovet 14 timer det siste døgnet, så nå er jeg passe opplagt. Skal dra på jobb nå. Jobber 4.5 timer per dag, men kjenner at den siste timen er spesielt tung.. Så er veldig glad for at jeg fikk ordnet med gravid-permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det nå jeg er halvveis??

Uansett, :strix: :strix: :strix: for 20 Uker!

Det er sol ute, og snart skal vi dra på hytta til besteforeldrene mine og grille. Hele familien min skal, det blir nok kjempekoselig :)

Jeg har sendt inn en bestilling på Laredoute, men har enda ikke fått noe bekreftelse på at pakken er sendt. Er en stund siden jeg bestilte, og alt jeg skulle ha var på lager.

Lilletordivel hadde i allefall rask levering, kun et par dager etter lå pakken i postkassa :jepp:

Edit: Er en uke til jeg er halvveis fant jeg ut.

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 20 uker!! :) Jeg tror det er nå du er halvveis ;)

Så mye fint du har kjøpt til babyen!! Så morsomt å se bilder! Jeg kjente igjen et par plagg fra La Redoute, som jeg selv så på igår :ler: Jeg har handlet litt mere idag, på Name It og på H&M. Må få lagt ut bilder av det i dagboken min, men jeg tror jeg må ta bilder av tingene først.

Og på den H&M-happeningen, da sitter vi her på KG og shopper med så høy puls at vi alle føder samtidig ;) Det gjelder bare å få plaggene gjennom i kassen først :jepp:

Håper du har en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gåsemor, koselig med nye fjes :vinke:

Våknet i natt med skikkelig leggkrampe, fyy så vondt det var! Hylte og skreik, og stakkars sambo ble jo livredd.. Tror jeg må kjøpe mangnesium, kansje det ikke skjer flere ganger.

Fikk pakke fra Ladeorute, myye fint!

Det er så hett, kjenner at jeg ikke takler varmen like godt nå som jeg er gravid. Men jeg skal ikke klage.

Nå skal vi grille hos svigers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mangnesium-tabeletter hjalp mot leggkramper :)

I dag har jeg begynt å rydde plass til babyutstyr og klær. Har også pakket bort klær som ikke passer lenger. Ble god plass i skapet mitt nå :fnise:

Nå kan man se sparkene på utsiden, men sambo virker ikke så veldig opptatt av nurket i magen :tristbla: Regner med det blir noe annet når han kommer ut!

Det er så deilig med finvær, har jo vært fint vær kjempelenge nå! Har allerede rukket å bli brun, gikk fort denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så langt du er kommet, Malina!

Halvveis og greier. Så kjekt å kunne shoppe gutteklær.

Godt å høre at det ordnet seg med jobben. Ikke noe trivelig å slite seg ut av den grunn. Ta vare på dere, vet du!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Redlady, hvordan går det med deg? :vinke:

Nå er jeg jammen over 22 uker, og i morgen begynner jeg på min 6. måned i følge dette jeg fant på babyverden,

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Kjenner spark hver dag, og nå har sambo også kjent spark :hoppe: Man kan se sparkene utenpå magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt permitert ytterligere, så jobber bare tre timer per dag. Begynner å bli ganske rastløs nå, må kansje finne meg en hobby eller noe annet å fylle dagene med. Er fortsatt leenge til november. Men da blir nok tilværelsen snudd på hodet ;)

Sett bort i fra konstante kynnere, er formen veldig bra. Har nesten ikke vondt i bekkenet lenger, pga lite jobb og fysioterapi, og det er jo helt supert!

Magen blir større og større, og jeg elsker den!

Har veldig dilla på sjokolade, men vet ikke helt om det er pga graviditeten.....

Har veldig lyst å lukte på sånn plastikk-lukt (type badeball, svømmering..)

Kjenner spark hver dag nå, blir nesten for mye av det gode :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat 4 måneder til termin i dag :hoppe:

Har verdens fineste mage, er helt forelsket i den :rødme:

Har vært på shopping i dag, måtte feire at jeg har gått opp i lønn :D

Ble noen klesplagg til meg selv denne gangen, har ikke så mye som passer lengre.

På onsdag kjøpte jeg meg et kamera, det er nok lurt å ha i hus :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har jeg ferie :)

Men formen er skikkelig dårlig for tiden, er veldig slapp og trøtt. Har bare vært våken få timer i dag. Har kjent lite liv de siste dagene, og det er ikke noe stas :(

uff :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :vinke:

Godt med ferie! Men ikke godt at du er dårlig og kjenner lite liv :tristbla:

Det blir nok fort bedre får vi håpe :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Ida-Kristine, hyggelig med en hilsen :vinke:

Ja, jeg håper formen blir bedre snart :) Kjente akkurat et lite dult, så regner med alt er i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Malina! Jeg har vært så opptatt i det siste, at jeg ikke har rukket å oppdatere meg så mye inne på dagbøkene. Men nå har jeg planer om å ta litt tak i det igjen!

Så moro at du har kjent så mye liv, da. Her har jeg ikke kjent noe enda, jeg! Men jeg har foranliggende morkake, og det kompliserer visst ting litt har jeg skjønt. Fordelen med det er at vi får en del ultralyder, men bildene blir ikke så klare dessverre. Alt er jo fint med den lille i magen, som visstnok også skal være en :babygutt:! :jepp:

Jeg ville ikke tro at det er noe fare på ferde selv om du kjenner litt mindre liv nå, det er nok noe som går i bølgedaler vil jeg tro. Den lille snur seg jo også, så det kan jo være at den nå sparker inn i morkaken hos deg også. Ikke noe stas at du er dårlig, da. Men det tar seg nok litt opp det også vil jeg tro. Jeg var veldig sliten og trøtt i starten av svangerskapet, og nå har jeg så mye energi at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg omtrent. Jeg antar at denne energien kommer til å dabbe av snart, da. Orker ikke å ha så mye energi rett og slett. Blir jo mentalt sliten av alt det jeg finner på selv. :ler: Nei, det er jammen ikke lett å være gravid, altså!

Du får ta ting med ro, og i ditt eget tempo. Det er ingen andre som vet akkurat hvordan du har det enn deg selv. Lytt til kroppen din, og ta hensyn. Og så blir det plutselig november og du er mamma! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei glajenta, kjempekoselig at du skriver her :)

Formen er mye bedre, kjenner mye liv. Er veldig trøtt og sliten om dagen. Men har jo ferie nå!

Jeg har også foranliggende morkake, men vi har ikke fått tilbud om flere ul, skulle ønske vi fikk det. Bildene vi fikk sist er veldig uklare, men men.

Hadde veldig lyst å bestille 3D ul, men siden den forrige ul ble så dårlig, gidder jeg ikke å bruke så mye penger på det.

Har ikke fått så mye info om hva det innebærer og ha foranliggende morkake, annet enn at det demper for sparkene og gir dårligere ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sendt inn en bestilling på hm.com, blir endel nye klær på meg denne gangen :)

amme-singlet

ammetopp

like greit å kjøpe dette først som sist..

joggedress

den ser veldig god ut:)

Ellers har jeg kjøpt masse undertøy, bla amme-bh og høye truser :ler:

Har også bestilt strømpebukser og singletter.

Her om dagen kjøpte jeg et demin-mammaskjørt og en fin lilla ammetopp, deilig med nye klær!

Jeg sitter også å ser på nettet etter utstyr vi trenger til den lille, bla. madrass og dunpose.

Har lyst på easygrow, den ser veldig god ut.

Når det gjelder madrass har jeg lite peiling, skal se på wonderland og jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Hva skjer med at "svar"-knappen til stadighet er borte på KG nå? :klø:)

Så fine ting du har bestilt :) Jeg hiver meg på og bestiller de ammetoppene. Takket være deg så jeg nå at de allerede er utsolgt i str. M og L, så da bestiller jeg XL mens de har ;) Jeg er så skuffet over at de ikke fikk joggedress i velour i år :( De har hatt det de to siste årene og jeg ville mye heller hatt det... Men kanskje jeg må krype til korset og bestille den samme som deg da... I forrige svangerskap og hittil i dette, bruker jeg vanlige joggebukser og har dem under magen, men det er ingen optimal løsning...

Ellers har jeg funnet ut at vi allerede har kjøpt nok babyklær i str. 56 til lillegutt. Vi har flere nøytrale sett enn jeg husket fra før, og vi har kjøpt både nøytralt og blått nå også. Bodyer er det også masse av i esken på loftet som mannen ikke har hentet ned ennå. Har også kjøpt lyseblått hettehåndkle og igår kjøpte vi lyseblått helseteppe :) Sengetøy til gutt har vi også kjøpt. Ellers er jo vi så heldige å ha alt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 dager igjen (+-) :hoppe:

I dag er det superfint vær her i Nord, deilig!

Har bare sløva på solsenga i dag, hærlig med ferie :)

Nå skal vi grille hamburgere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg fikk i meg noe jeg er alvorlig allergisk mot i dag. Heldigvis gikk alt godt :)

Fikk i meg så små mengder, at jeg ikke trengte sterke medisiner. På sykehuset var jeg nok redd og stressa, og fikk regelmessige kynnere, 12 stykker på ca 30 min. Men når jeg fikk slappet av og symptomene for allergien var borte avtok de.

Men nå sitter jeg hjemme, og alt er bra med både meg og lillegutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...